"Hej fra luften"-tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af PeterA, 16/12/15.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,660
    "Synes godt om" modtaget:
    26,822
    Point:
    113
    Og forøvrigt hej fra SK946 på vej hjem fra Chicago.

Fuldt booket på nær enkelte pladser :)

Det sjove ved servicen - den er meget bedre og personlig her i Plus end på udturen i Business Class. Nå det kommer også ud som kommentar i den anmeldelse fra udturen i morgen tidlig :)

Calle77, Ulrik, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,579
    13,185
    Point:
    113
    Hej fra SK1769 (ARN-PRG). Næsten fyldt fly - og naturligvis lidt forsinket. Slår mave efter maden (vænner mig nok aldrig til at spise af kuben - Den skulle være standard i SAS kantinen, så slap vi nok for den fremover),

speer.png

Calle77, asf og Ulrik "Synes godt om dette"
  3. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Hej fra EK152 49C.

Stort set fyldt maskine blandt de uvaskede.

De ville have 40K for en upgrade til førstesalen, og det var jeg alligevel for nærig til. De havde en del tomme pladser deroppe så det undrer mig alligevel at de vil have “fuld pris”.

Vi rendte sjovt nok ind i familien til en af arvingens klassekammerater ved check ind der skulle med samme maskine. Faren og jeg var begge oppe og spørge om upgrade men han følte sig alligevel heller ikke fristet af den samme pris til Cape Town. Vi var begge til salg for cirka det halve, så det havde da været ret nemme penge at tjene, særligt da man jo ikke får andre benefits med.

Mit Silver kort gav adgang til både biz check ind og priority boarding og det var fint.

Indtil videre en fin tur, første gang med A380. Maden var også udmærket, selv barnet har spist den varme ret i dag!

SimonFraLolland, asf, Baadsgaard og 8 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,660
    26,822
    Point:
    113
    Enig i at det ville være lettere penge at sælge. Det er trods alt ikke mange udgifter ved at sende nogle derop for rimelige penge. Men måske “beskytter” de det ved at sælge produktet for dyrt. Det samme gør Qatar jo efterhånden.

Men godt at turen går godt - og jeg syntes også en tur med EK med børn plejer at gå fint.

SophieHendriksen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    God middag fra SK909 over Færøerne. Slap for chileneren i dag, og har super hurtig net ombord.
    Så alt er egentlig helt picco pello. God lørdag og sankt hans til alle

SophieHendriksen, Henrik Olsen, RasmusH og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,242
    6,671
    Point:
    113
    Det ville være dejlig også at komme i luften. Selvom vi ikke kommer i nærheden af Frankrig, holder vi på jorden fordi så mange andre fly på vores rute, som skulle have været over Frankrig men ikke kan på grund af endnu en vild strejke hos ATC. :mad:

THammer, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  7. oermen

oermen Aktivt medlem

Beskeder:
    62
    217
    Point:
    33
    LH484

Jeg bliver skuffet over øludvalget hver gang jeg flyver med dem

De har live tv så senere bliver der vist VM fodbold Tyskland mod Sverige. Det skal nok blive festligt.

asf, THammer, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Nu var det jo ikke fordi vi regnede med at få billetterne for en slik, men ja jo det kan da helt sagtens være. Fred være med det, det er jo deres forretning.

Henry, THammer og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,660
    26,822
    Point:
    113
    Og I har fundet jeres fine strand ser jeg :)

SophieHendriksen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  10. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Hej fra 19D på EK151.

Forstadsfruen blødte 3.555 DKK pr. mand for en upgrade til 1.sal i de bløde sæder.

Det er en stor biz kabine og ikke særlig hyggelig. Det bliver lidt samlebånd, her er fyldt og personalet virker fortravlet og ikke specielt imødekommende.

Vi startede morgenen alt for tidligt ved check-in allerede kl. 0610, da vi havde fået at vide de ville fikse, at vi havde fået seatning tre vidt forskellige steder i kabinen. Det duer ikke med en 7-årig siddende helt mutters alene, men det mente de faktisk var vores problem. Lang historie men vi endte med at bruge tonsvis af tid på ved check-in, i loungen og ved gaten og ingen ville røre ved sagen. Jeg endte simpelthen med selv at dreje armen om på et ældre britisk ægtepar, som byttede sæder med min mand og barn så de fik to sammen. Super ufedt, de havde specifikt ønsket sæderne så det var selvfølgelig en stor skuffelse for dem. Mest af alt en utrolig dårlig oplevelse fra staff, det er sg’ ikke fair det skal være os selv det fikser det. Supervisor ved gaten havde den frækhed at sige vi jo både selv havde accepteret at blive splittet (hvilket vi ikke havde) samt at han jo ikke kunne flytte folk for at gøre det “komfortabelt” for os!

Nu er jeg plantet i sædet, det er fint, der var bobler men desværre ca. 50 min. forsinkelse ud.

Servicen er ikke prangende og vi er tilbage til det ikke er specielt luksus at få smækket en bakke på bordet.
    Heller ikke for spændende morgenmad, satser på frokosten bliver bedre!

Summa summarum, så kommer jeg helt sikkert ikke til at betale for sådan en upgrade igen. QR slår EK med mange længder!
    50FFD800-8805-4AAD-BE1D-D8D52E3689A4.jpeg

0E061F43-3349-4481-A1F1-F36096D19425.jpeg

Henry, PENSIONISTEN, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    Æv, ufedt at begynde en flyverur på sådan en måde. Lyder utjekket af EK.
    Men? God tur under alle omstændigheder og drik det væk i bobler, det hjælper på så mange ting! :D

Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Ja meget træls, jeg havde glædet mig rigtig meget til prøve deres biz i A380.

Jeg vil tage dit råd og drukne sorgerne i mad og drikke :D sæderne er rigtig gode, jeg har fået madras og der er live-tv med lidt bold.

Henry, PENSIONISTEN og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  13. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    PERFEKT! :D

Henry "Synes godt om" dette.
  14. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Helt enig, jeg har aldrig helt forstået fascinationen af EK - ikke at de er deciderede dårlige, men sammenliget med QR og SQ så er de bagud på point i min optik. På mine ture til Australien og New Zealand foretrækker jeg helt klart QR og SQ fremfor EK.

SophieHendriksen, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vil lige slå et slag for EY som jeg også kun har haft gode oplevelser med. En skam de ikke flyver fra CPH

SophieHendriksen, Henry, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Nej, de er nemlig ikke "dårlige", men jeg synes produktet er talt op og blevet hypet på en måde som det slet ikke kan leve op til. Særligt ikke på 777'eren, hvor det var en decideret fedtet oplevelse. Klart federe i A380'eren, men alligevel. Falder igennem på mange punkter, som jeg synes de burde være for gode til. Og prisen matcher slet ikke produktet, og det er vel i sidste ende også dér man vurderer.

Henrik Olsen, clager, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    Hej fra 2D på en kun lettere forsinket SK1408 med OY-KBE :)

Endelig er tanten kommet på niveau med andre selskaber når det gælder adgang til det allestedsnærværende Internet :rolleyes: Sjovt som de altid gerne vil og har forsøgt at være first movers og så alligevel ofte ender med at være sidst med det første.

/DSGM #2

Senest redigeret: 8/7/18
    Henry, SophieHendriksen, DanielBahn og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,406
    5,893
    Point:
    113
    Det er ikke en "hej fra luften" hilsen, men næsten...:rolleyes:

På en kort flyvning med Lufthansa i en A320 med wifi. De er begyndt at prise i forhold til hastigheder nu, mener det var forbrugsmængden tidligere!?.
    IMG_9557.jpg
    3€: 150kbps
    7€: 600kbps
    12€ 15MB
    Var en fedterøv og tog en 3€'s session, fungerede fint til småbrowseri.

SophieHendriksen, Kristian, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    En lille hilsen fra SK954, på vejen hjem fra 3 ugers ferie i Florida.
    Det var godt nok svært at erkende at ferien var slut og arbejdet kalder igen .
    Det var været 3 fantastiske uger, men hjemturen startede heller ikke optimalt. Vi blev ca 30 forsinket i afgang, til gengæld var der hverken aircon eller intertainment i flyet, før vi var i flyvehøjde. Piloten beklagede, men det blev det jo ikke bedre af.
    Nu er vi nået til New York højde, og der er gang i det hele.
    Så skal der snart soves lidt (hvis man kan det i Plus-sæderne).

SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    940
    2,782
    Point:
    93
    Hej fra EK151 et sted over Rumænien. En lang rejse er ved at nå vejs ende efter 4 uger i Californien, Australien og Fiji. Og hjemturen har i særdeleshed været lang fra BNE via SIN og DXB - alle legs med spark i ryggen og fyldte fly, så ingen frie sæder ved siden af - men det kan man selvfølgelig heller ikke forvente. Så nu bare glad for at være i København om halvanden times tid. Så bliver det spændende hvor lang tid paskontrollen tager når man sidder bagerst i en fyldt A380...

Henrik Olsen, tbh, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side