"Hej fra luften"-tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af PeterA, 16/12/15.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Bare rolig, du skal sikkert ned og vente på baggage alligevel :p
    Ellers Overvej Transit security og den paskontrol hvis køen er alt fot lang
     
    Henrik Olsen, Jeblin, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Det gik faktisk overraskende hurtigt - blot et par minutters venten for EU-pax. Køen ved transit var meget længere. Men ja, du havde ret i, at baggagen tog ret lang tid - 50 min fra jeg forlod flyet til jeg havde min baggage. Må i den forbindelse anbefale CPH, at få et større bånd til EK151 - båndet kunne slet ikke følge med...
     
    tbh, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Jeg kan afsløre, at båndet heller ikke var helt stor nok, da Turkish fra Istanbul, Finnair fra Helsinki og KLM fra Amsterdam blev smidt på samme bånd samtidig. En ting er pladsen til bagagen, men jeg behøver nok ikke beskrive, hvordan menneskemængden så ud. Der røg så den ro i sindet efter en uges afslappende ferie :eek::mad::eek:
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, obs og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Endnu en gang hej fra en lettere forsinket SK1408, denne gang på 2F ombord på SE-ROC som også er udstyret med "paddehat" :)
     
    Ulrik, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Her er vi kommet godt på plads i 1A og 1K på LH500 mod Rio. Sønnike sover, vi er hoppet i vores nye pyjamasers, og personalet er ved at gøre kaviar-vognen klar.

    Der er næsten fuldt hus, med kun 1 sæde ledigt, 2K, som bliver gjort klar til at sønnen kan sove der. Personalet er fantastisk so far, med tid til pjat, samtale og masser af smil og overskud.

    Wifi ombord er desværre ikke gearet til at kunne uploade billeder.
     
    Calle77, PENSIONISTEN, jakobv84 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Håber turen forsatte fantastisk og du kan uploade billeder senere :)
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  7. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Hej fra SK1777 et sted ud for Norges kyst (OY-KAP, er allerede på listen) på vej på kort weekendtur - resultat af 40% bonus-kampagnen i juni. Så 6,000 point for Plus til FAE må siges at være en god pris!
    Og så endda første gang jeg prøver de berømte (berygtede) mad-kuber - det troede jeg faktisk ikke man fik på indenrigsture, men det er selvfølgelig stadig en rejse ud af EU...:D
    Med alle de kommentarer herinde var det lidt med blandede forventninger - jeg må dog konstatere, at det smagte rigtig fint, var let at åbne (inkl. dressing- og nøddeposer), og bestikket var også helt fint (og langt nok). Så absolut positivt herfra :)
     
    Peter F., PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    6E90BA2B-3FA2-4BC3-BD90-C9323E5D9FE7.jpeg 0263D3C8-0997-452B-93CB-FC4C10594CB0.jpeg 2B249489-7448-483F-B2CA-41C531303EAD.jpeg B69E76A5-BC0E-41AA-964C-647FCFF6C449.jpeg
    Billederne fra mit alm kamera vil bare ikke uploades :mad:
    Her er lidt fra kærestens iPhone istedet for.

    Vi har snakket om, at vi nok ikke rik udnyttet turen 100 pct. Dels fordi vi var trætte (vågnede kl 7 og faldt først i søvn på flyet kl 02.30) og dels fordi vores tur i loungen startede turbulent, da vi var tæt på ikke at måtte komme med flyveren, og brugte knap 2 timer med at snakke med udenrigsministeriets vagttelefon, det tyske grænsepoliti, min mor i Dk og vores assistent i loungen. Vi fik lov til at flyve, men det tog på kræfterne og glæden, og det var først da vi sad i flyveren, at vi ligesom kunne slappe af.

    Grunden til problemerne var, at vi ikke er gift, men jo har et barn sammen. Vi har indgået et kompromis ifht navnet, så han har Lenas og mit mellemnavne som hhv mellemnavn og efternavn. Det havde de ALDRIG set eller hørt om i Tyskland, så de ville have hans originale dåbsattest, hvilket vi ikke havde med (heller ikke en kopi).. UM snakkede med dem, og sendte dem bevis fra CVR, mens min mor hentede den originale dåbsattest derhjemme og sendte billeder af den, men det endte med at den øverste chef for Grænsepolitiet i Kiel fik det bekræftet af det danske politi... vi følte virkelig vi var med i en udgave af Border Patrol på TV2...:(:eek:
    Nu bliver den originale sendt til hos på mandag med ekspres-post med en oversættelse fra kirkekontoret, så vi forhåbentlig kan komme hjem igen, selvom der da er vældig rart og hyggeligt hernede :rolleyes:
     

    Attached Files:

    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Spøjst - for hvis navnet står rigtigt i ungens pas bør det jo være tilstrækkelig dokumentation.o_O

    Lyder mest som om de er bange for et-eller-andet med kidnapning, selvom begge forældre er med.

    Men så er man glade for at UM har en vagttelefon, og at systemerne virker!

    Fortsat go tur..
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    UM synes også det var meget underligt. Han kunne forstå hvis en af os var alene afsted med ham, men vi er jo begge med, og ja, passet er helt fint.. tror mest det er noget Ordnung must sein.. jeg er dog glad for, at de laver de her tjek så snart man kommer i loungen, hvor vi havde 4-5 timer i alt. Hvis samme nidkære person først havde gjort det ved boarding, så var det blevet lidt mere stramt.
    Sønnike havde endda sin landsholdstrøje på hvor der står BAHN på ryggen! :D:eek:
     
    Ulrik, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Er det et hint til noget, man burde have styr på?:oops::oops::oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Der er en del lande, som er begyndt at ville kræve fødselsattest, hvis man rejser alene med sit barn. I f.eks. Sydafrika skal man også kunne fremvise en tilladelse fra den anden forælder. Flere forældre fra arvingens skole har fortalt, at de altid rejser med fødselsattesterne og har gjort det noget tid. Hvis I alle tre har forskellige efternavne, altså hhv. dit, hendes og et mix, og I ikke er gift, så er det helt sikkert derfor I er bon'et ud. Det er selvfølgelig rigtig surt for jer, for jeg kan godt forstå det ødelagde starten af turen, men det er pga. risiko for kidnapning, de er begyndt at gøre det. Jeg håber, I får en god tur herfra :)
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg går ud fra at DanielBahn hedder Daniel Bahn?! :rolleyes:
     
    jakobv84 og Henry "Synes godt om" dette.
  14. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Ja, det er også forståeligt nok egentlig. Så lige på facebook, at UK Home Security anbefaler det ved både ind- og udrejse.

    Turen gik derudover fantastisk, men det gav som sagt lidt “forsinkelse” og udmattelse
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    525
    Point:
    93

    Måske du bare skal tage det som ét hint... :D

    Vi er også blevet spurgt flere gange ved grænseovergange, hvorfor børnene ikke har samme efternavne som os (men blot en kombi), dog uden at blive forhindret i noget. Bl.a. derfor tog vi konsekvensen og indgik ægteskab...
     
    DanielBahn, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Afgjort at vælge den svære måde når man rejser med den navnekombination. Tør godt garantere det ikke er sidste gang I vil blive afkrævet ekstra dokumentation.
     
    THammer, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps, den havde jeg fanget, men da det jo øjensynlig ikke hjalp troede jeg det var en-eller-anden henvisning til en tysk fodboldspiller eller noget i den stil.:oops:
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  18. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Nej, så avanceret var jeg desværre ikke.. :(
    Ja, vi skal da giftes på et tidspunkt i den nære fremtid.. kan være det skal speedes lidt op, hvis vi skal på flere større rejser.

    Men man har vel samme problem, hvis man er gift men ikke får samme efternavn? Kender jeg da et par stykker af mine venner som ikke har..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    110% OT: Der er ikke noget der kræver så meget papir som det at leve sammen papirløst, hvis man ønsker at sikre hinanden. :cool:
     
    THammer, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det passer faktisk ikke. Man “sikrer” ikke nødvendigvis hinanden ordentligt bare ved at blive gift. Særligt når der er børn bør man have testamente af rigtig mange årsager. Mvh juristen og pessimisten
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side