Det er ikke helt rigtigt. Der er forskellige slags måder at få internet i fly på. En jordbaseret som ofte er den som bruges i USA, og resten af verden er det rent satellit baseret, som i princippet er ligeglad med jordforbindelse. Men indenfor satellit teknologier er der et hav af systemer som jeg ikke har overblik eller viden om, men GOGO som laver internet til fly har faktisk en fin lille side om det:
https://business.gogoair.com/gogo-i...landing/ku-vs-ka-aircraft-satellite-networks/
EDIT: Fandt også denne side:
https://www.getconnected.aero/2017/09/lkuka-band-satellites-mean/
Ang. SAS, så fortalte Lars Sanddahl til diamond event'et i oktober, at teknologien ikke var til have samme hastighed på LH som short haul. Det er ikke helt rigtigt. Men, dækningen af Ka satellitterne, som vist er den teknologi som SAS bruger til short haul, ikke er ligeså god over atlanten + dele af usa, ville der være huller. Og mon ikke det også er en betydelig udgift at ændre udstyr. (Men de er jo ikke blege for at holde sandheden tilbage hos SAS, så who knows)...
EDIT EDIT: Øjenvidner fortæller: LS nævnte at det var pis dyrt og ville afskrive nuværende udstyr før nye investeringer i LH Wifi udstyr.
Senest redigeret: 8/11/18
asf, Baadsgaard, tbh og 6 andre "Synes godt om" dette.