Henrik's Rejselog 2014

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 27/1/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    En eftermiddagsflyvning ud af København med SAS. De fik heldigvis ændret model, da den oprindeligt stod til en CRJ900. Det ville jeg da gerne undgå og tænkte da jeg så det "at det var lidt mærkeligt". Det endte med en Airbus A321, som var godt proppet. De første 8 rækker var SAS Plus og der var 2/3 besat.

    Jeg havde sat mig på 02A (første række pga af toilettet) og midterpladsen var forsat fri ved afgang. Så det var starten på en god tur rent pladsmæssigt.

    Servicen var middel denne gang. Tingene kom med et hurtigt smil, men fx. kom drikkervarerne 10 minutter efter mad-boksen blev serveret. Også selvom jeg sad helt nede på række 2 :)

    Men vi kom igennem det hele og det var et OK måltid, men det gav ikke store jubelscener. Fik et par flaske mousserende og så til at arbejde lidt på den 2 timers tur til Milano Malpensa.

    Vel ankommet - I guder hvor bliver jeg overrasket hver gang over hvor gammel og "æv" den lufthavn bare er. Glæder mig lidt til i morgen for at se hvordan loungene er, når jeg skal med Turkish i business class mod Istanbul. Så næste afsnit tilgår.
     
    PeterA og Frequie "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, den er rimelig ussel, men dog ikke så ussel som Linate. Kan ikke huske, hvordan det ser ud ved ankomstgaten. Kommer man til et separat ankomstniveau eller blot ud i gate-området med afgående passagerer (med tanke på muligheder for en MR)?
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hejsa,

    Man bliver sendt ud i et ankomst niveau. Men du skal ikke igennem bagageområdet, da der er en transfer passage inden da. Med mindre der er vild kø og "rush hour" så ville man kunne gøre dette på 10-15 minutter.
     
  4. Simon Toft

    Simon Toft Guest

    Rart at vide med mit kommende MR til MXP. Så kan faktisk bare stige af flyet og vente på de boarder igen? Har 50 min inden den rejser igen.
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Du skal lige gå lidt og så igennem transfer delen og så tilbage til gaten. Dette ser jeg ikke som et problem.
     
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Så starter anden del af efterårsturen efter en nat på Crown Plaza Malpensa. Det var en positiv overraskelse og eneste minus var at shuttle bussen kun kører hver time. Dette gav lidt ekstra ventetid i går aftes, som jeg gerne ville have undgået. Da taxi er dyrt i Italien ville jeg ikke til at tage en sådanne for en tur på 3 km. At gå turen var ikke en option da det var regnvejr.

    I dag efter "late check out" er jeg så i lufthavnen i god tid for at lave lidt arbejde og se mig lidt omkring. Checkin og fly er fundet, så vi skal da ikke vente på at der kommer et fly fra Istanbul :)

    upload_2014-10-9_16-0-7.png

    upload_2014-10-9_16-0-32.png

    Jeg venter nu på at komme i loungen og se hvordan det er her i Milano.
     
    Kristian og jefi99 "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    du kommer simpelthen før check-in er åbent... for den da, det er ALDRIG sket for mig, tværtimod... god tur videre med Turkish..

    Malpensa er noget gammelt lo** og det er Linate også.. - men jeg har været på det Crown Plaza en gang, medmindre jeg husker galt var det meget gammelt og enormt små ru hvor man ikke kunne skrue ned for varmen..
     
    jakobv84 "Synes godt om" dette.
  8. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    MXP er en af de værre lufthavne jeg nogensinde har været forbi.
    Eneste Star A loungen jeg fandt var Lufthansa sin lounge og den var gammel og crappy!
    Eneste plus der var parmaskinke og parmesan ost i store fade....
     
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var egentlig fordi jeg blev sparket ud af hotellet kl 1500 og så kunne jeg lige så godt kommer til check in da de åbnede og så ind i en lounge. Så var der kun lidt før de åbnede og må også sige at det sker meeeeget sjældent at jeg er "nummer 1 i køen".

    Den lounge som TK bruger er i den renoverede/nye del af Terminal 1 ved gate B35. Denne er helt ny og overraskende god. Eneste kommentar var at wifi ikke virkede. Men ellers OK udvalg uden at være pragende.
     
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Næste stop hvor jeg er lige nu er nok min favorit af lounges. Det er Turkish Airlines CIP Loungen i Istanbul. Den er så kæmpestor - især nu hvor de har åbnet en hel ny underetage - og man keder sig ikke her. Jeg lader billederne tale for sig selv :)

    upload_2014-10-9_22-39-33.png

    upload_2014-10-9_22-41-15.png

    upload_2014-10-9_22-41-33.png

    upload_2014-10-9_22-41-53.png

    Så selvom mit fly er 1 time forsinket sååå gør det ikke noget, da jeg får øvet mit indspil og lige kørt lidt med racerbanen sammen med et par under på 12 (som vandt)
     
    PeterA, Christian Løn, Nicki Lolk Sørensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Det er jo vanvittigt det dér! Man burde tage en milage run til Istanbul :)
     
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Enig - loungen er helt vild og en turistattraktion i sig selv. Så en weekend i Istanbul kan kun anbefales. Det er en meget fed by med masser af se også
     
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Frequie TK er nærrige med deres pointtildeling/pris på billet, har haft et par endagsture til Istanbul, så kender desværre alt for god til det, så ingen MR der..! Hvis du er guld, så Loungen som @Henrik Olsen siger, ret sjov og stort udvalg af mad også..
     
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Man behøver jo ikke flyve TK...
     
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @jefi99 - er der nogle ok billige billetter med andre *Alliance selskaber der, synes jeg ikke, men har det lidt sådan at turen til Istanbul er lang nok i forvejen med 3:30 flyvetur, så ingen grund til at have stop også...
     
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    min pointe ville være at tage en weekend i Istanbul som en del af en tur. Byen er efter min mening ret spændende og vejret er jo også godt når det er koldt og gråt i DK.
     
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    LH, LX, OS, A3, LO har da ok priser, og i teorien kunne du også flyve OU, TP, JP, MS.
    På nogle random dage i nov/dec er LH og LX faktisk billigere end TK, og LO et par kroner dyrere. Så kommer problemet selvfølgelig med bookingklasser!

    edit: jeg checkede lige, og du kan flyve med LOT i V-klasse (SK=100%) for godt 2100 kr retur.

    Nå men det jeg ville sige var, at jeg for et par måneder siden var forbi TK-loungen fordi jeg fløj ODS-IST-VIE-CPH med PS/OS/OS...
     
    Senest redigeret: 10/10/14
    Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Istanbul er en super fed lounge. Har selv været der en del, men har ikke set underetagen, som du omtaler. Hvordan og hvor kommer man derned? Kunne være fedt at prøve den racerbane. Tror meget nemt man kan komme til at misse sit fly.
     
    Christian Løn og Schwert "Synes godt om" dette.
  19. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der er en kæmpe trappe.

    2014-10-10_1430.png
     
    Christian Løn og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  20. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg har 10 timers stop i IST hjem fra NBO 5, januar, så skal jeg godt nok øve indspil og blive mester i racerbane:)
     
    jakobv84, Kristian og Flemming Poulsen "Synes godt om dette"

Del denne side