Er der en ekspert der kan forklare mig hvor i Expertflyer jeg finder grunden til at et fly er blevet annulleret? Det er dette fly jeg er interesseret i:
Det kan du, så vidt jeg ved, ikke se i Expertflyer. Tror man skal lidt dybere ind i reservationssystemerne end EF kan/må. Der er vist ikke andet for, end kontakte selskabet. UPDATE: På Norwegian egen side står der følgende:
Jeg stillede samme spørgsmål på Flyertalk og fik følgende svar fra ExpertFlyer Voice: You are looking at it. The "Comments" area of the Flight Status search is where that extended information would be, however it's not supported by all airlines. DY apparently being one that doesn't support that data. Jeg har indtil videre haft en rigtig dårlig oplevelse med Norwegian. Da jeg ringede til dem og spurgte om grunden til flyets aflysning var svaret: Det ved jeg ikke. Så blev der tilbudt et sæde to dage senere og et sæde tre dage senere! Da jeg gjorde opmærksom på forpligtelsen til at ombooke passagererne på den hurtigst mulige forbindelse, blev røret lagt på! Norwegian, nej tak!
Det stemmer vist meget godt overens med den generelle DY oplevelse på LH. Personligt tør jeg ikke booke ferie med dem. Med firmaet kan man let købe en ny billet med et andet selskab hvis DY svigter.
Det er en af grundene til at jeg ikke vil røre Norwegian. Hverken privat eller arbejdsmæssigt. Det er muligt jeg kan købe en ny billet når jeg er med arbejdet, men for det første kræver det der er plads på den anden maskine - ofte med timers varsel. For det andet givet det en masse bøvl rejseafregningsmæssigt bagefter.
Hvor præcist er ExpertFlyers seatmap ifht flyselskabet? På denne tur (LH500 fra->gig, 8/8) siger LH der er booket 5 sæder, mens EF siger 4.. På hjemturen (LH501 gig->fra, 20/8) siger LH også booket 3 sæder, mens EF siger 2 (vores)..
Da jeg fløj med dem var 2K også optaget hos LH .. tror de blokerer (d)et sæde, men aner ikke til hvilket formål... Edit: Kom lige i tanker om at det nok er til evt. babyer: https://www.flyertalk.com/forum/luf...rs-miles-more/1852419-blocked-seats-f-lh.html
Ahh okay.. Vi har en baby med, men har ikke booket bassinet (han er for stor), så tænker det blot er standard de blocker det så..
Nogen der kan hjælpe med oversigt for business og economy for min flyvning i morgen aften, QF16 fra LAX til BNE, 18/7 kl 23:20? Har givet et bud, omend lavt, for opgradering til biz, så er lidt spændt på om den går hjem...
Her er listen på QF16 i aften J3C2D1I0U0W2R0T0Z0Y6B6H5K5M5L4V3S0N0Q0O0G0X0E0 4 klasser. Den bliver svær. Måske gate upgrade? Good luck.
Jeg har lavet en trial-profil på Expertflyer, men "oversæt" lige for en rookie hvad det egentlig betyder ift. chancer for upgrade, når availability på SK935 CPH-SFO den 23/7 ser sådan her ud: C7 D6 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G8 N0
Plus er udsolgt. Ok plads på Biz, et seatmap viser 8 ledige sæder ud af 40 (+1 blocked by airline), men der kan sagtens være folk med billet som ikke har valgt sæde endnu.
Det er godt skjult men der står Y9, så mindst 9 plus billetter til salg! mit gæt er at de nok sælger et par opgraderinger via plusgrade (sikkert halvdyrt, hvis der er folk der vil betale) og gemmer nogle til salg i sidste øjeblik eller opgraderinger i gaten..
Y9 er vel Plus, så de sælger stadig 9+ sæder? @Esmisdk tilgængeligheden betyder KUN at flyselskabet gerne vil sælge X antal billetter i den pågældende klasse (og husk at det ikke er kumulativt, dvs. C9 D9 Z9 betyder ikke 27 pladser til salg i Business, men 9 eller flere). Alt derfra er spekulation. F.eks. kunne C7 Y7 E7 tyde på at de er ved at oversælge Economy, men det kunne også bare være at der tilfældigvis er præcis 7 pladser tilbage i alle 3 klasser.
My bad, Y er rigtigt nok lig med Plus hos SK . Tager jeg et seatmap op der, er der to ledige sæder (og to blocked af SK).
Tak for alle jeres input, så var det ikke helt skævt som jeg selv gættede med en stort set udsolgt Plus (som jeg allerede har) og lidt bedre plads på Biz. Jeg må se om mit upgrade offer går igennem, ellers lever jeg fint med Plus