Ellers bør et forum med så aktiv en redaktør, kunne trumfe spørgsmålene direkte til SAS bagefter og lave en artikkel ud af det.
Jeg kan bestemt allerede nu sige at får vi ikke svar på spørgsmålene denne dag, så vil de blive sendt til SAS for svar dagen efter
Vi vil voldsomt gerne høre noget om EB 3.0 (3.01 ) Men jeg går selvfølgelig ud fra at det ærede medlem der fik min billet i den grad træder i DSGM sko og får nogle svar
Enig med @Schwert omkring EB 3.0, noget andet kunne være deres dårlige kommunikation i forbindelse med "enhancements", måden de sniger dem ind på. Det er måske lidt for diffust og ikke konkret nok. Afskaffelsen af Fast Track i mange lufthavne, hvad skal afholde en fra at flyve for eksempel Norwegian som har WIFI og nye fly til CPH? Det er kun ud af CPH man kan høste fordelene af guld/ diamant status. Renoveringen af deres Europa flyflåde med bl.a WIFI starter jo med 737 som jo ikke har base i CPH. De nye A320 Neo har heller ikke base her. Jeg som EBD der bruger Guldstuen ofte kunne godt ønske mig at høre hvornår Kastrup står for tur til renovering. Både Arlanda og Gardermoen har fået nye flotte lounger, og de har lige meddelt at Future lounge med alskens gøgl åbner til efteråret i Gardermoen - hvad med os i Kastrup? Vi vil også have glæde af enhancements. Faktisk sidder jeg lidt med en følelse af at vi i DK er bagerst i køen på alle tiltag, afskaffelse af lounge i BLL og AAL samtidig med der bliver åbnet Cafe lounges i snart hver norsk og svensk fjeldflække, måske er det fordi vi er simple bondefolk.
Jeg har et par enkelte spørgsmål: EuroBonus har klart nogle fordele for medlemmer med status, som rejser med SAS (eksempelvis får guldkunder en præmie på 25% oven i de normale point). Men EB-guldkunder, der flyver med Lufthansa får ikke nogen præmie oven i de optjente point. Har man i *A planer om at give statuskunder en form for loyalitetsbonus, hvis de rejser med andre *A selskaber? Det skal bemærkes, at statuskunder i et Frequent Flyer program i Sky Team får en sådan "præmie", når man flyver med et hvilket som helst andet SkyTeam selskab. Har man planer om at belønne SAS-kunder, der køber deres billet på hjemmesiden? Eksempelvis giver Czech Airlines 1000 ekstra point for hver billet, der bookes på deres hjemmeside
Læser lidt fra eventet i Stockholm følgende: - ny stor lounge i Oslo med gym.. - undskyldning for hjemmeside - undskyld for ikke life time gold endnu, men kommer, bare uden dato - pause på sin status, det kommer, ingen dato endnu.. Så intet revolutionerende på mødet... PS, læste lidt mere: - der tales om den nye base i LHR, skulle blive så godt - Der kommer "Friends Pooling" også, ingen tidsramme - man får vist en kunstbog... - der var stande fra SAS Dreams (ikke at forveksle med Dan Dream), AMEX og Quintessial i Stockholm, gad vist hvad det bliver i København?
Jeg skal gøre mit bedste. Smider live updates på Twitter under #sasmeet&greetcph Mit handle er @HenrikAmby, hvis man bare vil følge automatisk.
Et par spørgsmål fra min side: - Man renoverer loungen i ARN og OSL - og ny skyder op flere steder I Sverige - endda også hvor der ikke er en lufthavn. Imens forfalder CPH - og er alt for lille. Hvad sker der her? - Der lader til at være et heftigt ARN fokus - mange nye ruter, nye fly og opgraderede kabiner går først til ARN (340/330, 320neo), lounges (se ovenfor), etc. Hvornår ser vi SAS aktivitet I CPH - som trods alt er regionens største lufthavn?
En tanke, lidt offtopic (sorry). Men kunne det tænkes, at CPH's igangværende store udbygning af transitområdet mellem finger A og B mon kunne inkludere en ny stor SAS lounge (med god udsigt!) på 1.salen?
Hmmm, jeg synes altid mit fly afgår fra "A-tocifret-langtvæk" (7 gange inden for de sidste tre måneder) eller "B-helt-nede-for-enden" (13 gange inden for de sidste tre måneder), så en lounge med udsigt og nyt inventar vil da være kærkomment i det nybyggede område.
Havde fornøjelsen af A17 I mandags - så den holder ikke altid. Stor set lige så slemt som min standard KL morgenflyver fra A23 Men tvivler på at SAS vil dele deres lounge I CPH - vil også foretrække en non-Schengen lounge fremfor en ved bunden af A (ved den gamle BA lounge).