Hvilket flyselskab til Nordamerika med baby - og andre tips

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af DanielBahn, 6/2/17.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Dejligt med flere oplevelseserfaringer :) Du er sjovt nok ikke den eneste der har advaret os mod SAS, når man har børn med. Flere af mine kollegaer og venner har haft dårlige oplevelser med SAS, som vidst blot ser det som en belastning at man tillader sig at have børn med. Deres priser er også alt for vilde lige pt., så vi er stadigvæk på BA eller AA.

    Vi har ikke bestilt billetter endnu, da vi ikke er helt sikre på datoer endnu.

    Afsted, det skal vi dog! :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Så fik vi bestilt flybilletter. Vi havde ellers droppet tanken, og i stedet købt nye spisebordsstole for pengene, men så kom der her i dag lige en mail fra Google Flights om en tur med TAP på Business for 16300 kr. for 2 voksne og 1 infant fra København via Lisabon til Boston.

    Det er ikke en sindsyg børnevenlig tur da afgang fra CPH er kl. 06.00 derover, og kun en 1.15 times mellemlanding i Lisabon på vej hjem. Det er dog med deres nye kabine, så vi har fået 'love-seats' i midten, hvilket jo er lækkert nok.
    Så det skal dog nok gå, og nu har vi lige 24 timer til at sove på det, og tænke over det. Vi skal afsted til september (8-26.).
     
    Henry, banditten og tbh "Synes godt om dette"
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg må indrømme at jeg havde bare booket Go direkte. Det er alligevel en ret lang tur på europæisk business class CPH-LIS (3½ time) først -- så ville jeg hellere bare tage den over atlanten i Y. Hvis man kunne lægge et par dages stopover i LIS ind på vejen ville det være noget andet...
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  4. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    @ DanielBahn: Har netop lagt dette opslag på din anden tråd - jeg er på linje med jacobv84 ;):

    Nu ved jeg godt det næsten er helligbrøde her i dette forum af business glade rejsende :p, men der er også en direkte forbindelse med SAS som vil spare jer for ca. 8.500 kr. på GO og yderligere spare jer for 4-5 timers transport hver vej:

    [​IMG]
     
    Henry, SophieHendriksen, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er enig med d'herrer, hellere i direkte i Y end med end 0600 afgang inkl. stop.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep. Alternativt skulle man tage en senere på dagen afgang og et par dage i Lissabon og så videre. Hjemturen med kort layvoer er nok OK... Men jeg havde sparet pengene og fløjet direkte.
     
    Henry, DanielBahn, banditten og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg hører hvad I siger :) og vi er stadigvæk i tænkeboks..
    men direkte billetter med SAS eller norwegian løber altså op i hhv 11500 kr og 9500 kr, da vi skal have to vokse og 1 børnesæde så der er plads til hans autostol. Vi har ikke lyst til at sidde med ham på skødet i 8-9 timer, så et ekstra sæde er krævet.
     
    THammer og Henry "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Kan I ikke stadigvæk nå at få bassinet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Med SAS skal de være under 9 måneder, og det er han kun på udturen. Derudover så er han 15 uger nu, og har en solid kampvægt på 7300 g.... så han kommer nok over de 11 kg inden afrejsen, og så er han for tung til bassinet hos stort set alle selskaber.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Spørgsmål fra den barnløse.

    Hva er bassinet :)?
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  11. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Okay det lyder ikke optimalt, nej. Det er ellers en ret perfekt måde at rejse med en baby på.
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  13. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Hos KLM fik vi lånt en stak ekstra tæpper og lavet en lille seng på gulvet, selvom det nok ikke helt er tilladt at blokere bulkhead sæderne på den måde. Det var dog også på en væsentlig længere tur til Bali via Singapore.
    Jeg kan kun gentage det mange allerede har sagt. Det kan godt ligne mere behageligt i bløde stole i biz, men i den alder og med "kun" 8,5 time for et direkte fly, vil jeg klart anbefale det og vente med biz og omveje når han kan nyde rejsen også.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja den med tæpperne har jeg også tænkt omman kan overveje, om man tør satse på at få lov til. Kender et par stykker der i den grad fik påtalt, at det ikke var i orden :( Det kommer vist mest an på dagsformen hos de ansatte på den pågældende tur.
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  16. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi har spurgt lidt rundt omkring i vennekreds og familie, og der er ingen der har haft gode oplevelser med SAS og små børn i økonomi.. Generelt lyder det til, at stewardesserne ser det som en belastning.. Det har både været på ture til SFO og JFK, men også mindre ture i europa..

    En anden ting;
    Vi startede ud med at satse på BA, hvor det er 2 timers flyvning, transfer i LHR, og så de der 8 timer. Så virker de 3.45 og 3.30 fra CPH til LIS ikke meget slemmere, tværtimod da han så kan nå at få lidt legetid, mellem spisning/amning..., i stedet for lige at kunne sove og vågne, spise igen og lande..

    Summasummarum, så er vi stadigvæk i tænkeboksen.. økonomi med sas bliver det dog ikke.. så bliver det i stedet noget kør-selv ferie i italien...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fair nok. Tror et par af os reagerede på den tidlige afgang fra CPH som noget der ikke hjalp... Jeg ville nok personligt have taget en ekstra dag i LIS for at kunne flyve på et bedre tidspunkt ud af CPH.

    Men køreferie med en på 11mdr? Så havde jeg taget sure stewardesser til enhver tid!!
     
    Daniel K, DanielBahn, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Vi har rejst meget langdistance med små børn - både i eco og business. For os er afrejsetidspunkt og total rejsetid det afgørende. Skal børnene op kl 04 så er dagen ødelagt fra starten. I din situation ville jeg klart gå for eco og direkte fly
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Det må være dette her bassin, der er tale om:

    [​IMG]
     
    jtraveler, banditten, Nj4220 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nielspg

    Nielspg VIP medlem

    Beskeder:
    184
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93
    Vi har også rejst meget langdistance med små børn (de er lige nu 7 og 11), men desværre altid kun i economy :(. Jeg er helt på linje med kc1829 om at afrejsetidspunkt og samlet rejsetid er altafgørende! :rolleyes:

    Vi har også haft stor succes med at lægge stop-overs ind på en lang flyvning, så 3-4 trælse timer i en lufthavn bliver erstattet med en aften og nat på et godt hotel i nærheden af lufthavnen hvor vi kan spise, tage bad, sove og måske endda svømme i pool eller lignende :)

    Held og lykke med turen!
     
    Senest redigeret: 5/4/17
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side