Hvilket flyselskab til Nordamerika med baby - og andre tips

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af DanielBahn, 6/2/17.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hej.

    Min kæreste og jeg har begge barsel hele september, og begynder nu at kigge efter en ferie.

    Vi har besluttet os for en tur til enten det nordlige USA eller sydlige Canada. Hvis det er muligt ifht pris og mulighed, vil vi gerne tage turen på business class, men hvilket selskab kan folk anbefale?

    Vi fløj med hhv BA og AA i sommers, og det virker oplagt (samt vi har point dertil), da man jo har en rimelig privat kabine, med god gulvplads. Men er der andre selskaber som er bedre?

    Derudover, er der nogle der har prøvet at flyve med sådan en lille en før, som har lidt tips som vil være gode at have i mendé allerede nu? Min kæreste regner med at amme til den tid også, samt noget mos etc.

    PS. hvis det ikke bliver business, så bliver det Premium Economy, og der tænker jeg ikke forskellen er så stor ifht plads etc, og der får vi nok ikke mulighed for at ligge ham på gulvet alligevel.

    Mvh Daniel
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    Jeg tror jeg vil tænke i at flyve så direkte som muligt. Mellemlandinger kan være hårdt med en træt baby + det er især ved start og landing at de får ondt i ørerne.

    Vi har taget turen med en lille et par gange, begge gange med SAS på business. Det har været en super positiv oplevelse med god plads (gamle kabine). I den nye kabine sidder man vist nok på række 1, hvis man har baby med. Ellers er det forreste række på plus, hvis i vælger det. Det er også fine pladser.

    Husk, uanset hvilket selskab i vælger, at ringe ind efter booking og bestille et bassinet (vugge) hvis barnet er under vist nok ni måneder på rejsetidspunktet. Det er et kæmpe plus ifht søvn.. Regn ikke med at barnet får lov at sove på gulvet uanset hvad. Tror ikke personalet er så glade for det ifht sikkerhed/turbulens.

    Det er en stor fordel hvis barnet stadig ammer - hjælper på ørerne. I får babymeal, men tag noget mos med i ved barnet kan lide. Og en rangle. Evt. en bæresele - kan være rart hvis i skal gå langt i lufthavnen eller stå længe i kø ved immigation.

    Rigtig god tur. Det er fedt at rejse med en lille:)
     
    Henrik Olsen, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi regner heller ikke med han sover på gulvet - mere bare kunne ligge og strække sig lidt, og nok mere, give lidt frirum til min kæreste og jeg. :)

    Det første jeg tjekkede var faktisk SAS, men deres pris er cirka dobbelt så dyre som f.eks. BA i business. Har fået anbefalet man tager en lidt længere mellemlanding (2-3 timer), så man ikke stresser for meget.

    Godt at vide med Bassinet - troede man reserverede den sammen med billetterne. Ved dog ikke om han er for stor til den tid. Han bliver 9 måneder den 20. sept, og vi regner med at tage afsted fra 15-29. sept.

    Min kæreste har allerede købt en slynge så han er nemmere at gå rundt med. Vi har faktisk overvejet at undgå JFK, da deres integrations-kø er dræbende. Ved ikke om det er sådan i de andre store amerikanske lufthavne?

    Dagligt med nogle fifs - også ifht babymos.
     
    Henrik Olsen, Søren S og Henry "Synes godt om dette"
  4. Søren S

    Søren S VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    307
    Point:
    53
    BA er garanteret også rigtig fine, og med god tid til flyskifte burde det gå helt fint.

    Har meget blandede erfaringer med ventetider i USA. Men JFK kan være slem. Det samme med O'Hare. EWR er gået ok de sidste par gange. Har ikke erfaringer med Boston, men måske kunne det også være en mulighed. Ellers plejer Toronto også at gå meget smertefrit.
     
    DanielBahn, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Fløj fra YYZ til CPH på business og dette blev delt ud på turen, tager lidt af presset af forældrene...

    IMG_1337.JPG
     
    Ulrik, CHA211, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Vi fløj for lidt over 2 år siden til New York med vores tvillinger (½ år på det tidspunkt). Vi fløj med SAS (øko) og havde to krybber til dem. Skal siges at vi sad på en række med 4 sæder og krybberne er på de to yderste. Der gik ikke ret længe så havde kabine personalet fundet pladser til de to der sag i mellem os. Var nok også blevet en meeeeget lang tur for dem (var det samme på turen hjem). Vil anbefale at I prøver at få pladserne uanset at han måske er for stor. Det er jo svært at sige nu om det er en slejs eller en kraftbombe til den tid (dog vil jeg tro at der er en god chance for at han er for stor, da de ikke er kæmpe store). Hvis han er alt for stor undlader I bare at bruge liften til ham, men bruger den til at det babyragelse fruen tager med. :p
    Vores erfaring med at rejse i USA var generelt super i forhold til service når man havde børn med. Ved emigration blev vi sendt forrest i køen. Det samme alle andre steder vi kom frem. Nogen gange skulle vi lige spørge om de havde en speciel kø for familier med små børn. Hvis de ikke havde blev vi sendt forrest i køen.
    Der var intet problem med væske/babymad nogen steder. Selv min kærestes cola kom igennem uden problemer.
    Som også nævnt af andre er en bæresele rigtig god at have med. Vi var i hvert falde glade for det da vi gik ombord på flyet. Det var godt med frie hænder.
    Vi prøvede at time soverytmen så de sov da vi lettede. Det var en stor fejl, for de skulle jo sidde på vores favn med sele på, så det var en lidt dum start at sådan skulle vække dem. En flaske hjalp dog og enten amning eller flaske er en rigtig god ide når flyet letter eller lander. Igen er det timing der er vigtig. Lidt ærgeligt at trollen er mæt før flyet er nået ud til banen...

    Vi købte klapvogne der kunne ligges ned og derfor også kunne bruges som "barnevogn" med en kørepose/lift. Praktisk at have klapvogn når man går rundt og når tiden nærmer sig til en lur, så klares det uden at skulle "hjem" til hotellet. Du kan købe en pose til klapvognen ved checkin. Vi købte en før i bedre kvalitet. Den er skrigende rød, men også ekstra stor. Det betyder at kørepose, tæpper og andet babyragelse som damen tager med kan ligge her.
    Det betyder også at vi har checket ind klapvognen. Mange steder har de klapvognen efter security og ellers har vi bæreselen. Vi har en gang haft den med igennem lufthavnen og synes generelt det er meget nemmere at tjekke den ind.

    Vi havde bestilt et almindeligt værelse med dobbeltseng og havde også bestilt to børnesenge. Vi havde ikke lige tænkt på at et almindeligt hotelværelse er på størrelse med en skotøjsæske, så de blev sendt retur igen. Med den viden vi har i dag ville vi have bestilt et andet rum.

    Et par vandflasker der kan tåle kogende vand har vi også været glade for. Vi har så fyldt dem når vi er gået og har så haft vand uanset hvor vi er kommet hen (specielt i Mexico var vi glade for dem). :)
     
    klausbm, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Boston har været virkelig slem i efteråret. Ved ikke om de har løst deres problemer nu, men flere gange er deres systemer gået ned i immigrationen, hvilket har ledt til helt vanvittige køer. Min svigerfar stod i kø i 3 timer, på trods af, at han er amerikaner...

    Da jeg var derovre i November, mødte vi et BA-crew der havde stået i kø i to timer uden at det lignede, at der var nogen løsning på vej. Vi kom heldigvis igennem meget hurtigt med en 1½ måned gammel baby takket været noget opmærksomt staff (og en lidt tvivlsom indrejse-registrering).
     
    Henry, Søren S og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  8. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    I sommers havde vi kun 50 min til at skifte, og det gik meget problem-frit, og der havde vi min svigermor med, som var lige så uerfaren i flyskift som vores dreng vil være :)

    Sjov idé. Gjorde det en positiv forskel for jer, da han skabte sig. Tænker man ikke undgår lidt larm. Hvis det bliver BA, så er deres CW-sektion jo kæmpestor, så der er jo en del baggrundsstøj i forvejen - var der i hvert fald i sommers.

    Fedt med sådan en erfaringsskrivelse. Kan læse mig frem til, at bassinet på BA ikke er specielt stort, men man kan få nogle vugger/skråstole der passer til. Som med de andre selskaber, skal man være hurtigt ude både efter booking og når man boarder.

    Vi har fået anbefalet at tage barnevogn med i stedet for en klapvogn, da junior sover bedre i den, og den også kan bruges som rejseseng.

    Det med hotelværelserne havde vi ikke lige overvejet. Godt at have med i tankerne. Specielt hvis vi skal ind i de større byer og bo et par dage.

    Tak for de gode svar - der er stof til overvejelser :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Er bestemt en god idé. Grunden til at klapvognen fungerede så godt for os var at vi kunne bruge samme lifte som der var i vores barnevogn i klapvognene. Har man ikke denne mulighed så vil en barnevogn være at foretrække.
    Bemærk at i NY er der security check til mange ting. Vi fik besked på at slå klapvognen sammen hver gang så den kunne blive skannet. Ved ikke hvad de gør med en barnevogn, men det er en god idé at have 100% styr på hvordan skidtet foldes sammen så det går hurtigt. :)
    En anden ting er dørene i NY. Mange steder har de dejlige dobbeltdøre så det er nemt at komme ind, men desværre er der også mange "gamle" huse hvor dørene er super smalle.
    Vi valgte også at købe en hop-on hop-off bus billet da vi var der. Undergrundsbanen og elevatorer er ikke altid et godt match. Ikke alle stationer har elevatorer og vi opgav ret hurtigt. Det var lidt dyrere med en hop-on/off billet, men det var super meget enklere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi bruger slet ikke lift, men sådan en sleepbag/voksi-pose :)

    Vi er stadigvæk i tænke boks omkring New York.
    Vi var der i sommers, og det er jo ikke specielt barnevogns-venligt. Det lyder bare meget hyggeligt at gå rundt i central park med barnevognen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    vi var heldige, der blev ikke pevet meget på den natflyvning og det mest tåbelige var, at de havde fået 6 eller 7 rækker, altså midt i på business Class, hvor de kunne genere mest muligt... men hørte dem slet ikke - men synes, at det er fint med sådan en lille seddel.. - det lagde farmand ud på alle sæder... - @clager, hørte du noget nede ved dig?
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Ja det er da en underlig placering. Men kunne godt være man skulle overveje det. Det er trodsalt en 8-9 timers flyvning, så måske meget rart at starte godt ud. Også hvis man skal gå op og ned af gangen etc.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Intet - se min rejselog fra turen
    https://insideflyer.dk/forums/threads/claus´-rejselog-2016.2101/page-4
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Vores nu 6-årige dreng har fløjet knap 40 flyvninger allerede, så først og fremmest vil jeg bare anbefale at I kaster jer ud i det, det er fint at træne dem fra ung alder! :cool: og de kan nå at optjene en masse bonuspoint.

    Mit mantra har altid været planlægning med militær præcision. Har man styr på lortet på forhånd, så går det hele bare lidt nemmere og andre passagerer er mere tolerante, når de godt kan se, at man faktisk har forsøgt at have styr på det. Ucheckede forældre i luften er nederen, og man skal altid huske, at de andre som udgangspunkt synes det er lidt nederen, at man har medbragt sit barn. Fremmede mennesker synes som regel ikke, at dit barn er hverken charmerende eller sødt som udgangspunkt.

    Bassinet:
    Nogle flyselskaber checker allerede ved bestilling om de mener barnet vil være for gammel/for stort. Men, flyver I biz ville jeg egentlig heller ikke gå særlig meget op i bassinet'et, det er nice på eco, men I vil efter min mening have masser af plads til både barn og grej på alle biz.

    Bæresele vs. klapvogn vs. barnevogn: Jeg syntes selv, at det var for tungt med barnet i en bæresele i den alder, men jeg er måske bare et skvat ;). Jeg har derfor foretrukket en MacLaren klapvogn. De må tages med til gaten og vores version kunne lægges helt ned så han kunne sove deri (du skal købe den dyreste model). Meget praktisk til rejsebrug. USA er utrolig dårligt indrettet til barnevogne, så jeg ville virkelig, virkelig ikke tage en dansk barnevogn med derover. Ingenting er jo beregnet til en barnevogn og en klapvogn kan være besværlig nok. Alt er smalt, og som du sikkert er bekendt med, så lader man ikke sine børn stå udenfor uden opsyn derovre. Vi har ofte måttet køre klapvognen på rulletrapperne ved f.eks. Metro fordi elevatoren bare ikke lige virkede, man kunne ikke finde den eller noget tredje. En MacLaren er let nok til, at man kan stå bag den og holde den på rulletrappen med barnet i, og min mand kunne også bare løfte vogn+barn hvis alt blev for bøvlet. Det skete flere gange. Man kan også hænge en masse oppakning på sådan en vogn (brugbart når man senere er ude og shoppe :cool:).

    Op-og nedstigning: Som andre nævner, amning, flaske eller sut er godt. Det er nu ikke alle børn, der har problemer med trykudligning, så jeg synes altså også, det blæses lidt ud af proportioner nogen gange. Vores dreng har aldrig været det mindste generet (måske der bare er tomt deroppe haha :eek:)

    Oppakning: Det lyder banalt, men små-kriser med en baby bliver bare ganget op i en sardindåse i 10 km. højde, så pak praktisk! Flad taske, f.eks. sportstaske, med god åbning så man hurtigt kan få ting ud og ikke skal pakke i stabel (som i rygsæk). Pak skiftetøj i "sæt" i separate poser i tasken. Pak en pose med ble, stofserviet, pose til ble og vådservietter som hurtigt kan tages med på toilettet. Der er så småt derude, at det er upraktisk med en normal pusletaske. Der lægges ny ble mm. i posen efter hvert toiletbesøg, så man altid er kampklar. Pak dobbelt så meget tøj, som I plejer, der er bare ingen work-around deroppe. Barnet som aldrig tisser udenfor bleen gør det selvfølgelig på sådan en tur ligesom de spilder eller gylper så tøjet bliver vådt osv. osv. Det er vist bare en lov...

    Mad: Medbring mad, man aner ikke om ungen gider det de serverer og det er ikke et sjovt tidspunkt at chance den (om ikke andet for de andre passagerers skyld). Mos i "squeezable" pakninger er super praktiske til rejser. Får den lille også flaske, kan I få kogende vand deroppe (og bland så med kildevand til rette temperatur). Lav flasker klar på forhånd med rette mængde pulver i flasken, så er det meget nemt og hurtigt at lave en flaske.

    Destination: Jeg har ingen anelse om hvorfor I lige ønsker at tage til New York med en 9 mdr. baby. Men når jeg tænker tilbage på de gange vi har haft arvingen med på storbyferie, f.eks. i New York, har jeg været ærgerlig meget af tiden over, at det hele gik i barnebehov- og pasning og alle de ting, som jeg elsker ved New York var næsten umuligt at komme til. Bare en lille tanke :)

    Alle store lufthavne i USA kan have dræbende immigration-køer, så vælg hvor I helst vil hen. I kan også vælge efter, hvor I kan få en nat-afgang, da det er en lettelse hvis barnet bare sover det meste af turen. Vores erfaring er, at nogen gange kan man få lov at springe køen over med en baby og andre gange ikke. Men derudover er USA, generelt, et meget fint land at rejse med små børn i, om ikke andet fordi man stort set altid kan betale sig fra en eller anden service og nogen til at hjælpe sig.

    Vi har som sagt rejst virkelig meget med vores dreng, både bilferie sydpå, USA (roadtrip/rundture, ski, besøge venner), Thailand, Maldiverne, Mauritius og ikke mindst verdens værste tur som co-drivers i Skotland hvor min mand deltog i et adventure løb tværs over Skotland. Så spørg endelig, hvis der er noget du gerne vil vide, så har vi sikkert prøvet det! Det er en gave, at rejse med sit barn :)
     
    Daniel K, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 9 andre "Synes godt om" dette.
  15. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    God point med at pakke ble vådservietter etc i seperate poser. Vi har også altid gjort det. Har bare gjort det nemmere kun at have en lille pose at holde styr på. En anden ting er skifte tøj i flyet. Husk også jer selv. Der er rimelig langt hvis trollen gylper på jer når I letter. En t-shirt eller to kan bliver guld værd.
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  16. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Det er netop planlægning vi gerne vil have helt styr på, så vi ikke står i nogle øv-situationer som vi ikke lige havde styr på derhjemme pga dumhed. Så en post som dette er super lækkert!
    Vi må have oprettet en BAEC-konto til ham, så snart vi er blevet enige om efternavnet :)

    Der er mange der anbefaler en barnevogn, så egentlig derfor vi har den tanke. Men vi snakker dog om, at købe en klapvogn derovre, hvis ikke det bliver nødvendigt inden da, da den er noget nemmere. Barnevognen er dog bedre at køre med, og han kan ligge i den længere tid. Men ja, der er nogle forholdsregler vi lige skal overveje :)

    Rigtig god ide med en sportstaske. Normalt har vi et par gode spinners vi bruger, men en sportstaske er nok nemmere at stuve væk og åbne op hurtigt.
    Og selvom man har rigeligt med plads på biz, så er det jo ikke en balsal. :)

    PT får han ikke erstatning, og det er heller ikke planen i følge hans mor :) God idé med de der squeezable-pakker. Dem må man gerne have med igennem security?

    New York City er taget helt af bordet igen. Pt. er tanken at have kører rundt i New England, evt. lande i JFK da priserne er noget lavere dertil end Boston. Har tidligere kørt turen fra JFK op nord på, og det er en fantastisk flot tur, så det ville ikke være en "omvej".

    Det med nat-afgang har vi lidt svært at finde ud af. Har hørt nogle der siger deres børn ikke kunne sove på en natafgang, så de lå vågne hele turen, med en grædende baby som følge, mens andre synes det var the shit. Vores sover stort set igennem nu om natten, og tænker det er en god forudsætning for at en nat-afgang er lykken. Det kommer dog an på hvad vi ender med at pladser. Kan ikke forestille mig at selv Y er fedt med en nat-afgang..

    Tak for de gode svar - dejligt at høre at med lidt planlægning og hensyntagen, at det intet problem er at flyve med sådan en fyr!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Min datter nåede også 50k miles inden hun blev 2 så det kan man sagtens. Jeg tilslutter mig de mange gode råd og vil anbefale at droppe at tage en dansk barnevogn med. Jeg vil anbefale en babyzen yoyo fremfor MacLaren som vi har været meget glade for og så bare få en crib / pack'n'play på værelserne fra hotellet. Bassinet er overflødigt hvis man rejser business og jeg vil da anbefale at flyve AA istedet for BA over atlanten hvis prisen er den samme da deres business class er meget mere rummelig...
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @DanielBahn - et par afsluttende kommentarer:

    Squeezeable mos - ja du må gerne have dem igennem security, det samme gælder mælkeerstatning i kartoner (hvis I alligevel er hoppet på dem til den tid, så ved du det, de kan bare ikke varmes i flyet, og jeg kan ikke helt huske hvilken alder man ikke behøver varme længere). De bliver ikke glade for 20 pakker, men du kan snildt have en 8 stykker med, så har I lidt forskelligt. I USA har de et virkelig lækkert udvalg af disse også med grøntsager. Det er en gave, når man er på farten, og senere kan jeg sige, at man også godt kan spise dem med luffer på mens man står på ski og er 5 år gammel :cool:. Jeg har set, de også er begyndt at få dem i Kvickly.

    Køretur til New England lyder da super fedt og nok også en lidt bedre idé end NYC-tur :) Tag jeres egen autostol med derover, det er en rådden kvalitet de kører på stole i USA og det bliver bestemt ikke bedre af at leje.

    Nej selvfølgelig er det ikke sjovt med 8 timers natafgang med en skrigende baby. Men altså, hvis man har et barn, der generelt ikke sover godt og skriger meget, så er det måske bare virkelig, virkelig ufedt at udsætte andre mennesker for det i en flyver i mange timer, men det står helt for min egen regning at mene dette :)

    Klapvognen som @jakobv84 anbefaler ser virkelig smart ud (godt du kom på banen, jeg kunne simpelthen ikke huske hvem der havde skrevet om den herinde). Jeg tror, jeg ville købe sådan en hvis jeg skulle have en baby igen.Var det ikke noget med, at I blot lagde den op på bagagehylden i flyet @jakobv84? Så er man jo helt ude over at hitte ud af om man kan få en paraplyklapvogn ved gate eller må vente til bagageudlevering. Klart at foretrække. Man slæber sg' så meget i forvejen.

    Rigtig god tur!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jo den kan man tage med på flyet i hattehylden og de fleste selskaber og personale kender den efterhånden så det er intet problem. Ellers klapper man den bare sammen og viser den så nikker de og siger jaja.
     
    Henry og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  20. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ved det er en ældre tråd, men da det først er september i forventer så her mine 7 cent.

    Som udgangspunkt vil jeg vælge et amerikansk flyselskab, de er mere opmærksom/serviceminded på børn, men jeg har god erfaring med BA på business da deres indretning af 777 (nogle af dem har baby hylde i E og F) og 747 er "genial" til 2 voksne og en spæd sæde E og F da man her sidder i midten og har sin egen lille "suite", hvis ungen begynder at hyle genere man ikke så mange da man sidder skærmet godt inde, E og F er også god hvis i vil lave en ekstra på turen derover :).

    Med børn er vi altid kommet foran køen ved immigration - hvis ikke man havde dårlig ryg, kærsten har altid brugt en baby bjørn når de var spæde også har vi købt en billig klapvogn i Wallmart og børnesæder - nu er det kun 1 barnesæde og 2 røvballe sæder, ved afgang har vi givet det væk til børnefamilier eller USO.

    Indenrigs i USA med fly så har vi altid fået lov til at boarde som de første, selv når det har været på eco, vi havde en "børne oplevelse" i SFO her skulle vi syd på der var 3 unger med, de alle var halv hysteriske og den ældste smed en 500 gr pakke MM ud i gaten så var stemningen lagt - amerikanerne i gaten var meget overbærende ingen grynten af "vikingernes" besærk og hærgen men kun spm. om alder og hvor terroristerne var fra.

    Da de åbenbart havde skifte flytype fra en Airbus til en Embraer blev vi kaldt op til skranken, vi kunne ikke sidde ved siden af hinanden så vi skulle deles i mor og far, vi fik at vide vi vil blive kaldt op i grupper og vi i første gruppe. Boarding var forsinket og da den begyndte kaldte de gruppe A, det var en ny dame i skranken med en stærk accent, vi gik op og gav boarding kort men nej nej damen insisterede på vi skulle vente og var ikke speciel venligsindet, jeg fortalt at den tidligere gate general havde sagt vi skulle boarde først, hvilket bare gjorde hende endnu mere olm.

    Men så udbrød der oprør blandt de andre passager, nogle havde hørt vi kunne boarde i første gruppe andre råbte af damen "But they have kids", hun blev godt og grundigt skældt huden fuld af de andre passager der var i alle aldre, så for ikke at blive lynchet af de andre fik vi lov at boarde, da vi sad i flyet fik vi kommentarer fra de andre om at gate generalen var meget dårligt opdraget og hun skulle skamme sig over at have behandlet en børnefamilie sådan.

    På samme tur mødte vi en ung familie der var på 3 måneders roadtrip i en "snegl" med knægt og spæd, de havde udvidet ferien med 1 måned, de var også meget begejstret for serviceniveau når der var børn i følget, de havde fløjet eco på AA.

    Vi har før fløjet SAS med barn den ældste og det var datid og det forsætter det med indtil det ikke kan undgås - tror stadig vi har traumer over turen med dem og hvis den ældste nogensinde klatre op i et klokketårn med en riffel så er det deres skyld.

    Har fløjet til BOS JFK SEA et par gange med Icelandair på SAGA class, sæderne er jo ikke at råbe hurra for men de virker også meget børnevenlige og KEF giver dog et udmærket stop på vejen, er der eks. børn der flyver alene ryger de op på SAGA hvis der er plads - der er altid plads. På tilbagevejen kan i jo tage en stop over og tage til den pissedyre blå lagune. Dog er deres premium eco ikke det værd, den er lige ved dasset og er der eco passager med spæde med så står de deroppe på det meste af turen.

    Har aldrig oplevet problemer med at få varmet flaske eller andet - kun med SAS.
     
    klausbm, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"

Del denne side