Claus´ rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af clager, 9/1/16.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Enig god beretning! Jeg har samme erfaring med AF loungen ude i 2F ved gate 31 efter en vel 3-4 besøg det sidste halvår. Ganske uinspirerende og underdimensioneret lounge. Minder mere om en US lounge synes jeg
     
    clager "Synes godt om" dette.
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 63 2016
    Route CPH-DUB
    Fly nr SK 2537
    STD 1715 ATD 1735
    STA 1830 ATA 1845
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 12A - ingen seatblock
    Go- NoN - O-class pris 392dkr retur
    A320 - OY-KAU
    Load 100%
    Servering : 1 glas vand
    Havde prøvet Plusgrade på denne flyvning og havde budt 60point den dag SKIT var gået i sort (skulle have været 6000point, men den gik ikke igennem hvilket også var forventeligt)
    Var kommet tidligt til CPH og var for en gangs skyld den eneste kunde i fasttrack/security - sjældent set af de står og keder sig i sikkerhedskontrollen.
    Derefter stillekupeen i CPH guldstuen hvor der pt er bedst plads grundet EB sølv folkets adgang til SK bizloungen i stuen i juli og august.
    Fik smagt den ny ret med thai kylling(se billedet) og japanske nudler og syntes begge var gode og velsmagende. Afslutning med espresso og brownie.
    Paskontrol i automaterne fungerede igen upåklageligt og helt uden ventetid.
    Flyet var proppet og selvom vi kom sent afsted blev lidt af forsinkelsen fløjet ind. Som kaptajnen sagde ved afgang " vi kan ikke lide forsinkelser og brænder så lidt ekstra brændstof af for at komme frem lidt tidligere" - når man ser flightstats er det dog en rute med mange forsinkelser.
    Der var gang i salget af sandwicher og drikkevarer på denne tur hvad jeg ellers synes er sjældent på SAS flyene.
    Landing i Dublin hvor det ser ud til man opererer efter Ryanair principper altså ingen fly til airbridges men trappe for og bag og hurtigt ind/ud i øsende irsk regn !
    Paskontrollen gik i DUB også meget hurtigt og så mod centrum med
    flightbus 747( lufthavns dobbeltdækkeren der tager dig frem og tilbage til centrum på 40min for €10)
    IMG_0912.JPG


    Flyvning no 64 2016
    Route DUB-CPH
    Fly nr SK 2538
    STD 1915 ATD 1945
    STA 2225 ATA 2225
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 12A - seatblock ja - midtersædet blokeret på nødudgangsrækken
    Go- O-class
    A320 - OY-KAT
    Load 97%
    Servering : 1 glas vand
    Var igen i god tid i DUB og min EBG status gjorde jeg kunne bruge fasttrack i terminal 1 hvilket var en lettelse da der var 1000vis af skolebørn der havde været på sprogrejse til Irland og nu skulle hjemover med Ryanair til Italien og Spanien og ikke var vant til security checks.
    Derefter i den eneste lounge der findes i terminal 1 Dublin executive lounge - se billedet.
    Den var ret kedelig og uden megen servering udover et par vindtørre mini sandwich og et par stykker irsk ost og lidt kager.
    Der var Guinness øl på dåse til dem der ikke kan leve uden den - jeg kan godt.
    Flyet var igen forsinket men forsinkelsen blev næsten fløjet ind på hjemturen.
    Sædet 12D ved nødudgangen jeg havde valgt ud og hjem er et af flyets
    bedste synes jeg.
    Besætningen hjemover var denne aften et par mandlige stewards som ikke var særligt sprudlende men vi kom frem til en næsten tom lufthavn hvor paskontrollen i de 2 luger der var åbne gik tjept så ingen klager på den front.
    IMG_0919.JPG
     
    Senest redigeret: 31/7/16
    THammer, isolCBflyer, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg hader Dublin lufthavn. SAS flyver ud af Ryanair terminalen, flyet er som regel fyldt med skolebørn af uransagelige årsager og loungen i Dublin er så pinligt ringe. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om en dårligere på denne side af Atlanten. Ugh.
     
    Henry, clager, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 65 2016
    Route CPH-CRL
    Fly nr FR 200
    STD 0840 ATD 0840
    STA 1020 ATA 1005
    Sæde 33D gangsæde bagerst - koster normalt penge men var blevet tildelt det ved indcheck på appen - flyttede til en tom sæderække 32 uden problemer
    pris 14,26dkr for en enkeltbillet incl 28 øre i cc gebyr
    B738 - EI-DAD
    Load 90%
    Servering . 0
    For en gangs skyld passede de angivne 5min i security på realiteterne så det gik stærkt igennem denne tidlige morgen.
    Et hurtigt og behageligt besøg i en næsten tom Aspire/Swissport lounge i CPH og så afsted den lange vej til terminal T. Boardingen gik fint og flyet kom og gik til tiden indenfor de normerede 25 minutter flyet har i CPH.
    Udmærket flyvning med en god ung besætning fra Rumænien. Piloterne var vist hollændere. Et af de ældste fly med lidt over 14år på klokken i FR flåden på over
    350 B738 - men flyet var stadigvæk ret velkonserveret.
    Vi forlod Danmark i solskin og landede før tid i CRL - desværre bruger Ryanair denne lufthavn fra CPH mens de på en masse andre flyvning bruger BRU/Zaventem. Lang vej ind til centrum af Bruxelles med bussen fra Charleroi, busbilletten koster €14/enkelt altså ca 8 gange så meget som flybilletten !

    Storebælt en solskinsmorgen
    IMG_0931.JPG
    IMG_0930.JPG

    Flyvning no 66 2016
    Route BRU-CPH
    Fly nr SK 1594
    STD 1730 ATD 1730
    STA 1900 ATA 1850
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 16C - seatblock ja - midtersædet blokeret på nødudgangsrækken
    Go- T-class pris 575kr/enkelt
    CRJ900 - OY-KFD
    Load 95%
    Servering : 1 glas vand
    Extra sikkerhedcheck er nu indført i belgiske lufthavne straks før man går ind i terminalerne - fungerede hurtigt og tjept.
    Besøg i den fremragende *A lounge "The Loft" i BRU. Kan varmt anbefales alle der er i nærheden. Udvalget af mad og drikke er fint.
    Ingen parlamentsmedlemmer på denne tur som forløb planmæssigt og vi landede endda 10min før tid på endnu en behagelig flyvning med et venligt crew og en norsk pilot fra Cimber for SAS. At kaptajnen står og siger farvel til alle efter ankomst til CPH synes jeg er en fin lille detalje som andre godt
    kunne lære af.
     
    Senest redigeret: 17/8/16
    PENSIONISTEN, Henry, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 67 2016
    Route CPH-GVA
    Fly nr SK 613
    STD 0825 ATD 0835
    STA 1020 ATA 1010
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 17D - nødudgangssæde - ingen seatblock da SK morgenflyet til BRU var blevet annuleret og nabosædet blev brugt til ombooket passager.
    Go: O-class pris 712dkr retur
    CRJ900 Cimber for SAS - OY-KFI
    Load 100%
    Servering : 1 glas vand
    Hurtig fasttrack/security hvor der for en gangs skyld var en annonceret ventetid på
    1 minut i den normale kø - om det holdt ved stik ved jeg ikke men fantastisk hvis det er tilfældet kl7 en torsdag morgen. Besøg i guldstuen og da andre her på IF har kommenteret morgenmaden i denne uge vil jeg undlade det men bare endnu engang anbefale stillekupeen hvor man undgår højtsnakkende svenskere der skal ordne hele verdenssituationen i mobilen en tidlig morgen.
    Udmærket flyvning men ikke særligt interesseret eller inspirerende besætning.

    Flyvning no 68 2016
    Route GVA-CPH
    Fly nr SK 618
    STD 2010 ATD 2020
    STA 2205 ATA 2225
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 17D - nødudgangssæde - ingen seatblock
    Go: O-class
    CRJ900 - Cimber for SAS OY-KFI
    Load 100%
    Servering : 1 glas vand
    Hurtig fasttrack men kunne se der ikke var ventetid af betydning ved de almindelige security gates så det fungerer i GVA
    Skulle prøve begge *A lounger efter at have læst tidligere posts herinde - startede i LX first loungen som var overfyldt så fortrak til den noget større LX business lounge lige ved siden af hvor der også var mange mennesker da man kommer ind her med Priority Pass. Serveringen i begge loungen var udmærket.
    SK brugte D terminalen i GVA hvor man skal udenfor for at komme ombord. Langt væk fra hovedterminalen.
    Unge piloter fra Cimber/SK - informative og fortalte hvad de skulle.
    Fuldstændig håbløse stewardesser , en dansk og en svensk. Ingen smil, intet servicegen - virkede begge som om de begge hellere ville have været hjemme hos familien og se OL end at arbejde ombord denne aften.
    Da vi landede i CPH var vi så langt væk som vi kunne komme nemlig busgate E73 og da flyet var 15 minutter forsinket var transitpassagererne helt oppe at ringe og så er det svært at stå i gatebussen og vente på de sidste børnefamilier der skal forlade flyet - til CRJ900´eren sender man kun 1 bus afsted når flyet er landet så det tager tid.
     
    asf, Ulrik, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 69 2016
    Route CPH-FCO
    Fly nr SK 681
    STD 1130 ATD 1155
    STA 1400 ATA 1400
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 10A - nødudgangssæde - seatblock
    Go: V-class F&F pris 876dkr retur
    A321 - LN-RKI
    Load 95%
    Servering : 1 glas vand
    Normalt tager jeg toget/metro men var idag i bil.
    Bilen blev placeret hos Parkzone på Engvej og det fungerer fint med park&ride med metro og til en brøkdel af CPH P priser på P1-17.
    Fasttrack overstået på 1 minut og så op på første sal i gullstua i skiftetiden mellem morgenmad og lunch. En kop mokka i stilleloungen blev det også til.
    Boarding var præget af mange italienere som ikke respekterer børn, ældre, biz, status men bare moser frem.
    Flyet kom sent ind fra ARN og optankningen tog længere tid end normalt så afsted med 25minutters forsinkelse men blev fløjet ind undervejs.
    Brandbiler ved ankomst til FCO, der var to forskellige brande i græsarealer der omkranser lufthavnen, så med en lang tør sommer er det nok normalt på de kanter.
    IMG_0947.JPG
    Masser af benplads på 10A & 25A på SAS A321

    IMG_0967.JPG
    Og håber snart vi får lov at også at fejre de 70år med gode tilbud

    Flyvning no 70 2016
    Route FCO-FCO
    Fly nr SK 681
    STD 1450 ATD 1505
    STA 1725 ATA 1720
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 25A - nødudgangssæde - seatblock
    Go: V-class
    A321 - OY-KBL
    Load 70%
    Servering : ingenting
    Efter at have oplevet jordskælv som desværre udviklede sig meget dramatisk i området lidt nord for Rom var det tid til at komme hjemad.
    Fasttrack fungerede fint og derefter i SK kontrakt loungen "I Mosaici" som var stor men meget mørk , intet dagslys som også er meget stærkt i Italien men alligevel.
    Servering af en barmand/barista der bestyrede alle drikkevarer og kaffemaskine. Maden var ikke Italien værdig.
    Flyet blev forsinket grundet flere passagerer der ikke mødte op trods indchecked baggage så det skulle først fjernes fra containerne i lastrummet
    Sjældent at opleve så mange tomme pladser på en SK flyvning men fint for os passagerer selvom jeg denne gang ikke kunne få et glas vand. Stewardessen sagde hendes kollega ville dukke op men skete aldrig. Ellers var det for en gangs skyld ren dansk besætning som gjorde et fint stykke arbejde.
    Landede på schedule hvilket også altid bliver sagt.
    Sjovt forresten man hos SAS aldrig er "customer" når der bliver sagt noget over public announcement - altid , vi beder "dig, jer, you, passagers", hos sandkasse selskaberne er man altid "customer"
    IMG_0965.JPG
    I Mosaici loungen i Roma/FCO
     
    Henry, asf, Nicki Lolk Sørensen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 71 2016
    Route CPH-TXL
    Fly nr SK 1613
    STD 1120 ATD 1155
    STA 1215 ATA 1245
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 12D - nødudgangssæde - seatblock
    Go: O-class NoN pris 628dkr retur
    A320 - OY-KAP
    Load 95%
    Servering : 0
    Hurtig fasttrack/security
    Besøg i guldstuen til en kop espresso
    Flyet var blevet sat ind i sidste øjeblik efter en tur fra Duesseldorf så ret forsinket afgang hvilket kaptajnen undskyldte
    På en så kort tur kan man lige nå at servere kaffe eller te - intet andet
    Ankomst til Busgate i TXL. Det er en besynderlig lufthavn - masser af tomme fingre men næsten alle bliver busset til og fra.

    Flyvning no 72 2016
    Route TXL-CPH
    Fly nr SK 680
    STD 1625 ATD 1645
    STA 1720 ATA 1720
    Status EBG
    Point : 625
    Sæde 16D - nødudgangssæde - seatblock
    Go: O-class
    CRJ900 Cimber for SAS - OY-KFL
    Load 85%
    Servering : 0
    Besøg i LH Senator Loungen før security i TXL. I betragtning af den generelt sørgelige tilstand TXL er i , synes denne lille oase at fungere fint for status medlemmer hos *A. Masser af mennesker og et par udmærkede varme retter incl currywurst som dog ikke kunne leve helt op til kvaliteten hos Konnopke på Schoenhauser Allee i Prenzlauer Berg.
    Security check var tysk grundighed men yderst effektiv.
    Igen var flyet forsinket grundet tekniske problemer med flyet i Palanga tidligere på dagen men kaptajnen lovede at gøre sit yderste for at flyve forsinkelsen hjem og han holdt ord - 36 minutter fra takeoff til landing er vist noget nær ny rekord på strækningen Berlin-Tegel til CPH.
    Kaffe eller te til dem der ønskede det undervejs
    Igen en venlig besætning og et på gensyn fra kaptajnen da vi forlod flyet ved C10 gaten - flyet skulle straks videre til Birmingham

    IMG_0978.JPG
    Currywuerst og Koenigsberger Klopse til de sultne i Senator loungen
     
    Senest redigeret: 31/8/16
    Peter F., asf, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 73 2016
    Route CPH-YYZ
    Fly nr AC 883
    STD 1215 ATD 1215
    STA 1415 ATA 1405
    Status EBG
    Point : 4200
    Sæde 7K - vinduessæde
    Business P-class e-fare pris 5654dkr retur
    B787-900 - C-FGEO
    Load 100%
    Servering : Varmt og koldt måltid.
    Check-in på AC appen var nemt og smertefri og fik boardingkort med det samme på telefonen.
    Vores tur startede i metroen og efter fasttrack derefter i guldstuen efter at have kigget på en af de længste security køer i CPH i nyere tid.
    Paskontrol i automaterne gik fint og derefter direkte til C39 og direkte prioriteret boarding.
    Meget venligt crew som gav god service under hele turen. Maskinen AC bruger på CPH ruten er helt ny dreamlinere version 900 - vores var fra april i år.
    A+K sæderne som er solo sæder er virkelig gode og meget lig QR dreamliner business sæderne.
    Filmudvalget og musik var godt og jeg så en enkelt film. Drinks og nødder var som de skulle være og maden var også OK og da den ønskede fiskeret ikke faldt i min smag kom der straks en ny pasta hovedret. Isen til dessert var rigtig velsmagende.
    YYZ er en nem lufthavn at lande i og at komme ind i Canada går fantastisk hurtigt sammenlignet med US lufthavne.
    Kan være ETA har gjort det endnu hurtigere end tidligere så er man pre screenet.
    IMG_0987.JPG

    IMG_0994.JPG


    IMG_0995.JPG

    Flyvning no 74 2016
    Route YYZ-SEA
    Fly nr AC545
    STD 2055 ATD 2140
    STA 2312 ATA 2320
    Status EBG
    Point : 2100
    Business - P-class
    Sæde 2D - gangsæde
    ERJ190 - C-FHNP
    load 100%
    Servering . varmt måltid
    AC giver alle muligheden for et gratis hotelværelse hvis over 6 timers transit så det tog jeg og valgte Sheraton airport hvilket var et OK lufthavnshotel.
    Hotel shuttle fra og til fungerede men kun hver halve time hver vej og jeg var så uheldig at bussen lige havde forladt lufthavnen og så det er lang tid at vente.

    Efter at have været i US immigration automaten i YYZ var det videre hen til immigration folkene hvor der var laaaang ventetid på trods af papiret fra automaten. Først foto og 4 x fingeraftryk i automaten derefter det samme igen foran immi officeren - dobbeltarbejde!
    Endelig inde i US territorium i YYZ og så i den meget beskedne lounge.
    Flyet blev desværre stærkt forsinket grundet meget trafik men blev delvis fløjet ind over kontinentet. Film og musik i skærmen men jeg fik ikke rigtigt set noget.
    Flyet egner sig efter min mening ikke til transcontinentale ruter men bruges alligevel af AC på disse 4,5 - 5,5 timers flyvninger tværs over Canada/US.
    Minder om SAS´ CRJ900.
    God service af den mandlige steward som kun havde 9 biz pax af bekymre sig om mens hans kollega tog sig af resten af de 88 economy pax
    Dejligt at lande i Seattle uden at skulle stå i timelange immigration/customs køer så det var bare med første shuttle til biludlejningen som med Avis preferred status hos min medrejsende @Kristian betød upgrade fra c-class til e-class bil og alle køer kunne springes over hvilket er herligt når ens indre ur siger kl er 9 om morgenen og man har været undervejs i 24 timer
     
    Senest redigeret: 10/9/16
    asf, Henry, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 75 2016
    Route SEA-YYZ
    Fly nr AC542
    STD 1100 ATD 1100
    STA 1828 ATA 1820
    Status EBG
    Point : 2100
    Business - P-class
    Sæde 2C - gangsæde
    A319 - C-FYJI
    load 100%
    Servering . varmt måltid
    United loungen i SEA var en gængs US lounge uden meget at være imponeret over. Men der var plads og det var det vigtigste
    Denne flyvning foregik et et større fly end udturen så føltes som om man havde mere plads at røre sig på.
    Serveringen var OK uden at være prangende.
    Meget flot indflyvning over Toronto en solrig sen eftermiddag/tidlig aften.

    Flyning no 76 2016
    Route YYZ-CPH
    Fly no AC882
    STD 2055 ATC 2055
    STA 1020 ATA 1020
    Status EBG
    Point 4200
    Business - P-class sæde 8K
    B789 -C-FGDX
    load på biz 50% - kunne ikke se premium/eco men tror ikke fyldt op
    Besøg i AC Maple Leaf loungen international departures som viste sig at være overraskende stor, rummelig, travl og med masser af både mad og drikkevare muligheder. og fin oprydning af personalet.
    Hurtigt ombordstigning lige efter tysk ægtepar med baby, de skulle på business
    til CPH. Frygtede det værste med nattesøvnen, men manden delte straks nedenstående kort rundt og så var alle parader nede! Og babyen/barnet var stille hele vejen til Kastrup.
    Servering varmt aftensmåltid, varm morgenmad
    Free style dining når man ønskede enten med det samme eller efter drinks runden.
    Tog en beef tenderloin med mash og asparagus at sove på. OK men heller ikke mere - svært at styre rødt kød i et flykøkken.
    Indflyvningen med morgenmadservering var ca 1 time før ankomst til CPH.
    Tog en omelet med kyllingepølse og søde kartofler valgt fra spisekortet og bestilt straks efter afgangen - direkte modbydeligt. Youghurten var OK.
    Meget flot morgen over Sydnorge og Danmark fra sin smukkeste side fra Skagen til København.
    IMG_1058.JPG
    IMG_1049.JPG
    IMG_1050.JPG
     
    Senest redigeret: 11/9/16
    Henrik Olsen, klausbm, Christian Larsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 77 2016
    Route CPH-LTN
    Fly nr FR 7403
    STD 0715 ATD 0715
    STA 0805 ATA 0805
    Sæde 2F vinduesæde - seatblock på 2DE - sæderne 1BC havde været bedre men udsolgt ved min booking
    Business plus - pris 460kr t/r - business plus hos FR er gratis baggage, sædereservering forrest i flyet og prio boarding plus fasttrack udvalgte lufthavne men ingen servering
    B738 - EI-DPM
    Load 100%
    Servering . 0
    25min. ventetid i security denne tidlige søndag morgen og desværre ingen fasttrack i CPH for Ryanair business kunder , kun i udvalgte lufthavne. Terminal F er ingen skønhed men effektiv hvor FR kommer og går super hurtigt.
    Paskontrollen var meget hurtigere end i finger C men der var så også kun 2 UK fly denne morgen.
    Prioritets boardingen blev håndhævet og gik fint og flyet kom og gik til tiden indenfor de normerede 25 minutter flyet har i CPH.
    Udmærket flyvning med en litauisk besætning da flyet starten dagen i Kaunas med en tur til CPH.
    Vi forlod Danmark i strålende solskin og landede på tid i Luton - desværre bruger Ryanair denne lufthavn fra CPH mens de på mange andre flyvninger bruger STN .
    Immigration nem med EU pas kø som fører en hen til automater og det går lynhurtigt men det gjorde non EU køerne bestemt ikke - godt man har det rødbedefarvede pas det sparer en for mange kvaler i UK - i USA er man en del af den 3. verden!
    Lang vej ind til centrum af London med bussen fra Luton, busbilletten er dog billig hvis købt på nettet via Easybus £2/hver vej - en London tube 2 zoners billet til fx district/central line som jeg skulle bruge fra Victoria station koster efterhånden £5

    Flyvning no 78 2016
    Route LTN-CPH
    Fly nr FR 7408
    STD 1855 ATD 1855
    STA 2130 ATA 2120
    Sæde 2F vinduesæde forrest
    Business plus
    B738 - EI-ENT
    Load 100%
    Servering . 0
    Ingen fasttrack i LTN for FR business ,ingen ventetid af betydning men en virkelig ringe lufthavn som mest bliver brugt til lavpris og charter. Stansted er storslået i sammenligning og man savnede helt Heathrow og Gatwick efter et LTN besøg.
    Alt for mange mennesker på alt for lidt plads.
    La Compagnie og EL AL er de eneste større regulære selskaber og førstnævnte stopper New York flyet i næste uge.
    Kunne besøge Aspire loungen som var nyrenoveret og et positivt bekendskab med udmærket bartender service og servering af mad og drikkevarer og rimelig plads i loungen som man kunne bruge med DC/PP men også med rigtig mange engelske charter rejsende som gik godt til den med både booze og bajere.
    Prioritets boardingen blev igen håndhævet og gik fint og flyet kom og gik til tiden indenfor den normerede halve jordtime
    Fin flyvning og ankomst før tid. Ingen ventetid denne aften i CPH terminal F paskontrollen selvom der ikke er pas automater.
    Ryanair har foreløbig en god on-time record i min bog.
     
    Senest redigeret: 17/9/16
    Henrik Olsen, Henry, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    @clager Hvordan er det med serveringen hos AC, synes jeg har læst et sted, at de serverer fra bagerst og frem, hvor det jo normalt er fra 1. række og bagud??
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    På AC tager de bestillinger og leverer til sædet og mener drinksvognen også startede på sæde 1 men med 30 business sæder i 789eren går det tjept selvom der på aften afgangen kl21 fra YYZ til CPH godt kunne være lidt mere turbo på så man kan få lidt søvn de 6,5 timer turen varer
     
    Senest redigeret: 24/9/16
    Henrik Olsen, Kristian, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 79 2016
    Fly nr:TK1784
    Route: CPH-IST
    STD: 1120 ATD:1130
    STA:1540 ATA:1500
    Sæde: 8J - gangsæde frit sæde ved siden af
    Load:100%
    Fly:A333 - TC-JNE
    Status. SK Guld/TK Guld
    Economy klasse W , første del af CPH-IST-EZE t/r til 3.466kr
    Point:314 til TK M&S
    Kommentarer:
    Servering : God frokost med menukort Tyrkiske Kofte smagte godt og krydret.
    Hurtig indcheck ved skranken i T2. Havde valgt sæder på forhånd men kunne her igen vælge og eller ændre. Guld giver CPH express adgang og det betød lige igennem security.
    Automatisk paskontrol fungerede uden ventetid. Godt det er blevet indført.
    Helt nyt fly med wifi og livetv der fungerede upåklageligt straks efter at være kommet op i 10000ft højde.
    Ankomst i meget god tid og indtil gate. TK Guld giver prioritet
    til immigration hvilket betyder minimal ventetid. Ud i ankomsthallen og få anvist hotel for natten betalt af TK, det gør de for alle transitpassagerer med mere end 10 timers stop på eco eller 7 timers stop på biz. Fik desværre et af deres dårligere hoteller Europark i Esenyurt.
    IMG_1073 (1).JPG
    Flyvning nr: 80 2016
    Fly nr:TK15
    Route: IST-EZE
    STD: 0925 ATD:0940
    STA:2115 ATA:2115
    Sæde: 24C- gang sæde nødudgang
    Load:100%
    Fly:B773 - TC-JJJ
    Status. SK Guld/TK Guld
    Economy klasse W
    Point:1908 til TK
    Kommentarer: Efter en meget tidlig vækning og TK bus til lufthavnen var der
    mere check både før Ataturk lufthavnen og ved indgangen til terminalen og igen den normale security. Man er på stikkerne efter sommerens begivenheder.
    TK gør det nemt for status kunder at komme igennem på kort tid og så var der ellers morgenmad i TK loungen som var kommet i normalt gænge igen efter sommeren kupforsøg.
    Ombordstigningen til flyet var ret kaotisk men jeg kom på plads og havde desværre en kæmpestor medpassager som nabo på de næste 17 timers flyvning, han fyldte mere end godt var i de ret smalle economy sæder og kampen om armlænet kørte under meget af flyvningen
    Underholdningen i form af film og musik var på det jævne men jeg fik da set en enkelt film undervejs. Ellers mest wifi som kørte godt og er gratis for biz og status pax ellers koster det us$15 for 24timer
    Servering af både frokost og kold mad men var ikke imponeret af standarden på denne flyvning, personalet virkede også lidt ligeglade med det hele og talte virkelig dårligt engelsk. Maden på billedet er fyldt aubergine.
    Efter 12,5 times flyvning var der 2 timers mellemlanding i Sao Paulo/GRU hvor der blev skiftet besætning og kom fuel på og en masse passagerer steg af mens nye kom til. Transitpassagerne skulle blive i flyet mens der blev gjort rent og leveret ny catering.
    Flyet ankom langt om længe efter 17 timers flyvning til Buenos Aires/EZE hvor der var go slow strejke hvilket betød 30 minutters venten på at kunne komme til gaten
    Immigration var hurtig og effektiv og baggagen var fremme da jeg stod i ankomsthallen.
    IMG_1075.JPG
     
    Senest redigeret: 8/10/16
    PENSIONISTEN, Henry, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 81 2016
    Fly nr:TK16
    Route: EZE-IST
    STD: 2310 ATD:2300
    STA:2210 ATA:2125
    Sæde: 24A flyttet til 24C - gang sæde nødudgang
    Load:100%
    Fly:B773W - TC-LJE Status. SK Guld/TK Guld
    Economy klasse W
    Point:1908 til TK
    Efter en lille uge gik turen hjemover fra Buenos Aires.
    Uber til lufthavnen og hurtig indcheck ved business skranken. Derefter security hvor man ikke interesserede sig synderligt for noget som helst og immigration som var meget effektivt.
    Besøg i *A lounge som var en fin lounge med et godt udvalg af mad og drikkevarer.
    Endnu en tur af de lange med 2,5 time til GRU hvor der var 2 timers refueling og crewchange og flyet blev fyldt til sidste plads. Heldigvis var der et ledig midtersæde på min række 24 og min flinke sidemand fra Syrien (expat i Saudi og havde familie i Argentina) var OK med at vi byttede plads så jeg kom væk fra vinduespladsen med bulkhead som optager halvdelen af benpladsen.
    Derefter 12 timer til IST fra GRU natteflyvning men ikke megen søvn. Undlod at spise ombord da dette ikke passede i mit system at indtage dinner kl 0400 lokal tid og næste servering var så en time før ankomst til Istanbul hvor jeg sagde pænt nej tak. Crewet fra GRU til IST var håbløst hvad service angik og vidste ikke hvilket ben de skulle stå på så de var vist i crewrest området det meste af tiden, så dem ihvertfald sjældent.
    Landing 45 minutter før schedule. Hurtigt igennem immigration og ud i en taxi.
    Der var ikke hotel inkluderet på dette ben da der ikke var 10 timer til næste afgang til CPH ( kun 9t20m ) og det er man strikse med ved hotel skranken så havde booket en hotel inde i centrum af Istanbul i Fatih
    IMG_1131.JPG
    Flyvning nr: 82 2016
    Fly nr:TK1787
    Route: IST-CPH
    STD: 1945 ATD:1945
    STA:2210 ATA:2150
    Sæde: 5D - gangsæde
    Load:95%
    Fly:A320 - TC-JPK
    Status. SK Guld/TK Guld
    Economy klasse W
    Point:314 til TK M&S
    Efter en dag i Istanbul og en marmaray & metrotur til lufthavnen gik security/immigration igen super hurtigt med TK guldkort og kunne så bruge et par timer i TK business loungen. Fin lounge der er en af de bedre i *A - denne gang lykkedes at få lidt massage af en af de dygtige massagedamer.
    Hurtig flyvning hvor min sidemand var et interessant bekendtskab og han var sulten så han fik min pastaret.
    Ikke meget at sige om denne flyvning andet end den var dejlig kort.
    Hjemkomst før tid og en tom lufthavn så pas og kuffert gik utroligt let.
     
    Henry, PENSIONISTEN, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 83 2016
    Fly nr DY3562
    Route: CPH-KRK
    STD: 2020 ATD:2055
    STA:2150 ATA:2205
    Sæde: 5F - vinduessæde - seatblock på midtersæde
    Load:95%
    Fly:B738 - LN-DYW
    Status. 0
    Economy klasse Q
    Cashpoints :0,99
    Pris 360dkr t/r købt for cashpoints optjent på BN visakort intro
    Helt utroligt at opleve 20 åbne spor i CPH security og en angivet ventetid på 8 minutter hvor det reelt tog 2 minutter. Tidspunktet omkring kl 19 var ikke det travleste men alligevel PEK og DOH fly i løbet af aftenen så det kan altså lade sig gøre at speede up. Efter ombygningen er kasserne til tasker, laptops etc blevet halv størrelse og de skal nu håndskubbes igennem screeningmaskinen men gik som sagt fantastisk.
    Gatechange undervejs som blev meldt af både DY på appen og checkmytrip så det var OK. Ombordstigning gik nogenlunde let men flyet blev alligevel 25 minutter forsinket. DY er også meget optimistiske med 30 minutter groundtid fra flyet klapper til gaten til afgang med bl.a. bagage, tankning, pushtruck , catering etc derfor ser det ud til alle DY aften afgange generelt halter på punkligheden.
    Flyvningen gik hurtigt med en ren dansk besætning og velfungere wifi fra det øjeblik vi var i luften til vi landede.
    Mad og drikke blev solgt mod kreditkort betaling. No cash.
    Ankomst til busgate i KRK. Ser ud til gælde alle store og små, og afsted med helt nyt tog til Krakow Glowny og taxa derfra til Doubletree. Tog ikke meget længere end taxi og kostede en brøkdel af Mercedes mafiaens ublu airport priser. Ellers er taxi kørsel billigt som alt andet i Polen

    Flyvning nr: 84 2016
    Fly nr DY3563
    Route: KRK-CPH
    STD: 2220 ATD:2220
    STA:2350 ATA:2335
    Sæde: 9A - vinduessæde - seatblock på midtersæde
    Load:60%
    Fly:B738 - LN-NGE
    Status. 0
    Economy klasse X
    Cashpoints :3,39
    Lille lufthavn med god togforbindelse fra centrum så kom i lufthavnen i god tid og security var let og smertefrit, ikke mange fly denne aften.
    I PP loungen som er lufthavnens eneste. Var OK til at fordrive et par timer med lidt drikkelse og salater fra Hilton Garden Inn i lufthavnen.
    Nemt ombordstigning da flyet var kommet før tid og vi kunne derfor komme afsted til tiden. Hurtig flyvning nordover med igen meget velfungerende og gratis internet/wifi. Intet salg og ingen servering , folk var i koma denne aftenstund. Ankomst før tid lidt over halv tolv til en stendød CPH hvor alle butikker/restauranter var lukket på trods af både Aeroflot og Pegasus afgår langt over midnat og hver evigt eneste nat.
    Generelt en god oplevelse med DY og gratis wifi er noget SK mangler men skulle jo komme - men kommer det også i de små feedere ATR76/CRJ900 fra Jettime og Flybe der flyver indenrigs og til Østeuropa?
     
    PENSIONISTEN, tbh, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 85 2016
    Fly nr DY933
    Route: CPH-OSL
    STD: 0920 ATD:0930
    STA:1030 ATA:1030
    Sæde: 28C - gangsæde - seatblock på midtersæde
    Load:95%
    Fly:B738 - LN-NHC
    Status. 0
    Economy klasse Q
    Cashpoints :2kr
    Pris 299dkk enkeltbillet
    Anden gang jeg oplever 20 åbne spor i CPH security og en angivet ventetid på 10 minutter hvor det tog det halve. Tiltagene ledelsen i CPH har startet virker nu !
    Tidspunktet var mandag kl 0730 hvor der plejer at være kaotisk men tror der var flere der gik til SK fasttrack denne morgen og ventede længere end ved de 20 spor der var til rådighed i den normale security.
    Gatechange undervejs som blev meldt af både DY på appen hvilket var OK.
    Morgenmad i Aviator lounge som aldrig bliver min kop te, alt for mange mennesker på for lidt plads, så er der mere råderum i Aspire loungen om morgenen - og wienerbrødet er der fra kl 0600 , ikke som i guldstuen først kl 0700 og så er det gone kl 0830.
    DY og SK flyver parallelt en stor del af dagen mellem CPH og OSL og ligger på mange af flyvninger tæt på hinanden prismæssigt men velfungerende wifi hos DY er et plus. ellers intet at berette fra dette næsten helt ny fly.

    Flyvning nr: 86 2016
    Fly nr SK4112
    Route: OSL-BOO
    STD: 1305 ATD:1320
    STA:1430 ATA:1435
    Sæde: 11D - gangsæde - nødudgang - seatblock på midtersæde
    Load:95%
    Fly:B737-700 - LN-RNN
    Status. Guld
    Point :315
    Economy klasse O
    Pris 324dkk t/r
    Virkeligt bøvlet at skifte fra en udenrigsankomst med DY til en indenrigsafgang med SK. Jeg skulle hele vejen ud af tolden i ankomsthallen og ind igen i security og taxfree mareridtet hos Heinemannx2 (både ud og ind). Nå men fasttrack hos SK hjalp lidt og ellers i gullstua i OSL afventende flyet til Bodø.
    Der blev håndhævet prio boarding og ellers var det bare at vente på 1 styk forsinket passager, utroligt folk kommer daskende 10 minutter efter flyets afgangstid ind i flyet med et smil på læben og ingen sved på panden.
    Vores udmærkede norske besætning fløj hurtigt opad kysten og en meget flot flyvetur da skyerne forsvandt nord for Trondheim.
    IMG_1159.JPG
     
    Senest redigeret: 21/10/16
    asf, Nicki Lolk Sørensen, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 87 2016
    Fly nr SK4111
    Route: BOO-OSL
    STD: 1240 ATD:1235
    STA:1405 ATA:1400
    Sæde 9E midtersæde - nødudgang
    Load:100%
    Fly:B737-600 - LN-RRX
    Status. Guld
    Point 315
    Economy klasse O
    Fik aftenen før på myflights app besked om equipment change fra 73H til 73G hvilket var noget skidt men jeg måtte så bytte plads og booke det eneste sæde der var tilbage på nødudgangs rækken men viste sig at være et normalt sæde
    så bad luck.
    Ingen lounge i Bodø kun en Narvesen kiosk med sædvanlige norske priser.
    nem ombordstigning og alle var glade da første dag med ny uniformer for alt SK personalet. Afgang før tid og ankomst før tid.

    Flyvning nr: 88 2016
    Fly nr SK459
    Route: OSL-CPH
    STD: 1615 ATD:1615
    STA:1725 ATA:1720
    Sæde 15C gangsæde
    Load:100%
    Fly:A320 - OY-KAO
    Status. Guld
    Point 315
    Economy klasse O - pris 400dkk enkeltbillet
    Fik om morgenen på myflights app også besked om equipment change fra A321 til A320 hvilket var noget skidt men jeg så måtte bytte plads og da plus beslaglagde optil række 14 var min nødudgang forsvundet så igen bad luck men det gik på denne korte flyvning.
    Efter endnu et gullstua besøg gik det hjemover på en under 1 time med dansk/skånsk besætning som alle leverede hvad de skulle og det var ikke noget at udsætte på fly, personale eller flyvetid.
     
    Senest redigeret: 22/10/16
    Kristian, PENSIONISTEN, tbh og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Huskede du at rose personalet med at de nye uniformer klæder dem godt? Det gjorde jeg - billigt trick som virkede :)
     
    Henry, Baadsgaard, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    HVORDAN virkede det...? :cool:
     
    alexanderln, Ulrik, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Det kan du tro. Både ved ombordstigningen i begge SK fly og senere da jeg skulle rose stewardens nye babyblå slips som han var superstolt af. Det gav pote i form af et glas iskoldt Chateau Aqua d´Or årgang 2016 fra venstrebredden i Brande og u/beregning;)
     
    asf, Peter F., Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side