Claus´ rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af clager, 9/1/16.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Sidst jeg var med den spanske til Tallinn, var der på hjemturen britisk pilot, der titulerede os "hi folks" - frisk fyr og søde spanske stewardesser ....:D
     
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 21 2016
    Fly nr:SK793
    Route: CPH-NCE
    STD: 0940 ATD:1045
    STA:1205 ATA:1240
    Sæde:5F- alt booket - ingen fri midtersæder
    Plus - opgraderet fra Go for €44 via OT - billetten fra en NoN torsdag til 700kr t/r
    Load:101% - mener jeg så en person i jumpseatet
    Fly:A321 - OY-KBL
    Point:2500
    Kommentarer:
    Flyet var totalt booket/overbooket - ihvertfald sagde den kvindelige meget skånske kabinechef at man ikke længere brugte seatblock på Plus eller til statusmedlemmer
    så man havde fyldt op på de første 6 plus rækker med 3 passagerer på hver side.
    Ombordstigningen gik sådan set OK selvom Plus/status medllemmer ikke kom først i køen.
    Det vigtigste var at få lodset et 2 x 95 år gammelt ægtepar sikkert ombord sammen med alle de prominente og kendte der altid beflyver denne rute ( ikke mig - ha ha)
    Da vi var klar til afgang fortalte kaptajnen vi have fået et ny landingsslot i NCE så vi skulle vente 45 minutter i CPH på en venteplads. Han sagde der grundet banereparationer i NCE kun var 14 slots i timen hvilket vi åbenbart havde forpasset.
    Forsinkelsen blev nu fløjet meget pænt ind så så det endte med 35 minutter senere ankomst end programmeret.
    Servering : En blå madkasse med dette IMG_0639.JPG
    Lammet var kedeligt, tilbehøret var stærkt krydret med harissa og smagte fint.
    Zero og smoothie til.


    Flyvning nr. 22 2016
    Fly nr. SK794
    Route NCE-CPH
    STD: 1145 ATD 1140
    STA:1405 ATA 1345
    Sæde 4A - frit sæde ved siden af
    Plus - opgraderet fra Go for €44
    Load: 100%
    Point:2500
    Fly: A320 - OY-KAY
    Kommentarer : Servering - samme blå boks som på udturen.
    Bad om en sandwich istedet for og fik en udmærket N.Y. deli sandwich med pastrami og ost på groft brød.
    Alen bedre end det tørre lam.
    Drikkevarer var som vanligt ad lib foran - jeg valgte en Ramloesa.
    Samme skånske kabinechef som på udturen. Hun havde 24 timer senere svært ved at forklare hvorfor der var et frit 4B midtersæde på plus mellem to guld rejsende !
    Ellers var hun og resten af besætningen mest optaget af en syg medpassager på sæde 2A som blev rigtig dårlig undervejs så diversion til HAJ eller HAM blev ivrigt diskuteret med en ombordværende læge. Heldigvis fløj kaptajnen stærkt og beredskabet med læge og ambulance plus lufthavnens førstehjælpere stod klar i gaten da vi kom til CPH. Godt at se at alt inkl iltflasker/masker og medicinkasser fungerer som det skulle.
    Rart at vide hvis man en dag selv skulle blive syg i et SAS fly.
    Ellers var den første del af hjemturen langs den franske og italienske riviera plus alperne en af de smukkere flyveture - kaptajnen havde fået en anden rute end sædvanligt.
    Første billede Cap-Ferrat lige øst for Nice - andet billet Mt. Blanc
    IMG_0650.JPG
    IMG_0651.JPG
     
    Senest redigeret: 14/3/16
    mhsalv, tbh, alexanderln og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Lad os få lidt namedropping. Jeg har engang fløjet NCE-CPH med mindst 8-10 personer der var kendt fra de kulørte blade.
     
    THammer og clager "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Du er jo vores in-house celeb @jefi99 så det kan ikke overraske. Hvornår kommer der rapport fra Roskilde 2015?
     
    THammer og clager "Synes godt om" dette.
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    De er da dig der har brugernavn aka "dekendtes" på insta, snap og wherever... som
    @jakobv84 siger du er da den der møder eller har stået 1 meter fra enhver stangstiv festival rockstjerne så vi venter på lidt goodies fra RF15 og SKB15 her eller på Connery

    OK - en meget ældre dansk komponist (edit - 91år)med tegnebogen i orden og en yngre kone var med sydover. Resten af de kvindelige passagerer havde fået godt med botox/filler hvilket vist er helt normalt i PACA og omegn (Provence - Alpes Cote d´Azur)
     
    Senest redigeret: 15/3/16
    mhsalv, THammer, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Bent Fabric er vist 91 ;)
     
    THammer og clager "Synes godt om" dette.
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr 23 2016
    Fly nr SK 454
    STD 0720 ATD 0732
    STA 0840 ATA 0827
    status EBG
    Point : 315
    Route CPH-OSL
    Sæde 25F - ingen på DE sæder
    Go- F&F - V-class pris 1100dkr retur
    A321 - OY-KBL
    Load 25% - så masser af plads i dette fly som jeg specielt havde bedt SAS om at stille til min rådighed ligesom på ovenstående NCE tur - spøg til side - A321 er efter min ringe mening det bedste fly i SAS Europa flåden
    En stewardesse fortalte mig 0720eren normalt altid er fully booket men det her var op til
    helligdage så der var kun full load på returen til CPH
    Servering : 1 glas vand
    Meget smuk morgen flyvning - klar himmel og flot udsigt til den svenske skærgård nord for GOT og hen over østlandet og oslofjorden til OSL

    Morgenmad var indtagen i CPH SAS dagligstuen ( stueetagen) da guldstuen (første sals loungen) som vanligt var overfyldt

    Efter ankomst til OSL igennem pas og security hvilket går helt smertefrit og så op på første sal og til højre i OSL lounge som er BA loungen. Udmærket sted som dog ikke helt måler sig med SAS gullstua i OSL

    Flyvning nr 24 2016
    Fly nr : BA 763
    STD: 1125 ATD 1125
    STA 1300 ATA 1215
    Sæde 3F (er statusmatchet til AB Gold så kunne i god tid vælge alle sæderne gratis)
    Route OSL-LHR
    Status QR burgundy
    point : 939 QM + 12 QP
    Business / class Europe . J-class - første del af errfare tur til N.Y. - pris 3700dkr t/r(normapris
    17k dkk)
    Load : 100% - alle sæder både foran og bag besat - Club europe var til og med række 10
    Fly : A319 - G-EUPX
    Servering : drinks eller champagne i små flasker fra den ny franske leverandør Castelnau.
    Jeg troede først det var en spansk cava grundet navnet men min svenske medpassager belærte mig om dens fortræffeligheder. Jeg nøjedes dog med skotsk kildevand med bobler.
    Serveringen af tidlig frokost var perfekt med et par slags skinke tror det var spansk sortfods og italiensk parma - intet menukort.
    Fremragende servicering af en ung men meget veloplagt besætning.
    Bedste af det hele var da styrmanden efter ankomsten til LHR terminal5a
    ca 45 minutter før scheduled ankomst sagde at det havde han aldrig nogen sinde oplevet i hans flyvende karriere. Normalt plejer LHR Air traffic og lang transit kø at forsinke men ikke på denne flyvning.
    Super og et meget fint produkt på business class

    Efter igen at skulle igennem security var det op i T5A BA south lounge som viste sig at være et menneskemylder uden lige - prøvede lidt af buffeten som ikke var specielt ophidsende og
    gav mig maveonde på turen over atlanten. Til skæk og advarsal tror jeg det var den vegetariske indiske dhal ret.

    Flyvning nr. 25 2016
    Fly nr. BA189
    Route LHR-EWR
    STD: 1515 ATD 1925
    STA:1534 ATA 1902
    Sæde 10B - 2-4-2 sæder
    status : QR burgundy
    point : 4323 QM + 28 QP - hvilket gjorde jeg blev QR privilege silver ved ankomst til EWR
    Business / Club World I-class
    Load: 100% til sidste plads på alle 4 klasser
    Fly: B773W - G-STBH
    Der var i sidste øjeblik skift af flytype fra den ældre 772 3 klasses til et helt nyt 773W
    4 klasses men jeg blev på mit oprindelige sædevælg som viste sig at være perfekt. Første sæderække i business cabinen men sædet vendene i flyveretningen og fri adgang til
    galley og toilet.
    Vi kom lidt forsinket afsted og med en ny absolut moden eller "overmoden" besætning ift til OSL turen men alle var venlige og høflige som kun englændere kan være det og ydede en god service omend den ikke kan måle sig med sandkassens selskaber. Sædekomforten var god og filmudvalget stort. Jeg havde på forhånd udset min mig den seneste James Bond film som jeg ikke havde nå at se i de danske biografer. Må beklage at den ikke kunne holde mig helt vågen - måske grundet indtagelse af de våde varer nævnt nedenfor

    Der var først drink og champagne service. Denne gang fra hele flasker og jeg valgte
    den lyserøde brut fra Castelnau og sidenhen Taittingers brut men som Buck´s Fizz
    (champagne cocktail med OJ)
    Der var menukort med 2 forretter og 4 hovedretter og endelig 3 desserter. Intet specielt.
    Min bøf var direkte kedelig og tør velsagtens fordi den var blevet dræbt i mikroen.
    Ønsket på forhånd om stegningen kunne ikke opfyldes.
    IMG_0660 (1).JPG

    Sådan ser den ud "Seared fillet of British beef with roasted potatoes, onion soubise, carrots, buttered cabbage and bourguignonne sauce"
    Vinene jeg valgte var to californiske, den hvide en 2012 Cuvaison Chardonnay Carneros fra Napa valley og den røde en 2013 Pinot noir fra Truchard også fra Napa. Begge særdeles gode vine
    Bedre var faktisk servering no 2 en times tid før ankomst med high tea med sandwiches, scones og clotted cream og jam.
    Vi fløj den sædvanlige rute over Wales, syd om Island og over Quebec og landede igen før tid. denne gang dog kun 20 minutter før tid.
    En helt igennem god oplevelse med undtagelse af bøffen.
    Det allerbedste var dog at komme fra flyet som en af de første og komme til en tom terminal B i Newark/EWR hvor der var mindst 20 immigration sluser åbne og "ingen kunder i butikken" så det tog sådan cirka 5 minutter og welcome to U.S. - bagagen rullede på båndet. Customs vinkede bare igennem.
    Supershuttlen holdt og ventede og jeg var på Manhattan 810pm - en time efter landing. Det har jeg aldrig oplevet før - ved ikke om andre herinde har oplevet indrejsen i US er blevet hurtigere . Houston /IAH var også nem og hurtig men med det "bette" bizfly fra SK.
     
    Senest redigeret: 3/4/16
    DanielBahn, asf, mhsalv og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr. 26 2016
    Fly nr. BA188
    Route EWR-LHR
    STD: 2130 ATD 2157
    STA:0920 ATA 0935
    Sæde 7E - 2-3-2 sæder
    status : QR Silver
    point : 4323 QM + 28 QP
    Business / Club World I-class
    Load: 100% til sidste plads på alle 3 klasser
    Fly: B787 - G-ZBJE
    Check-in ved business skranken og fast track forløb godt og hurtigt.
    Startede i BA Galleries loungen i EWR. God lounge med fint kig ud på startbanerne.
    Spiste lidt mad i loungen da jeg ville sove på flyveturen.
    Jeg havde på anbefaling fra IF medlemmer valgt sæde 7E - et midtersæde hvor jeg følte mig lettere klaustrofobisk indtil skærmene kom op efter starten.
    Det var bagvendt altså mod flyveretningen men gjorde nu ikke noget - men ville ikke bryde mig om det på en dagflyvning.
    Vi kom afsted med en halv times forsinkelse da besætningen ikke kunne komme ombord før i sidste øjeblik grundet customs check af flyet så det var bare at krydse fingrene grundet en tight videre forbindelse.
    Jeg lavede straks efter fasten seatbelts var slukket sædet om til en 180 graders seng og sov ret hurtigt efter et par øko natpiller. Nåede ikke at se menukort og fik ingen servering hverken vådt eller tørt efter eget valg. Sov i ca 5,5 time indtil lyset blev tændt.
    IMG_0670.JPG
    Desværre kom vi til LHR med 15 minutters forsinkelse og jeg var så ret bekymret da næste fly skulle gå 45 minutter senere.
    Straks ved ankomsten stod en BA medarbejder og ledte passagerer til OSL afsted med det lille tog fra T5B til T5A. Alt til ingen verdens nytte da flyet kom op på min BA app med en push besked som sagde forsinket til 1220.

    Flyvning nr 27 2016
    Fly nr : BA 764
    STD: 1025 ATD 1340
    STA 1237 ATA 1517
    Sæde 4F
    Route LHR-OSL
    Status QR silver
    point : 939 QM + 12 QP
    Business / class Europe . J-class - t/r
    Load : 90% - alle sæder bag besat - Club europe var til og med række 10
    Fly : A319 - G-EUPV
    Der var kaos i LHR. Hele UK var ramt at stærke storme og diversions og forsinkelser
    så gik på anbefaling af BA personale hen i BA T5A north lounge og spurgte om min billet kunne ændres til CPH - men flyet var allerede forsinket til kl13 fra kl9 så det var ikke nogen ide sagde - kunne blive annuleret.
    Tog så shower i loungen og det fungererede - ingen lange køer som i DXB/DOH. Derefter god morgenmad med kaffe og croissant af høj kvalitet og arrangerede videretransport fra OSL.
    Vi kom afsted fra LHR med det samme fly der var kommet ind til LHR fra OSL med 2 timers forsinkelse tidligere på dagen så besætningen undskyldte meget og prøvede så godt de kunne at flyve forsinkelsen ind.
    Servering drinks, små flasker champ og frokost/lunch som endnu engang var god.
    Servicen helt i top med små ting som tøj på bøjler og hele tiden forespørgsel om man ønsker mere.
    Jeg synes BA har et meget fint business produkt i club europe.

    Flyvning nr 28 2016
    Fly nr SK 1465
    STD 1720 ATD 1729
    STA 1830 ATA 1829
    status EBG
    Point : 315
    Route OSL-CPH
    Sæde 25F - E sædet tomt
    Go- L-class pris 660kr enkelt
    B738 - LN-RPM
    Load 90%
    Måtte i LHR ringe til SAS og spørge om min billet kunne ændres. Den var via OT blevet opgraderet til plus/Z-class et par dage før men der var desværre intet at gøre. Min returbillet med SAS OSL-CPH kl1510 var ubrugelig. Jeg så maskinen afgå fra gaten da vi landede i OSL. Nå, men SAS var venlige og tilbød ombookning til GO for 2000 dkk eller plus for 2300dkk og jeg sagde pænt - nej tak. SAS foreslog så jeg annulerede billetten og købe en ny enkelt på net eller APP Hun kunne se jeg kunne få en billet til 1/3 af ombookingen. Endte med jeg købte en enkelt billet på APPen med det samme.
    Så det blev resultatet. 89kr tilbage i skatter/afgifter på en ikke benyttet returbillet og en ny billet og en OTu til €39 der kunne smides i papirkurven. Så kan man lære det ikke at blande fly alliancerne sammen.
    Efter paskontrol og at have fået bagagen i OSL var det ny indcheck og derefter i Guldstua som var et behageligt sted at tilbringe et par timer når det nu skulle være.
    Flyet gik næsten til tiden og alt gik som det skulle med det norsk baserede fly som ligger i pendulfart mellem OSL og CPH med en frisk norsk ung besætning. Baggagen kom frem som no 3 i CPH og så var det bare at finde toget hjemover
     
    Senest redigeret: 4/4/16
    Kristian og tbh "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ærgerlig ekstraudgift, men også modigt booket! Har du en rejseforsikring der dækker?
    Og så har SAS fået fikset at OT opgraderede billetter kunne ændres i appen? :-/
     
  10. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Min MC plat rejseforsikring dækker desværre ikke - jeg troede faktisk jeg med en OTu Z-klasse havde mulighed for ombookning til senere fly men det står jo desværre sort på hvidt hos SAS at ombookningsreglerne følger den oprindelige klasse - i mit tilfælde V og jeg endte på L
    Det var bare surt show:(
     
  11. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvorfor dækker rejseforsikringen ikke? Det lyder da som et klassisk eksempel på hvad der er dækket under forsinket fremmøde?
     
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg genoptog forhandlingen med TRYG rejseforsikring som dækker MC plat kort her til morgen og håbede på anden medarbejder i røret end i sidste uge.
    Det var så tilfældet så jeg fik heldigvis refunderet min billet OSL-CPH minus de skatter/afgifter jeg fik retur på den anden billet
    Betaling fra TRYG 579kr.

    Tak for moralsk opbakning fra alle :)
     
    DanielBahn, mhsalv, Nicki Lolk Sørensen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 29 2016
    Fly nr:SK2587
    Route: CPH-PMI
    STD: 0600 ATD:0900
    STA:0605 ATA:0850
    Sæde:10A - frit midtersæde
    GO - O-klasse - billetten fra en NoN torsdag til 527kr t/r og er alle pengene værd når den fås så billigt.
    Load:100%
    Fly:A321 - OY-KBH
    Point:625
    Kommentarer:Meget tidlig flyvning ud af CPH. SAS loungerne åbner 0530 så brugte Aviator loungen hvor der er adgang med DC/PP. Da det var meget tidligt var der endnu ikke nået at blive beskidt som der ellers hurtigt bliver.
    Flyvningen var med mit yndlingsfly i SAS Europa flåden A321. Jeg synes det er et fremragende fly med meget mere plads end i en normal 738 eller 320 fra SAS eller de mange andre selskaber der bruger dem.
    Flyet var som sædvanligt til PMI fyldt med en blanding af amatør cykelrytterne til ugetræning før ironman/triathlon løb , golfspillere og nogen kendisser. Denne gang ingen navne.
    Servering : 1 glas vand.
    Behagelig flyvning uden de store problemer og ankomst 10 minutter før tid.

    Flyvning nr: 30 2016
    Fly nr:SK2588
    Route: PMI-CPH
    STD: 1125 ATD:1125
    STA:1425 ATA:1415
    Sæde:10F - en sæderække til min rådighed
    PLUS Z-klasse - opgraderet med uTO fra GO for €39
    Load: 85%
    Fly:A321 - OY-KBH
    Point:2500
    Kommentar : Besøg i loungen ved C-fingeren. Intet at skrive hjem om da loungen er gemt af vejen og uden udsyn til startbanerne. Kun lidt tørt brød og søde kager.
    Flyvningen hjemover var i Weltklasse. Samme fly som udgående efter 1 døgn på Mallorca. Da OT gik igennem og PLUS heldigvis var til og med række 10 kunne jeg få mit gamle sæde fra den oprindelige booking tilbage - ellers er række 2 i højre side i 321 den eneste der er værd at bekymre sig om i PLUS afsnittet med lidt mere benplads.
    Besætningen var helt uovertruffen. Skånsk kaptajn som bød velkommen ved ombordstigning og sagde farvel da vi skulle fra borde - dog ikke med håndtryk men lige før. Han var meget informativ og fortalte undervejs om hvad der var at kigge på fra 36000ft højde. Den mandlige skånske steward ombord leverede en suveræn kundeservice som jeg næsten aldrig har oplevet før. Og ikke kun på PLUS, han og resten af cabin crewet leverede varen til alle.
    Fin servering med et velsmagende måltid med kylling og salat og 2x Zero.
    Et spørgsmål om flyruten og stewarden var kort efter tilbage med kaptajnens Ipad med alle navigations oplysninger og informationer. Stewarden flyver normalt langruter og er på sk901 idag til EWR og sk902 tilbage imorgen hvis nogen er så heldige at være med.
    Landing på en usædvanlig indflyvning kommende fra Mallorca. Nemlig ind over København og ud over Øresund ved Hellerup med sædvanlig flot indflyvning og igen landing 10 minutter før tid hvilket SAS jo altid siger men vel også er lidt stolte af. Og de kan de roligt være.
     
    Senest redigeret: 11/4/16
    Peter F., tbh, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,284
    "Synes godt om" modtaget:
    6,858
    Point:
    113
    Javel ja... Er det noget du vil uddybe :D
     
  15. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Rettet - ordnung muss sein
     
    mhsalv og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  16. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Lyder til en herlig MR tur. :)
    Genkendte de dig fra nedturen? Og kunne de se det sjove i det!?
    De gange jeg har lavet ud og hjem og de har genkendt mig, har de på en måde nurset lidt ekstra om mig. Om det er fordi de gerne vil yde en god service til tosser som mig, eller de blot har ondt af mig ved jeg ikke...;):confused:
    Den iPad er jeg godt nok misundelig på.....:D
    Skøn rapport.
     
    mhsalv og clager "Synes godt om" dette.
  17. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Det var måske ikke helt klart men jeg havde 24 timer på Mallorca så samme fly havde en CPH-PMI-CPH og i direkte tilslutning CPH-AGP-CPH og var klar næste morgen til en ny tur CPH-PMI PMI-CPH og skulle derpå slutte dagen af med CPH-ROM-CPH. Og besætningen var ny på min hjemtur dagen efter.

    Og kan forresten anbefale Palma som storby destination til dem der har set Barcelona og gerne vil opleve bylivet, maden og den gode spanske vino. IMG_0671.JPG
     
    Senest redigeret: 12/4/16
    mhsalv, Baadsgaard, Schlandy og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 31 2016
    Fly nr:FR2891
    Route: CPH-NYO
    STD: 0835 ATD:0850
    STA:0940 ATA: 0945
    Sæde:20A - bad om at rykke til tom nødudgangsrække hvilket var ok så endte på 16F
    Load: 90%
    Fly:B738 - EI-FOL
    Kommentar : Besøg i Aspire loungen i CPH med DC kortet. Pænt og rent og ikke så mange mennesker om morgenen som i Aviator. Udmærket morgenmad med 1 styks rigtigt usundt wienerbrød - det kommer man ikke i nærheden af i guldstuen hos SAS
    Brugte flyvningen som positionerings flyvning til Stockholm og gav kun 99dkr for billetten.
    Flyet var spritnyt fra februar 16 så ingenting at klage over der. 50 minutters flyvning og man er i NYO som ligger 100km sydvest for Stockholm. Flygbussan kører til Stockholm cityterminal for 139sek på 1time og 20minutter.
    Flyruten har ikke været nogen success så Ryanair stopper CPH-NYO ved udgangen af maj måned - du kan stadig få billetter i det meste af maj til 39dkk for en enkeltbillet
    kan selvfølgelig også bruges som adgangsbillet til CPH til en gang flyspotning i maj.
    Besætningen var en østeuropæisk kaptajn og sydeuropæisk cabincrew. Alle venlige, høflige og gør det de skal på sådan en kort flyvning. IMG_0682.JPG
     
    Senest redigeret: 26/4/16
    Ulrik, Christian Larsen og Kristian "Synes godt om dette"
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 32 2016
    Fly nr:SK409
    Route: ARN-CPH
    STD: 1800 ATD:1830
    STA:1910 ATA:1935
    Sæde:24F - frit midtersæde og stadig mit favoritfly hos SAS
    GO - O-klasse
    Load:100%
    Fly:A321 - OY-KBH
    Point:315
    Servering - 1 glas vand
    Startede i guldloungen i ARN hvor jeg mødte min medrejsende @Henrik Olsen
    Det var hot dog dag i loungen så der blev indtaget varme hunde med ginger ale til. En god afveksling fra den sædvanlige laks.

    Flyet var ramt af dårligt vejr/massiv regn og torden på indflyvningen fra CPH til ARN så var en halv time forsinket ved ankomst til ARN og afgik derfor også med en tilsvarende forsinkelse fra Stockholm.
    Intet at bemærke om denne korte flyvning dog blev vi sat i venteposition ovenover Kullen i cirka 10 minutter inden vi kunne flyve ned igennem Øresund og lande og komme af i D-fingeren


    Flyvning nr: 33 2016
    Fly nr: SK995
    Route . CPH-PEK
    STD: 2100 ATD:2105
    STA: 1155 ATA 1140
    Sæde 23G - første gangsæde efter gardinet
    GO - O-klasse
    Load 100%
    FLY: A343 - OY-KBC
    Point : 4690
    Grundet det tidligere flys senere ankomst var der ikke tid til lounge besøg men gik direkte via paskontrol til C-fingeren. Spurgte i gaten om upgrade men der var kun to midter PLUS sæder tilbage hvilket jeg ikke syntes var 15k point værd da formålet var at sove max på turen.
    Kom hurtigt ombord som statusmedlem og havde et udmærket sæde 23G med god benplads
    og en af statur beskeden kvindelig kinesisk sidekvinde. Hun viste sig at være guide og tolk for en masse ombordværende kinesiske pelsopkøbere der havde været til den halvårlige mink pels auktion hos Kopenhagen Fur og fortalte om stigende skindpriser og stor glæde hos opkøberne. Pelsfolkene kunne tale meget højt og længe så efter et par øko sovepiller var det på med natmasken, ørepropper og tæppe og heldigvis var jeg i drømmeland en god del af de ca 8,5
    timer flyturen varede.
    Jeg fik ingen servering hverken aften eller morgen så kan ikke berette om den udover hvad jeg så hos sidemanden og det så ikke spændende ud.
    Fin ankomst før tid I Capital Airport og resten gik også med lynets hast. En lille togtur fra
    T3 til T1 og immigration/told overstået på få minutter så lidt over 12 var vi klar til 48 timer i Beijing
     
    Senest redigeret: 2/5/16
    mhsalv, *flyer, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 35 2016
    Fly nr:SK1786
    Route: CPH-TLL
    STD: 0755 ATD:0755
    STA:1025 ATA:1015
    Sæde:17D- nødudgangssæde - frit sæde ved siden af
    Load:95%
    Fly:CRJ900 - EC-JZV
    Economy klasse - O fra NoN pris 550kr t/r
    Point:315
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Bonus info : SAS har indchartret dette fly til TLL flyvningerne på wetlease fra Air Nostrum
    fra Valencia med fuld spansk besætning. Servicen var OK ligesom sidste flyvning i februar men de spanske stewardesser talte denne gang engelsk.
    Anden gang på et par måneder jeg oplever man kalder over højtaleren på en læge ombord til syg passager.
    Heldigt at der også denne gang var en kvindelig læge der kunne give ilt/yde hjertemassage indtil vi var ved gaten i TLL hvor ambulance personale tog over

    Flyvning nr. 36 2016
    Fly nr. SK1787
    Route TLL-CPH
    STD: 1510 ATD 1500
    STA:1545 ATA 1520
    Sæde 17D - frit sæde ved siden af
    Economy klasse - O
    Load: 60%
    Point:315
    Fly: CRJ900 - EC-JZV - eneste fly der bruges på ruten.
    Var inden afgang i Nordea loungen i TLL der er den eneste lounge og dækker alle selskaber der beflyver TLL plus DC og PP. Ikke noget specielt men fin udsigt de de få fly der kommer til TLL
    Kommentarer : Servering 1 glas vand
    Flot flyvevejr og hurtigt tur på 1 time og 15 minutter
     
    Ulrik, Kristian, Baadsgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side