Claus´ rejselog 2016

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af clager, 9/1/16.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Smil og lidt flere smil under flyvningen.
     
    Peter F., Henry, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 89 2016
    Fly nr:SK1786
    Route: CPH-TLL
    STD: 1250 ATD:1310
    STA:1520 ATA:1540
    Sæde:17D - nødudgangssæde - frit sæde ved siden af
    Load:95%
    Fly:CRJ900 - OY-KFA
    Economy klasse - O SAS70år kampagne pris 399kr t/r
    EBG Point:315
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    SAS har tilbageleveret flyene de brugte til TLL flyvningerne til spanske Air Nostrum og bruger nu Cimber CRJ9 for SAS dvs det er meget unge besætninger.
    Der er vist ikke mange over 30 år hverken som piloter eller cabincrew. De er flinke, rare og yder god service på de korte ruter rundt i Nordeuropa.
    CPH - ingen kommentarer fasttrack og guldlounge i stillestuen. Servering den sædvanlige men ikke mange mennesker denne mandag middag.
    Flyet var sent inde og kom for sent afsted. De bliver kørt hårdt med 40 minutter i CPH fra ankomst til afgang og det kan nogen gange være svært selv med elastik i schedulen.
    Utroligt SK ikke snart sætter et tredje daglig fly ind på denne populære rute som der var i alle årene da Estonian fløj CPH-TLL.


    Flyvning nr. 90 2016
    Fly nr. SK1787
    Route TLL-CPH
    STD: 1550 ATD 1550
    STA:1625 ATA 1625
    Sæde 17D - nødudgangssæde - frit sæde ved siden af. Rigtig fin service at der næsten altid er seatblock til mig på den eftertragtede exit row.
    Kan ikke lovprises nok.
    Economy klasse - O
    Load: 90%
    EBG Point:315
    Fly: CRJ900 - OY-KFD
    Servering : 1 glas kildevand
    Var inden afgang i business loungen i TLL der er den eneste lounge og dækker alle selskaber der beflyver TLL plus DC og PP. Ikke noget specielt men fin udsigt til de få fly der beflyver TLL inklusiv en Lufthansen 320er der denne dag var en hel time forsinket til FRA, verdammt!!
    Landing i CPH ved B5 som er en af de bedste gates, 2 minutter og man er nede af rulletrappen og i ankomsthallen.
     
    Kristian, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  3. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 91 2016
    Fly nr:SK547
    Route: CPH-AMS
    STD: 1250 ATD:1250
    STA:1415 ATA:1410
    Sæde:12C - nødudgangssæde - frit sæde ved siden af
    Load:95%
    Fly:A320 - OY-KAN
    Economy klasse - O pris 700kr t/r
    EBG Point:625
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Indchecket baggage - 1 styk prio mærket og kom først ud i AMS
    CPH - ingen kommentarer fasttrack og guldlounge i stillestuen. Servering den sædvanlige men ikke mange mennesker denne tirsdag
    Flyet var fyldt gik til tiden og ankom før tid.
    Behageligt SK personale der arbejdede hårdt på denne korte 1 times flyvning

    Flyvning nr: 92 2016
    Fly nr:CI66
    Route: AMS-TPE
    STD: 1320 ATD:1320
    STA:1250 ATA:1305
    Sæde:33J - frit sæde ved siden af - 2 rækkers sæde
    Load:100%
    Fly:A343 - B-18806
    Economy klasse - L pris 2200kr t/r
    AZ Gold - point 0
    Indchecket baggage 1 styk - prio mærket og var der da jeg kom til båndet.
    Efter en overnatning i Schiphol på lufthavnshotel for egen regning var der incheck næste formiddag hos CI i lufthavnen. Havde håbet på upgrade da flyet var næsten fyldt men jeg kunne købe en business upgrade til €500 hvilket jeg ikke havde lyst til. Premium eksistererer ikke hos China.
    Damen ved skranken var meget i tvivl om Guam men fik da checken baggagen
    helt igennem. Da hun så havde set mit udprintede esta dokument var alt i sin skønneste orden

    Jeg havde valgt en to sæders række og det sæde uden underholdningsboks der tager halvdelen af benpladsen
    Personalet var som på de fleste fly til Thailand væsentlig BKK baseret Thai personale som er servicemindene og er dygtige til deres job. Taiwan kineserne var nu også flinke og rare og gjorde det de skulle. Underholdningssystemet var gammelt uden touch screen så det var betjening med remoten i sæden. Brugte det ikke og fik sovet nogen timer.
    Maden var kedelig på begge serveringer - opvarmet frostmad leveret af LSG Skychefs i Frankfurt som også leverer SK Plus maden på samme måde. Fremstillet for flere måned siden. Nemt og billigt.
    Noget af de vigtigste er at toiletterne bliver holdt pæne og rene og det sørgede besætningen for under hele turen.

    IMG_1188.JPG
    IMG_1189.JPG
    IMG_1196 (1).JPG
    Billedet ovenover viser det næste fly i BKK afgangskøen
    En flunkende ny Airbus 350 fra Thai

    Flyet landene i BKK 0630 og havde så et stop på 2 timer for refuelling, rengøring og skift af besætning. De få transitpassagerer der skulle videre til TPE blev bedt om at gå i transithallen og vente. Dejligt at få strakt benene men en dum ordning at transitpassagerer skal igennem sikkerhedskontrol under så kort et ophold.
    Det gik dog og gik derefter i CI loungen i BKK. Den var dog ikke meget bevendt.
    Først boarding af business, status og transit passagerer og derefter et fyldt fly igen til Taipei. Jeg havde nu fået en sidemand på 33K så jeg flyttede til en tom
    2 mands sæderække bagerst i flyet på 39A
    Forsinket afgang grundet megen morgentrafik, der var vel en kø på 15 fly før os så ankomsten blev tilsvarende 20 minutter forsinket.
    Maden på denne flyvning var OK med catering fra BKK flykøkken.
    Vejret var meget flot under hele flyvningen så nød udsigten op langs vestkysten af Taiwan.
    Lufthavnen viste sig at være ret kaotisk hvad immigration angår. Med 6-7 flyankomster fra fastlands Kina med folk der for de flestes vedkommende aldrig har fløjet før og været udenfor folkerepublikkens grænser kræver det stærke nerver når man som rødbedepas dansker står sammen med 500 kinesere.
    Men det gik og jeg blev stemplet ind I Republic of China/Taiwan


    Flyvning nr: 93 2016
    Fly nr:CI26
    Route: TPE-GUM
    STD: 0800 ATD:1320
    STA:1350 ATA:1420
    Sæde:16C nødudgangssæde gang
    Load:100%
    Fly:B738 - B-18606
    Economy klasse - L
    AZ Gold - point 0
    Efter en overnatning i Taipei var der meget tidligt afgang tilbage til lufthavnen for at nå morgenflyet.
    Nåede et hurtigt lounge besøg i terminal 2 men CI loungen der var meget mørk og ikke særlig interessant.
    Ellers var det et fyldt fly med kinesere der skulle på ferie til Guam plus en håndfuld europæere og lidt lokale Guam folk.
    Flyvningen blev lidt længere end beregnet grundet modvind så efter lidt over 4 timer i luften var var vi på et stykke miniature USA midt i Stillehavet.
    Landingen i A.B. Won Pat lufthavnen gik glat og heldigvis ingen tyfoner som der havde været ugen før.
    Efter den hurtigste indrejse i US nogensinde da U.S. Immigration folkene direkte sad og ventede på "kunder" fik jeg baggagen og kunne møde hotel shuttlen udenfor.
     
    Senest redigeret: 17/11/16
    PENSIONISTEN, THammer, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 94 2016
    Fly nr:CI25
    Route: GUM-TPE
    STD: 1520 ATD:1540
    STA:1730 ATA:1740
    Sæde:17C nødudgangssæde gang
    Load:100%
    Fly:B738 - B-18610
    Economy klasse - L
    AZ Gold - point 0
    1 styk indchecket baggage
    Så begyndte den lange hjemtur. Hotelshuttle til lufthavnen. Indcheckning af kufferten til AMS ingen problem trods lange stopovers i TPE og BKK.
    Skyteam status viser sig at være god med prio check in og baggagetags og lounge adgang overalt. I lufthavnen på Guam var det nu en meget beskeden kontrakt lounge som ikke kendte CI/ST særligt godt så det krævede tilstedeværelse af den lokale CI station manager for at komme ind til herlighederne
    IMG_1261.JPG
    Onsdags hotdogs med alt fra sauerkraut til tabasco at dekorere med.

    Flyet var forsinket indgående så afgangen blev tilsvarende forsinket.
    Maskinen var en lidt nyere Boeing 738 men stadig kun med skærme i loftet hvor man viste kinesiske kungfu film.
    Servering af lunch var OK. China airlines serverer på economy alt det du vil have af drikkevarer undtagen champagne.
    Det blev mørkt inden vi landede i TPE og så var det det bare at håbe på lidt færre kinesiske turister i immigration køen og det var heldigvis tilfældet så det gik nogenlunde. Straks afgang med taxi til lufthavnsshotel i Taoyuan.

    Flyvning nr: 95 2016
    Fly nr:CI833
    Route: TPE-BKK
    STD: 0715 ATD:0720
    STA:1005 ATA:0950
    Sæde:56H gangsæde på en 3-4-3 række
    Load:100%
    Fly:B744 - B-18208
    Economy klasse - L
    AZ Gold - point 0
    Efter ganske få timers søvn var der atter afgang mod lufthavnen i en taxi fra Taoyuan.
    Guldkortet gjorde underværker ved fasttrack i en ellers travl lufthavn denne morgen og immigration var meget hurtigt trods billede og fingeraftryk både ind og ud af landet.
    Flyet gik fra terminal 1 hvor CI loungen er i en hel anden klasse end i terminal 2. Lys luftig med masser af plads og kok der fremstillede nudelretter efter ønske.
    Ombordstigning gik hurtigt trods en fyldt jumbo med plads til 380 passagerer på 3 klasser.
    Jeg havde udset mig denne morgenflyver for at prøve Boeing 744 vel for nok sidste gang inden den bliver fløjet til flykirkegårdene i Californien eller Arizona eller bliver til fragtfly. China bruger stadig denne kæmpe på korte strækninger som til BKK , HKG, MNL med stor trafik men økonomien i disse 4 motorers fly er vist ikke for god.
    Flyvningen var behagelig med god morgenmadsservering, skærm i sædet med underholdning og øretelefoner til fri afbenyttelse.
    Kinesiske piloter siger ikke meget under en flyvning. Vel den diamentrale modsætning til meget talende SK cockpitcrew men kaptajnen kom dog på en enkelt gang da der var turbulence hvor han stoppede serveringen med det samme.
    Landing i Bangkok før tid og hen til en af de sædvanlige enorme immigration køer i BKK. Heldigvis var der en kvik servicemedarbejder der fik ledt nogen at os videre et anden sted hen i lufthavnen med meget beskedne køer så det var en rigtig god service. Lufthavnstog til centrum og på hotel.

    Flyvning nr: 96 2016
    Fly nr:CI65
    Route: BKK-AMS
    STD: 0205 ATD:0245
    STA:0905 ATA:0945
    Sæde:33B gangsæde på en 2-4-2 række
    Load:95%
    Fly:A343 - B-18805
    Economy klasse - L
    AZ Gold - point 0
    Efter 12 timers stopover i Bangkok var det atter tiden til sætte sig op i et fly.
    Uden baggage fungerer hurtig toget mellem lufthavn og centrum rigtigt godt. Hvis man har baggage er det et mareridt med alt for lidt plads til for mange mennesker.
    Med boardingkort i hånden fra Guam var der nu kun security og immigration og det godt og hurtigt her efter midnat hvor flyene stadig forlader lufthavnen natten igennem mod alle verdenshjørner.
    Hurtigt besøg i CI loungen med masser af gæster der ventede på samme fly som jeg og lidt sen aftensmad i form af dim sum og nudelsuppe.
    Jeg havde igen valgt et sæde uden boks under , min ungarske sidemand var godt sur på hans A sæde så han flyttede til et gang sæde uden boks, hurra for det for så var der igen et to sæde på denne lange 13 timers flyvning.
    Ungareren havde været på Pulau på en tilsvarende billig flybillet tur som jeg havde men fortalte de havde haft meget dårligt vejr med tyfoner og regn.
    China airlines var på denne flyvning forsinket ud af TPE så vi kom afsted med 40 minutters forsinkelse og havde en tilsvarende sen ankomst til Amsterdam.
    Det lykkedes mig at få sovet nogen timer med et par øko sovepiller og intet andet.
    Personalet var igen meget venligt og gode til at gå rundt med vand og juice i løbet af den lange nat, og holde toiletterne brugbare.
    Landing ved busgate i AMS som ser ud til være meget brugt på oversøiske flyvninger. Surt for alle dem forrest i kabinen.Heldigvis har AMS automater for Schengen borgere og med biometriske pas så det gik meget hurtigt med at komme igennem og kufferten kom ud som no 2 på båndet efter 56 timer undervejs fra Guam.


    Flyvning nr: 97 2016
    Fly nr:SK548
    Route: AMS-CPH
    STD: 1455 ATD:1530
    STA:1615 ATA:1635
    Sæde:12d - nødudgangssæde
    Load:100%
    Fly:A320 - SE-RJF
    Economy klasse - O
    EBG Point:625
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Indchecket baggage - 1 styk prio mærket og kom først ud i CPH

    SK åbner først for aflevering af baggage 2 timer før afgang så istedet for lounge blev det til ventetid på Schiphol boulevard i ankomsthallen som nu også er væsentlig mere spændende end T3 i CPH.

    Hurtigt indcheck ved SK plusdesk. Fasttrack var påført boardingkortet men ingen kø overhovedet i den normale security kø så det var ligegyldigt.
    Menzies loungen som Star Alliance bruger i AMS er ikke så god som KLM loungerne da for mange mennesker på for lidt plads og utrolig mange svenskerne der elsker at råbe ind i deres mobiler, som om de bliver hørt bedre hjemme i skovene !
    Boarding med plus og status.
    Flyet var fyldt og på en rute som AMS der er en Go light rute hvor baggage koster giver det enorme problemer at få plads til alt det folk tager med så vi mistede vores slot til afgang grundet kaoset i midtergangen.
    Vores næste slot var 25 minutter senere og fra den fjerneste polderbane, og hvor man tror man kører på kanalrundfart i hele den sydlige del af Amsterdam inden man når takeoff
    Igen behageligt SK personale der arbejdede hårdt på denne korte 1 times flyvning.
    Direkte ud i B fingeren og ned til båndet hvor kufferten igen kom som en af de første. Godt gået SK.
     
    Nicki Lolk Sørensen, klausbm, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Ja, den har jeg også været på... virkelig langt man kører. Har slået det op, og at taxie ud til nærmeste ende af banen, ligner en køretur på 6-7 km. fordi man også skal syd eller nord om en af de andre parallelle hovedbaner. :oops:
     
    Henry, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 98 2016
    Fly nr:SK410
    Route: CPH-ARN
    STD: 1810 ATD:1840
    STA:1930 ATA:1940
    Sæde:25E - midtersæde
    Load:105%
    Fly:A320 - OY-KAT
    Economy klasse - X
    EBG Point: Bonusrejse for 6K point plus dkr350/taxes
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Billetten købt under 70års kampagnen og favoritsædet var valgt i A321 , 25A.
    I en anden tråd beskrev jeg det kaos der var ved afgang i T3, 30 minutters køer til security både fra T3 og T2 hvilket iflg security folkene er helt normalt om søndagen.
    Jeg fortrak til SK fastttrack og kom ret hurtigt igennem og derefter i guldstuens slappesektion. Her kom SK appen med gatechange men det var først ved gaten jeg blev klar over der også var equipment change fra 321 til 320. Det betød der manglede 30 sæder til bookede passagerer så det lød over højtaleren at man efterlyste frivillige der ville vente 50 minutter på næste afgang med SK kl 19 Det ville give 125€ i hånden med det samme. Det var der mange uden videre forbindelser der tog imod og jeg var også fristet da næste afgang til ARN var med 320neo men var bange for min videre forbindelse til RIX så det blev desværre et ny sæde istedetfor - midtersæde i den totalt fyldte 320 bus. Utroligt nok fik en del SK ansatte i uniform prioritet frem for pax måske skulle de starte i tjeneste i ARN.
    Catering var meget forsinket grundet equipment change så det tog oceaner af tid at får rullevognene med kaffe, te og smoothies ombord.
    Kaptajnen undskyldte forsinkelsen meget og sagde han ville give den max gas nordover og det lykkedes at flyve noget af forsinkelsen ind.
    Ellers ikke meget at berette fra denne tur. I ARN var det bare at komme ud og afsted mod næste gate.

    Flyvning nr: 99 2016
    Fly nr:SK1746
    Route: ARN-RIX
    STD: 2030 ATD:2040
    STA:2245 ATA:2250
    Sæde:16D - gangsæde
    Load:100%
    Fly:ATR72-600 - G-FBXC - FlyBE for SAS
    Economy klasse - X
    EBG Point: Bonusrejse
    Kommentarer:
    Servering . 0
    En hurtigt 10 minutters besøg i ARN guld loungen og 1 cola og 1 skålfuld porre-kartoffel suppe var alt hvad der var tid til.
    Første gang jeg skulle prøve Flybe som operatør af ATR 72. Det viste sig at være en svensk besætning hvor jeg have troet den ville være britisk. Fungerede fint selvom stewarden på ikke meget mere end 20år så ud til at være meget grøn i jobbet og måtte læse op af manus vedr sikkerhedsinstrukser.
    På denne flytype går man ind bagfra og de 2 bageste rækker er plus.
    Helt nyt fly som fungerede fint på denne korte flyvning over Østersøen.
    Om Jettime er bedre som operatør kan diskuteres. Jeg syntes godt om dem og de flyver stadig for SK i reduceret omfang.
    OK landing , busgate og hurtigt ind til terminalen.
    Igen hurtigt ud til en redcab taxi - det er dem der ikke snyder på "vægten" i Riga - og et kvarter senere og 11€ fattigere var jeg i centrum af den gamle by på mit hotel Wellton.

    Flyvning nr: 100 2016 (ret mange - megen tid i luften...)
    Fly nr:SK1765
    Route: RIX-ARN
    STD: 1840 ATD:1855
    STA:1905 ATA:1915
    Sæde:17C - gangsæde
    Load:90%
    Fly:ATR72-600 - G-FBXE- FlyBE for SAS
    Economy klasse - X
    EBG Point: Bonusrejse
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Indcheck på appen som sædvanligt. Fasttrack i RIX og derefter i den eneste lounge der findes og som bruges af alliancer med biz/status kunder plus DC/PP.
    Var en OK lounge med runway kig og pænt udvalg af drikkevarer og mad.
    Flyet var forsinket men kom til gengæld til gate dog uden finger som ikke passer til den denne lille grønært af et fly så det var ombordstigning ad den spinkle bagtrappe. Igen svensk pilot og co-pilot men britisk kvindelig purser der gav et meget professionelt indtryk og skældte ud på et par lidt for tørstige plus pax svenskere da de ville have mere sprit.
    Medpassagerne var ellers et norsk kvindekor på en vel 20 styks jenter der gav prøver på deres kunnen i gaten - meget sjovt.
    Ankomst lettere forsinket til ARN.

    Flyvning nr: 101 2016
    Fly nr:SK411
    Route: ARN-CPH
    STD: 1955 ATD:1955
    STA:2105 ATA:2105
    Sæde:25A - nødudgang - vinduessæde
    Load:100%
    Fly:A321 - OY-KBE
    Economy klasse - X
    EBG Point: Bonusrejse
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Første af de 4 SK flyvninger der gik og kom til tiden. De skulle SK prøve at leve op til hver gang, så gør det mig ikke noget der bliver pralet med ankomster før tid som man plejer med elastik i schedulen.
    Det bedste fly og flysæde var denne gang som det skulle være dog ingen seatblocks på disse fyldte fly.
    Som altid en informativ pilot og co pilot der fortalte om turen vejret etc.
    Landing til tiden til den mindst travle CPH jeg længe har set. Ingen mennesker nogen steder og der var ellers flyafgange nok de næste par timer, selv butikkerne var lukket tidligt denne tirsdag aften.
     
    Senest redigeret: 18/12/16
    Nicki Lolk Sørensen, asf, CHA211 og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Synes der er mange der læser op af manuskript og er ældre end 20 år...
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,776
    Point:
    113
    Det må have været modsat :)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 102 2016
    Fly nr:SK1781
    Route: CPH-OTP
    STD: 0910 ATD:0930
    STA:1255 ATA:1245
    Sæde:10C - nødudgang midtersæde - seatblock
    Load:98%
    Fly:A319 - OY-KBO
    Economy klasse - NoN - klasse 0 - kr779
    EBG Point: 625
    Kommentarer:
    Servering . 1 glas vand
    Check in på appen og sædvanlig hurtig SK fastttrack og derefter i guldstuens stille slappe sektion. Eneste sted hvor der aldrig er fyldt da man ikke må mobilsnakke eller kun være på lydløs.
    Gate D104 hvilket betød gennem paskontrol da Rumænien er ikke Schengen land.
    Automaterne var lukket. To paskontrol luger var åbne og lang kø men for os danskere går det hurtigt med et goddag og farvel og et nik. Værre hvis der foran en er 10 rumænere bosat i Sverige med udløbet arbejdstilladelse som der var i min kø.
    Nåede ombord som en af de sidste og ellers afsted til tiden.
    Effektivt besætning, rent dansk, yderst venlige, og da jeg efter at have læst Berlingeren og Børsen taget med fra guldstuen spurgte stewarden om han ville have dem var han lykkelig på besætningens vegne - de savner papiraviserne fra gamle dage - og vi blev så gode venner og fik os en lang snak og afskeden i OTP var med håndtryk og på snarligt gensyn. Det oplever man vist kun hos SK og dejligt at opleve sådan en besætning på det "kongelige" retrobemalede fly.
    En yderst behagelig flyvning så i disse shitstorm tider for SK er der også positive ting at fortælle - og når seatblock virker med ganske få ledige sæder gør man trods alt lidt for de bedste kunder.
    Busgate i OTP og hurtigt paskontrol og ud i en taxi med en taxibon med nummer på taxi i hånden så undgår man taxifuskerne.
    IMG_1292.JPG

    Flyvning nr: 103 2016
    Fly nr:SK1782
    Route: OTP-CPH
    STD: 1305 ATD:0930
    STA:1330 ATA:1440
    Sæde:12C - nødudgang midtersæde - seatblock
    Load:70%
    Fly:A320 - OY-KAL
    Economy klasse - NoN - klasse 0
    EBG Point: 625
    Kommentarer:
    Servering 1 glas vand
    Efter taxi til lufthavnen var der lynhurtig security og paskontrol uden ventetid, jeg så ingen fasttrack til Star medlemmer, lufthavnen er ST område grundets Taroms medlemskab der.
    Der var ifølge Loungebuddy appen en 3-4 lounges i OTP, jeg tog den første jeg så Tarom business lounge og det var der jeg først hørte om SAS´ opsigelse af third party lounges. Damen sagde der efter 1.1.17 ikke længere ville være adgang for SK status og Plus kunder hos hende mens andre *A medlemmer gerne måtte komme ind efter denne dato.
    Man går nu ikke glip af noget. Udover en pæn udsigt til fingre og tarmac var der iintet at spise og kun kaffe, drikkevarer og chips og ingen toiletter i loungen
    Busgate til flyet. Kom afsted med 25 minutters forsinkelse efter at siddet mindst
    et kvarter på runwayen uden information fra kaptajnen.
    Besætningen var på hjemturen svensk og lidet venlige så en flyvning er meget afhængig af dagsformen på besætningen. Men ellers gik det udmærket hjemover.
    Landene i CPH lettere forsinket men ingen kø i paskontrol og ud af lufthavnen på 5 minutter.
     
    jefi99, Ulrik, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,782
    Point:
    113
    Ikke helt. De har flere gange forsøgt at snyde mig. Enten ved at slå taxameter over på nattakst eller ved at slå taxameter fra, når vi kommer frem. For derefter at kræve dobbelt pris for turen.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  11. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning nr: 104 2016
    Fly nr:Nordic3
    Route: Aarhus (XXX) - København (XXX)
    STD: 1330 ATD:1320
    STA:1415 ATA:1420
    Sæde: free seating
    Load:60%
    Fly: De Havilland DHC-6-300 Twin Otter - OY-NSA
    klasse - den bedste lige bag de 2 piloter
    pris 121kr
    Årets næstsidste flyvning skulle være med vandflyver. Desværre var der kun plads den ene vej så det var med DSB til Aarhus C, men jeg ofrede 1st class på projektet da det var med kort varsel og næsten ingen billetter at få så var det med lounge besøg på KBH. H , en i øvrigt dejlig stille lounge med kaffe, vand og friske aviser. Det samme ombord på toget plus morgenmad så selvom togturen var 3 x så lang og 5 x gange så dyr som flyveturen er det en fin oplevelse.
    Der var check-in på yderste spids af Aarhus havn og så igen mulighed for kaffe, te, aviser og vand i afgangsloungen.
    Man flyver når alle passagerer er til stede så der var afgang 10 min før tid med 8 passagerer ombord og to piloter. Desværre en overskyet dag med lavthængende skyer så vi var nede under skyerne hele vejen til København nord om Sjælland og ned igennem Øresund for at være over vand hele tiden. Der var is i skyerne sagde piloten.
    Turen varede derfor et kvarter længere end normalt og vi fløj i kun 600fods højde
    i ret uroligt vejr så en pax blev dårlig og det betød turen ikke var særlig behagelig.
    Landing udenfor havnen og promenade sejlads langs den lille havfrue til pontonen ved Nordre Toldbod hvor flyet så skulle tankes op med fuel fra en tanktrailer sat bagpå en personbil.
    Morsomt at prøve denne transportform men ville nok hellere have prøvet den med Maldives Air Taxi - nå måske lykkes det i 2017:)
    IMG_1309.JPG
     
    Senest redigeret: 23/12/16
    jefi99, Ekeren, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Prøv en bon /bil fra Cobalcescu eller Speed, gode erfaringer og aldrig mere end RON35
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Flyvning no 105 2016
    Route CPH-KUN
    Fly nr FR 7620
    STD 1125 ATD 1245
    STA 1425 ATA 1510
    Sæde 23E flyttede til 23D uden problem så kom fra midter til gangsæde da dette var ledigt
    B738 - EI-EVG
    Load 95%
    Pris : 246 kr t/r
    Servering . 0
    0 ventetid i security - Terminal F synger vel på sidste vers iflg fremtidsplanerne fra CPH men super effektiv hvor FR altid kommer og går hurtigt.
    Paskontrollen var meget hurtigere end i finger C
    Flyet starter i KUN om morgenen og laver en rundtur til LTN hvor det konsekvent bliver forsinket hver evigt eneste dag.
    Da vi endelig kom i luften gik hele det hurtigt og ud af både forudgang og bagudgang.

    Flyvning no 106 2016
    Route KUN-CPH
    Fly nr FR 7621
    STD 1340 ATD 1335
    STA 1415 ATA 1400
    Sæde 15C
    B738 - EI-EVG
    Load 70%
    Servering . 0
    Udmærket og hurtig security i KUN uden ventetid.
    Flyet gik og kom før tid. Fin besætning med et par litauere og en skotte som cabin crew og norsk first officer som var yderst informativ.

    Sidste flyvning i 2016 - mon ikke det bliver til noget mere hvad både antal rejser og miles angår i 2017 men der må I leve uden min rejselog - andre må tage over med deres oplevelser i luften.
    Nytårsfortsæt : mere BC og mindre LCC/economy
     
    DanielBahn, asf, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,782
    Point:
    113
    Mange tak for at du har berettet om dine oplevelser - og god fornøjelse med dine aktiviteter fremover.
     
    PENSIONISTEN, Kristian og tbh "Synes godt om dette"
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Tak for dine interessante beskrivelser
     
    PENSIONISTEN, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  16. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg er meget uenig, bortsat fra at den helt objektivt er ret mørk, ja. Jeg synes det gør den ekstra eksklusiv. Også god mad og ok vin (baseret på besøg i 2014).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    200 meter? Må de overhovedet flyve så lavt? :eek:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Velkommen retur til DK fra det store udland. Glad for du er kommet igennem mine mange og lange skriverier. Som jeg skrev synes jeg der var milevid forskel på CI loungerne i T1 og T2 i TPE men smag og behag er jo som bekendt forskellig. Jeg var der til 2 morgenafgange så øl og vino bekymrede mig mindreo_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Det er jeg sikker på de må.
    Mon ikke vores pilotelev @Marc Nøhr kan bekræfte dette
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Æv, men tak for rejseloggen, det har været god læsning! Især når man sidder hjemme på pinden og ikke har rejseaktivitet det næste lange stykke tid :)
     
    clager, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side