Hvilket flyselskab til Nordamerika med baby - og andre tips

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af DanielBahn, 6/2/17.

  1. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Nå, det blev til en cancellation af billetter inden for de 24 timer... flere grunde, men jeres bud omkring rejsetidspunkt gav mening, og det samme gjorde at vi ikke var helt tilfredse med deres business class produkt, primært ifht at kunne risikere at skulle komme i den gamle kabine, men også ifht de oplevelser jeg kunne læse mig frem til på div blog og FT inden for både maden og lounges...
    derudover så er den største grund dog nok at økonomien ikke hang helt sammen, med barselsdagpenge, barnedåb og hvad ham den lille ellers har medbragt sig af udgifter ;-)

    Vi havde forestillet os ti dage, men blev grebet af sommervarmen og fik bestilt 18 dage i stedet.. et hurtigt overslag blev en rejse til 50-60.000 kr, uden tøjindkøb og div....

    Vi har ikke dropper USA dog, og heller ikke Biz :)
     
    Nielspg, Kristian, RasmusH og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Hvad er folks erfaringer med 2-årige der sidder alene i business class-sæder? Tager i et booster-sæde/autostol med, eller er det fint blot at bruge selen? Min søn er lige fyldt 2, men er ret stor af sin alder.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg har ikke haft nogen autostol med til mine børn, det er er gået fint med at sidde alene. Jeg ville tænke på barnets temperament og om man tror han/hun bliver siddende som de skal (især hvis man ikke kan holde dem fast / i hånden med en lang arm) eller om det er bedre de er spændt fast så de ikke pludseligt hopper ud af sædet mens flyet letter. Men ja med min datter har pude, dyne, bamse, tegnefilm været rigeligt til hun blev siddende.
     
    SophieHendriksen, RasmusH, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Har aldrig brugt børnestole i fly og med fare for at vifte med et rødt flag, så har jeg også umådeligt svært ved at se fordelene ved det lige så snart vi er oppe i en vist størrelse barn. Så ved en stor 2-årig så vil jeg ikke drømme om at tage et sæde med. Mener iøvrigt at FAA direkte forbyder booster seats (men jo ikke standard børnesæder)
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tak @jakobv84 og @Offlyer godt at høre. Var også min fornemmelse, men kommer man langt nok ned i forskellige (amerikanske, hovedsagligt :rolleyes:) forumtråde, så får man fornemmelsen af, at det er direkte uforsvarligt ikke at lænke sit barn fast med forskellige remedier. :p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er spøjst du spørger til dette. Jeg har set det nævnt mange steder, at man kan medbringe en autostol, den skal være godkendt med XXX, som jeg ikke helt har kunnet finde ud af hvad der... og jeg har til dags dato aldrig set et barn sidde i nogen stol.

    Anyways, vi har heller ikke brugt stol som de andre beskriver. Jeg kan heller ikke helt se fordelen.

    Hvis ungen har vanskeligt ved at forstå han skal sidde med bæltet på, som vores havde en periode hvor han nægtede, så kan det være lidt en udfordring på de de biz, hvor man ikke sidder ved siden af hinanden, f.eks. QR i Dreamliner. Så skal man have lange arme (fungerer så bedst henover midtergangen). Min mand endte med at sidde på eco med vores søn en enkelt gang under afgang fordi det var nemmest. Vores oplevelse er dog også, at de på biz plejer at være ret fleksible med, at man kan spænde bæltet i sidste øjeblik på barnet (senere end andre passagerer og lige når flyet skal til at lette) og spæde op tidligere, hvis man blot forklarer det er lidt svært.
     
    DanielBahn, RasmusH og Henry "Synes godt om dette"
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Det har også været min backup plan -- ryk ned på et par Y sæder hvis det er helt galt
     
    SophieHendriksen "Synes godt om" dette.

Del denne side