Hvor står booking class?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af SophieHendriksen, 28/11/16.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Much to learn, you still have ... my young padawan. http://matrix.itasoftware.com
     
    Michael Wahl, Schwert, mhsalv og 5 andre "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Et lille tip hvis du som undertegnede ikke skulle være så skarp på tysk: AB har på det sidste fået hug for at deres callcenter kun taler tysk, og selv om de nu har fået et "tast 2 for engelsk" i deres telefonmenu bliver telefonen stadig taget på tysk ;) men som regel er det ikke noget problem at fortsætte på engelsk når man derefter venligt spørger "Sprechen Sie Englisch?"
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. miri90

    miri90 VIP medlem

    Beskeder:
    408
    "Synes godt om" modtaget:
    803
    Point:
    93
    Brussels Airlines er virkelig ikke stedet at skrabe EB-point sammen. Synes de er fine at rejse med, men absurd nærige med points. Virkelig mange klasse som giver 0 point hos EB. Men alligevel vildt nok at man kan købe en biz billet som giver nul og niks...
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hahahe ja helt sikkert. Men i dette tilfælde får jeg ikke engang mulighed for at flyve med Air Berlin :eek:

    Det er åbenbart meningen at jeg skal ringe og tale med en eller anden tysker på semi-engelsk, da jeg ikke kan tysk overhovedet, altså udover nogle schlagere fra afterski :confused:
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Din rejse booker i W ud og M hjem. W giver ikke nogle Qpoints og M giver 8pts så stadigt rimeligt langt til små 30 points. upload_2016-11-28_21-36-32.png

    For at illustrere slog jeg den op som M på alle segmenter som øger prisen med små 1100,- og optjeningen til 24 Qpoints. Allerede her er vi dog over hvad jeg personligt ville betale for QR Silver.

    upload_2016-11-28_21-40-22.png
     
    Michael Wahl, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    @jakobv84 Hov, det er simpelthen unfair, hvorfor kan jeg ikke finde ud af det?

    Den billige billet er så vidt jeg kunne se, uden baggage. Jeg skal som minimum op i 2.400 DKK for at få 1 stk. kufferte med, og jeg skal også ha' skigrej med, så det kommer oveni. Så er der ikke langt til M-prisen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    :D:D ÆÆÆÆÆÆLSKER SW citater...............
     
    Peter F., Michael Wahl, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Formentlig et brist - eller det modsatte; rettidig omhu - i opdragelsen, men...

    Hva' er 'SW citater' ?:confused::confused::confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Star Wars så tror brist er den korrekte formulering.
     
    Schwert, Beaglen, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja det er nok tid til at gribe knoglen og snakke mulighederne igennem med Air Berlin direkte eller en rejseagent... eller vente på billetterne bliver dyrere af sig selv som tiden nærmer sig :)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tværtimod - så er det 'rettidig omhu' :p:p:p
    Men tak for opklaringen ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Michael Wahl

    Michael Wahl VIP medlem

    Beskeder:
    406
    "Synes godt om" modtaget:
    730
    Point:
    93
    Derfor jeg er blevet liiidt træt af SAS EB... Du optjener nærmest kun point hos SAS selv... Ikke meget "*Alliance" over det ;-)
     
    Beaglen, Henry og miri90 "Synes godt om dette"
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Interessant betragtning (og lige "spot on") er der nogen af OW hajerne der kan redegøre for om det er et mindre problem i "jeres alliance" @jakobv84 (taberen :cool:) Overvejer kraftigt "to join the dark side" næste år......

    /Schwert
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    822
    "Synes godt om" modtaget:
    1,920
    Point:
    93
    Jeg ved ikke om det er bedre med BAEC, men hos topbonus (AB) får man også tæt på ingenting fra andre oneworld-selskaber i de billige billetklasser, mens optjeningen er fornuftig når man flyver AB. Jeg tror desværre det er en generel tendens uanset alliance :( hvilket jo så understreger tommelfingerreglen om at bruge det program der hører til selskabet hvor man flyver mest.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg synes BAEC har været fair nok når jeg har fløjet AA og QR som er de to andre OW selskaber jeg flyver mest og det er absolut til at optjene status hvis man flyver Y+ eller højere. Selv QR discount business optjener fine TPs. Men altså 100% optjening på discount economy er jo ikke noget man ser mere og det kan jo ændre sig med lynest hast sådan noget optjening...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Jeg bruger en agent. De har en butik på vesterbrogade.

    Jeg finder først dag dato kl og pris. Så sender jeg dem en mail og spørge hvad det koster hvis de skal booke det og hvilken booknings klasse det er. Når jeg har fået en pris og klasse og jeg ikke er tilfreds så spørger jeg ind til hvad det vil koste med bedre booknings klasser. F.eks på et tidspunkt ga jeg 100 kr mere pr vej og fik 50% optjening i steder 25 %

    Han plejer at være lidt dyrere end OTA men så for man super service. Specielt hvis der går noget galt og du skal ha lavet billetten om er han super behjælpeligt.

    Jeg havde non ref billetter fra TK til IST. Skulle flyve den 20 juli. 5 dage efter kupforsøget. dem fik de ombooket til maj 2017 mod et gebyr. Så jeg syntes at det sagtens kan betale sig.
     
    Peter F., Henry, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    580
    "Synes godt om" modtaget:
    1,414
    Point:
    93
    Ja jeg ved det godt. Jeg ringede nemlig til TK og snakkede med deres kundeservice. Først på tyrkisk, Lagde på og prøvede mit held på engelsk. Men begge gange fik jeg at vide at jeg lige lå udenfor datoen. Det kan godt være min fly var den 21. Husker ikke 100 procent datoen. Kan bare huske jeg ikke ville afsted pga balladen
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Helt forståeligt, og hvis det var d. 21., er det jo desværre berettiget. Men så har de i det mindste ikke taget dig ved næsen :)
     
    Ali Taran og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side