Københavns Lufthavn skærer i servicen

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 24/7/19.

  1. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg finder det ikke specielt perspektiverende, at du gentagende gange fremhæver hvor dygtig du selv er til at holde din håndbagage til et minimum. Folk kan have utrolig mange årsager til at en vogn er praktisk uagtet hvor lidt eller hvor meget de rejser med. Hvis man holder sig indenfor reglerne, så har man ikke "taget for meget med".

    Som @tbh påpeger, så kan det være træls at slæbe på 8 kg. Det er måske ikke muligt at pakke genstanden på en fornuftig måde, eller også gider man ikke rejse med rygsæk (mig f.eks.). Personligt synes jeg en rygsæk er dødirriterende at have med i et fly da den pakkes på en træls måde ift. hurtigt at få ting op af. Sådan er vi så forskellige.

    Hvis vi skal trampe lidt mere i det. Så vidt jeg følger dine rejserier herinde, så rejser du vist ikke med mindre børn. Af hensyn til både barn, sig selv og medpassagerer, så er det bare en riiiigtig god idé at have godt med bleer, skiftetøj, mad, underholdning osv. med derop. Så kan det godt være, at du mener, at man skal kunne bære det hele, og man bliver også temmelig trænet i at slæbe på ting med små børn, men det er fan'me rart med en vogn i lufthavnen når man skal ud til C34 og samtidigt forsøger at få det hele til at blive en okay oplevelse for barnet og dermed for alle andre. For ældre, og dejligt for dig du ikke føler behov herfor, så er jeg sikker på at vognen er en lise.

    At du arbejder med handicappede mennesker kan jeg jo så kun være ked af på deres vegne, for hold da op en ekskluderende holdning du har.
     
    DanielBahn, tbh, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tilbage på sporet:
    Det er en ret interessant observation du har fortaget @Kenneth K . Det forklarer en hel del. Vi har alle vænnet os til at bagageudleveringen i CPH er en zoo. Med de rigtig mange sene aften ankomster - ikke mindst i sommerperioden - så er det yderst overraskende at CPH ikke formår at betjene passagerne ordentligt.

    Ydermere så er det ganske ofte ikke til at sparke sig frem for håndbagagevogne når man skal ned til bagageudlevering ved nedgangen til finger B.

    Og få mig slet ikke startet på shoppingcentermentaliteten: Først skal man (når man ikke kan benytte SAS fast track) igennem et sandt Illum parfumehelvede, hvor man skal sno sig igennem et utal af sindrige salgsopstillinger blot for at blive sluppet ud i endnu et shopping center, hvor gangarealet er minimeret, og hvor man stiller op i den efterhånden klassiske CPH disciplin: Kom frem til din gate uden at snuble over et tøjstativ, blive mast af de ankomne horder fra den just ankomne maskine fra XXX og undgå at blive kørt ned af en de ræsende bagage/skrælle/golf vogne med stor kinesisk ringeklokke"

    Hvorfor går CPH ikke hele vejen og indfører et Søstrene Grene / IKEA koncept hvor vi alle skal gå i gåsegang forbi samtlige butikker får vi bliver sluppet ud til det vi faktisk kom for - et fly!
     
    danielstrandby, Beaglen, Thorbjoern og 13 andre "Synes godt om" dette.
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,578
    Point:
    93
    Der er åbnet en officiel "allergi-venlig" rute hvis man drejer direkte til venstre efter security (tidligere var det kun for ansatte, dog med ulåst dør).
    Haha - åh, gud! Det kommer nok en dag....:(
     
    Henrik Olsen, CHIP, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Emnet er vel også at bagage vogne mangler om natten?
    Vi havde samme oplevelse torsdag nat, udover at skulle vente en time på bagage var der ikke én eneste bagage vogn i ankomst hallen.
    vi havde rulle kufferter så det gik fint nok, men en hel gruppe kinesere ankommet med Aeroflot havde store problemer med at få al deres bagage ud.
    Fandeme et dårlig første indtryk af vores såkaldte skandinaviske effektivitet...
     
    Beaglen, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Det er monopol når det er værst, ingen har jo et reelt alternativ.
    Så længe det ikke generere penge i CPH's kasse, så har jeg lidt på fornemmelsen at de er bedøvende ligeglade.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Det var allerede godt på vej da jeg arbejdede dér for snart 10 år siden, men nu er det eskaleret til et ekstremt niveau. Fint at de laver security for børn i LEGO design og får god PR, til gengæld er det nye børneområde på størrelse med et frimærke...
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Kan kun tilslutte mig kritikken af Københavns lufthavn. Ud over de mange punkter, der allerede er nævnt, vil jeg pege på mangel på toiletter om morgenen. Er flere gange ankommet tidlig morgen, hvor rengøringen åbenbart starter. Så toiletter i fingeren er spærret, toiletterne mellem B- og C-fingeren er spærret og sandelig om ikke også toiletterne ved bagagebåndene er spærret.

    Til gengæld kan ejerne sikket glæde sig over alle de sparede omkostninger - og dermed større overskud.
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Og så tilbage til bagagevogne til håndbagagen: Jeg synes ikke, jeg har så meget håndbagage - men en lille taske med PC-er, lidt papirer til at læse i + min medicin vejer jo også lidt. Jeg kan naturligvis bære det i hånden - men det er da mere behageligt at lægge tasken på en bagagevogn. I hvert fald når hjulene ikke klemmer og bremser.
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg har nu opfattet debatten som drejende sig om de små vogne, der bruges 'inden for security' til transport af håndbagage, indkøb m.v.
    ..det har i al fald været præmissen for mine synspunkter..:oops:

    Der skal naturligvis ved bagageudleveringen være vogne til rådighed, så man kan transportere den hentede bagage til tog/bus/taxa osv.!
    ..ikke mindst i dagens temperaturniveau:(
     
    Henrik Olsen, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Det var de manglende bagagevogne ved bagageudlevering mit oplæg handler om, jeg måtte skubbe en hundekasse igennem tolden pga. manglende vogne.
     
    Beaglen, DanielBahn, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Landede midnat 27/28.7, masser af folk, som i rigtigt mange og der var masser af bagagevogne, så kan ikke genkende i andres problem... dog, ingen priority udlevering af bags, ingen toldere og masser af kø til taxi, så endte med, at få kufferterne efter 20 minutter efter de første ikke priority kufferter kom, igennem tolden uden at møde en tolder, der var slukket og de havde lukket og gå fra den langsomme taxikø til, at tage metroen hjem...

    Det her huskede mig på, hvorfor jeg ALTID tager min bagage med op i flyet...
     
    Erwin Lansing, Daniel K, SophieHendriksen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    De har måske læst tråden her ;)
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, SebastianBruun og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Det samme sker i Aarhus. Jeg er overbevist om, at vi er udvalgt til at være længst muligt i lufthavnen. Ud fra devisen: Hvis vi nu rejser så meget, kan vi nok li det. Så skal lufthavnen da ikke smide os ud som de første.;)
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, jespersm og 7 andre "Synes godt om" dette.
  14. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Kan være at weekend er undtaget fra besparelse.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Gentagne gange??

    Det kan sammenlignes med færdselsloven: Fordi der er en fartbegrænsning på f.eks. 110 km betyder det ikke, at man altid har ret til at køre så hurtigt. Det betyder, at man ikke har ret til at køre hurtigere - farten skal afpasses efter forholdene.
    Det samme gælder imho i mange andre af livets forhold.

    Det er jeg skam ikke uenig i. Men det er åbenbart ikke alle lufthavne, der har samme opfattelse af det, for så havde der jo været håndbagagevogne alle steder..

    Det kan man kun kalde en påstand uden bund i kendskab til de faktiske forhold.


    Jeg er meget obs. på ikke at trampe i noget eller nogen, hvilket fremgår hvis man læser hvad jeg skriver og ikke hvad man tror jeg skriver.

    Men en forlænget diskussion om dette tjener ikke noget formål, med mindre man er glad for mudderkastning.


    Blot et afsluttende spørgsmål, som I ikke behøver svare på:

    Hvori ligger det ekskluderende i "men det er heller ikke forbudt at forholde sig til egen formåen." ?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg har tit overvejet, at bede check ind om ikke at sætte priority label på når slutdestination er CPH, men det skal dog siges, at Aviator de sidste par gange har formået at få dem til at dukket op nogenlunde med de første, og ikke som bogstaveligt allersidste kuffert som ofte før. Om det er en enlig svale eller bliver ved, må tiden vise.
     
    PENSIONISTEN, THammer, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Jeg må faktisk sige at 4 ud af 5 gange så lykkedes det faktisk for SAS at få Priority ud på båndet ret hurtigt. Tak
    Var forrige weekend på Færøerne - her tog det fulde 30min at få bagagen og Priority kom suverænt sidst. Man kunne ellers se ud på flyet hele tiden - næsten 300m væk. Så det er ikke altid størrelsen...
     
    PENSIONISTEN, Henry, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Klagede også min nød på Copenhagen Airports facebook side, og sørme om de ikke svarede.
    Skærmbillede 2019-07-29 kl. 14.49.31.png
     
    Nj4220, Henrik Olsen, DanielBahn og 10 andre "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,578
    Point:
    93
    Jeg synes også det var værre i "gamle" dage - men på mine sidste mange rejser med indchecket bagage har jeg fået det som én af de første.
    Færøerne er lidt en anden "genre". Der praktiseres også kun én samlet boarding deroppe. Det er nok også relateret til den traditionelle opfattelse om, at alle er lige - snakken ville hurtigt gå i bygderne om, hvem der mente, at de skulle sidde forrest og have andre vilkår end andre. Det er dog nok mindre nu end tidligere. Men der har også altid kun været én rejseklasse hos RC.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Søreme også et svært regnestykke:

    Antal ankomster efter 21 X ca. load factor= antal passagerer
    Antal bagage vogne i gns. benyttet per passager X antal passagerer efter 21 = behov for bagage vogne tilstede efter 21

    Lyder mere som et forsøg med "går den, så går den"....
     
    Henrik Olsen, Offlyer, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side