Københavns Lufthavn skærer i servicen

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kenneth K, 24/7/19.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Noget helt andet: Jeg var i lufthavnen i går, søndag. Og skulle gå fra loungen til A25 for at komme med flyveren til Aarhus. Så det blev en længere vandring,

    Hold kæft, hvor der var beskidt. Der flød med papir på gulvet og nogle af skraldespandene var med top. Er det blevet standard nu?
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    De tester vel bare rengøringsbemanding i aften- og nattetimerne. :)
     
    Peter F. og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Det her var de tidlige aftentimer. Flyet gik 19.25.

    Så måske har de testet bemandingen i eftermiddagstimerne
     
    Kenneth K, Ulrik og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg tror bare ikke at de bruger så mange flere folk her i ferieperioden og derfor så når de bare ikke det hele, nå der nu er fuld tryk på.
     
    SebastianBruun, Kenneth K, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    532
    "Synes godt om" modtaget:
    1,849
    Point:
    93
    Nu hvor vi er ved mangler i CPH, så synes jeg at der mangler flere siddepladser - særligt i shoppingområdet. Hvis jeg skal slå noget ventetid ihjel, kan jeg sagtens spise noget mad eller gå lidt rundt og kigge på butikker, men det kan ikke være meningen at jeg skal gå helt ud i en gate for at finde en siddeplads! :mad:

    Jeg har med interesse læst debatten omkring håndbagage og jeg øver mig stadig i at pakke min egen håndbagage. Ligesom @SophieHendriksen er jeg heller ikke fan af rygsække og hvis det endelig skulle komme dertil, vil jeg kun rejse med en anti-theft lignende rygsæk, som ikke har udvendige lommer eller lynlåse. Min mor plejer at sige til mig, at der kun er én til at slæbe på bagagen og det er mig selv! Ud fra den devise forsøger jeg at have mindst mulig håndbagage med (min øvrige bagage vil være indchekket). Så der kan jeg sagtens tilslutte mig @SebastianBruun

    Flere og flere flyselskaber strammer op på håndbagagereglerne og hvis flyet er propfyldt, er det aldrig sjovt at komme sidst ombord og så skulle prøve at finde plads til sin håndbagage. Der er trods alt grænser for, hvor meget man må slæbe med ombord - og jeg vil nødigt være én af dem, der bliver afvist i gaten fordi jeg ikke kan få min håndbagage med ombord.

    Og så er der jo også lige den juridiske side af det: Langt de fleste flyselskaber har en regel om, at man max må medbringe 1 stk håndbagage á f.eks. 8 kg. Overtræder man så reglerne, hvis man medbringer 1 stk. kabinerullekuffert + dametaske / computertaske ved siden af, som hovedparten af de rejsende gør? I teorien vil jeg mene ja, men jeg ved godt at det ser meget anderledes ud i praksis. Burde flyselskaberne være mere grove her og f.eks. kræve, at dame/computertasken bliver pakket ned i kabinerullekufferten, så der faktisk kun er den 1 stk tilladte bagage?
     
    Kenneth K, SebastianBruun, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Enig - der er formentlig mange, der gerne vil sidde ned uden at skulle købe mad/drikke for at 'få lov'.

    Et kneb vi har brugt i forskellige sammenhænge er Transfercentret - her er stolegrupper, sjældent fuldt besat - og en velsignet, musikfri ro.:)
     
    Senest redigeret: 6/8/19
    Beaglen, Calle77, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Der er da også hele første salen, ved de forskellige spisesteder, med borde og stole. Der må man gerne sidde, uden at have købt mad. Der plejer vi at slå os ned, når vi er for fattige til lounge-besøg
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Og så opdagede jeg noget nyt for et par måneder siden: Stille Lounge. En meget lille "stue" med plads til ca. 10 personer. Helt isoleret - og stille. Ganske gratis.
    Hvor: Lige ved starten af A fingeren. Alm hvid dør lige til venstre (så vidt jeg husker) for pølsevognen, op af en trappe, eller elevator, hen ad en gang og så endnu en dør.
     
    Beaglen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  9. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Der er rent faktisk lufthavnens tidligere bederum, men i 2008 blev den nye Silent Lounge indviet som rum til ro, fordybelse og refleksion. Indretningen er neutral og renset for specifikke religiøse symboler.
     
    Senest redigeret: 31/7/19
    Beaglen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side