Kortbetaling via Betalingsservice app

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af danielbirch, 5/8/18.

?

Løbende meningsmåling: Giver det værdi?

  1. Jeg har prøvet det, og det er godt!

    8 vote(s)
    38.1%
  2. Jeg har prøvet det, og det virker ikke.

    0 vote(s)
    0.0%
  3. Jeg har ikke prøvet endnu, men det skal klart testes!

    5 vote(s)
    23.8%
  4. Jeg har ikke prøvet, og gider heller ikke spilde min tid på det...

    4 vote(s)
    19.0%
  5. Jeg kan ikke rigtig bestemme mig.

    4 vote(s)
    19.0%
  1. mifira

    mifira Aktivt medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    107
    Point:
    33
    Ja, jeg har samme problem med BS appen med et SAS Mastercard.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    476
    "Synes godt om" modtaget:
    1,033
    Point:
    93
    Efter seneste opdatering af appen kan man kun betale regninger, hvis modtager er tilmeldt Betalingsservice. Man behøver dog ikke rent faktisk at tilmelde regningen til BS. Men det betyder at regninger fra firmaer, som ikke er oprettet som BS-kreditor, ikke kan betales i appen.
     
    MortenS, mifira og Henry "Synes godt om dette"
  3. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    875
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Jeg har betalt flere regninger i weekenden uden problemer.
     
    mifira og Henry "Synes godt om" dette.
  4. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Betaling af indbetalingskort med mastercard i BSappen ophører desværre 22.april 2022, så der mister man desværre eurobonus hvis man har brugt SAS mastercard. Men mange tak for tippet i sin tid.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Men du kan stadig betale forskellige abonnementer med dit MasterCard. Jeg betaler bl.a. telefon, internet og TV2 Play med kortet.
     
    NielsC "Synes godt om" dette.
  6. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Ja, det har du heldigvis ret i - det er indbetalingskortene det går ud over.
    Heldigvis kommer der andre muligheder til. Flere og flere kommuner er nu med i "mit betalingsoverblik" hvor man kan betale ejendomsskat, renovation, daginstitutionsbetaling og andre kommunale betalinger med f.eks SAS Mastercard. - men det kan nok variere fra kommune til kommune om de både tager kreditkort og dankort eller om det kun er dankort. Tingene skifter lidt, hvilke muligheder der kan benyttes.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Fra 1. januar 2022 kan man tilsyneladende ikke længere bruge Mastercard, men kun Dankort eller VISADankort, og fra 22.april ser det ud til at ordningen med kort helt bortfalder, som jeg læse en opdatering af betingelserne.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Det er ret bizart, da appen er lavet af et underselskab af Nets, som for nylig er blevet købt af... Mastercard....

    (I øvrigt får man en skideballe og en masse trusler fra SEB, hvis man bruger (brugte) sit SAS EB MC for meget i den app, og en masse ævl om at det er en "kontantoverførsel", hvilket man ikke må bruge deres kort til, på trods af at der står i deres egne vilkår at man godt må, og at de bare følger hvidvaskningsloven....)
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Det er nok et spørgsmål om optjening af eurobonus point. Hvis der er mange kontanthævninger, så optjener du jo godt med EuroBonus point. Det har formentlig aldrig været hensigten at man skulle optjene point på betaling af ejendomsskat og en pengeoverførsel til moster Ellen..
     
    NielsC "Synes godt om" dette.
  10. Epedemic

    Epedemic Aktivt medlem

    Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Jeg vil ikke kalde betaling af el, husleje, internet, tandlæge osv for "kontanthævninger"... Men det ville SEB åbenbart.... Jeg er dog heller ikke lige inde nok i systemet til at vide hvordan man overfører penge til moster Ellen via betalingsservice?
     
    NielsC og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,409
    "Synes godt om" modtaget:
    12,842
    Point:
    113
    Jeg var lidt hurtigt til at svare - og derfor en uddybning.

    SEB bank (som står bag SAS EuroBonus Mastercard), ønsker formentlig kun at give eurobonus point på betalinger, hvor de tjener penge. Jeg er overbevist om, at banken tjener godt på vores betalinger i fysiske butikker og ved online handel.

    Hæver jeg 2.000 kroner i kontanter i en hæveautomat, så får jeg ingen EuroBonus point. Selvom jeg faktisk betaler et pænt gebyr. Men det anser banken som en kontanthævning. OK. Det kan jeg da leve med.

    Når jeg laver betaling med Mobile pay (eksempelvis overfører 200 kroner til moster Ellen), så optjener jeg også EuroBonus point. Her tjener banken endnu mindre end på min hævning i pengeautomaten. Jeg kan heller ikke forestille mig, at banken tjener meget, når jeg betaler min ejendomsskat via kortet.

    Jeg er derfor også med på, at banken må have nogle regler for hvilke betalinger, der giver EuroBonus point.

    Men, jeg er faktisk ikke med på, at bankens IT-systemer ikke kan håndtere disse forskellige typer betalinger. Og jeg kan heller ikke forstå, at man kalder nogle betalinger for "kontant hævning", selvom det reelt er en betaling. Og jeg ryster på hovedet over, at man begrænser brugen af kortet i stedet for at rette EDB-systemerne til.

    Jeg betaler lige nu 1.500 kroner for min SAS EuroBonus Mastercard hvert år. Det er da også en slags penge. Når SAS forringer EuroBonus programmet (eksempelvis ved, at det stort set er umuligt at finde attraktive bonusrejser) og SEB begrænser mulighederne for at bruge kortet, så kommer vi på et tidspunkt til et punkt, hvor jeg må spørge mig selv om SAS EuroBonus Mastercard reelt er pengene værd. Specielt, hvis kortet ikke kan dække alle mine behov, så jeg bliver nødt til at få endnu et supplerende kort i min bank.

    Det blev en lang historie. Men jeg tror, at mange kortholdere deler mine holdninger.
     
    mifira, Erwin Lansing, Kasper og 6 andre "Synes godt om" dette.
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,211
    "Synes godt om" modtaget:
    4,004
    Point:
    113
    Meget enig i @Henry 's betragtninger.
    Den eneste grund til at jeg fremover kunne holde fast i mit MC premium kort, er muligheden for at booke Biz bonusrejser til 60k (long haul). Denne fordel reduceres dog dramatisk idet tilgængeligheden af biz pladser på de lange ture er meget meget begrænset. Faktisk så begrænset at man typisk er nødt til at booke dem som enkeltture lige så snart de bliver frigivet. Medmindre man kan rejse med meget kort varsel.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Helt enig! Hvis jeg tænker over det, så er eneste grund faktisk, at jeg betaler for SAS Eurobonus Mastercard, ikke, at det er et særlig godt kort med gode fordele, der tilsvarer prisen. Til gengæld er det, fordi alle andre kort er endnu ringere! Der mangler konkurrence på betalingskort i Danmark.
    Jeg har derfor også flere udenlandske kort, men de ville betyde, at langt de fleste af mine udgifter i DKK ville give et vekselgebyr, som igen ikke tilsvarer fordelene. Så til alt i DKK har jeg MC, men det betyder jo også, at jeg ikke kommer i nærheden af business i verden fordelen, selv hvis der var bonusbilletter at få. Jeg overvejer jævnligt, om ikke kortet bare skal ud, men når hver gang frem til, at det trods alt stadig er bedre, end slet ikke at optjene noget med de fleste andre kort.
     
    Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Tomas

    Tomas VIP medlem

    Beskeder:
    130
    "Synes godt om" modtaget:
    333
    Point:
    63
    Jeg har netop betalt ejendomsskat via automatisk betaling med mobilepay, hvor mit MC så er registeret i og det står til at være registeret som et onlinekøb. Mener jeg sidste år havde problemer med at betale ejendomsskat på "mit betalingsoverblik" på kommunens hjemmeside via mobilepay/MC, men så snart jeg samtidig tilmeldte det til automatisk betaling, så gik det igennem og nu virker det som sagt stadig.
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side