Lounge tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 7/3/14.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    SAS tænker bare på jeres sundhed:):
    I har slet ikke godt af al den kaffe
    (og det holder jer vågne under flyveturen, så der er mere at lave for besætningen!:eek: )
     
    Henry, DanielBahn og Nj4220 "Synes godt om dette"
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Alt godt igen i Guldstuen. Kaffen løber lifligt, indgangen er tilbage på normal placering med en meget upshinet indgang - og der er kødboller i gryden til dem der tænder på den slags
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg er enig, den ny lounge er lækker, men synes bestemt det ligner et “sminket lig”, når nu man har gang i, at lukke og lave lidt om, så burde man altså i 2018 kunne finde en sidde plads med stik til, at oplade sin tlf eller laptop... der er ikke kommet flere stik, nærmest tværtimod... ihvertfald ved siddepladser.. de gamle låg i gulvet er der endnu, men er ikke synkront med siddepladser... se ovre ved madstedet, gulvet ser herrens ud..

    Gulvene er ikke ændret, det trægulve og stengulv er der endnu og ser stadigvæk slidt ud... den nye bar og de nye hænge ud sidde pladser, støvfangene og ligner noget fra en markedsplads der lige er hængt op..

    Der er brugt penge på en kaffemaskine og ansat et par unge piger der kan presse noget kaffe, lave et hjerte i en mælk og det er så det... jeg tror det er en lappeløsning, kan ikke tror andet end det, for det er ikke en ny lounge...
     
    Flyvefisken, tbh, DanielBahn og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Enig. Forleden spurgte jeg til toiletterne om de bliver renoveret, f.eks nye døre eller med dørhåndtag der ikke falder af osv, men det skulle der ikke være planer om. Så der vist mere tale om en opfriskning end en ny lounge. Det koster dem trods alt lidt penge at gøre det de gør, så jeg kan ikke forstå at man ikke investerer det ekstra for at stå med et top lækkert produkt, i stedet for " den ligner lort, vi giver den lige en gang maling, så er vi på niveau med vores premium konkurrenter ude i den store verden". Den investering skal vel afskrives over en hel del år, så det ville vel overkommeligt hvis man lige gav den det ekstra gas?

    Da de renoverede Arlanda lounges for nogle år siden var der tale om en reel renovering så vidt jeg erindrer .
     
    tbh, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    I Oslo også renoveret... toiletterne havde jeg glemt.. man har sat sig imellem 2 stole her...
     
    PENSIONISTEN, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Enig i betragtningerne. Der er langt hen af vejen tale om kit og maling. Møblerne kan man jo også synes om hvad man vil, men stilfuldt er ikke lige det ord der falder mig først ind.

    “Kontorbordene” var ikke helt færdige da jeg var der, så jeg ved ikke om de har været så smarte at sætte diverse power outlets i dem, for ellers giver det ikke nogen mening.

    Det nye layout i Loungen gør det utrolig svært at finde et strøm udtag. Som @Kristian skriver er der et mismatch mellem strømudtagene i gulvet og sidde pladserne.
    Toiletterne...way over due.

    Om der er tale om en midlertidig løsning, så synes jeg personligt de nok skulle have sparet pengene. Så skulle de i stedet have meldt ud at var klar over situationen, men man var nød til at afvente at CPH og deres planer for udvidelse/omstrukturering.

    Kaffen er god, men det er ikke et optimalt setup der er arrangeret.
     
    Beaglen, tbh, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Vi lyder som nogle utaknemlige gæster, men er faktisk glad for, at høre i andre har det på samme måde ned loungen og dens opfriskning...
     
    tbh, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Man kan godt beklage sig - berettiget - uden at være utaknemmelig :)
     
    tbh, Kristian, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Har man et produkt med mulighed for stor pointoptjening samt uddeling af guld ´gavekort´, dvs. en eksplosiv udvikling af status kunder, er man forpligtet til løbende at udvikle sit produkt, eks. en banal ting som strøm udtag. - Inventaret, der skal kunne modstå alskens slitage, skal være robust, ikke stof på stole og sofaer, ej heller bordplader af træ, der suger al væske.

    - En overfyldt lounge minder om en tæt pakket banegårdshal …. desværre må man igen konstatere, at unge som gamle ledere i SAS atter kører med motto´et "vi alene vide" . (Sorry to say, but just ask me).
     
    tbh, Kristian, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Nu skal vi jo stadigt huske på, at SAS endnu ikke har fået klarhed over fremtidige loungeplaceringer, som Lars Sandahl jo har nævnt ved et par lejligheder, herunder også et arrangement nogle af os var med til på Sas Crewbase. Derfor går man ikke all in endnu - men refresher.....tænker jeg. Det er det, de har sagt igen og igen og så er der så en marketingafdeling, der giver den gas og vi labber det i os.......
    Toiletterne har jeg ved flere lejligheder hørt tale om skulle have et skud opad, ligesom de har fået i stueetagen.

    Jeg synes, det er blevet ret okay til mit brug. Jeg har dog ingen planer om at flytte ind der, så kan jeg få et skud espresso nogle gange om ugen og en hotter om fredagen, går det nok.
    Jeg er igennem 5-8 gange om ugen og skal jeg bruge meget mere end 7-10 min der pr gang, har jeg for meget tid ;-)
     
    tbh, DanielBahn, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Ok, så trækker jeg lidt i land. Jeg troede at siden de gik i gang at den nuværende placering også skulle være fremtidige i mange.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93
    Hej alle,

    Flyver for en sjælden gang ud af CPH, og vil i den omgang besøge eventyr-lounge. Men da jeg flyver til AMS, ligger den på den forkerte side af pas-kontrollen. Kan jeg uden videre gå igennem dér, og tilbage igen? Jeg mindes @Henrik Olsen har brugt denne, korrekt?
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det kan du godt hvis du har dit pas med. Paskontrollen checker ikke billetter, bare at du har et gyldigt pas.
    Der er en fin udsigt deroppe fra :)
     
    Henry, Peter F. og Ulrik "Synes godt om dette"
  14. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    532
    Point:
    93
    OK, tak, og man bliver heller ikke afvist i loungen da man ikke har et boardingpas ud af Schengen? (Det prøver jeg tit i f.eks. AMS, hvor man kun kan besøge den "PP-lounge" man skal ud med)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Øh - fisk.:oops:
    Men hvorfor skulle de det? De får jo pengene fra PP uanset hvor man flyver hen.

    AMS kan være nødt til strammere regler alene på grund af væsentlig flere passagerer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Jeg synes det er sjældent de kigger på billetten, Tror ikke jeg har oplevet det endnu
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Apropos lounges, Swiss Zürich. Ingen. Arista men kok det laver spejlæg, omeletter og kaffen bliver fremtryllet på flere maskiner! Masser af plads i Guldloungen og stik til mobiler og PC.. a lounge NOT gone Wrong.. eller man i det mindste helhjertet har sat i stand..

    Ingen rullevogne med gammelt affald, tjenere med bakker, masser af plads og luft til at sidde stille.. endda muzak i baggrunden!

    @Baadsgaard - vi har hørt det ja, dog kun 1 gang med flere lounger, men det blev ikke nævnt på Diamant event og jeg tror bare, at man synes man skal spise os af med den helhjertede ting der..

    PS kaffen er soso

    27C46914-831F-46E0-B19B-B713DFB57FB8.jpeg

    FC71F7E3-58DF-4170-913C-7D24C591920D.jpeg
     
    tbh, Baadsgaard, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  18. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Ja, det er blevet en utrolig fin og effektiv lounge med masser af plads. Et lille minus er dog, at den gode, gamle 'verdens længste bar' med udsigt til flyene er blevet til et trist, mørkt sovekammer.
     
    tbh, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Har alle læst hvad SAS skrev til os igår i emailen
    qq
    Til oktober åbner også den opgraderede, innovative lounge, der bliver i en klasse helt for sig. SAS’ største lounge med sine 3000 m2 fordelt på 2 etager vil i løbet af efteråret gennemgå et større ombygningsprojekt og vil i sin nye form ikke kun være et eksklusivt og roligt sted at arbejde og slappe af inden flyveturen - det bliver også et sted, hvor man kan få barista-brygget kaffe, afprøve den nyeste teknologi i loungens innovation hub eller få ny energi med lysterapi. Det kan man allerede i Daylight Booster-zonen i Oslos nye Domestic Lounge, der vises i videoen herunder.
    qq

    Lysterapi - nogen der har prøvet det i OSL allerede og kan berette om det giver fornyet energi en sur mandag morgen:)
     
    Senest redigeret: 10/10/18
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Ja - der er ikke meget nyt i forhold til Oslo loungen. well - Daylight Booster Zonen - prøvede det, men følte ikke det gav mig så meget energi. Tror der skal mere til en 5 minutter.... Ellers er en dobbelt espresso nok mere effektiv tænker jeg.
     
    DanielBahn, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side