Lounge tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 7/3/14.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    King Amlet, Billund. I morgen tirsdag 05.30 - 06.30 (skal til Paris 07.15).

    Tager gerne en kop kaffe med morgenfriske IF-ere.
     
    PENSIONISTEN og Kasper "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Jeg vil lige supplere svaret fra @Kasper:

    Hvis du flyver med SAS, skal du betale for at komme ind i loungen. Andre selskaber giver lounge adgang på business og guldkort (den korte version)

    Der er gratis mad og drikkevarer - men udvalget afhænger lidt af tidspunktet.
    • Kaffe, te, juice, vand, øl, vin og lidt spiritus.
    • Ost (skiverskåret + brie)
    • Pålæg: leverpostej, hamburgerryg, kylling og noget jeg har glemt
    • Agurk, tomat og rød/grøn peber
    • Frugt
    • Lidt snacks: peanuts
    • Varm suppe (eneste varme ret)
    • Om morgenen: Wienerbrød, croissant, yoghurt, mysli etc.
    • Senere på dagen: kage (muffins)
    Jeg har nok ikke husket alt - men du kan glæde dig.

    Den varme mad skal bestilles og betales (så vidt jeg husker: også pizza)

    Hvis du er dér fra morgenstunden, kan vi tage en kop kaffe sammen.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Meget udførligt, tak! Jeg er med LH 1420, så 0600 er nok lige tidligt nok ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. CHIP

    CHIP VIP medlem

    Beskeder:
    108
    "Synes godt om" modtaget:
    424
    Point:
    63
    Plaza Premium First - Hong Kong
    Da jeg har prøvet de *A lounges i HKG, der findes, hvoraf jeg synes KrisFlyer er bedst, United nr 2, så valgte jeg denne gang et besøg i Plaza Premium First. Loungen ligger ved gate 1-4, lige ved siden af deres "almindelige" lounge.

    Et loungebesøg koster USD113 for 3 timer, $126 for 5 timer, $138 for 8 timer og $151 for 10 timer. Jeg fandt dog en kode, der gav 30% rabat til og med 31/8.

    Loungen var rummelig, betjent bar, restaurant afsnit, og flere forskellige siddeområder og nogle liggestole. Der var god plads og den var ikke fyldt på noget tidspunkt, mens jeg var der. Jeg tog et brusebad og det foregik midlertidigt i deres "alm." lounge, som virkede støjende, fyldt, men buffet'en så dog fin ud. Det var også muligt at få complimentary massage, men jeg prøvede det ikke. Restauranten var fin, med et mindre menukort, salatbar og varme supper. Barens speciale er whiskey som de har mange af.

    Jeg ville ikke tøve med at komme tilbage en anden gang, hvis jeg har en lang transfer.
    quiet-lounge.jpg
     
    Beaglen, Erwin Lansing, danielstrandby og 5 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Jeg skal med en lufthavnsbus fra Aarhus kl. 3.00, så vi ses nok i loungen :):):)
     
  6. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    God eftermiddag,
    Hvilken af følgende lounges mener I, er bedst i CPH?
    Carlsberg Aviator, Atelier eller Aspire?
    Jeg flyver ikke Star Alliance, og mit fly kommer højst sandsynligt til at gå fra gate A.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Atelier, pga maden
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  10. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Rigtig god lørdag fra Eventyr Loungen.
    Venter på at denne maskine skal få landet og retur.

    5631EA2C-74E5-4885-B528-3F80D4EE6483.png
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det kunne jo tænkes at vedkommende ikke får tobaksassociationer og i øvrigt synes at det er en udmærket, neutral farve.. :cool:
     
    Henry, Peter F. og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Frankfurt, Lufthansa senator lounge (terminal A). Fin fredag.

    IMG_20191004_191657.jpg

    Frikadeller, kartoffelmos og brun sovs:D:D:D

    Men naturligvis også pasta. Og til vegetarerne: Paneret kyllingefilet. ;)
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Var et smut forbi United Polaris Lounge i LAX forleden. Flyver man business i Star Alliance på langruter (dvs ud af USA), har man adgang - men også hvis man er indbound US på Business og skal videre på samme booking domestic. Talte med en fyr, der lige var kommet fra Japan og skulle videre til Chicago, som var inde og få lidt mad. Loungen ligger i United terminalen og det tager ca 16-17 minutter at gå dertil airside fra International Terminal.
    Har været i Polaris i San Francisco et par gange - den er kæmpe stor. Den i LAX er noget mindre. Noget af det fede ved Polaris er Dining Room, hvor der er servering af rigtigt god mad og tilhørende vine. Menuen er med lokalt touch. Jeg har prøvet burgeren i SFO og skulle også prøve den her. Det var virkeligt godt og en af de bedste bøffer, jeg endnu har fået i US. Dining room ligger inde midt i loungen, så ingen vinduer og der kører sådan noget relaxing pling pling music i højtalerne - lidt som på et spa sted. Det gør, at folk hvisker til hinanden og der er helt stille ellers. Lidt mærkeligt i starten, men det blev en rigtig god oplevelse og jeg glemte helt at jeg var i en af verdens travleste lufthavne.

    Jeg er noget pjattet med californiske rødvine og dem var der nogle stykker af på menuen. Jeg valgte et glas Rodney Strong til burgeren. Bestilte også noget sparkling water, men det glemte de i første omgang - det med at glemme bestillinger er åbenbart noget, der sker lidt meget for dem, da også andres serveringer ikke gik så godt - og i SFO har jeg også både prøvet og set det. Nå, men det kom efter at jeg spurgte om det igen.

    Da rødvinsglasset var tomt og burgeren væk - og der kun var fyren på vej til Chicago og jeg tilbage, kom overtjeneren og spurgte om jeg skulle have mere og jeg spurgte så om et par mundfulde mere af vinen (skulle jo også kunne gå tilbage til international terminal). Lidt efter kom hun tilbage med glasset, der var lidt mere fuldt end første glas og siger at jeg lige kunne få det sidste der var i flasken ;-)
    Og med mere rødvin på bordet (klokken er på det tidspunkt 11:30 ) var jeg jo nødt til at smage desserten også. Der er 3 at vælge imellem. Jeg var noget hooked på den midterste, men hun spørger så om jeg er til stærk mad, da der er noget heftigt peber i den. Det er jeg ikke og vi bliver enige om, at jeg nok hellere må tage Chocolate Cookien i stedet. Chicago-fyren morer sig noget over mine sarte smagsløg - jeg synes nu ikke helt, vi var så dus endnu, men hey; det er USA - folk starter jo en samtale med ukendte mennesker, bare de skal køre i elevator 2 etager! (ja, det prøvede jeg på et hotel hvor en mutti lagde ud med: so, how are you guys doing today - jeg valgte tilgangen, at det ikke kom hende ved!)

    Nå, men bestilling på desserten var afgivet og så var det jo bare at vente på at de fik det tryllet frem. Lidt efter kommer overtjeneren så tilbage med peber-desserten i en mini-version, for de var blevet enige om, at jeg altså skulle smage det, så de havde lavet en smagsprøve til mig. Og nøj, det var godt! Hun forsikrede, at de var igang med det jeg havde bestilt, så dette var bare til tasting.
    Og lidt efter kom min cookie ting så - og det var også helt fantastisk. Der var en lille skål med "orange blossom white chocolate cream" til. Jeg tror, man bliver sund og rask af den slags! Der var på det tidspunkt kun mig i Dining room, så det var efterhånden blevet noget intimt.
    Tips/drikkepenge er påskønnet, men ellers er alt bare en del af besøget. Denne oplevelse var en god portion tips værdig! Og derefter var det tilbage til den internationale terminal (TBIT) og et kort besøg i Star Alliance loungen der inden afgang mod Stockholm - og lidt mere godt mad med SAS.

    302AD773-21BC-4E4B-86D0-5DAA76406BF8.jpeg

    D98709F3-0B92-4F9F-B9CF-4AB98DF47A42.jpeg
    9D7E3D53-B868-4EC0-876E-01DEDBBE8E1C.jpeg

    Dessertkortet:
    DE918531-EAA3-44D7-8073-D47A2B02797A.jpeg

    Smagsprøve på Chocolate cinnamon habanero peber halløj (ja, jeg havde smagt inden billedet blev taget):
    73FA2CC0-9CB5-499F-9823-D838D47EE0A6_1_201_a.jpeg

    Og så finalen: varm chocolade cookie med is og så denne her hvide chokoladesauce med appelsinblomst:
    B6D3DEA6-21AF-46FB-B62B-6C08ED9DBB96_1_201_a.jpeg
     
    Beaglen, Kenneth K, SophieHendriksen og 15 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    United har med de Polaris lounger virkeligt lagt et højt niveau. Det var AMEX Centurion loungerne der startede med at tilbyde noget ret godt og nu følger legacy Airlines efter. Godt at se for niveauet før var meget lavt.
     
    Ulrik, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Glæder mig til at prøve Polaris i ORD i november, og LAX næste år.
    Da jeg prøvede den i SFO havde jeg heldigvis en laaaang connection. ~40 minutter efter at have bestilt min burger kom tjeneren tilbage og spurgte om jeg ville have noget andet. Han var åbenbart gået på pause og så skulle en anden have leveret min burger. Det var lidt komisk og ikke mange tips værd :)
     
    Baadsgaard, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Her skulle have været en lille anmeldelse af Merhaba Lounge i Terminal 3 i DXB. Men der var åbenbart helt proppet. I stedet for blot at lukke endnu flere ind, meddelte den flinke dame i check-in skranken at der var temmelig fyldt, og om vi lige ville kigge ind inden vi besluttede om vi ville ind (skulle betale for 3. mand via PP). Det syntes jeg var god stil, for manden kom tilbage og mente ikke vi ville finde en siddeplads, og så kunne vi lige så godt finde en restaurant. Den 9-årige havde brug for morgenmad, så det var fint vi bare blev sendt videre.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Det er nok lidt et longshot, meeen: Air China Business Class Lounge i Beijing Capital Airport. Nu og de næste 3 timer ;)

    Jeg tror dette er den dårligste *A lounge jeg har været i. Det der trækker mest op, er at kaffen er god, hvilket ikke er en selvfølgelig i Kina! Håber jeg bliver positivt overrasket når frokosten kommer på :)
     
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,811
    Point:
    113
    Guldstuen CPH i dag kl. 20 - 21.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  19. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Spicy chicken, bare rolig der var også laks. Guldstuen hvis nogen skulle være i tvivl. 20191024_115107.jpg
     
    Beaglen, SophieHendriksen, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    'SAS-lounges for dummies'::oops:

    En guldkortholder kan medbringe en gæst i guld-loungen i CPH. Kan man ligervis medbringe en gæst i Business-loungen i stue-etagen?

    Hvis vi f.eks. møder en ven i lufthavnen, som flyver økonomi og ikke har status - kan jeg så gæste vennen ind? Fruen har jo qua vores Plus-billet selv adgang til denne lounge.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side