Lunar/SAS kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af danielbirch, 18/6/24.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    "Synes godt om" modtaget:
    6,790
    Point:
    113
    Indtil videre:
    • Coop fordelskontooptankning (opfattes nok som overførsel)
    • MobilePay til den kommunale klub (opfattes nok som privatoverførsel)
    • Online betaling til Styrelse for International Rekrutering og Integration (SIRI) (denne kan jeg simpelthen ikke forklare. Betaling af regning? Et gebyr er ikke et køb?)

Henry "Synes godt om" dette.
  2. NielsC

NielsC Aktivt medlem

Beskeder:
    79
    175
    Point:
    33
    Ja, det er virkelig en svært at finde ud af hvad der giver, og det er jo meget forskelligt fra kort til kort. Jeg "kæmper" i øjeblikket med mit energiselskab der leveret el, vand og varme til mig. Deres brugersted på kreditkort er registreret med en "mcc kode" der hedder "Financiel Institutions - Merchandise" og det betyder at jeg ikke kan få cash back hvis jeg bruger mit Bank Norwegian Visa Kreditkort. Det giver point hvis jeg bruger mit SAS Mastercard, men der er jo stærke bindinger på beløbsstørrelsen pr. dag og måned, så hvis jeg har brugt kortet på mobilepay og til andet bliver kortet ofte afvist når energiselskabet trækker på kortet, da der så måske er brugt over 15000 kr. indenfor 30 dage vil jeg tro. Energiselskabet siger de prøver at få ændret mcc koden, men dette er ikke så lige til og det er ikke noget de har tænkt nærmere over hvordan de blev registreret ved indgåelse af aftalen. Men da jeg betaler over 20000 kr. om året til dem, ville jeg ikke have noget imod at på point eller lignende.

Jeg har lige betalt indefrosset grundskyld til kommunen via "mit betalingsoverblik" og det gav cash back.

Andet eksempel er at jeg forleden betale kontingen til Ældresagen via mobilepay, og det gav ikke nogen cash back, så hvordan de er registreret ved jeg ikke.

Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    Kan du betale på andre måder (eksempelvis med Mobil Pay). Hvis ja, kan du så lave frivillige indbetalinger i løbet af måneden (et beløb, der bliver modregnet i en senere regning)?

4. NielsC

NielsC Aktivt medlem

Beskeder:
    79
    175
    Point:
    33
    Jeg kan godt betale med Mobilepay og numre med 5 cifre giver normalt point, men indenfor grænsen på ca. 15000 kr. indenfor 30 dage, selvom der er masser af kredit tilbage på kortet, og ekstraindbetalinger hjælper ikke, hvis det er til nogen der er registreret som financielle modtagere.

5. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Efter et par ugers brug syntes jeg, at app'en nok ikke var særlig brugervenlig, eller måske at jeg ikke helt var den rigtige bruger til Lunars app. Men OK, det var til at leve med for at få nogle ekstra points. I hvert fald indtil jeg opdagede, at jeg kunne få Flying Blue points med Revolut, som jo giver en del mere værdi for mig.

Så skulle jeg til at opsige Lunar og tro mig, det er en jungle. Hold da helt ferie hvor er det bevidst gjort brugerfjendsk. Opsig SAS EuroBonus Kort, bekræftelse på mail at det træder i kraft i slutning af den forudbetale måned. Men nej, alligevel trukket gebyr for næste måned. Hov vent, jeg er da heller ikke på en gratis konto, men faktisk Standard. Opsig også det. Nu til kundeservice. Findes ikke. I hvert fald ikke skriftligt. Kun en AI chatbot, som ikke svarer på spørgsmål og ignorerer en, når man beder om at tale med et menneske.

Godt så. Nu virkelig sur. Opsig alt og nedlæg kontoen. Men ack nej, det skal gøres gennem selvsamme chatbot! Jeg skal spare jeg for oplevelserne undervejs, men kun konkludere at jeg efter alt hurlumhej, formularer om hvorfor jeg vil opsige, og mails om alle de fantastiske ting, jeg kommer til at gå glip af, så ved jeg faktisk ikke, om opsigelsen er gået igennem.

Aldrig igen*.

*: Indtil der kan tjenes nogle gode bonuspoints.

OscarOP, asf, NicklasAnthony og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Jeg afventer stadig min 6.000 pts sign-up tiltrods for at andre allerede har modtaget den. Andre der er i samme situation?

7. 0815Traveler31

0815Traveler31 Medlem

Beskeder:
    50
    78
    Point:
    18
    For my transactions abroad, can I use Curve with Lunar to get EB points?

8. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,422
    4,680
    Point:
    113
    Bump
    Med den seneste kampagne med 5.000 bonus kigger jeg på det igen - det kunne da godt være at jeg kunne score 5.000 nemme point. Men nej

Jeg skal have kortet i min 3 måneder = min 117 kr i gebyr. Hvilket svarer til 1463 point ved 8 øre/point
    Jeg skal bruge min 15.000 kr på kortet på de tre måneder. Det er nemt klaret - men de 15.000 giver kun 8 point per 100kr, mod 15 på MC = et tab 1.050 point (minimum).
    Jeg kan godt nok "få" 5.000 point men de koster mig min 2.513 point
    For sølle 2.500 point gider jeg simpelthen ikke det besvær.

Jeg har stadig ekstremt svært ved at se fordelen ved Lunar. Det koster 368 kr om året og givet kun 8 point per 100kr
    SAS MC koster 405kr/år - halv pris det første år og giver 10 point pr 100kr
    Så Lunar er både dyrere og dårligere.
    Eller misser jeg noget?

Erwin Lansing, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  9. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Valutagebyret er, så vidt jeg kan se, væsentligt lavere på Lunar kortet. Men nej, generelt er jeg helt enig, det er ikke besværet værd. Jeg tror bare ikke deres aftale med SAS er attraktiv nok til at de kan tilbyde noget attraktivt videre.

Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  10. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Efter jeg har opsagt mit SEB kort kiggede jeg igen på Lunar, og til mit behov, hvor jeg bor en del udenfor Europa, er Lunar et okay alternativ. Og et bedre alternativ end SEB som tager helt urimelige valutagebyrer, specielt udenfor EU. Men Lunar er stadig for dyrt, også for mig.

Offlyer og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,754
    13,451
    Point:
    113
    De væsentligste forskelle er vel, at Lunar er et debet kort - så du skal ikke have en "kredit godkendelse". Så Lunar er vel reelt den eneste mulighed for dem, der ikke kan godkendes til MasterCard.

Er det kortet til familiens teenagere? Det kan jeg ikke gennemskue.

Jeg kender ikke kortet godt nok til at vide, om der er andre fordele.

12. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,278
    6,790
    Point:
    113
    Av av! :eek: (fra cw.dk)

Finanstilsynet tvivler på Lunars forretningsmodel
    Den nordiske bank Lunar har endnu en gang fået flere påbud fra Finanstilsynet.

Efter et ordinært besøg fra myndighederne i januar slår Finanstilsynet i en redegørelse fast, at der er stor usikkerhed forbundet med, om bankens forretningsmodel udgør en holdbar løsning.

Konklusionen kommer efter en turbulent tid for onlinebanken. Sidste år skilte den sig af med hele sin udlånsportefølje, og for nylig skiftede den topchef.

»Banken har løbende driftsunderskud, og der er betydelig usikkerhed omkring, hvorvidt banken vil kunne opnå en holdbar forretningsmodel,« slår Finanstilsynet fast i redegørelsen.

Det skriver Finans.

Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.

Del denne side