Lunar/SAS kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af danielbirch, 18/6/24.

  1. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,221
    "Synes godt om" modtaget:
    6,587
    Point:
    113
    Indtil videre:
    • Coop fordelskontooptankning (opfattes nok som overførsel)
    • MobilePay til den kommunale klub (opfattes nok som privatoverførsel)
    • Online betaling til Styrelse for International Rekrutering og Integration (SIRI) (denne kan jeg simpelthen ikke forklare. Betaling af regning? Et gebyr er ikke et køb?)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    77
    "Synes godt om" modtaget:
    172
    Point:
    33
    Ja, det er virkelig en svært at finde ud af hvad der giver, og det er jo meget forskelligt fra kort til kort. Jeg "kæmper" i øjeblikket med mit energiselskab der leveret el, vand og varme til mig. Deres brugersted på kreditkort er registreret med en "mcc kode" der hedder "Financiel Institutions - Merchandise" og det betyder at jeg ikke kan få cash back hvis jeg bruger mit Bank Norwegian Visa Kreditkort. Det giver point hvis jeg bruger mit SAS Mastercard, men der er jo stærke bindinger på beløbsstørrelsen pr. dag og måned, så hvis jeg har brugt kortet på mobilepay og til andet bliver kortet ofte afvist når energiselskabet trækker på kortet, da der så måske er brugt over 15000 kr. indenfor 30 dage vil jeg tro. Energiselskabet siger de prøver at få ændret mcc koden, men dette er ikke så lige til og det er ikke noget de har tænkt nærmere over hvordan de blev registreret ved indgåelse af aftalen. Men da jeg betaler over 20000 kr. om året til dem, ville jeg ikke have noget imod at på point eller lignende.

    Jeg har lige betalt indefrosset grundskyld til kommunen via "mit betalingsoverblik" og det gav cash back.

    Andet eksempel er at jeg forleden betale kontingen til Ældresagen via mobilepay, og det gav ikke nogen cash back, så hvordan de er registreret ved jeg ikke.
     
    Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,525
    "Synes godt om" modtaget:
    13,043
    Point:
    113
    Kan du betale på andre måder (eksempelvis med Mobil Pay). Hvis ja, kan du så lave frivillige indbetalinger i løbet af måneden (et beløb, der bliver modregnet i en senere regning)?
     
  4. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    77
    "Synes godt om" modtaget:
    172
    Point:
    33
    Jeg kan godt betale med Mobilepay og numre med 5 cifre giver normalt point, men indenfor grænsen på ca. 15000 kr. indenfor 30 dage, selvom der er masser af kredit tilbage på kortet, og ekstraindbetalinger hjælper ikke, hvis det er til nogen der er registreret som financielle modtagere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,221
    "Synes godt om" modtaget:
    6,587
    Point:
    113
    Efter et par ugers brug syntes jeg, at app'en nok ikke var særlig brugervenlig, eller måske at jeg ikke helt var den rigtige bruger til Lunars app. Men OK, det var til at leve med for at få nogle ekstra points. I hvert fald indtil jeg opdagede, at jeg kunne få Flying Blue points med Revolut, som jo giver en del mere værdi for mig.

    Så skulle jeg til at opsige Lunar og tro mig, det er en jungle. Hold da helt ferie hvor er det bevidst gjort brugerfjendsk. Opsig SAS EuroBonus Kort, bekræftelse på mail at det træder i kraft i slutning af den forudbetale måned. Men nej, alligevel trukket gebyr for næste måned. Hov vent, jeg er da heller ikke på en gratis konto, men faktisk Standard. Opsig også det. Nu til kundeservice. Findes ikke. I hvert fald ikke skriftligt. Kun en AI chatbot, som ikke svarer på spørgsmål og ignorerer en, når man beder om at tale med et menneske.

    Godt så. Nu virkelig sur. Opsig alt og nedlæg kontoen. Men ack nej, det skal gøres gennem selvsamme chatbot! Jeg skal spare jeg for oplevelserne undervejs, men kun konkludere at jeg efter alt hurlumhej, formularer om hvorfor jeg vil opsige, og mails om alle de fantastiske ting, jeg kommer til at gå glip af, så ved jeg faktisk ikke, om opsigelsen er gået igennem.

    Aldrig igen*.

    *: Indtil der kan tjenes nogle gode bonuspoints.
     
    OscarOP, asf, NicklasAnthony og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,361
    "Synes godt om" modtaget:
    5,819
    Point:
    113
    Jeg afventer stadig min 6.000 pts sign-up tiltrods for at andre allerede har modtaget den. Andre der er i samme situation?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side