Mileage run, hvad skal jeg være opmærksom på?

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kims, 9/3/15.

  1. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Sikke en gyser - jeg har netop i weekenden købt 2 x milage run til TXL den ene som to enkeltbilletter CPH-TXL da SAS ikke tillod retur pga. 40 min vendetid. det bliver spændende! Den anden som CPH-ARN-TXL returbillet, så da burde jeg være sikret.
    Jeg manglede 7500 points for ikke at skulle flyve mit 5. sølv-år dvs. at der ikke er nogen bonus på de optjente points efter det nye system. Hele pakken kostede kr 3681 hvilket betyder lidt over 2 point pr kr.
    Jeg må bare krydse fingre, udsigten til endnu et sølv-år er ikke til at bære. Det er ganske enkelt ubrugeligt når man flyver med United og Lufthansa. Jeg arbejder som @Kims også for at amerikansk firma der shopper efter billigste billet via CWT/Concur. Så bare det at undgå rejser med Norwegian, Iceland Air og andet skrald er en udfordring.
    Sommerferien blev opgraderet med Optiontown og fremtidige forretningsrejser bliver også forsøgt opgraderet på den måde. Familieture bliver også plus når det ellers er holdbart økonomisk. Så jeg håber på den måde - plus 25% EBG bonus at kunne holde fast i guld fremover.
    Hvis alt mislykkedes må jeg jo tomle hjem og købe basispoints på shoppen til 0,8 points pr kr. ;-)
    Anders
     
    Kristian, clager og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg er lidt usikker, men mener at man i TXL skal "helt ud" og så tilbage igennem deres security. Så det kan være lidt tæt på. Men har du ikke noget bagage og der ikke er noget galt - så burde det være til at nå. Men sig det til crew'et at du skal med hjem igen. Så kan de give gate personalet besked om det. Desuden skal du også sikre dig at du har lavet check in hjemmefra, da du på denne måde er inde i systemet og ikke vil blive afvist grundet "for sent check in".
     
    AMJ "Synes godt om" dette.
  3. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    Tak for rådet henrik, jeg vil helt sikkert checke ind hjemmefra, men havde ikke overvejet at ta fat i crew. Det helt store jeg havde overset her var at undersøge om det var remote gate. Jeg tænkte jo bare ud og vende i gaten og tilbage igen. Jeg håber de tilbyder fast track til Plus / Business.
    Remote gate... Bliver aldrig fan!
     
  4. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Har endnu kun oplevet med SK at man skal "helt ud" af terminalen og gennem security igen, da det plejer at være bus-gate (i hvert fald indad, den sene afgang TXL-CPH har altid været trappe-gate).

    Men synes omvendt ikke at der har været kø til security i D-terminalen, som har forholdsvist få gates :)

    Kig også i tråden her: http://forum.bonusfeber.dk/threads/turnaround-i-berlin.1304/
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg er i Berlin (TXL) ofte og med SAS er det altid busgate ved ankomst (uanset flytype) som ligger "landside" i hovedbygningen. Afgangsterminalen er D men som @asf skriver er køen ved sikkerhedskontrollen ofte kort pga de få gates i terminalen. Hvis din retur fra TXL er klokken 21:10 har jeg aldrig oplevet kø.
     
  6. AMJ

    AMJ VIP medlem

    Beskeder:
    182
    "Synes godt om" modtaget:
    446
    Point:
    63
    tak for svar @asf og @Ulrik det er SK1678 21:10 (A320) der er mit returfly, ved ikke om gate evt kunne påvirkes af flytype?
    ud fra de beskrivelser jeg læser, tror jeg at jeg tør tager chancen med 2 enkelt - til trods for den risiko det indebærer. 3000 points for kr 1637 er en ret god deal...
     

Del denne side