Der er altid mange med fra CPH til ARN som skal videre til LAX, så det når du fint Jeg vil 10x hellere lave den connection (i Europa generelt) end ankomme i USA og videre med indenrigs.
@Beaglen : du kan sagtens bestille en "særlig assistance" indtil 48 timer før afgang - det er ikke nødvendigt at gøre det på billet- bestillings tidspunktet (man kunne jo komme til skade e f t e r man har købt sin billet). I dit tilfælde ville det være en WCHR og med dèn får man som regel en el-car transport. Ved paskontrollen bliver du kørt igennem et check point helt, helt henne til venstre, som er en gennemgang for personale, øj, har jeg mons gået igennem der tusindvis af gange, ak ja. (Gå ind på SAS særlig assistance siderne) .
Jeg er slet ikke nervøs. Kun ved technical eller slet og ret aflysning er 40 minutter for lidt. Og så er det bare med at få om ombookning til anden rute.
Jeg har en enkelt gang haft problemer (og det var i Wien). Der var arrangeret bustransport fra flyet jeg ankom med (og måske var det også en smule forsinket). Tiden smuldrede simpelthen. Så jeg nåede ikke aftenflyveren til CPH. Austrians servicecenter beklagede meget. Jeg fortalte dem, at Wien jo da også er en flot by, så det gjorde ikke så meget når jeg nu kunne slappe lidt af på en af deres skønne cafeer. Jeg blev ombooket til det første morgenfly (afgang ved 7-tiden), fik de bedste ønsker om en "romantisk aften" i Wien og en voucher til NH hotellet i lufthavnen
244% enig - missed connection i USA er et mareridt. De kan ikke være mere ligeglade (også AA, UA) - attituden er helt klart "det er jo dig der gerne vil til XXX, ikke mig. Er det så dig eller mig der har et problem?". Øh??