NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    det er veritabel bortforklaring, giv dem tørt på Check-In også...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nå vi må lægge handling bag ordene - vil opfordre ALLE her inde til at kommentere på Check-Ins historie (har lige smidt min DSGM kommentar) Det er vigtigt at et branche medie som C-I får fornemmelse af at dette VIRKLIG har pisset de frekvente rejsende af, der skal sættes rekord i kommentarer - IKKE??????

    Vi er jo en lille gruppe (læs meget frekvente rejsende) meeeeeen mon ikke vi på en eller anden måde kan skabe blot en "lille bitte shitstorm" mod de tiltagende forringelser af vores hverdag.....
     
    Senest redigeret: 22/12/16
    PENSIONISTEN, Henry, HenrikAmby og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Gad vide om det betyder, at det nedslidte østtyske cafeteria...øh, jeg mener guldstuen... i CPH også bliver forfinet. Holdnuop, hvor er den bare nedslidt og trist.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er da kommet nye stole ikke? :) - hvad mere kan du forlange?
     
    PENSIONISTEN, Kenneth K, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Hehe, nåja, det glemte jeg. Jeg så dem bare ikke sidst jeg var der, fordi der så mange mennesker, at der ikke var ledige stole. Hotdogs var 'udsolgt', suppen var på vej (men kom ikke mens jeg var der), det ene køleskab helt tomt, den ene kaffemaskine defekt og stort set ingen aviser. Jeg skyndte mig ned i oasen nedenunder.
     
    PENSIONISTEN, Henry, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der var en der henledte mig hen på følgende afvigelser:

    SAS Fast Track is available to:
    • Passengers in SAS Business and SAS Plus
    • Passengers in Widerøe Business & Widerøe Flex
    • Passengers flying domestic in SAS Business, SAS Plus, Widerøe Full Flex &Widerøe Flex from Oslo
    • Passengers flying in SAS Business with one of our codeshare partners on an SK flight number
    • EuroBonus Diamond & Gold members* with regardless of ticket type, when traveling on a same day ticket with SAS or Widerøe. EuroBonus Silver members during summer (July 8-August 20) & Christmas (December 17-January 8)
    http://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/fast-track/

    VERSUS:

    FAST TRACK
    Tag den hurtigste rute gennem sikkerhedskontrollen med Fast Track, og få mere tid til at shoppe eller slappe af i vores lounger.

    • Fast Track er en separat kø til hurtigere passage gennem sikkerhedskontrollen.

    • Som ved standardsikkerhedskontroller skal du stadig fremvise et gyldigt boardingkort. Hvis du rejser på korte ture inden for eller fra Skandinavien, behøver du ikke et særligt boardingkort på fly betjent af SAS.
    Mere om Fast Track
    Fast Track er åben, hvis du:

    • rejser på SAS Business eller SAS Plus*.

    • er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem og rejser med SAS, Widerøe eller et andet Star Alliance-selskab (gælder uanset billettype).

    • rejser på SAS Business med en af vores partnere med et flynummer, som begynder med SK.

    • er EuroBonus Sølv-medlem og rejser om sommeren (8. juli-20. aug.) eller i julen (17. dec.-8. jan.).

    * Hvis du flyver på SAS Plus til USA, kan du bruge Fast Track i Skandinavien, i Chicago og i San Francisco.


    • Tag en gæst med: Hvis du er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, kan du medbringe én gæst eller dine nærmeste pårørende gennem Fast Track (Stockholm, Göteborg, Oslo og København). Gælder, når I alle rejser på det samme fly med SAS, Widerøe eller et andet Star Alliance-flyselskab.

    • Indenrigsrejse i Norge: Hvis du rejser på SAS Plus eller er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, har du adgang til Fast Track.

    • Fast Track i Arlanda indenrigs: Hvis du rejser på SAS Plus eller er EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem, får du den hurtigste vej til gaten.
    https://www.sas.dk/rejseinfo/i-lufthavne/

    Så spørgsmålet er, mon SAS er ved, at stramme op på hvem der kan bruge Fasttrack, så hvis man som EBG/EBD/EBP flyver OS, LX, TK, TG etc og er på økonomi, kommer man så ej heller igennem Fasttrack mere?

    Eller er det bare en "bøf" imellem dansk og Engelsk..

    EDIT: Har sendt spørgsmål til diamant mail
     
    Senest redigeret: 22/12/16
    Kenneth K, clager, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Lige for,at lukke den her ned med adgang til Fasttracks skrev Diamond mailen følgende til mig, som svar:

    "Hej Kristian.

    Tak for din mail.

    Det er den engelsk side der er korrekt med billet på dagen og det kan være en Star Alliance billet hvis man flyver fra CPH-OSL-ARN, jeg vil bede vores web- afdeling rette fejlen

    Tak fordi du har se denne fejl.

    Vil ønske dig en god Jul"

    Har så specifick spurgt om, hvis man flyver med Turkish Airlines til Istanbul, har man adgang til Fasttrack eller ikke...
     
    PENSIONISTEN, jakobv84, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Når jeg læser dette svar fra SAS, synes jeg, de indirekte anbefaler dem som have en plus billet i fremtiden at annullere deres billetter hvis de er utilfreds. Intet kompensation!!!

    Det ligner, en har bestillet og forudbetalt en bil med ekstra udstyr. Bilen skal første leveres om 3 måneder. Efter 2 måneder, ringer bil producenten, pga. de har opsagt nogle aftaler hos 3 part leverandører, ekstra udstyr ikke kan leveres. Er du utilfreds om situationen? Nå. så kan du få penge tilbage og gå til et andet sted at købe din bil.

    Jeg kan ikke forstå SAS ledelsen ikke kan se deres beslutning har sat forbruger i en sådan dårlige situation.
     
    PENSIONISTEN, tbh, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Hvis man først sender kunderne hen til konkurrenten, kan man ikke være sikker på, de kommer tilbage.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Peter F., PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Ja ja, jeg sagde jo at vi skulle få så mange til at kommentere på Check-In at de ikke var i tvivl om at det faktisk er NOK denne gang...... og det lykkedes til syneladende.

    BUM!!!

    /DSGM
     
    Peter F., PENSIONISTEN, Calle77 og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Bare lige for "prins knud", så Staralliance flyvninger er ok med EBG/EBD:

    "Hej

    Nej du skal flyver fra CPH eller OSL eller ARN for at kunne bruge fast track til f.eks LH eller TK.

    Håber det er til at forstå.

    God Jul."
     
    PENSIONISTEN, tbh, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Virkelig usympatisk kommentar fra Miriam Skovfoged:

    "Det gør selvfølgelig indtryk, at der er forvirring blandt nogle af vores passagerer i forhold til vores opsigelse af samarbejde med tredjepartlounges. Jeg forstår godt, at der er nogle, som bliver bekymrede, når der har floreret forkerte oplysninger, om at lounges og fast track lukker verden over. Men dette er ikke korrekt."

    Hvis der er forvirring, er det vel netop fordi de har kommunikeret så himmelråbende ringe omkring det her:
    • De kalder det "enhancements" uden nogen konkrete eksempler på forbedringer. Blot flere investeringer i nuværende lounges.
    • Det kommer ud via en lille notits på hjemmesiden under lounges, som de færreste tjekker. Selve indholdet kommer på en pdf der både er ufuldstændig (HAJ LH lounge er eks. ikke nævnt), og håbløst sat op.
    • De offentliggør det godt to uger før, de første lounges er blevet opsagt
    • De har ingen planer for hvordan de passagerer der har købt billetter med loungeadgang nu skal kompenseres
    • De har tydeligvis ikke forberedt deres kundeservice, inkl. guld- og diamantmail, der har måtte sende copy/paste standardsvar ud, der ikke svarer på noget.
    Hvis der nogen forvirring blandt SAS kunder (hvilket jeg ikke rigtig læser ud fra kommentarene), så ligger den stadig fuldstændigt hos SAS.
     
    Senest redigeret: 23/12/16
    PENSIONISTEN, Jeblin, tbh og 7 andre "Synes godt om" dette.
  15. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    HØRT @RasmusH !!
    Det er virkelig usmageligt, at de prøver at spinne historien den anden vej igen: iihh vi forbedrer ved at fjerne fordele - ihh kunderne er forvirret istedet for sure.

    Undskyld SAS, hvor dumme tror I vi er?:mad::mad::mad::mad:
     
    PENSIONISTEN, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @RasmusH - jeg er fuldstændig enig...

    Nu lukker de også ned på mail vedrørend ekompensation:

    "Hej Kristian .

    Vi har fået besked på at klager over ændringerne i lounge og fast track, kan kontakt Customer Care.

    Det kan du gøre via dette link: https://www.care.flysas.com/selfservice/feedbackform/?lang=DA&market=DK&logout=true

    Så finder de en løsning sammen med dig.

    Vil ønske dig en god jul."

    Det kom efter jeg havde sendt den her imorges:

    "
    Hej med jer,

    jeg er faktisk ked af det her svar, det er "standardsvar" af værste skuffe!

    Jeg kommer med konkret problemstilling og jeg bliver mødt med standardsvar, det er ikke ok. Jeg synes selv, men det skal måske revurderes, at jeg er en kunde der lægger penge i jeres forretning og i forringer min rejseoplevelse betydeligt. I kommer med et ikke konstruktivt svar til mig, hvorfor ikke?

    Betragtes jeg som en loyal kunde, når jeg skriver til jer vedrørende mine oplevelser og kommende devaluering af SAS Plus og min status? Jeg synes det ikke, i kommer ikke med konstruktive forslag eller en måde, at fortælle mig på, at jeg betragtes sådan. Selvfølgelig passer SAS og Staralliance, godt til mit rejsemønster, men på mine "feriedestinationer", har jeg valgt jer, fordi jeg synes jeg fik værdi for pengene, så som Fasttrack og lounge for hele familien. Det incentive er væk nu... - desværre!

    Der er for lidt dialog imellem jer og jeres kunder, jeg forstår ikke i, at i ikke varsler disse tiltag i god tid. Faktisk, kunne man snildt have gjort det lidt lettere ved, at skrive til sine kunder med, at man stopper samarbejdet med 3. partslounger, man kunne have givet en 10€/15€ voucher til de forskellige lufthavne eller hvad ved jeg, man kunne have undersøgt muligheden for, at tilkøbe fasttracks osv. - men det er jo ikke mig, som kunde, der skal komme med disse ideer, i burde melde klart ud også, så man ikke bare læser det på den svenske SAS.se og får en mail, der beskriver, at i opgraderer svenske og norske indenrigslounger, men glemme rlige at sige, at i lukker 34 steder på samme tid...

    Ærligt, som kunde føler jeg mig lidt snydt og faktisk som en "Premiumkunde" endda endnu mere snydt..

    Kristian"
     
    PENSIONISTEN, clager, tbh og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Fremragende. Og ufatteligt flabet at de svarer med en standard skrivelse. De gør jo sikkert det samme med denne mail fra dig.

    Til det vil jeg lige give et indspark til evt at optjene hos UNITED: har et familiemedlem som er 1K hos United. De ligger fuldstændig på røven når han klager over de fucker connections, bagage, manglende mad ol. Det er sjældent et standard svar, og de er altid generøse med vouchers el. point kompensation.
    Eksempel: Han kom 5 min før afgang til gaten - gaten var lukket, det kan ikke undre nogen:oops:, han accepterede det var hans fejl. Men, så blev flyet 40 min forsinket. Han mente de kunne smide ham ombord i løbet af de 40 minutter. De kunne godt se hans pointe, undskyldte og gav ham 250$ i travel vouchers - og sluttede mailen af således:
    "Mr. XXX, as a loyal Premier 1K member of our Mileage Plus program,
    your business and satisfaction are especially important to us. We
    understand the value of your decision to fly with us and we'll make
    every effort to leave a better impression when we have the privilege of
    serving you again.
    "

    Det er sådan man behandler sine bedste kunder!!;)
     
    PENSIONISTEN, clager, tbh og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113

    • Det gør selvfølgelig indtryk, at jeg er for dum og forvirret til at forstå kommunikationen fra SAS
    • Jeg forstår godt, at cheferne i SAS bliver bekymrede over, at jeg fylder min lille hjerne med løse rygter, ondsindet sladder og forkerte oplysninger om lukningen af lounges og fast track.
    • Jeg vil derfor beklage, at jeg ikke kan leve op til det høje intelligens niveau, som SAS naturligvis kan forvente af deres passagerer.
    • Jeg vil fremover ikke vil belaste eliten i SAS med min manglende intelligens og mine tåbelige misforståelser. Derfor vil jeg nu gå over til kun at benytte flyselskaber for dummies.
     
    Peter F., PENSIONISTEN, Ulrik og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Jeg er hele enig med dig. Det er skuffende at SAS stadig kom med sådan et standard svar som ikke indholder noget.

    Jeg har ikke EBG eller EBD status hos SAS. Derfor har jeg prøvede at ringe til deres service team denne uge for høre om der er en kompensation plan for de kunder som har købt plus billetter hos SAS. (jeg har selv en plus billet fra CPH til PVG til april). Istedet blev Jeg bedt at kontakte SAS customer care via deres online formularer. Efter jeg har brugt ½ time nær studieret de emner i SAS's online formularer, fandt jeg ud af der er intet formular som passer i denne situation. Jeg er ved at opgive.
     
    PENSIONISTEN, Kristian, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Har lige modtaget denne, som er sendt til firmaet (ja, vi har en firma-aftale):

    VI FORBEDRER VORES POPULÆRE FAST TRACK & LOUNGER
    Vi forsøger hele tiden at forbedre oplevelsen ombord og på jorden. I vores stræben på at tage vare på din og dine kollegers tid har vi i de seneste år investeret i nye digitale løsninger, nye kabiner og højhastigheds-WiFi ombord. Vi har opgraderet vores lounger, åbnet SAS City Lounge og Café Lounger samt udvidet vores Fast Track-tilbud i flere lufthavne. Næste skridt er at afslutte samarbejdet med de lounger og nogle af de Fast Track, der drives af en tredjepart. I stedet vil vi forbedre vores egne tilbud i de lufthavne, hvor flest passagerer har glæde af dem, eksempelvis i Paris, Chicago, New York samt Oslo og indenrigsterminalen i Stockholm.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side