New York

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 26/3/17.

1. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,784
    Point:
    93
    Fantastisk guide, @DanielBahn !! Sådan skal det gøres! :)

MaleneChristensen, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  2. MaleneChristensen

MaleneChristensen VIP medlem

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    Lige præcis din beskrivelse er det der gør at jeg bare ELSKER Insideflyer! :DMange af de ting har jeg ikke engang oplevet, på trods af det her bliver min 3 gang! :)

Vi har lige omkring en uge derovre. Lander kl. 13 og skal afsted kl. 17. Vi skal bo på The Manhattan at Times Square Hotel. Der var en rigtig god Black friday deal og vi får hotel alle dage for bare 3000 kr.. De sidste to gange jeg har været i NYC har jeg boet på Crown Plaza Times Square Manhattan og det kiggede vi også på, det var dog 4500 dyrere, og så blev jeg enig med mig selv om jeg hellere ville bruge flere penge på shopping i NYC end bo på Crown Plaza.. Så selvom alle deres anmeldelser måske ikke er helt i top på det hotel vi skal bo, så skal vi jo alligevel bare sove der og kunne komme i bad, så det hele skal nok gå.. :D

Henrik Olsen, DanielBahn, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. ThomasG80

ThomasG80 Aktivt medlem

Beskeder:
    111
    192
    Point:
    43
    Du har fået mange gode bud allerede men kan godt supplere lidt.

Angående mad så er et godt steakhouse et must. Jeg kan anbefale Smith and Wollensky, som udover god mad også har en særlig charme/stemning. Dog er det også et travlt sted så det er ikke en romantisk middag stearinlys.
    https://www.smithandwollenskynyc.com/

Angående sport, hvis man ikke har set sport i USA før så er det bestemt en oplevelse. Jeg har selv set Knicks spille i Madison Square Garden. Det der tæller lidt ned er at der er så mange turister at stemningen langt fra er på højde med andre steder i USA hvor man virkelig kan mærke engagerede hjemmebanefans. I kan også tage et smuttur over til New Jersey og se Jets eller Giants spille i NFL.

Ellers er klassikere som at krydse Brooklyn Bridge til fods (i retning mod Manhattan) og en tur rundt i Central Park absolut anbefalingsværdige.

Henrik Olsen, Ulrik, MaleneChristensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. MaleneChristensen

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    You had me at blueberry pancakes..... :rolleyes:
    Tror jeg har fundet stedet. Det hedder Brooklyn Diner og ligger på 57th street. Ser man billeder derfra har de i hvert fald guldskilte med kendte navne ved alle borde - så det må næsten være der.. :)
    har i hvert fald bestilt bord til morgenmad den morgen han fylder 30. :D

DanielBahn, Henry, CHIP og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Haha hvor pudsigt. Viceroy-hotellet havde det featured på deres fb i imorges.
    Kæresten og jeg drømte os lige tilbage til de pandekager der.., hvilket ikke hjalp synderligt på havregryns-appetitten.

Må ikke uploade billede - https://www.facebook.com/154830751352879/posts/1154283964740881?sfns=cl

Henrik Olsen, jespersm, Nj4220 og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. MaleneChristensen

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    Hvad kan bedst svare sig fra EWR til Times Square? AirTrain, Uber, Taxa? Hvad er jeres erfaring?
    Sidst tog jeg en taxa og blev virkelig taget i rø.... o_O

Derudover - nogen erfaringer med gode outlets omkring NYC? Gerne med en masse tøj og evt. lidt elektronik til manden .. :rolleyes: noget for noget - i kender den sikkert ;)

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,636
    4,717
    Point:
    113
    Woodbury common outlet kan anbefales.
    Der kører busser derud, men vi lejede en bil for en enkelt dag sidst vi var der. Så kunne man smide ting af løbende og kostede ikke andet end 90$ mener jeg for en enkelt dag.
    Bus er vist 35-40$ per voksen.

MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Thorbjoern

Thorbjoern The flying German

Beskeder:
    613
    1,855
    Point:
    93
    Jeg plejer at bruge “New Jersey Transit” fra EWR til Penn Station, derfra går der Metro stort set hele tiden ;)

Personligt plejer jeg dog at hoppe af på Penn for derefter at tage bentøjet til Times Square, med den begrundelse at jeg måske kommer forbi nogle butikker der ligger inde med noget jeg ikke kan leve uden :D:p

Henrik Olsen, jespersm, MaleneChristensen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Når i kun er to så er toget nok billigst. Har kun prøvet det en gang, men det var super nemt.

Intet slår Woodbury Commons, omend jeg ikke lige kan huske hvor meget elektronik der er..
    ville også leje en bil. Men husk at prisen stiger ifht at krydse broer/tunneler ind og ud af Manhattan. Mener vi gav 20 dollars for at kører over George Washington-bridge.
    Og så skal man have lidt is i maven, når man kører i New York. Der er mange ensretninger, der dog har lidt logik i sig - i hvert fald mere end i København. Plus der er mange, mange, mange biler/busser/taxier som ikke lige tager hensyn eller udviser den største venlighed.
    Dog ikke noget der ville skræmme mig at gøre igen.

Henrik Olsen, MaleneChristensen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,636
    4,717
    Point:
    113
    Jeg mener ikke der er noget elektronik af betydning, men nu det 4-5 år siden jeg var der sidst. Har et venne par derovre nu her, de skal derud en af dagene, så skal bede dem kigge efter det..

11. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Hvis man er til video/foto/lyd så er B&H nok det mest sublime sted. Ligger vidst rimelig tæt på TS. Der ligger også en Best buy på 5th avenue, men den er ikke så stor mere - vel kun 3-4x Fona 2000 på strøget :D

Har også hørt om en slammer hammer (ved ikke lige hvordan der staves) som skulle være spøjs. Der købte min onkel en Apple iPod+HewlettPackard til mig for mange år siden. Gav vidst 1500 kr til ham, og endte med at sælge den for et noget større beløb, da den vidst var ret sjælden o_O

Henrik Olsen, Henry og MaleneChristensen "Synes godt om dette"
  12. klausbm

klausbm VIP medlem

Beskeder:
    122
    518
    Point:
    93
    The Mill at Jersey Gardens får min anbefaling. Ligger i New Jersey, så der er ikke sales tax - burde derfor teoretisk set være 8,75% billigere end Woodbury Common (hvor jeg ikke har været), da dette ligger i New York State.
    Ligger næsten lige ved siden af EWR - jeg mener jeg tog en New Jersey Transit bus fra Penn Station.

Henrik Olsen, Henry, MaleneChristensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,034
    Point:
    93
    AirTrain + NJ Transit + Subway som @Thorbjoern skriver. Koster $13 + subway fare. Køb NJ Transit billet inden du går ud af AirTrain stationen, AirTrain fare er inklusive i de $13.

Taxi skal koste $50-70 + tolls + evt myldretidstillæg + tips til Manhattan. Gå til den officielle taxi-stand og få en "bon" med prisen på forhånd :D

Mere her: https://wikitravel.org/en/New_York_City#By_plane

(måske kan det også svare sig at tjekke prisen på fx. hoppa.com eller lignende services)

Thorbjoern, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,282
    4,249
    Point:
    113
    @DanielBahn navnet er Hammacher Schlemmer. Primært en on-line biks - men de har en butik - on E. 57th St.

Må blankt erkende at jeg ikke er imponeret af Woodbury. Efter min mening ikke voldsomt attraktive priser sammenlignet med andre outlets (udenfor NYC området) - alt for mange turister som de benytter sig af.

Henrik Olsen, Henry og DanielBahn "Synes godt om dette"
  15. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Det er også indendørs. Udvalget i WC er dog større, med større butikker.

Henry og MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  16. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Vi har tidligere brugt www.goairlinkshuttle.com.
    De koster omkring 20$ pr næse pr vej.
    Til gengæld bliver man kørt fra dør til dør begge veje.

MaleneChristensen "Synes godt om" dette.
  17. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,717
    5,866
    Point:
    113
    Transport EWR til Manhattan.
    Supershuttle tager $21 per person direkte til hotel.
    www,supershuttle.com.
    Også god tilbage til EWR med megen bagage igen direkte fra hotel.
    Kuponer findes altid på nettet så prisen kommer et par $ ned.

Kristian, asf, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,609
    6,868
    Point:
    113
    Enig, Supershuttle (Blue Van) i mange af USA's storbyer er perfekt og billig. Den bruger jeg næsten altid.

asf, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  19. MaleneChristensen

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    Tak for svar, dem vil jeg kigge lidt nærmere på! Så blev jeg lige lidt klogere ;)

Henry "Synes godt om" dette.
  20. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Mht. hvorvidt outlet er en god ide at bruge tid på eller ej, så kommer det meget an på hvad du går efter. Konservativt herre- og drengetøj såsom poloer, striktrøjer mm. fra RL og Hilfiger er som regel en god forretning. Woodbury har nogle rimelig upscale forretninger, hvor Jersey Garden er lidt mere middelklasse. Dametøj synes jeg kan være svært i outlet, det er ofte "last season" på en helt anden måde end herretøjet. Priserne... hm tja bum. Det er jo stadigvæk ikke billigt at gå i Dior eller Jimmy Choo, men oplevelsen er jo markant anderledes end hvis du smutter ind i butikken på Madison. Det må man jo gøre op med sig selv om det betyder noget ;) og nej ingen elektronik i WC. Slå de forskellige outlet op og se hvilke butikker de har og om det er noget du er fristet af, så får man også en ide om hvilken type outlet det er.

PENSIONISTEN, clager, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side