New York

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 26/3/17.

  1. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Fedt, tak for svar! :D
    Vil kigge på det. Så længe der er gode priser på RL og Hilfiger, så tror jeg også godt han kan overtales til at gå i tøjbutikker :rolleyes:
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Udover han selvfølgelig kan være praktisk at have med til at bære poser, så kan du jo også bare lade ham lave noget andet? Det er tit irriterende at have en modstræbende shopper på slæb :rolleyes: Der er meget uspændende ude i WC hvis man ikke gider butikkerne.

    Mht. RL er der alitd ret gode tilbud på deres amerikanske website. IKKE den europæiske, men du kan godt købe på den amerikanske, blot kun få sendt til USA adresse. Det gør jeg tit, når det bare er noget standard polo/striktrøje halløj og særligt til min søn. Så får jeg det bare sendt til hotellet. Og tiden kan bruges på noget bedre end at vælge polo'er i 10 farver str. 8 år :D
     
    DanielBahn, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Hahaha, han vil faktisk gerne med.. men tror han er skræmt efter en dag i Dubai Mall med mig, så tror han frygter det værste :D
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er også et intimiderende sted :D:D
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Seriøst!!! De pandekager :eek::eek:
    Nej hvor var det godt!!!!
    Vi var dernede igår på kærestens fødselsdag og han var også helt solgt! Vi skal helt sikkert forbi der og spise morgenmad inden turen går hjem igen..
    Derudover en helt fantastisk service. Sindssyg søde tjenere. :) Og da de fandt ud af, at han havde fødselsdag, blev der serveret gratis minosa til morgenmaden. :cool:
    Tak for en fantastisk anbefaling ;)
     
    THammer, DanielBahn, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Thorbjoern

    Thorbjoern The flying German

    Beskeder:
    595
    "Synes godt om" modtaget:
    1,818
    Point:
    93
    Ååårgh jeg bliver helt solgt når der bliver talt om pancakes i New York :):):)

    Må se om jeg man støve noget op der er ligeså godt i Chicago ;)
     
    Bekgaard, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  7. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,964
    Point:
    93
    Der er filialer på både 57th og 43rd. Hvilken én var I på?
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  8. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    57st :cool:
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  9. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Fifty-sevenst? :p:p

    Nu er jeg stadig relativ ny, men er det her man siger "*duk og væk*:oops:"?
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  10. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Den på 57th er, så vidt jeg ved, den originale.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  11. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Ja 57th selvfølgelig... ved ikke lige hvor jeg fik st fra :cool::D #jegvartræt
     
    Henry og Bekgaard "Synes godt om" dette.
  12. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    St er short for street, så med mindre det ligger på Avenue, så har du jo sådan set intet skrevet forkert.
     

    Attached Files:

    MaleneChristensen, Henry og Bekgaard "Synes godt om dette"
  13. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det er rigtigt, at st = Street, men i denne sammenhæng holder det ikke. Hvis tallet ikke står som et ordenstal (DK = 57. / angelsaksisk = 57th), så ville '57 st' (med mellemrum!) betyde Street nr. 57, altså et specifikt husnummer, hvilket jo ikke var tilfældet her. :)

    OT off. ;)
     
    MaleneChristensen, Bekgaard, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,538
    "Synes godt om" modtaget:
    4,451
    Point:
    113
    Du lyder som en skolelærer, så du har helt sikkert ret.
    Forklar skiltet så, for det er da ikke et specifikt husnummer, men derimod en gade.
    E 57 St = East 57th Street, eller?
     
    MaleneChristensen, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  15. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    :D:D:D skolelærer er jeg langt fra, og heller ikke sproguddannet, så point taken i forhold til skiltning.... meeen i ovenstående kontekst holder den ikke at oversætte 57st til 57(th) Street. :)
     
    MaleneChristensen, Bekgaard, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Vi måtte lige forbi igen inden turen går hjem i morgen :D 200D2E43-3EBA-4C16-83F4-EC398D9FD9E1.jpeg EF2BB198-FEF4-4CAA-B519-D30B7C6872D9.jpeg
     
    T4L, Calle77, DanielBahn og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    jespersm, MaleneChristensen, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,044
    "Synes godt om" modtaget:
    4,449
    Point:
    113
    jespersm, Offlyer, MaleneChristensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    I lørdags satte jeg atter fødderne på dansk grund. Efter 8 dage i NYC vil jeg derfor også komme med et par gode tips, som jeg håber andre kan få glæde af. :)

    Først og fremmest - Brooklyn Diner som @DanielBahn også har anbefalet. Helt fantastisk morgenmad med de bedste pandekager (og vafler) der findes :D
    Den findes på 212 W 57th St.

    Er man til thai og vietnamesisk mad, så skal man besøge OBAO. (Findes 3 steder på Manhattan, men den vi besøgte hele to gange ligger på 647 9th Ave).
    Maden her var helt fantastisk og til virkelig fair priser. Både nudler, risretter og forårsruller var voldsomt godt. Stedet er vel besøgt og vi bestilte bord begge gange - hvilket var en rigtig smart idé da der var helt sindssygt mange mennesker. På trods af mange mennesker, så kom maden overraskende hurtigt og den var altså virkelig velsmagende.

    Er man til BBQ, så kan jeg anbefale Virgils BBQ på 152 W 44th St. Vi fik en burger hver - hhv. med pulled pork og chicken og det smagte virkelig godt. Jeg havde fået anbefalet stedet af en gammel kollega, som er vokset op i NYC og vi blev bestemt ikke skuffede. :cool:

    Da både kæresten og jeg går meget op i fodbold og begge vores hold spillede Champions League, fandt vi en irsk pub på en sidegade til Broadway. Stedet hedder Emmett O'Lunney's Irish Pub og ligger på 210 W 50th St.
    Vi så fodbold to dage på pubbenm og spiste der derfor efterfølgende. De har et hav af forskellige øl, servicen er virkelig god og maden ligeså.
    De servere rigtig pub-mad med burgere, wraps, fish and chisp og pommes. Maden er ikke voldsom dyr, men det smager godt :)
    Så er man i NYC og mangler man et sted at se sport (tror seriøst de viser alt) så kan stedet anbefales.

    Rooftopbarer! Vi besøgte 230 Fifth som ligger på 230 Fifth Ave (sjovt nok :D). Stedet er super hyggeligt med udsigt lige til Empire State. Vi nød bare udsigten og en drink, men de servere også mad hvis det er det man har lyst til.
    Billede 08-02-2019 20.21.57.jpg

    Derudover tog vi til Brooklyn og så ishockey den ene aften. Skal man se NY Rangers koster de billigste billetter omkring 60$ (i hvert fald til de kampe der blev spillet mens vi var af sted). Derfor fik vi anbefalet en tur til Brooklyn for at se New York Islanders - som også pt. er det bedste hold i New York. Vi gav 23$ pr. billet og selvom vi sad helt oppe, så havde vi et fedt udsyn og en super sjov oplevelse.
    Vi var der ca. 1 time før kampstart, men vi fandt ud af at alle de lokale kommer 5 min før kampstart. :cool:
    Billede 10-02-2019 20.42.52 (1)55.jpg
     
    Jeblin, asf, DanielBahn og 9 andre "Synes godt om" dette.
  20. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Henry, T4L og THammer "Synes godt om dette"

Del denne side