Nicki Lolk Sørensens rejselog 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 12/3/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 92
    Flyselskab: Alsie Express
    Rute: SDG-CPH (Sønderborg-København)
    Rutenummer: 6I123
    Flytype: ATR72-500
    Klasse: Økonomi
    Sæde: Free seating - sad på bagerste række, C
    Dato: 27. december 2015
    STD: 16:00 ATD: Flightstats har ingen info, men vi var nok lidt forsinket
    STA: 16:45 ATA: Flightstats har ingen info, men vi ankom vist til tiden

    Jeg var i lufthavnen en time før afgang, så der var god tid til at skrive de foregående to rejseberetninger på lufthavnens gratis wifi - dog måtte jeg registrere mig. På vejen ind var der placeret en stor spand til opsamling af vand fra taget - men det har også regnet meget og længe. Automater var der ingen af, så indtjekning foregik helt som i gamle dage. Den flinke kvinde bag skranken var hurtig med boardingkort og ekspedering af kufferten.

    Kaffe og kakao var gratis - følger I med, CPH?

    Det sorte fly stod udenfor og ventede, men det viste sig senere, at det var et andet sort fly vi skulle med. På 'parkeringspladsen' var også et fly fra Flybe, hvilket undrede mig lidt. En fra lufthavnen fortalte, at det var til reparation. Jeg syntes det var lidt underligt, men det er nok en bedre forklaring end at Flybe planlægger at flyve til Sønderborg!

    Først klokken 15:50 var der højttalerudkald, og så var det af sted til sikkerhedskontrol. Lufthavnen er jo ikke så stor, så når man er igennem sikkerhedskontrollen, er man i lufthavnens eneste gate. Herfra var det hurtigt videre til boarding, men på vej ud til flyet, mødte jeg en fra min folkeskoleklasse - han arbejdede i lufthavnen. Jeg må indrømme, at han genkendte mig hurtigere end jeg genkendte ham, men det er trods alt også over 20 år siden. Heldigvis hjælper Facebook lidt til med at følge med i gamle bekendtskaber! Det blev til en meget kort snak, inden jeg jo skulle med flyet.

    Da jeg var sidste mand, satte jeg mig også på bagerste række. For flyet var næsten fyldt helt op på dagens eneste afgang. Det betød også, at jeg ikke kunne få en vinduesplads - øv!

    Benplads er der til gengæld nok af og man sidder godt i sæderne med Danfoss-reklamer på. Kaptajnen bød velkommen og fortalte at turen gik op omkring Odense og ville vare 25 minutter. Han nævnte også turbulens ved start og slut - det fik han ret i.

    Oppe i luften var cabin crewet - den enlige stewardesse - klar med servering og jeg fik det samme som sidst. Den varme kakao var dog ikke nær så god denne gang. Da jeg sad bagerst, fik jeg servering sidst, og jeg nåede knap at drikke op, før vi var i gang med landingen.

    Her var der godt nok bump på 'vejen' og jeg lagde mærke til et par stykker, som klemte hårdt om armlænet. Men vi kom ned uden problemer, og kunne forlade flyet i gate A14. Også her var der spande til nedsivet regnvand!

    Så var det bare ned efter bagagen, og det tog heldigvis mindre tid end de 16 minutter, der var angivet på skærmen. For jeg havde kun 1t35m til at komme ud og ind ad lufthavnen og op til næste fly.

    Flybe-flyet i Sønderborg:
    IMG_20151227_145351-2.jpg

    Næsten fyldt fly:
    IMG_20151227_161032.jpg

    Venter på klar-signal til at kunne forlade flyet:
    IMG_20151227_164646.jpg

    (beklager kameraet!)
     
    Senest redigeret: 27/12/15
    PENSIONISTEN, Ulrik, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,833
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 93
    Flyselskab: Norwegian
    Rute: CPH-BGO (København-Bergen)
    Rutenummer: DY969
    Flytype: B737-800
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 14F
    Dato: 27. december 2015
    STD: 18:20 ATD: 20:21
    STA: 19:40 ATA: 21:54

    Hurtigt hen til terminal 2 og tjekke ind på automaten. Ud kom et boarding-kort og en 'bag tag'. Så var det bare hen til bag drop og aflevere, og videre til gate A14. Men jeg kom åbenbart på et dårligt tidspunkt, for der var lige ved at danne sig en lang-lang kø. Det var ikke lige noget, de havde planlagt, for køen endte med at slynge sig, så folk ikke kunne komme forbi.

    Efter noget ventetid fik jeg dog afleveret, og jeg kom også gennem sikkerhedskontrollen uden problemer. Og så dukkede WorldMate, Norwegian-appen og en sms op med dårligt nyt: Ny afgangstid 19:50 - altså halvanden time forsinket. Jeg havde tidligere på dagen hørt om Norwegian-problemer på Aalborg-ruten, da et fly var strandet på Tenerife, men jeg troede ikke, det skulle gå ud over mig. Det skulle det nu heller ikke, for årsagen var, at lufthavnen i Bergen havde været lukket på grund af sne. De kunne simpelthen ikke nå at rydde landingsbanen hurtigt nok, og som jeg forstod det, endte de med at holde banen åben i intervaller.

    Men SÅ var der dælme tid til en bøf hos MASH. 200 gram argentisk tenderloin med fritter og bearnaise. Dét er altså en ok måde at slutte juleferien på. Undervejs kom der en opdatering om, at gaten nu var A25.

    Efter bøf gik jeg mod A25 og konstaterede, at der ikke stod gate på skærmene. Det er dog sket før, at WorldMate har vidst noget før lufthavnens skærme, så jeg gik næsten helt derud og fandt en stikkontakt, hvor jeg kunne hygge mig med computeren.

    Her sad jeg indtil klokken 19.20, hvor jeg mente, at jeg hellere måtte gå mod gaten. Men nu var gaten ændret igen! Denne gang til A11, som desværre ligger ret langt væk. Jeg fik fart på, for så lang tid var der jo heller ikke...

    Eller... Det var der så alligevel, for da jeg nåede frem, var tiden ændret til 20:15. Og den tid holdt heller ikke, for først klokken 20:07 kom passagererne fra Bergen ud.

    Men personalet havde travlt, så der blev boardet i en fart. Jeg havde nuppet en vinduesplads ved nødudgangen. Da jeg tjekkede ind, var hele rækken ledig, og det endte da også med, at de to sæder ved siden af mig var ledige, selv om der var godt fyldt op. Kort efter der blev meldt 'boarding completed', var der dog en, der sprang ind på 14D, men jeg havde stadig godt med plads.

    Vi kom i luften, og ligesom med landingen med Alsie Express, blev det lidt af en hoppetur. Herfra var det 'business as usual', men jeg lagde dog mærke til, at de - vist nok - har fået nye uniformer. En kvinde gik i blå overalls over rød trøje, og en mand gik i en mørk jakke, som jeg mener er noget mere konservativ end tidligere.

    Da vi landede i Bergen Lufthavn Flesland, var det tydeligt med sneen, men det så nu ikke så voldsomt ud. Det må være faldet på kort tid...

    Ned efter bagagen, og den slags tager jo nærmest lige så lang tid som i CPH. Irriterende!

    Men det blev sidste flytur i år, med mindre der sker noget uforudset. 'Kun' 93 - havde håbet på 100 :)

    Indflyvning i Bergen:
    2015-12-27 21.50.22.jpg

    Landet i Bergen:
    2015-12-27 22.00.40.jpg
     
    PENSIONISTEN, tbh, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Hvordan sover man på Alsie Express? Jeg antager du også testede "søvnfaciliteterne"?
     
    PENSIONISTEN, tbh, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side