Nicki Lolk Sørensens rejselog 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 12/3/15.

  1. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Spændende rejselog, men får vi også log på al den vin og øl man skal drikke for at dulme smerterne efter alle de Norwegian flyvninger...? ;)
     
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 19
    Flyselskab: Virgin Atlantic (codeshare - Delta fløj)
    Rute: EWR-ATL (New York-Atlanta)
    Rutenummer: VS4513
    Flytype: B717-200
    Klasse: Business (O)
    Sæde: 8A
    Dato: 11. marts 2015
    STD: 19:30 ATD: ?
    STA: 21:50 Landed: ?

    Det der business er en joke. Jeg fik fuldstændig samme behandling og sæde som økonomi - ingen forskel overhovedet. Men maskinen sagde business...

    Landingen var lidt forsinket - cirka 10 minutter. Prøvede at gå på deres inflight-wifi, men det var ikke kompatibelt med min browser (Android, Chrome). Så kunne det også være ligemeget. Fik lidt søvn undervejs.

    Det gav en enkelt gratis drik, men ikke noget mad.
     
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    @Frequie - Jeg er jo ikke så negativ over for Norwegian - så længe de flyver! Min Flightdiary siger i øvrigt, at det kun er 17% af mine flyvninger, der foregår med Norwegian :)
     
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 20
    Flyselskab: Virgin Atlantic (codeshare - Delta fløj)
    Rute: ATL-MAN (Atlanta-Manchester)
    Rutenummer: VS4024
    Flytype: B767-300ER
    Klasse: Business (O)
    Sæde: 34G
    Dato: 12. marts 2015
    STD: 19:07 ATD: 19:11
    STA: 07:30 Landed: 06:50

    Samme bemærkning omkring business. Jeg ved ikke, hvad de havde gang i, men det ER økonomi.

    Jeg havde nuppet et par sovepiller fra de gode amerikanske drugstores, så jeg var 'slukket' langt det meste af turen. Jeg nåede at registrere, at jeg fik noget kød i sovs med ris, men andre må have ryddet op efter mig. Det samme skete med morgenmaden - jeg fik en kiks med ost og noget appelsinjuice, så sov jeg igen. Jeg skal nok ikke tage to piller næste gang :D

    Der må have været god medvind, siden vi landede så tidligt.
     
    Senest redigeret: 13/3/15
    Kristian "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Var flyvninger #1 og #2 virkeligt til LHR? Jeg troede DY fløj til LGW...
     
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Hermed rettet. Tak :) Jeg tog i hvert fald Gatwick Express, så mon ikke det var dér, jeg landede ;)
     
    Henrik Olsen, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 21
    Flyselskab: British Airways
    Rute: MAN-LHR (Manchester-London)
    Rutenummer: B1375
    Flytype: A320
    Klasse: Economy
    Sæde: 3D
    Dato: 14. marts 2015
    STD: 13:35 ATD: 13:34
    STA: 14:40 Landed: 14:44

    Bonus-rejse booket sammen med næste flyvning for 9.000 Avios plus 247 kroner på business. Denne del af turen havde dog ikke business-pladser, men 3-3-konfiguration gennem hele kabinen.

    Sæderne så splinternye ud og var faktisk helt ok at sidde i, selv om de ser lidt hårde ud.

    upload_2015-3-14_16-37-35.png
    upload_2015-3-14_16-39-22.png
     
    Senest redigeret: 14/3/15
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  8. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Var midtersædet spærret?
     
  9. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Ja, det var det dog. Men jeg er ikke sikker på, at det var derfor. Række 1 var helt fyldt ud. Til gengæld var resten af flyet ikke særlig fyldt.
     
  10. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 22
    Flyselskab: British Airways
    Rute: LHR-CPH (London-København)
    Rutenummer: B820
    Flytype: A321
    Klasse: Club Europe (Business)
    Sæde: 2F
    Dato: 14. marts 2015
    STD: 16:10 ATD: 16:21
    STA: 19:05 Landed: 19:11

    Sidste del af bonusrejsen. Her var det ægte business med servering og spærret midtersæde (nu ved jeg hvad du mente, @jakobv84 ). Fin udsigt ud over London under opstigningen - dog så det ud som om, der var smog over byen. På himlen over billedet var der helt klart og blåt.

    Og så ved jeg ikke om jeg så ud til at have det dårligt. I hvert fald havde personalet lagt hele 19 brækposer i sædelommen foran mig!

    upload_2015-3-15_15-2-3.png

    upload_2015-3-15_15-2-26.png

    Her må der være en fejl. Ellers er det jo 'tag tre, betal for en'...
    upload_2015-3-15_15-3-6.png
    upload_2015-3-15_15-4-0.png

    Man kan ane Themsen:
    upload_2015-3-15_15-5-2.png
    upload_2015-3-15_15-5-36.png
     
    Senest redigeret: 15/3/15
    jefi99 og Kristian "Synes godt om" dette.
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 23
    Flyselskab: SAS
    Rute: CPH-DUS (København-Düsseldorf)
    Rutenummer: SK629
    Flytype: Canadair Regional Jet 900
    Klasse: SAS Go
    Sæde: 10F
    Dato: 18. marts 2015
    STD: 20:45 ATD: 20:45
    STA: 22:05 Landed: ?

    På vej til fire dage i New York. Stille og rolig tur i Cimber-flyet med SAS-maling. Godt fyldt, så min trolley kom ikke med i kabinen. Jeg faldt i søvn, inden vi lettede og opdagede aldrig, om personalet kom forbi med noget. Til gengæld kunne jeg mærke 'bagboens' ben i ryggen. Da jeg vågnede, var der 25 minutter tilbage og der blev indsamlet affald. Jeg brugte tiden på at læse downloadede aviser i SAS-appen.

    I Düsseldorf gik det med bus til terminalen. Flyet holdt ved siden af et fan-fly af en slags. Jeg tog et billede, men det blev ikke godt i mørket.

    Lige nu sidder jeg i lufthavnen og kukkelurer. Venter på næste fly til Berlin klokken 06.20. Og hvorfor tager jeg så sådan en åndssvag rute? Svar følger...
     
    Senest redigeret: 19/3/15
    Flemming Poulsen, Henrik Olsen, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Glæder mig til en "Dusseldorf by night" historie :)
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Ha! Der er sgu ikke meget at berette om. Det mest interessante var nok at se politiet køre rundt på Segway i lufthavnen.
     
  14. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    efter 8 timer i Düsseldorf lufthavn, å det mest spændende var en Segway... - du må vist virkelig gerne på den her tur, kom nu og fortæl hvad der sker i Berlin!! Som du vel må være i nu, hvis du fløj 06:20..
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 24
    Flyselskab: Airberlin
    Rute: DUS-TXL (Düsseldorf-Berlin)
    Rutenummer: AB6436
    Flytype: A320
    Klasse: Økonomi (Z)
    Sæde: 7A
    Dato: 19. marts 2015
    STD: 06:20 ATD: 06:20
    STA: 07:30 Landed: 07:15

    På vej ombord på flyet ser jeg deres system til skærmene i flyet. Der står en Hi8-afspiller!?!! Jeg anede ikke, at den slags fandtes mere, men det forklarer billedkvaliteten. Der lå et Hi8-bånd med titlen 'no lifevest version'. Er det mon, fordi strækningen ikke er over vand? Flyet kan jo blive omdirigeret (eller for den sags skyld kapret), så det undrer mig egentlig...

    Har ikke sovet hele natten, så inden vi lettede, var jeg i drømmeland. Vågnede da hjulene ramte runway, og fik det traditionelle Airberlin-chokoladehjerte på vejen ud.

    Bagagen blev i Düsseldorf tjekket ind til EWR. 'Det er jo ikke New York', sagde den ellers flinke dame, der kun kendte JFK. Jeg blev stillet spørgsmål om ESTA og adresse i USA, hvor længe jeg skal være der osv. Fint nok, men i Berlin er jeg foreløbig blevet stillet samme spørgsmål tre gange, og jeg har skullet redegøre for, hvor min taske har været, hvornår jeg har pakket den og hvad der er i. De virker meget, meget alert, så måske er der øget trusselsvurdering.

    I Berlin kunne skrankedamen heller ikke finde min indtjekkede bagage i systemet, så det måtte jeg vente på, at hun fik bragt i orden.

    Fra landingen i TXL:
    upload_2015-3-19_8-20-11.png
    upload_2015-3-19_8-20-45.png
     
    Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Der er andre regler når hovedruten ikke er over vand. Derfor kan man undgå det med life jacket og bruge "seat as floating device" som jeg mener reglen er skrevet.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 25
    Flyselskab: United
    Rute: TXL-EWR (Berlin-New York/Newark)
    Rutenummer: UA125
    Flytype: B757-200
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 23F
    Dato: 19. marts 2015
    STD: 09:45 ATD: 09:36
    STA: 14:15 Landed: 13:36

    Var i gaten en time før afgang. Gaten havde sin egen sikkerhedskontrol, hvilket er fint nok, men der ikke toilet i gaten. Lidt upraktisk, hvis man skal lette vandet lige inden flyveturen. Flyet havde wi-fi - jeg måtte ganske vist betale 17 dollars for det, men så var det til gengæld forholdsvis hurtigt og stabilt hele vejen. Jeg fik desværre ikke taget billeder af maden, men den var heller ikke noget at råbe hurra for. En time efter afgang fik jeg valget mellem pasta og kylling. Jeg valgte kylling og fik et lille stykke med halvkogte kartoffelbåde og en kedelig tomatsovs. Dertil lidt tør salat og en ganske glimrende brownie til dessert. Gratis drikke, men jeg fik da et blik, da jeg bad om min tredje dåse cola. Umiddelbart før landing fik vi en boks med en varm sandwick (helt ok med kalkun og ost) samt en lille pose chips og et stykke chokolade. Det var ikke meget jeg fik sovet undervejs, men jeg fik set en film og surfet en del. Og så rystede min stol en del fordi drengen bag ved mig hamrede løs på den trykfølsomme skærm. I Newark gik paskontrollen fint, selv om det altid tager frygtelig lang tid.

    Ved gate i Berlin:
    upload_2015-3-20_15-11-9.png
    upload_2015-3-20_15-11-34.png
     
    Flemming Poulsen, Ekeren, jefi99 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Da siden jo hedder bonusfeber.dk, har jeg lavet nedenstående regnskab for min seneste tur til New York. Om ikke andet, så til inspiration til, hvordan man kan bonusoptimere en rejse. Måske kunne jeg endda have fået endnu mere ud af turen?


    Regnskab CPH-OSL-LHR-JFK/EWR-ATL-MAN-LHR-CPH (4. til 14. marts 2015)

    upload_2015-3-20_23-14-58.png

    upload_2015-3-20_23-14-29.png

    Bonus-total-regnskab:
    2.250 EuroBonus-point
    -8.277 Avios/+10 Tier Points
    86.335 Club Carlson-point
    4.148 Delta SkyMiles/8.295 MQM/3 MQS
    82.797 IHG-point
    600 Topbonus-miles

    Kommentarer:

    Som valutakurs har jeg brugt kursen på den dag, jeg har betalt. Da dollaren er steget voldsomt den seneste tid, er hotellerne f.eks. blevet dyrere i tiden fra jeg bookede til jeg betalte.

    De to priser på turen fra København til Oslo skyldes Norwegian-strejken. Jeg var nødt til at købe en kæmpedyr SAS-billet i sidste øjeblik. Jeg har anmodet om at få den refunderet hos Norwegian, men jeg har endnu ikke hørt noget. Den skæve Norwegian-pris skyldes, at jeg brugte 171,51 kroners CashPoints, som jeg havde opsparet. Den skæve pris hos SAS skyldes, at jeg har betalt med euro på flysas.com, da sas.dk ikke virkede.

    Billetten fra Oslo og hjem til Manchester var en rejsedeal købt hos flyfar.ca. Der gik laaaang tid og jeg modtog ikke nogen bekræftelse, så jeg troede, det var fup. Men efter at have rykket for billetten tre gange, fik jeg en bekræftelse, og der har ikke været nogen problemer. Det er ellers ikke fordi jeg normalt går efter SkyTeam, men til den pris kunne jeg ikke sige nej.

    På Holiday Inn Express måtte jeg købe aftensmad i restauranten for minimum 40 USD for at opfylde den sidste challenge i IHG’s Set Your Sights-kampagne.

    Jeg har faktisk fået noget mere bonus end jeg regnede med. Hos Club Carlson havde jeg regnet med 30.000 ud over det normale, så at jeg har fået 70.000 er selvfølgelig en glædelig overraskelse.

    Hos IHG gik jeg helt klart efter at opfylde deres udfordring i Set Your Sights-kampagnen, men at der kom 25.000 point i ’completion bonus’, havde jeg ikke regnet med. Dejligt!

    Jeg har ikke medregnet EuroBonus-point for betaling med SAS EuroBonus Mastercard - simpelthen fordi jeg ikke har gidet slå det op på kontoudtogene :) Men der er vel knap 2.000 point oveni.
     

    Attached Files:

    Senest redigeret: 20/3/15
    Daniel K, Flemming Poulsen, mhsalv og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Et ord fra mig er "flot" :)

    Og må lige tilføje at dette nok kunne blive årets point høst gjort på en tur.

    Det er et super eksempel på hvad der kan opnås af point - selvom man bor i Danmark.
     
    Beaglen, Frequie, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 26
    Flyselskab: United
    Rute: EWR-BOG (New York/Newark-Bogota)
    Rutenummer: UA1068
    Flytype: B737-700
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 22A
    Dato: 23. marts 2015
    STD: 16:34 ATD: 16:46
    STA: 21:34 Landed: 21:35

    Check-in foregik ved en automat, men pludselig bad den mig om at tilkalde hjælp. Der kom en venlig mand, stillede mig et par spørgsmål om min rejse og trykkede på ufatteligt mange knapper. Men alt var i orden... Videre til sikkerhedstjek, hvor jeg først blev 'swipet' med et stykke papir. Den uniformerede herre fortalte ikke hvad det gik ud på, men på maskinen stod der noget med 'explosives'. Jeg blev godkendt og gik videre til transportbåndet og røntgen-maskinen, hvor jeg ledte efter bakker, tog computer ud og jakke af. Men jeg blev bedt om at beholde tøjet på og lade tingene blive i kufferten. Den skulle stadig scannes, men det var kun et 'pre-tjek'. Jeg gik gennem metaldetektoren uden problemer og undrede mig meget. Specielt fordi jeg ikke sidenhen blev 'rigtigt' sikkerhedstjekket.

    Som Star Alliance Gold ville jeg ind i United Club - deres lounge. Men selv om den var stor, var der fuldstændig fyldt. Da jeg samtidig ikke kunne komme på internettet og skulle stå i kø i baren for at få en cola, droppede jeg det. Så var der mere fredeligt og roligt i gaten - og i øvrigt en ganske glimrende sandwich-bar, hvor man selv kunne bygge sin sandwich på en tablet.

    Allerede her blev det tydeligt, at jeg var på vej mod spansktalende Sydamerika. Der blev talt spansk først, og derefter engelsk. Og jeg fornemmede, at det langt fra var alle detaljer, der kom med på engelsk. Nå, pyt... Der blev boardet i hele fem grupper - hver med deres kø. Dét fungerede!

    Jeg havde ikke researchet godt nok, så selv om jeg fik en vinduesplads, var det selvfølgelig lige over vingen. Men der var nu en fantastisk udsigt alligevel. Fra runway kunne man se ind over Manhattans skyline, og med skyfrit vejr var der fra luften et godt kig til Staten Island, Ellis Island, Coney Island - og eftersom vi var nødt til at tage en 180 graders tur i luften, kunne man også se selve lufthavnen.

    Turen tog seks timer. Der var NUL mad til økonomi. Lidt slattent for et alliance-selskab, synes jeg nok. Man kunne købe snacks og der var gratis ikke-alkoholiske drikkevarer.

    Der var skærme ved hvert sæde, men man skulle købe adgang til DirecTV for 7,99 dollars for at kunne se noget. Ikke engang flyets rute kunne jeg få adgang til. Og wi-fi var der intet af.


    Udsigt fra 22A ved gaten i Newark:
    2015-03-23 16.04.53.jpg

    På vej ud af runway. One World Trade Center kan ses i baggrunden:
    2015-03-23 16.53.54.jpg

    Flyet blev helt fyldt:
    2015-03-23 16.04.44.jpg

    Udsigt ud over New Jersey, Manhattan og Brooklyn i baggrunden.
    2015-03-23 17.05.20.jpg

    Ved gate i Bogota:
    2015-03-23 22.36.11.jpg
     
    mhsalv, Flemming Poulsen, Frequie og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side