Nicki Lolk Sørensens rejselog 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 12/3/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 38
    Flyselskab: United
    Rute: LAX-LHR (Los Angeles-London)
    Rutenummer: UA934
    Flytype: B777
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 35C
    Dato: 17. april 2015
    STD: 17:45 ATD: 17:37
    STA: 12:20 Landed: 12:33

    I LAX skulle jeg bare gå fra gate 76 til 74, så det var hurtigt overstået. Jeg fik provianteret lidt og havde en klar ambition om at skippe måltidet i flyet. Der er vist noget med, at det hjælper på jetlagget. Jeg nåede en tur i United Club og fik skrevet forrige trip report.

    Umiddelbart før boarding nuppede jeg igen et par sovepiller og stillede mig klar i boarding-gruppe 1 som Star Alliance Gold. Men det var underligt nok gruppe 2, der først rykkede på sig. Det var vist en smutter... Os i gruppe 1 skulle til gengæld gennem First og Business for at komme ned til Økonomi, hvorimod gruppe 2 kunne gå direkte i Økonomi. Så for mig var det bare en omvej.

    En ting jeg ikke havde prøvet før: Personalet bad passagerne om at lukke 'overhead compartment' - jeg ved ikke hvorfor...

    Jeg havde desværre fået en gangplads denne gang. Flyet var helt fyldt, så jeg orkede ikke at spørge om en ny plads. Men jeg faldt hurtigt i søvn og vågnede enkelte gange undervejs. Den ene gang kunne jeg konstatere, at der stod en bakke mad foran mig. Næste gang jeg vågnede, var den væk. Jeg vågnede på et tidpunkt og konstaterede, at klokken nu måtte være 10 i Danmark - og jeg burde derfor holde mig vågen for at få døgnrytmen på plads. Meget betænksomt kom en stewardesse forbi og spurgte om jeg ikke ville have noget at spise, for det havde jeg jo ikke fået tidligere. Men jeg takkede nej.

    Desværre faldt jeg alligevel i søvn igen og vågnede til morgenmad. Den var ikke så meget værd: En 'omelet', der vist ikke bestod af andet end æg samt 'sausage', der var en lillebitte kedelig hakkebøf. Dertil en underlig kartoffelsubstans, som jeg ikke kunne få ned. Så var der en tør croissant med smør og marmelade til. Og det mest interessante: Den klassiske gang melonstykker.

    Kort efter landing købte jeg internetadgang for 19.99 dollars. Det fik jeg ikke meget ud af, fordi jeg sov så meget. Men det er imponerende så mange gange WorldMate opdaterer med ændret ETA. Mindst hvert kvarter blev der lagt et minut til eller trukket et fra.

    Landingen i LHR gik fint med paskontrol og sikkerhedstjek. Men der skal godt nok gås langt, selv om det er i samme terminal.
     
    Senest redigeret: 19/4/15
    mhsalv "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 39
    Flyselskab: United (codeshare - SAS fløj)
    Rute: LHR-CPH (London-København)
    Rutenummer: UA7041
    Flytype: A321
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 17F
    Dato: 18. april 2015
    STD: 14:05 ATD: 14:02
    STA: 17:00 Landed: 16:50

    Jeg var overbevist om, at SAS havde en lounge i Terminal 2, så den gik jeg på jagt efter. Men det var forgæves. United, Lufthansa, Air Canada og flere andre, men ingen SAS. Så jeg gik i stedet i Boots og fik brugt nogle af de pund, jeg havde liggende i pungen fra sidste gang.

    Selve turen gik fint. Jeg sad på en række for mig selv, men flyet var da mere end halvfyldt.

    Ankom for tidligt i CPH og jeg var med metroen inden for et kvarter. Dejlig effektivt!
     
    mhsalv, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  3. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    SAS havde en lounge i LHR i terminal 3. Loungen lukkede i forbindelse med at StarAlliance og SAS blev samlet i terminal 2.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 40
    Flyselskab: Austrian
    Rute: CPH-VIE (København-Wien)
    Rutenummer: OS308
    Flytype: A320
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 16A
    Dato: 25. april 2015
    STD: 07:10 ATD: 07:10
    STA: 09:00 Landed: 08:52

    I lufthavnen kunne jeg ikke tjekke ind på automaten. Der var en del flyselskaber, der var inaktive på touchskærmen, så der må have været nogle tekniske problemer. Jeg måtte derfor til skranken, men det tog ikke lang tid. Videre til sikkerhedskontrollen - eller rettere køen til sikkerhedskontrollen. For der var kø fra sikkerhedskontrollen og helt hen til rulletrappen i Terminal 2. Vanvittigt! Jeg tænkte igen på de stakkels mennesker, der flyver indenrigs. Tavlen fortalte om en ventetid på 8 minutter - det ændredes til 9 minutter senere. Og meget, meget overraskende viste det sig rent faktisk at passe - næsten. Hvis ikke det var fordi en sikkerhedsmedarbejder spurgte om det var min computer og pegede på en bakke med min computer. Jeg undrede mig meget - det kunne jo ikke være fordi der var vand i den. Men den var blevet udsøgt til en stikprøve og så gik hun i gang med den fine maskine, der kan finde eksplosiver. Og prøven var positiv!!! Her tænkte jeg, at nu når jeg ikke flyet og skal ind til afhøring og alt muligt. Mit bedste bud var, at det var fordi jeg for otte dage siden havde været på skydebane i Las Vegas og en eller anden krudt-substans var nået frem til computeren. Men der blev ganske simpelt taget en prøve mere, som var negativ. Og endnu en prøve bekræftede det. Ingen problemer, og videre gennem Tax-Free. Jeg smuttede en tur i SAS-loungen for at se, om jeg kunne udskrive en busbillet, som jeg skulle bruge i Wien. Heldigvis kunne jeg udskrive på de opstillede computere, men pdf-filer kunne den ikke klare! Så jeg måtte have fat i min egen computer og installere netværksprinteren, og SÅ lykkedes det. Herligt at der er mulighed for den slags. Jeg fik også lidt mad og spurgte i loungen, om de kunne tilføje mit EuroBonus-nummer til turen, men det kunne hun ikke og henviste mig i stedet til gaten. Her noterede hun mit nummer, og jeg satte mig for at vente. Da boarding begyndte, stillede jeg mig i kø som en af de første pga. Star Alliance Gold. Kvinden fra før tog fat i mig igen, da hun ikke kunne få det til at virke. Hun havde dog bare noteret et forkert nummer, så det blev hurtigt fixet.

    Jeg fandt min plads i flyet og fik rækken for mig selv. Som sædvanlig faldt jeg hurtigt i søvn. Jeg vågnede igen efter en halv time i luften, hvor personalet begyndte servering. Der blev udleveret en 'apfelkamm', som ikke lige er min livret. Derudover var der gratis ikke-alkoholiske drikkevarer. Jeg ved faktisk ikke, om de overhovedet havde alkohol med, men klokken var jo også kun 07:40!

    Ellers en rimelig begivenhedsløs tur, hvor jeg kunne lytte til tre danske piger bag mig, hvoraf de to vist aldrig havde fløjet før. For den tredje pige forklarede konstant, hvad der skete og oversatte desuden de tyske meldinger.

    Vi landede lidt for tidligt i Wien og blev sat af ved siden af et Adria-fly med Star Alliance-bemaling. Videre med bus til, hvad der virkede som en meget moderne terminal. Den må være blevet renoveret for nylig? Meget lækkert lys og moderne indretning. De forskellige lystavler bestod af lettere matteret glas med bagprojekteret lys, der tydeligt angav, hvor jeg kunne finde bagagen. Jeg var imponeret! Dog var der ikke særlig meget plads omkring de mange bagagebælter. Hurtigt ud af lufthavnen til busholdepladsen, hvor jeg skulle videre til Bratislava.


    Ved gate i København (A14):
    2015-04-25 06.26.29.jpg

    Umiddelbart før landing i VIE:
    2015-04-25 08.37.59.jpg

    Ud ad flyet i VIE:
    2015-04-25 08.48.13.jpg
    2015-04-25 08.48.25.jpg
     
    Frequie, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Fedt med tur til BTS også selvom det er via landjorden det sidste stykke. Jeg har boet der et par år og regner med at tage en tur derned i Sep. Er lidt bitter over AB ikke flyver CPH-VIE længere da jeg kunne have brugt 4.500 avios og nu istedet må bruge 1.700+ med Austrian. Hva skal du dernede og hvor bor du?
     
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Jeg har faktisk købt billet TO gange hos Norwegian, da de fløj direkte, men begge gange blev turen aflyst på grund af arbejde. Det virker som en utroligt hyggelig by! God stemning, flotte bygninger, masser af restauranter med gade-servering og der virker ret sikkert.

    Jeg er bare på ferie og bor på Park Inn. Det var faktisk en af grundene til at tage herned, at Park Inn er blandt Club Carlson-hotellerne i laveste kategori: 9.000 point. Med Club Carlsons triple-promotion er det jo lige før, at én overnatning i Danmark kan give én overnatning hernede. Og hotellet er ganske glimrende standard. Jeg undrede mig dog over et spørgsmål ved check-in. Om jeg ville have et roligt værelse, eller et værelse med udsigt. Jeg kunne ikke få begge dele :) Jeg tog et roligt, fordi min døgnrytme er fucked - det er derfor jeg skriver på dette tidspunkt!

    På torsdag tager jeg færgen tilbage til Wien og er der et par dage, inden turen går hjem.

    Og så er landet nummer 38, jeg har besøgt. Jeg skulle gerne nå min alder (39), inden næste fødselsdag :)
     
    mhsalv, tbh, jakobv84 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ik' dårligt. Super lokation. Begge byer er meget sikre især i centrum. Ingen grund til at frygte noget eller nogen (indenfor rimelighedens grænser selvfølgeligt). Du får her lidt uopfordrede tips (google dem for detaljer):
    I Bratislava,
    - Masser af cool pubs i "old town" i mange stilarter. Et par der står ud i hukommelsen for mig er Lemontree & Sky, The PUB og Casa del Havana. Festlivet og disko-dasko lever i bedste velgående så der er rig mulighed for at være meget længe oppe og snakke med nogle søde lokale trunter.
    - Restauranter er so-so, men i det mindste er det billigt. Primi, Slovak Pub og Rio Grande er ihvertfald alle OK. UFO hvis budgettet kan bære det.
    - Attraktioner / seværdigheder er helt ærligt begrænset. Gåturen igennem Old Town (Stare Mesto) og op at se slottet er musts.
    - Shopping er nok stadigt so-so, men en tur rundt om Eurovea er fint kombineret med en gåtur.
    I Wien:
    - spis schnitzel på Fiegelmüller (det er den reelle grund til jeg planlægger en tur derned). Så får du ikke flere restaurant tips da du har alt hvad der er nødvendigt.
    - Både Schönbrunn Palace og St. Stephens Cathedral er ok cool.
    - Hvis du er til kunst er deres kunsthistoriske museum et must. Ligeså er opera og klassisk musik på højt niveau i begge byer faktisk.
    Hyg dig!
     
    Senest redigeret: 26/4/15
    mhsalv, asf, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Mange mange tak. Jeg kan godt fornemme det med antallet af seværdigheder i Bratislava. Men det er helt fint med mig, for der skal bare slappes af.

    Jeg må jo nok hellere få en schnitzel i Wien, så nu ved jeg, hvor den skal indtages :)
     
    Michaelolesen "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Dit brug af ental tyder på du ikke helt har forstået det...
     
    mhsalv, jefi99, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Wien er en rigtig hyggelig by med meget venlige og imødekommende mennesker. Do & Co ved katedralen er et besøg værd - dog i den lidt dyrere ende.
    Har en af gangene boet på Hilton am Stadtpark i et business room med hele moletjavsen. Morgenmads-restauranten der er til dato den bedste, jeg har oplevet på noget hotel. Og så går der et lufthavnstog lige til hotellet.
     
    Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  11. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
     
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Jeg var faktisk ikke klar over, at jeg kunne bruge SAS' fasttrack - det ser jeg nu på deres hjemmeside, at jeg kan. Troede jeg skulle i CPH Express, og da jeg ikke havde fået registreret mit EuroBonus-nummer på bookingen, ville jeg ikke forsøge det.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Og husk lige et billede til spise tråden: http://forum.bonusfeber.dk/threads/hvad-vi-spiser-når-vi-er-ude.1107/
     
    jefi99, THammer og Kristian "Synes godt om dette"
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Regnskab CPH-DUS-TXL-EWR-BOG-EWR-FRA-CPH (4. til 14. marts 2015)

    upload_2015-4-29_11-8-14.png

    Kommentarer:

    Samlet set en tur på 13 dage i Nord- og Sydamerika for under 3.000 kroner for fly og hotel. Det må siges at være godkendt!

    Efter den seneste tur var det tid til at bruge point. Faktisk havde jeg for længe siden bestilt hotel i Bogota, men da IHG’s Point Breaks kom, blev der øjeblikkeligt skiftet. Og for de 35.000 point fik jeg altså syv nætter i et værelse på over 50 kvadratmeter med køkken, bad, stue, spisestue, soveværelse og garderobe. Meget imponerende, men jeg var da også blevet opgraderet til en ’executive suite’, da jeg er guld-medlem. Morgenmad som roomservice kostede cirka 50 kroner, så det var svært at sige nej til. Jeg fandt desuden ud af, at de syv nætter tæller med i statusregnskabet, så jeg er godt på vej mod guld næste år også.

    Det er stadig ikke lykkedes mig at få Avios for DUS-TXL. Jeg har naturligvis forsøgt at claime via hjemmesiden, men her fik jeg et afslag - de påstår jeg allerede har fået point. Forleden måtte jeg så maile et billede af boarding-kortet, men jeg har endnu ikke hørt noget.

    Jeg har ikke talt EuroBonus-point med, som kommer i form af, at jeg har betalt med SAS EuroBonus Mastercard.
     
    clager, tbh, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 41
    Flyselskab: Austrian
    Rute: VIE-CPH (Wien-København)
    Rutenummer: OS301
    Flytype: A320
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 6A
    Dato: 3. maj 2015
    STD: 07:15 ATD: 07:08
    STA: 09:00 Landed: 08:53

    Jeg boede den sidste nat på NH Hotels i Wiens lufthavn. Havde jeg vidst, at der var et hurtigtog, der gik direkte fra centrum til lufthavnen hver halve time på 16 minutter, så var jeg nok blevet i centrum. Men Google Maps kendte ikke City Airport Train (CAT)...

    Der var derfor heller ikke langt til lufthavnen så tidligt om morgenen. Jeg gik til automaten og foretog check-in, hvorefter jeg selv skulle sende bagagen videre i systemet. Det var simpelt med en scanning af boarding-kortet, udskrift af bag-tag og et tryk på en knap - så var den sendt af sted. Men lidt pudsigt, at der stod tre personaler for at hjælpe folk ved fire bagdrops. Det er begrænset, hvad de så sparer...

    På vej op til loungen lagde jeg mærke til en ting på boarding-kortet: SK*P! Der plejer at stå SK*G for Gold, så mon de tror jeg er Pandion? Det udløste nu ikke nogen form for ekstra service, men jeg syntes, det var lidt pudsigt. I red|lounge, som Austrian kalder deres lounges, scannede de boarding-kort og tjekkede mit Star Alliance Gold - og sendte mig til venstre. Jeg skulle jo ikke ind i deres business-lounge! Loungen virkede meget ny og meget lys - måske lidt for lys til at have den rette stemning. Til gengæld var der god mad :) Jeg fik en gang røræg samt et flute med skinke, ost og Nutella - dog ikke på en gang. Jeg er ikke sikker på, at det var rigtig Nutella, men den smagte godt og blev serveret i en lille skål. Der var rig mulighed for at få noget at drikke - inklusive lidt bobler til morgenmaden.

    Videre til gate F32, der lå noget længere væk end jeg havde regnet med. Men jeg var i god tid, så det var ikke noget problem. Jeg synes, det var et større problem med rygerlokalet lige ved gate. Uanset hvor meget de suger, så kan jeg lugte det. Men der ER frygteligt mange østrigske rygere og de er ikke nået op på samme fornuftige niveau som Danmark - desværre.

    Boarding gik fint med scanning af boarding-kort og et 'Guten Morgen' til flypersonalet. I flyet blev der spillet klassisk musik, hvilket er en pudsig detalje. I like...

    Undervejs gav det - igen - Apfelkamm og ikke-alkoholiske drikkevarer. Og så i øvrigt en kedelig udsigt henover Tyskland, for jeg kunne ikke falde i søvn denne gang.

    Landingen i København gik en tur henover Sverige og vi landede fra nordøstlig retning. Det er vist ikke den normale retning?

    Ud i Københavns Lufthavn og ned til bagagebåndene, hvor jeg igen var lidt irriteret over, at man ikke har hængt en skærm op, lige når man kommer ud af døren. Man skal af en eller anden grund forbi bånd 1 og 2 før man kan se, på hvilket bånd ens bagage kommer. Det er da let at fixe... I øvrigt tog det bagagen over et kvarter om at komme frem, og når 'pølsevognen' ikke har åbent så tidligt, føles det som lang tid :)

    2015-05-03 06.10.48.jpg
    2015-05-03 06.09.20.jpg
    2015-05-03 06.25.55.jpg

    Og så lige et skilt fra Wien :)
    2015-05-02 08.43.38.jpg
     
    Clipper, Kristian, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jajaja men hvordan var schnitzlen!?
     
    Kristian og mhsalv "Synes godt om" dette.
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Jeg må jo med skam meddele, at jeg aldrig fik en schnitzel. Jeg var ikke sulten, da jeg gik forbi, og så kom jeg aldrig tilbage. Ville have købt en på lufthavnshotellet, men de havde ikke åbent, da jeg var sulten.

    Men så har jeg en god grund til at vende tilbage! ;)
     
    Beaglen, Clipper og Kristian "Synes godt om dette"
  18. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Synes heller ikke vi har set nogen billeder af Gösser eller Stiegl i øl-tråden..? :eek::p
     
  19. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Skal det hele handle om mad og drikke???
     
  20. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    og fly, men ellers ja :D:p
     
    Clipper og clager "Synes godt om" dette.

Del denne side