Nicki Lolk Sørensens rejselog 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 12/3/15.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 48
    Flyselskab: Interjet
    Rute: MEX-JFK (Mexico By-New York)
    Rutenummer: 4O2994
    Flytype: A320
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 1F
    Dato: 23. maj 2015
    STD: 00:20 ATD: 00:18
    STA: 06:10 Landed: 06:02

    Efter fem dages ferie i Costa Rica og tre dages arbejde i Mexico var det tid til at vende snuden hjem. Fra Mexico gik turen til New York JFK på cirka 4,5 timer midt om natten.

    Jeg ankom til lufthavnen i god tid på trods af det, der i Danmark ville svare til myldretidstrafik - bare en fredag aften. Taxachaufføren satte mig af ved Interjet i terminal 1, som jeg bad ham om. Men her blev jeg hurtigt sendt videre til F2, som lå laaaangt væk i den anden del af terminalen.

    Da jeg købte billetten, var jeg overbevist om, at jeg havde husket at vælge 1 stk. indchecket bagage, men det stod ikke på min billet, så jeg var egentlig forberedt på at blive opkrævet en mindre formue. Men kufferten blev checket ind uden problemer, og jeg fik udleveret boarding-kort. I modsætning til sidste gang var det blot en kassebon! Skrankepavinden spurgte om adresse i USA, hvilket hun jo skal, og jeg gjorde opmærksom på, at jeg bare er 'in transit'. Jeg blev også spurgt, om jeg havde ESTA, hvilket jeg svarede bekræftende på. Og så skete der noget, jeg ikke har prøvet før. Hun siger, at hun ikke kan finde mit ESTA. Det var jeg slet ikke klar over, at flyselskaberne kunne slå op. Men jeg gættede på, at hun ikke havde oversat ø'et i mit efternavn - og ganske korrekt. Så kunne hun finde mit ESTA!

    Jeg fik mit pas tilbage sammen med CBP-seddel nummer 6059B for indrejse i USA - desværre på spansk.

    Efter sikkerhedskontrollen kunne jeg konstatere, at cirka halvdelen af butikkerne var lukket. Tidspunktet taget i betragtning var det ikke overraskende. Men jeg fik en Pina Coco Jogurt Frappucino hos Starbuck, som smagte fremragende!

    Jeg havde fået at vide, at gaten ville blive annonceret klokken 23:30, men på vej til taxfree klokken 23:08 gik jeg forbi en skærm. Her stod der pludselig, at mit flynummer afgik klokken 23:10 fra gate 27! Panik, panik og af sted til gate - dog med en vis skepsis i baghovedet. Der var da heller ikke nogen ved gaten og det viste sig senere, at der var tale om en fejl. En fejl, de i øvrigt gentog senere på et fly til Guadalajara. Men gatepersonalet, der kom et par minutter senere, fik travlt med at besvare samme spørgsmål fra bekymrede passagerer.

    Vi blev boardet i grupper, og jeg skulle sidst om bord. Kort efter kom vi i luften med en flot udsigt ud over kæmpebyen Ciudad de México i nattemørke.

    Jeg havde planlagt at sove hele vejen, men det lykkedes kun i korte perioder. Jeg lagde dog ikke mærke til, at de kom forbi med serveringsvognen, så jeg må da have fået lidt søvn - men slet ikke nok.

    Kontaktlinserne havde jeg taget ud kort efter afgang, så det var ikke meget jeg kunne se undervejs (jeg bruger -6). Men Atlanterhavet er letgenkendeligt, og det samme er øst på dét tidspunkt, så det var ikke svært at gætte, at vi nærmede os New York.

    Ned kom vi da også i JFK, og efter en lang taxatur ankom vi til gate. Herefter skulle der dog gå 10 minutters tid, før de fik åbnet døren. Jeg var ude som den første og fandt vej til immigration. Efter at have udfyldt en engelsk udgave af blanketten og efter lidt ventetid i køen, blev jeg henvist til en automat, der tog billeder og fingeraftryk. Jeg har dog svært ved at se det smarte i det for andre end personalet, for bagefter skulle jeg om bag i køen og vente på at aflevere den seddel, som automaten havde spyttet ud. Det var dog en flink sort herre, der sendte mig videre, selv om han havde lidt svært ved at forstå, at jeg nu skulle bruge 11 timer på at komme til Newark...

    Bagagen var fremme på båndet, da jeg nåede frem og så gik turen med Airtrain, Subway, NJ Transit og endnu en omgang Airtrain til Newark.



    Flyskygge i New Yorks morgensol:
    2015-05-23 06.08.20.jpg
     
    asf, mhsalv, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 49
    Flyselskab: SAS
    Rute: EWR-CPH (New York-København)
    Rutenummer: SK910
    Flytype: A340 (Gudrod Viking)
    Klasse: Business
    Sæde: 5A
    Dato: 23. maj 2015
    STD: 17:40 ATD: 18:11
    STA: 07:15 Landed: 07:12

    Jeg var i voldsomt god tid i Newark. Jeg havde overvejet at tage på en gang shopping i NYC, men jeg kunne ikke finde ud af at opbevare bagagen, så jeg tog bare til lufthavnen. Her var der et SAS-skilt, der angav, at check-in åbnede klokken 13:30. Der var stadig 2½ time til, så jeg fandt en bænk med adgang til strøm og fik tiden til at gå med gratis wi-fi – i øvrigt fra Lufthansa, hvis check-in lå lige ved siden af SAS.

    Jeg havde glædet mig til denne tur. Slog op på checkmytrip.com og så, at jeg var tildelt sæde på række 53 på en A330-300. Så på Seatguru, at der er to konfigurationer på denne flytype, men at der kun er en række 53 på den konfiguration, som samtidig har 1-2-1 på business. Ergo er der tale om SAS’ nye kabine. Jeg søgte derfor om opgradering via Optiontown, og den gik sørme igennem. Via SAS’ hjemmeside kunne jeg nu vælge sæde (gratis for EuroBonus Guld), og her fremgik samme 1-2-1-konfiguration på Business. Yay! 5A blev valgt - på nordsiden og uden 'sidekammerat'.

    Check-in åbnede lidt før tiden, og jeg nuppede Business-skranken, hvor der hurtigt blev udskrevet boarding-kort og sat ’priority’ på min bagage. Samtidig blev jeg verbalt inviteret til at bruge loungen – og jo tak for det.

    Jeg havde undersøgt sagen inden, og desværre var der ingen Star Alliance-lounge i dén terminal med brusebad. Det kunne jeg ellers godt bruge. Så jeg gik til SAS-loungen, der på det tidspunkt var stort set tom. Der var en fin lille buffet med lidt brød, kiks, pålæg og salat. Dertil sodavand, øl, vinde og spiritus. Jeg fandt en plads med strøm og loggede på internettet. Der var stadig over tre timer til afgang, som jeg kunne bruge på lidt kedelig administration og Netflix. Men efter halvanden times tid var loungen så fyldt – og internettet var i mellemtiden blevet så langsomt, at det i praksis var ubrugeligt. Så jeg bevægede mig i stedet ud til gate, hvor jeg stadig havde 30 minutters gratis internet til rådighed.

    Derefter kunne jeg nyde udsigten til SAS-flyet og Manhattan i baggrunden. Jeg kunne ikke helt se, hvad flyet hed, men det viste sig senere, at der var tale om Gudrod Viking.

    Endelig nåede vi frem til boarding, ’velkommen om bord’ og en hånd, der viste, at jeg skulle gå til venstre ind til business. Og her faldt det hele så på gulvet. 2-2-2-konfiguration, A340 og ældgamle sæder. Mit humør skiftede på et par sekunder – jeg var SÅ skuffet! Men der var jo ikke andet at gøre end at få bagagen på plads og indkvartere mig. Øv, nu skulle jeg sidde ved siden af en, selv om jeg havde set frem til at sove alene med tilhørende privatliv. Jeg satte mig ned og lagde som det første mærke til skærmen, der lignede noget fra 80’erne. VHS-kvalitet, der kun lige bevæger sig over en kodet pornofilm. Jeg fandt fjernbetjeningen og blev mødt af gamle brødkrummer, der havde samlet sig i holderen. Føj! Men jeg kunne sandelig ikke betjene IFE på det tidspunkt, så jeg måtte finde på andet at lave. Der var ikke USB, så jeg måtte sætte telefonen til stikkontakten. Der lå et fint amenity-kit med blindfold, ørepropper, tandbørste og –pasta samt en lille pose med håndcreme og læbepomade. Desuden var der en Hästens-pude og –tæppe/dyne. Det virkede lækkert.

    Min sidekammerat fik også sat sig - vist nok en svensk kvinde. Den øvrige business-kabine blev også fyldt, selv om jeg i det mindste havde forventet, at der ville være en del tommer pladser. Der måtte jo være sket en ændring af flyet og dermed en væsentlig forøgelse af antallet af business-pladser, som de vel ikke bare kunne komme af med på så kort tid? Men nej, der blev fyldt op og der var højst en enkelt eller to tomme pladser.

    IFE kunne jeg altså ikke betjene på nuværende tidspunkt, og det samme gjorde sig gældende for stolen. Vi boardede ellers i god tid, så jeg ville undersøge funktionerne, men jeg kunne kun hæve underdelen. Sikkert fordi man ikke skal lægge sig ned under taxi og takeoff.

    Der blev serveret en pre-flight drink, hvor man kunne vælge mellem appelsinjuice og champagne. Jeg tog et glas champagne, der viste sig at være et glas vand! Ak ja, sådan kan man tage fejl. Jeg kunne selvfølgelig have kaldt på personalet og bedt om endnu et glas, men jeg valgte bare at være yderligere skuffet – og en anelse sur.

    Jeg hørte personalet tale lidt om problemer med sikkerheden uden helt at opfatte, hvad det gik ud på. Men senere fortalte kaptajnen over højttalerne, at boarding blev afbrudt, da lufthavnen havde opdaget brud på sikkerhedsprocedurerne. Han kom ikke nærmere ind på, hvad det gik ud på, men vi blev selvfølgelig forsinket. Boarding blev senere genoptaget, men vi kom først fra gate en halv time senere end planlagt.

    Endelig kom vi i luften og personalet kom rundt. Først for at høre om vi ville vækkes til morgenmad. Jeg sagde, at jeg hellere ville skippe aftensmaden og falde i søvn - jeg havde jo ikke fået så meget søvn natten før på foregående fly. Senere kom de rundt med varme cashews i en porcelænsskål, og her valgte jeg så at få champagne til. En meget lille ting: Det blev serveret på en dug, der var lagt på hovedet – SAS-logoet vendte altså ikke den rigtige vej. Nødderne og champagnen smagte ganske glimrende og blev slugt i en fart, så jeg kunne komme til at sove.

    Men sædet kunne stadig ikke lægges ned. Personalet fortalte, at der var problemer, men de var ved at genstarte systemet. I mellemtiden kunne jeg lige så godt tage aftensmaden med, da jeg alligevel ikke kunne sove. Over højttalerne fortalte de, at vi de næste 5-10 minutter ikke måtte røre ved fjernbetjeningen til stolene, men så skulle de også komme til at virke.

    Der blev uddelt vaskeklude til ansigtet. Den jeg fik, var delvis kold og delvis lunken. Kedeligt…

    Til forret blev der serveret en meget lækker laks med lidt salat til. Her var jeg imponeret! Det var jeg til gengæld ikke over IFE’en, der først kom i gang 70 minutter efter afgang. Jeg begyndte at se en film, men efter ti minutter genstartede systemet. Yderligere ti minutter senere var det oppe at køre, og jeg kunne starte forfra. Kameraerne ude på flyet virkede dog ikke. Navigationen var heller ikke noget at råbe hurra for, men systemet er jo også gammelt.

    Jeg prøvede igen sædet, men intet skete. Da de kom for at hente bestik og service fra forretten, spurgte jeg lidt utålmodigt, om det snart ville virke. Det burde det allerede gøre, forsikrede de mig, men de kunne heller ikke lægge sædet ned. I stedet måtte to mennesker fra personalet genere de fem medpassagerer omkring mig for at lægge sædet manuelt ned! Så jeg måtte kravle ind på sædet og forsøge at lægge mig tilrette. Som min 'sidekammerat' konstaterede: "Det er som at være på camping!" Sædet var ikke i nærheden af lie-flat, som jeg jo ellers havde glædet mig til. Faktisk vil jeg næsten påstå, at det var værre end økonomi-sæderne. Jeg lå simpelthen så dårligt og kunne ikke rigtig finde ud af, om min krop er skruet forkert sammen med dimensionerne mellem overkrop, røv og underkrop. Jeg forsøgte stædigt at falde i søvn, mens den øvrige kabine fik hovedret og dessert.

    Jeg vågnede på et tidspunkt og konstaterede, at jeg trods alt måtte have sovet en halv times tid. Men lyset var stadig ikke slukket. Det gjorde det først klokken 21.40 New York-tid – altså fire timer efter planlagt afgang, og tre en halv time efter reel afgang. Jeg kunne fortsat ikke falde i søvn og så lidt komedieserie på IFE, men udvalget var ikke særlig stort. Wi-fi var der selvfølgelig heller ikke noget af. SAS, for fa’n. Vi er i 2015!

    Jeg tror faktisk ikke, jeg fik sovet mere, før lyset igen blev tændt. I stedet brugte jeg tiden på at rode rundt på sædet og prøve at finde en position, jeg kunne slappe af i. Det lykkedes aldrig. Faktisk er jeg også i tvivl om mit sæde kom så langt ned, som det burde kunne. Det var jo sket manuelt. Men jeg kunne se på de øvrige passagerer - specielt de høje - at de også kæmpede med kropsstillingen.

    Lyset blev tændt klokken 23.45 New York-tid. Der var med andre ord kun mørkt i to timer på en 7,5 times flyvning. Det er efter min mening ikke godt nok.

    Jeg nåede at falde i søvn igen kort før morgenmaden, men efter aftale blev jeg vækket. Her kunne det have været rigtig rart med en varm vaskeklud igen for at få søvnen ud af kroppen. Men det kom der ikke.

    Der blev serveret morgenmad, som var fin nok, men ikke overvældende. Der var frugt, brød og smør, og så kom de rundt med en serveringsvogn med pålæg og ost.

    I løbet af natten havde der været god medvind, så kaptajnen meldte, at de ville lande til tiden trods den forsinkede afgang. Før landing måtte jeg have stolen op i korrekt position og dét lykkedes faktisk med automatikken! IFE blev slukket længe inden landing, så der var ikke meget at give sig til under indflyvningen.

    Men som lovet landede vi til tiden. Ud i CPH og til paskontrollen, der hurtigt var overstået. Til gengæld måtte jeg vente lidt på bagagen. Og selv om jeg havde ’priority’, kom min kuffert først som nummer 20-30-stykker.

    Alt i alt en dybt skuffende tur, hvor jeg har betalt for en opgradering, som jeg ikke har fået. Jeg har tænkt mig at skrive til SAS og spørge, om de synes det er retfærdigt.

    (billeder følger, men nu skal jeg boarde næste fly :)
     
    mhsalv, Baadsgaard, Clipper og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Nicki Lolk Sørensen - super skrevet og er med på hvad du skriver.. Se du at få skrevet om dine oplevelser til SAS.. Enig i, at de fleste må være interesseret i at der er mørkt, så man kan få lidt søvn og optionstown eller ej, man skal have et sæde der virker og IFE der virker..

    Og ja, der skal være orden i sagerne med hensyn til en dug, det er ikke en lille ting, det er også rent imagemæssigt..
     
    Beaglen, Clipper, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Billeder fra tur 49 (SAS EWR-CPH). Det var nu ikke så mange jeg fik taget.

    Her den fine udsigt fra gaten:

    2015-05-23 17.00.33.jpg

    Den lækre udsigt bag remoten:

    2015-05-23 17.32.56.jpg

    Og menuen:

    2015-05-24 00.08.35.jpg
    2015-05-24 00.08.45.jpg
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,362
    "Synes godt om" modtaget:
    5,824
    Point:
    113
    Er ked af at høre du fik den gamle kabine - særligt når det ellers har været planen!
    En måde at se forskel på den gamle og den nye er bla. ved at der står SAS på vingespidserne, mens de bare er blå i de gamle. Og derudover er der jo også 4 motorere på A340 (som endnu ikke er opgraderet) - dette er en måde at blive begejstret/skuffet inden man kommer ind i flyveren - håber de kan give dig kompensation for dårlig IFE
     
  6. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 50
    Flyselskab: Norwegian
    Rute: CPH-LGW (København-London)
    Rutenummer: DY2509
    Flytype: B737-800
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 25A
    Dato: 27. maj 2015
    STD: 07:20 ATD: 11:00 (flightstats.com påstår vi er afgået til tiden - det gjorde vi også første gang)
    STA: 08:15 Landed: Ca. 11:45 (flightstats.com påstår vi ankom klokken 06:37?!?)

    Jeg kan godt lide at være i god tid i lufthavnen. Det var jeg ikke denne dag. Først 50 minutter før planlagt afgang var jeg i lufthavnen. Undervejs havde jeg checket ind på app'en, så jeg gik direkte videre til sikkerhedskontrollen. Her var der ikke ventetid, og jeg nåede i forbifarten at se nogle skilte med 'fortrinsvis for pendlere', men om jeg endte i dén kø, ved jeg ikke. 40 minutter før afgang gik jeg til paskontrol, hvor der blot stod tre foran mig i kø. Indtil 7-Eleven og købe lidt mad og så en lang gåtur ud til C34. Jeg havde knap nok sat mig, før de begyndte boarding.

    På plads på 25A gav jeg mig til at spise min mad, så jeg kunne falde i søvn senere. Flyet var ikke engang halvt fyldt og jeg havde rækken for mig selv, efter at 25C fandt en anden plads.

    Flyet taxiede af sted, vi kom op i fart, og kort tid efter bremsede vi igen. Ingen meldinger, men vi kørte til højre og tilbage mod terminalen, og et par minutter senere fortalte kaptajnen, at han havde afbrudt take-off pga. lidt røg fra aircondition.

    Tilbage ved gaten kunne han fortælle, at der ikke stod folk klar, så vi måtte vente lidt på mekanikerne. Da de endelig kom frem - der gik nok en times tid - skulle vi forlade flyet og bevæge os tilbage til loungeområdet i gaten. Vi måtte endelig ikke forlade det område, fik vi fortalt.

    Jeg skulle heldigvis bare på en dags-shoppetur til London, men andre havde vigtigere formål og var aktive på telefonen for at beklage og lave aftaler om. Et par stykker fik plads på en SAS-flyver, men vi andre ventede bare. Der gik dog ikke lang tid, før gate-personalet begyndte at dele mad-vouchere rundt på 75 kroner.

    Tiden gik, og på et tidspunkt fortalte Norwegian, at de nu havde aflyst den efterfølgende afgang til London. Passagererne ville i stedet blive ombooket til 'mit' fly. Det gav jo egentlig god mening, eftersom ingen af flyene var mere end 50% fyldte.

    Endelig omkring klokken 10:00 kunne vi begynde at boarde igen. Der var lidt problemer med de nye passagerer, så de lod de 'gamle' komme ind først. Min app kunne dog ikke finde ud af forsinkelsen, så stregkoden var væk, da 'flyvningen er gennemført', som der stod. Den flinke Norwegian-kvinde mindede mig dog bare om min plads (25A) og bad mig gå om bord, efter hun havde tjekket mit pas.

    Jeg begyndte at spise den nye mad, jeg havde købt for min voucher - dagens anden morgenmad :) En stewardesse fortalte, at flyet nu var fuldt booket, men det gik langsomt med at få passagererne ind. De havde vist stadig problemer i gaten med at få ombooket passagererne på det andet fly. Langsomt men sikkert lykkedes det, men jeg fik altså fortsat rækken for mig selv igen, så helt fyldt var der ikke.

    Med wi-fi ombord fik jeg lige undersøgt EU-reglerne, og ved tre timers forsinkelse (ved ankomst) på en tur på under 1500 km inden for EU kan man få en kompensation på 250 euro, så det vil jeg prøve at få. Der er godt nok en undtagelse omkring 'ekstraordinære omstændigheder', som de nok vil forholde sig til, men nu må vi se. Helt ærligt havde jeg nok ikke søgt kompensation, hvis jeg havde fået refunderet den overflødige SAS-billet, jeg købte i forbindelse med Norwegian-strejken, men nu føler jeg at de 'skylder'.

    Resten af turen gik stille og roligt, som den skal. Ankomst i Gatwick og følge skiltene til paskontrol. Automatisk aflæsning af EU-passet og 'klik', så bliver der taget et billede. Jeg var hurtigt ude på den anden side og på vej til Gatwick Express og Victoria Station.
     
    Senest redigeret: 28/5/15
    Beaglen, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Var det dem, der brokkede sig højest, eller hvordan?
     
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,136
    "Synes godt om" modtaget:
    8,210
    Point:
    113
    Business på norwegian??? og på række 25?
    Men ja held og lykke med kompensationen, den burde være klokke klar, men norwegian igen...
     
  9. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Det arrangerede de selv. Norwegian var slet ikke inde over.

    Fejl fjel felj.... Jeg retter :)
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Blev vel en ret kort shoppetur eller?
     
  11. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 51
    Flyselskab: SAS
    Rute: LHR-CPH (London-København)
    Rutenummer: SK1508
    Flytype: A319
    Klasse: Plus
    Sæde: 5F
    Dato: 27. maj 2015
    STD: 20:30 ATD: 20:28
    STA: 23:20 Landed: 23:10

    Efter otte timers tid i London gik turen hjem igen. Jeg tjekkede en rygsæk ind, fordi jeg havde købt noget væske i London. Den blev betegnet som 'odd-size', så jeg måtte selv tage den videre til en mand, der lagde den på et bagagebånd.

    Ingen kø i sikkerhedskontrollen, og vi fik også boardet til tiden. Oppe i luften faldt jeg i søvn 20-30 minutter, hvorefter maden kom. Koldt men ok (se billedet) og med et par røde Coca Colaer til.

    Meget mere er der ikke at berette. Lidt for tidligt til gaten i København, men det er jo svært at brokke sig over :)

    IMG_20150527_210117.jpg
    IMG_20150527_210108.jpg

    København by night:
    IMG_20150527_215236.jpg

    Sverige i baggrunden:
    IMG_20150527_215831.jpg
     
    clager, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  12. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,782
    Point:
    113
    Kristian "Synes godt om" dette.
  13. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Jeg drikker hverken rød- eller hvidvin, såååå...
     
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 52
    Flyselskab: Norwegian
    Rute: CPH-HEL (København-Helsinki)
    Rutenummer: DY3160
    Flytype: B737-800
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 28D
    Dato: 3. juni 2015
    STD: 20:30 ATD: 20:30
    STA: 23:05 Landed: 23:16

    På grund af andre aftaler i løbet af dagen passede det med at komme i lufthavnen allerede klokken 17. Jeg havde checket ind på app'en og gik gennem sikkerhedskontrollen på et par minutter. Lidt køb i taxfree og så af sted til gate A6. Hold nu op, hvor var der mange mennesker i lufthavnen. Det er åbenbart rush hour! Men jeg kom igennem menneskemængden og ned til A-fingeren, hvor jeg havde planer om at plante mig i gaten og ordne et par småting på computeren. Både computer og telefon trængte til strøm, og den slags er åbenbart ikke let at finde i CPH. I selve gaten var der et EDB-stik, som jeg ikke kunne bruge til noget. Så gik jeg på jagt i de nærliggende gates for at kigge der. Udover at de var fyldt med folk, så var der heller ingen strøm her. Så det endte med at jeg måtte placere måsen på gulvet ude på gangen, hvor der var et stik. Det må I kunne gøre bedre, CPH!

    Der blev boardet lidt sent, men vi kom alligevel af sted til tiden. Mens flyet kom op i fart kom der nogle meget hårde vindstød fra begge sider, så det nærmest føltes som om vi kørte zig-zag. Men vi kom i luften...

    Flyet var næsten fyldt (langt størstedelen var finner), men på de bagerste rækker - hvor jeg sad - var midterpladsen heldigvis ledig. Skærmene viste Mr. Bean-tegnefilm og Just For Laughs, som jeg efterhånden har set 5-10 gange. Kort før landing lød der et nys, eller noget i den retning, og pludselig kaldte min sidemand på den anden side af gangen (28C) på hjælp fra personalet. Jeg kunne se, at både hun og 28A sad og vendte sig væk fra midtersædet, som ellers var tomt. Problemet var åbenbart på næste række, hvor en mand på 29B holdt sig for ansigtet. Der blev hentet servietter, plasticpose, brækpose og vådservietter, men hvad der helt præcist var sket, fandt jeg aldrig ud af. Der lugtede ikke af bræk, og havde det været næseblod, ville jeg have set blodige servietter. Og jeg spurgte altså ikke, for jeg tror ikke, han var interesseret i mere opmærksomhed.

    Kaptajnen fortalte, at han snart ville påbegynde landing, men at der var meget trafik i Helsinki. Så vi kom på en rundtur, før vi kunne lande - deraf forsinkelsen.

    Under taxi-turen var der udsyn til rigtig mange Finnair-fly. Faktisk var der udelukkende Finnair-fly (som jeg kunne se) bortset fra et enkelt Jettime-fly.

    Ind i lufthavnen og ingen bagage, så det var hurtigt ud gennem den grønne port (intet at fortolde). Så måtte jeg lige stå i en kø på 30-40 mennesker for at få en taxa, men det gik nu hurtigt alligevel.
     
    jefi99 "Synes godt om" dette.
  15. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 53
    Flyselskab: Norwegian
    Rute: HEL-CPH (Helsinki-København)
    Rutenummer: DY3161
    Flytype: B737-800
    Klasse: Økonomi
    Sæde: 31F
    Dato: 6. juni 2015
    STD: 06:30 ATD: 06:33
    STA: 07:10 Landed: 07:12

    Jeg skulle først være taget af sted mandag, men arbejde ændrede planerne. Jeg måtte op i god tid, da jeg havde luret, at det gik meget langsomt i receptionen. Det fik jeg sådan set ret i, da der slet ikke VAR nogen i receptionen klokken 05:05. Jeg ledte efter en kuglepen og et stykke papir, så jeg kunne lægge nøglekortet og fortælle, at jeg var smuttet. Men i mellemtiden kom finne-receptionisten og gik i gang med det omfattende arbejde at checke mig ud af hotellet. Slutteligt bad jeg om en taxa, og den ventede heldigvis allerede udenfor.

    Så jeg nåede til lufthavnen klokken 05:35 og havde allerede checket ind på app'en, men der stod godt nok ikke noget sædenummer. Ved gaten rystede hun lidt på hovedet og udskrev et 'rigtigt' boardingkort til mig, hvor jeg fik tildelt bagerste række. Jeg endte helt nede i hjørnet klemt inde af to børnefamilier, som dog opførte sig ganske artigt - og jeg faldt i søvn.

    Da jeg vågnede igen, var børnene begyndt at kede sig, og jeg fik arm, kasket og andre ting skubbet mod mig. Sædet foran mig rykkede voldsomt rundt, så jeg kunne i hvert fald ikke læne hovedet mod sædet. Ja, det gør jeg nogen gange for at sove i en anden stilling. Nå, men jeg overlevede såmænd, og vi landede stort set til tiden.

    Jeg havde ikke indchecket bagage med, men jeg gik jo forbi båndene og kunne se, at der stod 'delayed' ud for et par stykker af dem. Træls...

    Fik en Toastie til morgenmad hos Burger King. Tørt og koldt - kan ikke anbefales.

    2015-06-06 06.05.33.jpg
    2015-06-06 06.23.23.jpg
     
    Senest redigeret: 6/6/15
    clager og Kristian "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Nicki Lolk Sørensen - fik du forresten skrevet til SAS om kompensation?

    måtte hellere tage et billede af dugen, men jeg tror slet ikke det er meningen, at man skal kunne se SAS logoet, for det er jo på vrangen (eller hvor sømmene er) logoet er:

    2015-06-06 22.24.20.jpg
     
  17. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Ja... Foreløbigt svar:

    "Kære Nicki Lolk Sørensen

    Tak for din mail.

    Jeg har sendt din henvendelse videre til Customer care der tager sig af disse henvendelser. De vil svare dig direkte. "

    Det er en uge siden i dag.
     
  18. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Så kom der svar. Mest et standard-svar med 'vi er i gang med at opgradere', men sørme om de ikke giver 15.000 ekstrapoint som kompensation.

    Det synes jeg er flot - jeg bad ikke engang om kompensation, men sendte bare min trip report herfra.
     
    Beaglen, Baadsgaard, alexanderln og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Nicki Lolk Sørensen - det er i orden og god service derfra!! så er det godt der er udsalg af rejser for tiden, så nu kan du også komme til LYR o_O
     
  20. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,298
    "Synes godt om" modtaget:
    7,029
    Point:
    113
    Jeg har været deroppe for 6.000 point engang. Meget speciel oplevelse. Vil gerne prøve det engang om vinteren - ligesom jeg i øvrigt gerne vil til Island om sommeren.

    Men jeg har ikke tid lige nu. Der er ture til USA, Makedonien, Grækenland og måske Panama på programmet, så jeg kan ikke rigtig klemme mere ind.
     
    Kristian "Synes godt om" dette.

Del denne side