Som jeg læser det, ja, det var en del af planen ved at konvertere penge, man skyldte, til aktier. Nok ikke lige det leasingselskab man har viftet mest med ved præsentation af planen...
Jeg kan da godt se, det sjove i det. Men hvad er det helt præcist de har "købt" et norsk luftkastel uden flyvninger, og med et begrænset antal fly. Jeg tror sgu helst de var fri
Kineserne tænker langsigtet - som meget langsigtet. Som den tidligere ministerpræsident Z Enlai sagde da han blev spurgt om effekten af den franske revolution “ too early to tell”. Om end jeg er klar over, citatet er omdiskuteret, så er det symbol på en meget langsigtet strategi fra kinesisk side.
Så har Berlingske gjort status på Gustavs investering: https://www.berlingske.dk/aktier/na...oer-de-unge-maend-som-gustav-koebte-norwegian Det kunne man jo også bare selv gøre: 14.285 aktier * 3,37 NOK/aktie * 0,70 DKK/NOK = 33.698 DKK. Det er trods alt kun et fald på 66%, hvilket kunnet have været meget værre.
Ifølge en anden artikel havde han ifølge eget udsagn fået en del ekstra aktier under emissionen. Det ændre dog ikke på at aktien stadigvæk er alt for højt prissat og jeg tror mange får sig en lang næse når kineserne begynder at sælge ud til August.
Det er vel lidt en alt eller intet aktie. Spørgsmålet er om Norwegian holder ud til alting bliver normalt igen, eller går konkurs. Det er jo nok en aktie man skal håbe på stiger til 2025, og ikke 2 måneder efter køb. Når det er sagt så svinger den jo meget med 10-30% om dagen, så mine venner har allerede haft held med at købe og sælge med profit.
Så varsler Norwegian, at der kan blive behov for yderligere kapitaludvidelse: https://ekstrabladet.dk/ferie/norwegian-i-risiko-for-konkurs/8158781
Det er ikke Norwegian som varsler det. Det er "aktieanalysechef Jacob Pedersen fra Sydbank" som gætter på det. En væsentlig forskel.
Nja, læs her: https://www.norwegian.com/globalass...general-meeting/notice/notice-of-agm-2020.pdf Indkaldelsen til generalforsamlingen 30. Juni. Der bemyndiges bestyrelsen til at udstede nye aktier, for at dække diverse udgifter. Bemærker i øvrigt, at aflønning til bestyrelsen udgør halvt ‘kontant’ og halvt aktier i selskabet. Så må de være godt presset på kontanter, hvis man lader aktiepressen køre og bruger dem til lønninger.
BT skriver: Norwegian flyver igen Norwegian er tilbage i Danmark efter tre måneders fravær. Det norske flyselskab genoptager 1. juli sin rute mellem Aalborg og København. Det oplyser Norwegian i en pressemeddelelse.
Så er der gået fire måneder yderligere. 14.285 aktier * 0,70 NOK/aktie * 0,69 DKK/NOK = 6.900 DKK. Der er da ikke noget der tyder på, at investeringen bliver bedre .
Jeg mener han udtalte et sted at han også købte op ved emissionen. De aktier har han da så heldigvis kun tabt 30% på.. indtil videre Jeg syntes det er en ærgerlig situation, ikke så meget for Gustav han ligger sgu som han har redt, men personligt ville jeg være meget ked af at se Norwegian gå konkurs. Jeg ved godt de ikke var elsket af hovedparten herinde, men jeg har haft en del gode oplevelser med dem gennem tiden, og de gjorde det rent faktisk muligt at rejse med fly ud af Jylland direkte til en række destinationer.