Nu kommer SAS EuroBonus Lifetime Gold

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 11/3/18.

1. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    FlySmart24 skriver i artiklen:
    "Det er kun såkalte statuspoeng som teller, altså bonuspoeng som har kommet som følge av reiseaktivitet med fly. Poeng som er opparbeidet som følge av bruk av kredittkort, leiebil, hotellopphold eller andre opptjeningsmuligheter, teller ikke med."

Skal det forstås sådan, at hvis man eks. har optjent guldkort med de 12.000 statuspoint fra Mastercard Premium, så kan man ikke få lifetime gold?

Offlyer, Frequie og Henry "Synes godt om dette"
  2. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,247
    3,065
    Point:
    113
    Point som optjent ved forbrug er jo typisk 'Extra Point'. Engang fik man dog basispoint ved ophold på eksempelvis Radisson SAS og også i en periode på Radisson Blu.

Men det er jo ikke klart om statuspoint fx ved FlyPremium tæller med. Det gør det i hvert fald noget mere uigennemskueligt for den enkelte at holde øje med, hvor langt fra mål man er.

AMJ, RasmusH, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,426
    4,693
    Point:
    113
    Det vil være mit bud.

Det vil være rart med en oversigt. Er rimelig sikker på at jeg havde EB Gold uafbrudt i perioden 1998-2009, hvorpå der så var et par år uden, og så igen fra ca. 2011. Spændt på at se om den første periode tæller - eller det kun er fra dd?

RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  4. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    vil sige det virker noget grotesk, hvis man har genkvalificerer hvert år.. men at man så reset'er mod Lifetime.. ellers skal man jo til at lave mileage runs for at nå 57.000 pts p.a.

PeterA og Henry "Synes godt om" dette.
  5. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    799
    2,362
    Point:
    93
    Fantastisk med Lifetime Gold; så kommer der da endelig nogle kunder til den gabende tomme guldstue.

Nj4220, tbh, mathiasfe og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,247
    3,065
    Point:
    113
    Mon ikke også man kan blive Lifetime Diamond om 5-6 år?

Ville være ærgerligt, når man nu er Diamond at ryge på Guld et enkelt år og forspilde chancen. Det må afklares.

Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  7. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Man kan også se det sådan, at det er et strategisk klogt greb at sætte baren ved 45.000 point ekskl. statuspoint, da det kan virke adfærdsregulerende hos de, der har guldniveau inden for rækkevidde, når statuspointene trækkes fra.

Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,766
    13,471
    Point:
    113
    Denne finesse havde jeg lige overset. Jeg gik da ud fra, at hvis man havde optjent et guldkort, så var der ingen ko på isen.:D:D:D

Men jo, i de gode gamle dage kom jeg da kun lige op på guld et enkelt år ved at få statuspoint optjent på nogle overnatninger på SAS Radisson. Og jeg havde da også lige overset de statuspoint, man optjener på MasterCard premium (det har dog ingen betydning for mig, da jeg de sidste år har været diamant).:eek::eek::eek:

Så nu er jeg da ikke lige så sikker på at have guldkort på livstid - jeg afventer informationer fra SAS. :(:(:(

9. AaB_CPH

AaB_CPH VIP medlem

Beskeder:
    544
    1,507
    Point:
    93
    Det er altid lettere at sætte baren ned end at sætte den op. Nu har SAS valgt at sætte baren højt fra starten. Så kunne den første respekterende og imødekommende handling være at give de, der over de sidste fx 5 år har optjent Diamant en eller anden form for respite, hvis de ét enkelt år over de sidste 10 år kun har kunnet opnå guld ved hjælp af point, som ikke indgår i opgørelse af Lifetime Gold. Det kunne være en flot gestus til de af jer, der trofast har støtte tanten i med- og modgang, men som pga. en historisk teknikalitet risikerer ikke at kunne opfylde Lifetime Gold-betingelserne.

Henry og Søren S "Synes godt om" dette.
  10. Søren S

Søren S VIP medlem

Beskeder:
    98
    310
    Point:
    53
    AaB_CPH og Henry "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,666
    7,021
    Point:
    113
    Mon man kan være så heldig, at 5 år som EBD automatisk udløser et life time guldkort ? En EBD´er har jo optjent dobbelte point pr. år 90.000 i forhold til en EBG med 45.000 point pr. år.

AaB_CPH, Søren S, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,838
    Point:
    113
    Jeg må indrømme at jeg synes det ville være lidt overkill. Jeg synes personligt at lifetime gold efter kun 10 år allerede er meget pænt. Hvis jeg var SAS havde jeg krævet 10 år som EBD for så at få lifetime EBG...

Baadsgaard, Kenneth K, THammer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Husk at det ikke bare er efter 10 år... det er 10 år i træk!

14. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,666
    7,021
    Point:
    113
    Mon det gælder med tilbagevirkende kraft, eller starter optjeningen af de 10 år pr. dags dato ?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Jesper Thomsen

Jesper Thomsen Medlem

Beskeder:
    7
    27
    Point:
    13
    Jeg har været medlem siden 1992 og har haft Guld siden 1994 dermed ca. 24 år med Guld... Så det er på tide at få livstids guld...

Thorbjoern, PENSIONISTEN, Claus Heine og 6 andre "Synes godt om" dette.
  16. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    DSGM havde 7 år som guld, da et enkelt år i 2015 smadrede dette, var grundet arbejde nede at vende i sølv fra grace-periodens ophør 1/5 til optjent guld i august, så 4 mdr. gør at jeg ikke er med på lifetime vognen, og ikke kommer det før i 2025 - :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

AMJ, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    799
    2,362
    Point:
    93
    Jamen det bliver jo nok nogenlunde sammenfaldende med, at de får det til at virke i it-systemerne.

Erwin Lansing, Thorkild, Grisefod og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,751
    27,075
    Point:
    113
    Det er fra tilbagevirkende kraft så dem som har været minimum guld i 10 år i træk skulle få det. Vi kender ikke alle regler endnu, men det er udmeldingen.

Ring og spørg EuroBonus om det - så får vi skabt lidt mere info og dialog :)

19. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    :D:D:D

20. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,426
    4,693
    Point:
    113
    Har i dag været i kontakt med Diamant mailen. Første svar indikerer ret kraftigt at SAS bruger en skæringsdato per "i dag" omkring de 10 sammenhængende år
    Har du således lige nu haft Guld i 7 sammenhængende år - så er det "blot" 3 år til - så er den hjemme.
    Omvendt har du tidligere haft Guld i 10 eller flere år i stræk, men siden har været nede at vende, så giver det ikke life time Gold

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side