Ny rejsedeals tråd?

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Ekeren, 1/7/16.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    "Synes godt om" modtaget:
    838
    Point:
    93
    Air France

Henry "Synes godt om" dette.
  2. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    838
    Point:
    93
    Wow - det bliver en lang tur! :p:D

3. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Tidl. Co-Editor

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Hmm... Jeg kan vælge sæde på AF flyvninger, men igennem AF´s side kan jeg ikke se Alitalia flyvninger på bookingen

4. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Tror vist vi skulle have haft en seperat tråd til denne deal :) @Henrik Olsen kan der laves et split?
    Anyway, det ligner der er dårligt nyt for nogle på FT, reissue FLR-FCO-DUS. Spændende at følge med i

Edit: pengene er endnu ikke trukket fra mit DC, hvordan ser det ud for jer andre?

Senest redigeret: 14/12/16
  5. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    De har trukket fra mit MasterCard

6. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
  7. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    http://www.flyertalk.com/forum/27610841-post2414.html
    Det var sjovt mens det varede!

alexanderln, Schlandy og Henry "Synes godt om dette"
  8. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Du får nok bare en round-trip DUS-FLR billet i stedet. Hvornår er din afgang? Umiddelbart arbejder de sig fra dags dato og fremad. Jeg har lige fået en mail om at min er ændret fra FLR-FCO-NRT // HKG-AUH-DUS til FLR-FCO // FCO-DUS // HKG-AUH-DUS. Sjovt nok har de ladet de sidste segmenter forblive. Min afgang er 13 februar

9. Peter Krogh Frausing

Beskeder:
    1,288
    2,171
    Point:
    113
    Min afgang er først til juli... Kan man være heldig at OTA honorerer flyvningen alligevel?

10. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Så skal de nok betale fuld pris for billetten, så det tror jeg desværre ikke. :/

Så man skulle have taget turen her i denne uge hvis man skulle have noget ud af denne fare!

11. clager

clager Platinum VIP medlem

Beskeder:
    1,722
    5,879
    Point:
    113
    Min AZ EF fra weekenden er over natten blevet ændret på samme måde som andres rejser beskrevet på på FT og VFT. Fik pushbeskeder på Myflights og Checkmytrip på tlf
    Expedia skriver i email at at FLR-CDG med AF er blevet ændret til FLR-FCO og FCO-DUS med AZ dagen efter min CDG-ICN afgang med OZ som stadig er gyldig.
    Hjemrejsen ICN-FCO annuleret
    Smart af AZ.

Senest redigeret: 15/12/16
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  12. Vinz

Vinz Medlem

Beskeder:
    27
    85
    Point:
    13
    Jeg bookede ikke den gang, fordi EF var blev offentliggjort på for mange "travel blogs", etc. og det var ikke kun hobbyists som bookede men også familier, elever og bedsteforældre. Det var urealistisk at AZ ville "honor" tusindvis af billeterne.

Alligevel, jeg håbede for alle de some havde booked at det ville går igennem!

Jeg håber at det bliver nemt og annullere jeres FLR-FCO-DUS billeter!

Henry, Ali Taran og tbh "Synes godt om dette"
  13. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Forstår ikke helt hvordan de laver MultiCity om til en oneway.
    Det gør det bare mere besværligt og bøvlet for folk at aflyse...

Henry og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  14. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,838
    Point:
    113
    Jeg tænker det er efter råd fra deres advokater. Faktisk rimeligt snedigt stadigt at flyve folk på den tur de har bedt om, men uden diverse rundture og selvfølgeligt tilbyde folk at annullere hvis de ikke har længere har lyst... Man må dog tro at deres fly er rimeligt proppede på FLR-FCO og FCO-DUS :)

Senest redigeret: 15/12/16
    Peter F., Baadsgaard og Henry "Synes godt om dette"
  15. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    838
    Point:
    93
    Min booking er stadig intakt, men det er nok bare et spørgsmål om tid før den ændres... Pengene hellere ikke trukket fra Diners. Mon man kan få dem til at annullere de første flyvninger og beholde returen (som stadig er i biz)? Stadig en god pris at betale 4500 kr. for en oneway biz billet NRT-DUS med ANA...

16. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    766
    1,393
    Point:
    93
    Jeg læste på FT at de segmenter der stadig vises som bekræftet, hjemturene, snart "dør" fordi de lige nu hænger ude i luften og venter på en ny e-ticket.

Da Alitalia ændrede vores fly udstedte de en ny e-ticket, så snart de sidste flyvninger har været forældreløse længe nok, sletter Operating carrier segmenterne

17. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Så nåede de til juni. Jeg har svaret Expedia på deres mail og spurgt om de kommer med et alternativ eller refunderer billetten. Tror bare jeg holder det på skrift for hvis jeg skal have fat i SEB...

18. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Expedia ville gerne have et kald, så det fik det så.. Det blev til en refundering på 4min og 47 sekunder, hvor knapt det halve var med en expedia robot der var lidt "rusten" i stemmen, men fandt min booking ud fra det nummer jeg ringede med.
    Fik at vide at det kunne tage op til 10 uger at få pengene retur og at det var Alitalia. Han var flink nok ham jeg snakkede med, men der var vist ikke så meget at gøre, så jeg prøvede ikke at være mere belastende en nødvendigt, men nævnte at hvis det skulle tage så længe ville jeg nok sende det forbi min bank og høre hvad de kunne gøre :)
    På efterspørgsel fik jeg nedenstående bekræftelses-mail.

Jeg skriver her vedrørende din booking d XX jun 2016. Din billet er blevet afbestilt gundet fejl hos Alitalia. Der vil blive refundere XXXX DKK til det Kort du bestilte fra. Vi beklager selvfølgelig meget , og du velkommen til at sende en klage ind til Alitalia.

19. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    588
    1,676
    Point:
    93
    så lige en på det norske forum der havde bestilt via Expedia og afbestilt i går, få penge på tilbage på kortet allerede i dag.
    så muligvis lidt forskellige tilbagemeldinger fra Expedia ?

20. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    838
    Point:
    93
    Nu er mine flyvninger også ændret/slettet, men Expedia bekræfter at jeg sagtens kan flyve hjemturen med ANA på biz hvis jeg ønsker...
    Meget mærkelig vinkel Alitalia angriber dette fra!? Som forbruger har man vel her en ret god sag, da de ændrer ens billet til et andet KONTINENT uden varsel. Det kan da ikke være lovligt?
    Mailen fra Expedia starter således: "Vi vil gerne give dig en enkelt og problemfri rejseoplevelse. Derfor informerer vi dig om at Alitalia har fortaget følgende ændringer i din billet". :D:p Det må da være verdens største joke!
    Havde de bare annulleret, beklaget og refunderet pengene stod de nok en del bedre stillet rent juridisk og så var der ren røv at trutte i.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side