Ny rejsedeals tråd?

Poster i 'REJSEDEALS' oprettet af Ekeren, 1/7/16.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hald

    Hald Medlem

    Beskeder:
    31
    "Synes godt om" modtaget:
    73
    Point:
    18
    Det er fuldstændig samme afgang, men kan man tjekke bookingklassen på nogen måde?

    Med hensyn til fejlen på bookingsiden ved SAS, så kunne jeg fint se hvor mange point den gav når jeg var på den norske hjemmeside, så det undrede mig bare lige at det kun var den danske den var gal med. Men jeg kan se at flyvningen BLL-OSL foretages af Jet Time, så det kan godt være det har noget med det at gøre så.
     
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Henry og clager "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,819
    Point:
    113
    Jeg kender ikke en smart måde hos OTA - og heller ikke hos SAS, før billetten er bestilt (du har dog altid 24 timers fortrydelsesret, så du kan afbestille)
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hvis man søger på Momondo og har fundet en billet, så skal man bare trykke på fx "+3 andre" og så vælge Expedia, derinde kan du så trykke på "Detaljer" og se booking klasse.

    Så kan du jo bare booke igennem en billigere OTA fra Momondo, de er jo grupperet efter fare codes så det er den samme billet og booking klasse - hvis du forstår? Det kræver selvfølgelig at Expedia kommer op.

    Det er faktisk lettere hvis man bruger Google Flights, for de har en knap der tager en direkte til Expedia
     
  5. HenrikH

    HenrikH Medlem

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    50
    Point:
    13
    Billige fly til Denpasar, Indonesien (Bali) med Xiamen Airlines (SkyTeam).

    2900,- ud af København d. 28 januar med retur d. 7 februar via Amsterdam og Xiamen. Med tid til en kort dag i Xiamen, Kina.

    Kan åbenbart ikke poste link, men det kan findes på Momondo.
     
    klausbm, Nicki Lolk Sørensen, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det kan du efter lidt flere beskeder herinde :)
     
    HenrikH og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,283
    "Synes godt om" modtaget:
    6,845
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Senest redigeret: 6/10/16
    Henrik Olsen, asf, Ekeren og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    OBSOBSOBS booking class C siger expedia:
    https://www.kayak.dk/flights/SOF-JNB/2017-01-19-flexible/2017-02-15-flexible/business


    Jeg får det til lige godt 30.000 EB point for en sådan tur.

    Det gør også at en sådan tur potentielt ville kunne opgraderes til F for 50.000 EB point, såfremt der kommer plads (ofte frigivet T-14). LHs betalte opgraderinger til F virker lidt for pebrede til 1500€ og så er jeg ikke sikker på at det er tilgængeligt på denne rute. Så fremt det er ville det dog give ekstra point.
     
    Senest redigeret: 6/10/16
    asf, Kristian, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    A3 few ATH til IST of så SQ til syd for for lige knapt 15k i business! Giver vist nok 200% til EB
     
    Ekeren, asf, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg endte med at købe sådan en fætter og fik den ticketed i går. Har aldrig været i Johannesburg før så det bliver en tur. Godt nok i den kolde vintertid i juni måned.

    Det passer dog rigtigt godt med min optjening af til et nyt års EuroBonus.... :)

    Tak til @Kristian for lige at gøre mig opmærksom på denne deal en tidlig morgen :)
     
    Senest redigeret: 8/10/16
    Michael Wahl, jakobv84, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    [
    Jeg var det i juli, du får et par tips i morgen
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Cool - det takker jeg for :)
     
  14. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jeg hoppede også på SOF-JNB dealen, skal alligevel til Durban i marts, og havde egentlig tænkt mig at brænde nogle point af på en tur i business, men det her var pludselig ret oplagt :D

    Oveni flyver A3 til/fra SOF for en billig penge (4 segmenter til genkvalificering lige der), og fra JNB satser jeg på en seperat billet, måske på bonuspoint, måske med Premier Classe toget den ene vej selv om det kører om natten så man ikke kan se så meget.

    Alt i alt dyrere og meget mere besværligt end direkte CPH-DUR men til gengæld i business på det lange stræk. Glæder mig allerede—det bliver da en nice tur!—og gode point mod EBG oveni :)

    Den absolut *eneste* lille hage ved det er at jeg fik FRA-JNB på OS-flynummer (jeg er ikke sikker på det kunne lade sig gøre at booke den på LH-nummer?) dvs. codeshare, så den kan efter reglerne ikke upgrades til F med *A Upgrade Award. Jaja, man kan ikke få det hele :cool:
     
    Ekeren, kc1829, tbh og 7 andre "Synes godt om" dette.
  15. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Små tips: Vejret i vinter vejret i JNB er slet ikke så dårligt. Kan godt blive koldt specielt om aftenen, men der er mange tørre dage med ~20 grader.

    Jeg boede i Rosebank, hvilket jeg var utrolig glad for, da det var et sikkert sted lidt upscale med barer og restauranter man kunne gå til fra hotellet selv trygt om aftenen. Der går "gautrain" derfra, hvilket er som en metro, med sikkerhedsfolk på stationerne, så det er trygt. Et stop derfra ligger Park som ligeledes er et fint område med restauranter og der var et hyggeligt marked med mad om søndagen.

    Jeg var desværre syg på mine sidste dage der, så jeg nåede ikke en guidet tur i Soweto, hvilket jeg gerne ville og kun har hørt godt om.

    Ellers havde jeg lejet bil, som jeg brugte til at tage på Safari i Pilanensberg der lå et par timers kørsel væk. Det kan virkelig anbefales, du kan enten køre selv og lave din egen tur i parken, tage en tour fra JNB eller køre til parken og få en guided tur derfra. Jeg kan ikke sammenligne, men det var rigt sjovt at gøre det selv. Og så var det super billigt, kostede under en 50'er at komme ind og få et kort. Billeje var også utrolig billigt, næsten billigere end at tage Gautrain til og fra lufthavnen.

    Min søster var på wineries dernede, så det er også en mulighed hvis man er til sådan noget!

    Spændende land og mange flinke mennesker, men lidt forberedelse er nok fornuftigt. Det var ikke fordi jeg havde noget rigtigt at føle mig utryg over på noget tidspunkt, men jeg ville ikke have lyst til at skulle spørge om vej alle steder... Eller fare vild!
     
    clager, asf, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Takker for nogle gode tips :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Så mig også selv lidt varm på turen, men slog ikke til. Når I bookes i Bookingklasse C er turen så refundable?
     
  18. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Jeps, den skulle være fuldt refunderbar. I princippet også ombooknings-bar men eftersom det betyder reissue og at man skal betale prisforskellen selv om det er samme fare bucket er det nok ikke så interessant. Dog, efter første segment er fløjet kan resten ombookes uden at betale prisforskellen.

    Det spændende er så, efter første segment er fløjet, om man kan få lov at ombooke til LH-flynummer på det lange stræk frem for OS-flynummer, så man kan bruge *A Upgrade Award—men tror ikke billetten tillader det :)

    (følger med i en større diskussion på vielfliegertreff...)

    Edit: Fare basis er CFFBG hvis man vil se de komplette regler.
     
    Kristian, alexanderln, clager og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Rune

    Rune VIP medlem

    Beskeder:
    166
    "Synes godt om" modtaget:
    484
    Point:
    63
    Jeg hoppede også på en SOF-JNB tur. I mit tilfælde i Juli.

    Bemærk at Wizzair har en direkte rute CPH-SOF (og at det er en god ide at vente med at købe ikke-refunderbar connections indtil vi at sikre på at OS/LH accepterer alle bookinger).
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, asf og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hej Rune,
    Super at du også fik købt dig en lille tur... Gætter på den holder, da den er ticketed og prisen er rimeligt i forhold til andre tilbud i C.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne side