Oplevelser som Diamant?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 20/9/15.

  1. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    hos SAS står der nu:
    "EuroBonus Diamant-medlemmer adgang til SAS Loungerne når de ankommer med et SAS-fly eller et SAS code-share fly (kun AirBaltic, NextJet og Icelandair). Gælder hvor det er muligt i forhold til den lokale lufthavns regler."

    google så lidt mere og det ser ud til, der var en nyhed ude i april 2015, hvor der bl.a. står dette: "En annen nyhet er at Diamantmedlemmer har adgang til SAS lounger i Stockholm, København og Oslo ved ankomst fra en SAS, SAS partner, Star Alliance eller codeshare-flygning og det gjelder også ved ankomst fra en Europaflygning og er uavhengig av kabinklasse. Fordelen gjelder også for en reisekamerat eller familiemedlem. Fordelen gjelder ikke ved ankomst ankomst fra en innenriksflygning."
    Kilde: http://www.businessclass.no/nya-formaner-i-sas-eurobonus-diamond/ (og en hel masse andre steder)
    Så der er ændret i tingene :) Igen tak til google :) Og SAS har så åbenbart valgt at spare kommunkationsafdelingen væk:p:p:p
     
    PENSIONISTEN, Henry, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jep - de viste mig et printout af deres manual hvor der rigtigt nok stod kun ankomst med SAS... Det tjekkede jeg så ved baggagebåndet på den danske hjemmeside, og der står der rigtigt nok hvad du skriver i post 2.
    Min mail er fra 2016, så efter det du har skrevet. Og der bekræftede de altså at jeg skulle have adgang, ankomst med TK...


    Meeeen!!! Nu tager det fart: https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

    upload_2017-7-25_16-56-55.png
    **** Valid in Stockholm, Oslo and Copenhagen.

    Så ud fra den information er jeg nu for 2. gang blevet benægtet adgang til loungen ved ankomst hvor deres hjemmeside siger at jeg skulle have det.
    Og tak for bekræftelsen om ingen kommunikation!
     
    Senest redigeret: 25/7/17
    PENSIONISTEN, Henry, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Tror stadigt at deres nye procedure er, at du skal være på SK flyvning (uanset hvem der så flyver den).
    Der står også længere nede på den side, du linker til: "Note! You can access SAS lounges upon arrival with SAS and SAS code-share flights."
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Når de skriver inbound flight, så tror jeg de mener ved ankomst, for ellers giver det ikke mening at de i samme tabel skriver at du som guld/diamant for loungeadgang til sas lounge ved ankomst på SK longhaul.
    Så sådan som jeg læser tabelen så har jeg som diamant, flyvende på star alliance med destination i scandi/Europa adgang til ankomst lounge i CPH/OSL/ARN. Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle have det, fordi de længere nde skriver deres note uden nogen sammenhæng.

    Jeg er enig i at de nok (uden at sige noget) har ændret politik, men de har ikke fået opdateret den tabel så den burde jo stadig være gyldig.
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Enig
     
    PENSIONISTEN, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Diamant mailen fandt frem til følgende side som den gældende: https://www.sas.dk/rejseinfo/i-lufthavne/
    Den er gældende da den er den sidst opdateret (så husk lige at finde ud af hvilken side de sidst har opdateret når i gerne vil vide noget...)
    Der er en tabel der giver samme resultat, jeg skulle have været lukket ind. Jeg sagde at det nok skulle opdateres i deres manual i loungen og det er blevet sendt videre til den loungeansvarlige.

    Alt i alt blev jeg af den korrespondance bare bekræftet i at man virkelig skal kende sine rettigheder og have dokumentation klar hvis man har planer om at udnytte dem. Ingen beklagelser, men jeg blev ønsket en god sommer :rolleyes:
     
    SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Frequie og 6 andre "Synes godt om" dette.
  7. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Courtesy Upgrade til turen i morgen fra CPH-SFO. Jeg havde en billet på Plus. Tak SAS.

    upload_2017-8-23_12-47-57.png
     
    Luxury_Globetrotter, PENSIONISTEN, Kenneth K og 15 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,318
    Point:
    113
    Fedt og tillykke, erfaringen med den rute siger mig at den næsten altid er max loaded, så fedt du fik en upgrade!
     
    PENSIONISTEN, Henry, Claus Heine og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har haft et par gode oplevelser med én purser og nogle opgraderinger, men jeg synes SAS er gode til at mere end ødelægge det efter et par gode ting.
    Ankom til Heathrow og var hurtig færdig, så jeg sagtens kunne have nået samme fly tilbage. Gik til gaten og spurgte om der var nogen chance for at komme med. Men jeg var på en go billet (klasse M), og bare guld som hun sagde. Jeg forsøgte at rette til diamant, men intet held. Jeg kunne gå over i transferdesken og få en pris....
    Jeg forsøgte heldet, men det kostede penge også her. Jeg sagde at jeg troede de nogle gange gjorde det for diamanter, men blev grint væk og fik besked på at flyet var næsten fyldt og det gjorde de aldrig..
    Tjekkede lige, og søreme om de ikke solgte ungdoms billetter, for 650 kr. Nå ja, min retur har også kun kostet lige knap 6.000.
    Hørte udkald med at flyet lukkede så droppede at prøve det argument med ungdoms billet.

    Det havde fandme været nemme point for dem at få, og de havde så galt sparet penge. Men nu bliver det til 4 lounge besøg og endnu en skuffelse over den service de yder.
     
    Flyvefisken, asf, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ja man undres over deres decideret modvilje mod at yde service.o_O
    Glæd dig over SAS betaler hver gang du trækker kortet igennem for en lounge adgang - så giv los med den lounge karrusel The Queens Terminal lægger op til! Så kan de lær' det!:D:D
     
    Thomas Bække Olesen, Flyvefisken, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, der mangler godt nok lidt conduite i sas. Hvad er ellers en EBD-status værd.
     
    Flyvefisken, Claus Heine, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Personligt har jeg fået ændret en Go-billet i Heathrow ved SAS' ticketdesk ganske kort tid før afgang. Jeg var kommet lidt hurtigere ud til LHR end beregnet og så muligheden for at nå flyet før, men der var kun 40 min til afgang. Det fiksede SAS hurtigt.

    Tænker at følgende gør sig gældende:
    - Er det SAS selv eller et handling-selskab man har med at gøre? Ofte er handling-selskaberne ekstremt ufleksible.
    - Der er både paragrafryttere og servicemindede typer ansat. Med andre ord er det lidt et lotteri i forhold til, hvem man spørger.
     
    Kenneth K, Claus Heine, PENSIONISTEN og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, korrekt, desværre. Men uanset om man henvender sig til et selskabs egen repræsentant eller til en handling agent, så bør der være en elastik med sund fornuft i.
    At afvise en psgr med EBD status, der præsenterer en billet til 6.000 kr på en lavpris destination, er jo ikke en psgr der til dagligt forsøger at få opnå fordele, som vedkommende ikke har betalt for. Denne psgr er jo netop en ægte status psgr, som styrker selskabets overlevelse.
     
    asf, Erwin Lansing, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Har været over Oslo til NYC i weekenden - fik en upgrade fra go til plus på vej over.
    Norsk crew begge veje - må sige, der er noget mere spræl i et dansk crew.
    På hjemturen fortalte jeg at jeg var diamant, da hun ville have penge for en mikkeler.
    Havde måske forestillet mig lidt mere imødekommenhed over for diamanter, men i de 3 måneder og vel 30 flyvninger, jeg har haft som diamant, er der kun en gang blevet nævnt noget om diamant fra crew. Ikke at jeg havde troet, at livet som diamant var et overflodshorn af mælk og honning, men det virker nu ikke som om man livet er meget federe i luften som diamant.

    Når det er sagt, så havde jeg i dag en tur fra Oslo til CPH i Plus og der var det danske crew i hopla og der blevet passet op på alle leder og kanter i en halvtom A321’er.
     
    Kenneth K, alexanderln, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  15. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg har også fået ændret en GO billet til en tidligere afgang i LHr. Til gengæld kunne jeg ikke få ændret en PLUS billet til en tidligere afgang i LHR. Så det er et rent lotteri.
     
    SophieHendriksen, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  16. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    835
    Point:
    93
    Hej alle

    Endnu en fornem oplevelse med diamant-mailen: Har forgæves forsøgt at finde to award-billetter til Tokyo i marts eller april. Ingen billetter til rådighed overhovedet ved søgning på SAS-hjemmesiden. Som i NUL - der er slet ingen bonusbilletter i disse to måneder. Skrev derfor til diamant-mailen, om de kunne hjælpe - og vupti, så var der fikset billetter på Plus (til Go-point med Mastercard Premium) på præcis de datoer, vi ønskede.

    Jeg er altså ved at blive ret glad for kundeservicen hos de gode mail-folk i Diamant-support :)
     
    Kenneth K, MortenLok, Henry og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg vil også at jeg kun har ros til overs for DK diamant mail
     
    Kenneth K, clager og Henry "Synes godt om dette"
  18. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Du har været for meget sammen med @Kristian - det smitter.....:confused::confused::confused:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Fik da i det mindste en upgrade :p
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  20. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Opdatering for diamanter der ønsker ankomst lounge, det er skrottet med *A. Endnu en enhancement der sneget stille ind! :(
    Det var nok en nemmere løsning end at opdatere manualen for lounge personalet :rolleyes:

    Edit: og dog... Hvis du refererer til .com er det stadig muligt:
    https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/lounge-access/

    Men det kan selvfølgelig være at det bliver 'overruled' af reglen om sidst opdaterede side... Og nu har jeg jo fortalt dem om der herinde, så kan det jo være den engelske side også bliver opdateret... :D
     
    asf, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side