Optjening af Ekstrapoint på Nykredit Mastercard

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af JustinTime, 2/11/16.

  1. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,122
    "Synes godt om" modtaget:
    8,172
    Point:
    113
    God info, men via NYC vil ikke hjælpe da CPH/ARN/OSL-EWR kun giver 3.000 per segment
     
    Henry og Peter F. "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Præcis hvad jeg mener; der er masser af muligheder for pointgivende omveje, også på den anden side af dammen. Det har blot ikke så meget med Nykredit-MC at gøre... ;)
    (I øvrigt et godt forslag).
     
    Henry og Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    476
    "Synes godt om" modtaget:
    1,033
    Point:
    93
    Jeg vender lige tilbage til det oprindelige spørgsmål, da der vist ikke er nogen, der har svaret særligt udtømmende på dét.

    Lad mig lige understrege fra start, at jeg er ansat i Nykredit. Jeg er derfor ikke 100% uvildig. Samtidig er det dog vigtigt for mig at slå fast, at jeg svarer som privatperson, og altså ikke på vegne af Nykredit.

    Så til sagen:

    Med et Nykredit MasterCard optjener du som nævnt 10 EBP pr. 100 DKK forbrug på kortet (excl. kontanthævninger). Det er samme niveau som på SAS EBMC. Pointene tilskrives månedsvis, og modsat SAS EBMC får du de point, du har optjent - der overføres altså ikke i "bundter" á 500 point.

    Der er forskellige typer MasterCard med varierende priser og forsikringsdækninger, men det basale MasterCard Blue Shopping er uden årsgebyr.

    Du skal være BoligBank360 eller BoligBank365 kunde i Nykredit for at få point. Som BoligBank360-kunde får du, ud over det nævnte, 3.000 point årligt samt 3.000 point i velkomstbonus. Som 365-kunde er det 5.000.

    For at blive BoligBank360-kunde kræver det, at du samler dine daglige bankforretninger og din boligfinansiering i Nykredit. For at blive BoligBank365-kunde kræver det derudover, at du har minimum 500.000 kr. investeret gennem Nykredit (eller i depot i Nykredit).

    Du kan altså ikke bare nøjes med at bestille et MasterCard. Så dealen er ikke helt simpel. Men hvis du alligevel har bank i Nykredit (eller overvejer at få det), så er det en ekstra bonus oveni. Lidt ligesom point på forsikringer gennem Codan: Det er næppe dét der gør, at du skifter, men det er en ting, der kan indgå i dine overvejelser, når du sammenligner tilbud.
     
    Bekgaard, Peter F., Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Man får ikke længere EBMC i bundter af 500, men det reelle antal point man har optjent :) bare fyi
     
    Bekgaard, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  5. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Nå, forringelser for Nykredit kunders optjening:
    Nykredit SAS.jpeg
    Alle kunder mister loyalitetsbonus. Og kun kundegruppen 365 (spørg mig ikke hvorfor de navngiver så intetsigende!?o_O) optjener point v. køb.

    Skide irriterende. Så tror jeg sgu det kort ryger sig en tur.:mad:
     
    Peter F., Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Navnet er en popsmart måde at fortælle de “kommer hele vejen rundt om kundens behov” med deres 360 grader rådgivning :D:eek:
     
    isolCBflyer og Henry "Synes godt om" dette.
  7. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Ha sikkert:confused:, men hvorfor så både en 360 og en 365 kundegruppe (kan slet ikke huske hvad det laveste hedder) - så 5 dage ekstra "uh uh Nykredit pleje"??
    Eller 5 grader ekstra, vi nupper din penge din stakkel!?:D:D:eek:
    Det er simpelthen her en smart dude fra udlandet har overbevist en komplet Excel snegl at det er skiiiiiiiide smart!:rolleyes:
    Det er deres fortolkning af: money talks - bullshit walks...

    Nå men, jeg er jo bare sur over at jeg ikke kan få point på det skide kort - men hvad fanden, godt man har SEB's MC kort, som jo så heldigvis også giver flere point. Så....ja bare sur...:p
     
    SophieHendriksen, MortenS, AaB_CPH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Nykredit har i hvert fald tilgodeset deres kunder i højeste medlems niveau. Da "Private Banking" kunder nu får 12-16 point pr. 100 kr. i stedet for de gamle 10 point pr. 100 kr. Man kan så begynde at diskutere om de 2-6 point i forskel pr. 100 kr. udgør tabet af den kvartalsvise bonus, man fik før.
    Men en stor forringelse i kundefordelene for både 360 og 365 kunder:mad:
    Jeg er dog stadig ret usikker på hvor mange af nykredits 360 og 365 kunder der rent faktisk var tilmeldt denne ordning.
     
    Senest redigeret: 18/2/18
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Skema over den nye point optjening:
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Øv! Så skal man vist se sig om efter et andet MC... Men findes der andre med EB-point og uden årsgebyr?
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  11. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Ikke i dk mig bekendt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,413
    "Synes godt om" modtaget:
    12,860
    Point:
    113
    Se: https://saseurobonusmastercard.dk/kortene/mastercard/pris-og-vilkar/
     
    Peter F. og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hahaha jeg troede du skrev forkert, de har simpelthen både en 360 OG en 365 kundegruppe?! Nå stenet, det er da muligt jeg tager fejl så, jeg syntes bare at erindre noget markedsføring med en formulering i den retning.
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  14. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg eftersøger lidt hjælp fra de mest rutinerede point-jægere!
    Jeg har (fortsat) Nykredit MasterCard, hvor der optjenes 10 EuroBonus point pr. 100 kr. forbrug. Årsgebyr = 0 kr.
    Jeg er langt fra målgruppen til SAS MasterCard Premium, men har overvejet SAS 'standard'. Årsgebyr = 295 kr. (halv pris første år). Samme point-optjening på forbrug, dog 15 p./100 kr. når forbrug er i udenlandsk valuta, men da valutagebyr er 2% (og Nykredits kun er 1%), så ser jeg ikke megen fidus heri... Tilbage står de 20 p./100 kr. ved køb af flybilletter på sas.dk, men med mit (i dette forum) spæde forbrug, kan jeg tvivle på, at det kan opveje årsgebyret...
    Så min umiddelbare konklusion er, at det ikke er umagen værd, medmindre det skulle være for at høste velkomstbonus på 3.000 ekstrapoint, jfr. et årsgebyr det første år på 147,50 kr. Min overvejelse går dog også på, at jeg bør afvente, til jeg alligevel står foran et større billetkøb, og dermed dobbelt pointhøst med SAS-kortet.
    Der er jo - som jeg skrev indledningsvis - nogle rutinerede point-jægere iblandt IF's aktive brugere. Ingen nævnt, ingen glemt, dog har jeg bemærket @jakobv84 og @Kristian som særdeles klarsynede i vurderingen af diverse tilbud. Det kunne være interessant at høre jeres såvel som andres syn på ovenstående overvejelser! :)
     
    Henry, SophieHendriksen og Ulrik "Synes godt om dette"

Del denne side