Os der bookede OW error fare fra OSL

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af jakobv84, 7/8/15.

1. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,566
    "Synes godt om" modtaget:
    5,665
    Point:
    113
    Jeg har ikke den store USA transfer erfaring, så jeg håber der er nogen her der prøvet at skulle skifte fly og terminal i ORD.

Jeg ankommer med BA297 kl. 18.45 og skal videre med BA4379 (AA1489) kl. 20.15.
    Havde det været Europa eller Asian havde det været rigeligt med tid, men er det tid nok i ORD?
    Jeg skal vel hente min bagage og tjekke den ind igen?? Jeg skal også nå at skifte terminal, terminal 5 til terminal 3!

2. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    234
    579
    Point:
    93
    Med 1:30 kan det gå begge veje. Jeg har flere gange prøvet at stå i kø til us immigration i mere end 2 timer. Men har også prøvet at komme igennem på 10 minutter.
    På den hér side kan du se lidt statistik for forskellige lufthavne: http://awt.cbp.gov
    Normalt er det kun immigration, der tager lang tid. Jeg har vel været igennem 20 gange inden for de sidste år, og jeg har sjældent brugt mere end 5 minutter på tolden, normalt bliver jeg vinket lige igennem.
    Security kan også være slem, men som altid YMMV.
    Hvis det fly, som man er med er en del af en stime af widebodies, der lander indenfor kort tid, så sætter jeg altid det lange ben foran fra gaten til immigration. På den måde kan man komme så langt frem i køen som muligt.

THammer "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    0
    1
    Point:
    99
    ORD er normalt helt okay. De har fået automater til ESTA (hvis du tidligere er rejst ind på dit ESTA) og de seneste fire gange jeg er landet der, så har det bare taget 5-10 min at komme igennem. Betydeligt længere hvis man stiller sig i kø til manuel betjening.

Bagagen afleverer du bare på båndet lige efter tolden. Der er ingen kø og når den allerede er tagget skal den ikke checkes ind igen.

Herefter tog til ny terminal

ORD er efter mine erfaringer en af de bedre lufthavne til transfer i USA. Lysår bedre end f.eks. IAD, som jeg normalt gør alt for at undgå.

4. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    234
    579
    Point:
    93
    Undskyld, jeg hi-jacker tråden, men er der nogen, der af egen erfaring kan svare på om automaterne nu virker til ikke amerikanske pas i IAH og MIA?
    Jeg var igennem IAH et par gange i foråret og der var de endnu ikke kodet til andre pas end amerikanske. På trods af at det ikke virkede i virkeligheden stod der på deres hjemmeside at det skulle virke til udenlandske pas...

5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @THammer i ORD, hvis du "kun" har håndbagage med, så kan du i Terminal 5 tage udgangen der er personbetjent før selve paskontrollen, men den kan kun bruges ved håndbagage/lille kuffter/Trolley.. - ellers er det som de andre siger, hente kuffert og checke ind igen.. med hensyn til skift fra Terminal 5 til Terminal 3, så kører der tog ret frekvent, nok det mindste problem! Da du er på Business, regner jeg med, at du nok kan tage Fasttrack i Terminalen..

6. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,566
    5,665
    Point:
    113
    Takker for input @CHA211, @Flemming Poulsen og @Kristian.

Jeg læste i et andet forum at der var en der anbefalede at man havde minimum 3 timer mellem connecting flight! Det virker som rimelige meget.

Nå men det handler om at komme ud af flyveren og få lidt motion og så bare komme igennem immigration.
    Jeg er på business, men har desværre bagage med, så det bliver en tidsrøver.
    Tippet med ESTA automaterne vil jeg huske. Desværre bliver jeg muligvis nød til at rejse til USA på mit andet pas og så skal jeg igennem ESTA møllen igen...

7. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,665
    26,829
    Point:
    113
    Reelt er de 3 timer også det "mest fornuftige", da der kan ske det at der er over en times kø for at komme igennem. Så eneste råd er at skynde sig til immigration køen. Dette er den største joker og kan som flere andre har sagt tage mellem 10 minutter til 2 timer.

ESTA bliver det vigtige fremad og sikre at man i 2 års tid kan komme hurtigere igennem immigration. Dette gør det lettere at nå en kort connection.

I væreste fald vil du blev booket om til næste fly, hvis du er på samme billet.

8. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Jeg kom igennem DFW og var på næste fly inkl terminalskift på 75min i går. Maskinerne virker fint hvis du har indrejst på passet og ESTA før og om ikke andet tager de meget af presset af køen. Og du kommer jo først af flyet når du sidder oppe foran. Det skal nok gå er jeg sikker på og hvis det endeligt er, er ombooking i USA meget nemmere end i resten af verden er min erfaring.

9. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    :)

Capture.JPG

mhsalv, Frequie, THammer og 10 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    838
    Point:
    93
  11. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    Hvis nogen - mod formodning, ikke kan benytte sig af sin billet fra Oslo, OG hvis det er mulig med navneændring hos BA, stiller jeg mig gerne i kø til at overtage..... :cool::cool:

12. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    De fleste påtænker jo nok at kredittere til BA, men jeg vil lige gøre opmærksom på der er 25.000 ekstra AA miles per round trip at hente: http://www.aa.com/viewPromotionDetails.do?fN=ajb-europe.xml&_locale=en_US
    Ulempen er at der ikke findes AA household accounts, men 25.000 AA miles + hvad du får for at flyve er alligevel en OK stak i hver konto så jeg regner med at kredittere til AA i stedet for BA. F.eks. regner jeg så OSL-LHR-MIA-LHR-OSL til at give samlet 40.000 AA miles eller nok til en one-way CPH-LHR-AUH i Etihad First Apartment :)

Jeg har så også ca. 180.000 AA miles i forvejen så det her bringer mig op på ~300.000 miles inkl. kone og barn. Ikke dårligt!

Senest redigeret: 24/9/15
    Ekeren, CHA211, Flemming Poulsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Men man skal kreditere sin B A aconto ikke? Hmm, nu bliver jeg jo lidt suget ind i AA, hvis man kan skrabe point der..

14. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Hvis du vil have status så kreditter til BA. Hvis du vil have miles -- og 40.000 er også nok til en RT i Y til Nordamerika -- så vælg AA.

CHA211 "Synes godt om" dette.
  15. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    234
    579
    Point:
    93
    Jeg rejser om en uge og havde ikke hørt om den promo, før nu.
    Jeg har lige signet op og redder mig dermed 25.000 ekstra miles.
    Tak!!!

Nu ender jeg med at optjene flere miles på denne ene tur til 3800kr, end jeg lige har brændt af på en one way, fra hong kong til brisbane i C :)

Henrik Olsen, Kristian og jakobv84 "Synes godt om dette"
  16. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    CHA211 "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,665
    26,829
    Point:
    113
  18. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Jeg når ikke BA guld næste år og der er jo soft landing så ingen grund til at bekymre sig om TP i år overhovedet. Det er simpelthen for mange AA miles til ikke at gøre det. Tænk lige på at 40.000 er nok til CPH-LHR-AUH-MLE OW på EY First!

Kristian "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,665
    26,829
    Point:
    113
    Præcist det jeg tænker og jeg har allerede over 200K. Planen er en ret lækker tur for fruen og jeg. Så de point kunne være ret gode at have :)

Kristian "Synes godt om" dette.
  20. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Ifølge dit første link kan jeg nå 2x TA ture.. - den førte med @Henrik Olsen her i november... og næste er ud ud 28.1 og hjem 31.1 fra MIA... - det bør jeg seriøst overveje, men så på de her 2 ture måske gå over i AA og se om jeg kan nå, at få status der? - hvis det jeg regner rigtigt ud, så giver det:

1 25,000 7,000 2,000 = 34,000
    2 25,000 7,000 2,000 =34,000

I alt 68,000

På 2x med BA + selvfølgelig de miles der gives i Fare Class, der 33,000 samt 26.000 = 127.000 Avios..

Det kan da gå hen og blive en fin deal, for ser lidt på Awardchart - http://www.aa.com/i18n/AAdvantage/redeemMiles/american-airlines-award-chart.jsp - at en tur på MileSAAver (hvis det er let, at finde billetter) kan gøres for 50k hver vej... - hvad med YQ? - er det let at finde Awards?

Men ja, det er vel nærmest en "no brainer" ikke, at gøre det... @jakobv84

Del denne side