Os der skal med første SAS afgang til Berlin (BER) den 8/11-2020

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 3/9/20.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det var faktisk en af grundene. Hvis SAS stillede op med kaptajnen og piloten og et par stykker mere, så var der faktisk kun en håndfuld der kunne deltage. Og det var ikke optimalt at skulle stå med mundbind på og høre om det uden at kunne drikke/spise noget samtidig. Så derfor måtte vi aflyse i dag.
     
    Erwin Lansing, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  2. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Hmmm, ude ved gaten må man gerne stå 500 mennesker, og mundbind må man tage af, når man spiser og drikker.... men når det er sagt, forstår jeg nu godt aflysningen.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Reglerne er alle steder i samfundet skæve og ikke ensrettet. Men tak fordi der er forståelse for at vi aflyser, da vi kom over de 10 personer og dermed var i gråzonen.
     
    Thorbjoern, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  4. frank123

    frank123 Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    3
    Point:
    3
    Når man annoncer et arrangement på sin forside, så bør man også aflyse samme sted. Specielt når man ikke skal angive kontakt informationer under tilmelding. Derudover var tilmeldings sitet fortsat aktivt så sent som i torsdags.

    Summa summarum. Jeg sider nu i lufthavnen og har lige fået at vide at arrangementet er aflyst. Havde jeg vist det på forhånd, så havde jeg ændret min rejse så jeg kom med sidste fly til TXL og første fly hjem fra BER i steddet for at spille en fridag på først at komme hjem Mandag.

    Til dem som skrev at turist overnatninger i Tyskland ikke er tillad for dansker. Dette er ikke korrekt. Hvis du kan fremvise en corona test som er mindre end 48 timer gammel når du ankommer til Tyskland, så skal du ikke i 14 dags karantæne. Man kan på sundhed dk udskrive et test certifikat når man har fået svaret på sin test. Dette certifikat aksepteres af de tyske myndigheder.
     
    asf, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Hej @frank123 - Jeg er ked af at du ikke har fået besked om at dette event var aflyst.
    Men vi har netop aflyst det de steder vi henviser til - Den oprindelige artikel og her på netop denne forumtråd.

    Den oprindelige artikel blev opdateret i mandags:

    upload_2020-11-8_12-41-11.png

    Det gjorde den da det stod klart at det ikke var muligt at kunne holde en event med under 10 personer.

    Det eneste jeg er ked af er at vi ikke har fået lukket det tilmeldingslink til eventen. Det undskylder jeg selvfølgelig og skal forsøge at gøre bedre næste gang.

    Jeg håber du får en god tur alligevel og så er du en af de første der oplever den nye Berlin lufthavn og den første SAS flyvning dertil.

    Jeg håber du til trods for dette vil dele lidt af dine oplevelser i billeder og tekst her på forum med os :)

    Hvis du sender mig en PB med din adresse, så vil jeg sørge for at du får en lille gave tilsendt der kan hjælpe lidt på skuffelsen.

    Med ønsket om en god søndag og tur til Berlin - som sagt håber jeg at høre fra dig :)
     
    T4L, Nielspg, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  6. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Så fik vi åbnet ruten til BER i går. I betragtning af de mange års byggearbejde og fantasillioner af euro, de har brugt, var lufthavnen ikke noget specielt. Nydelig, men ikke prangende. Nærmest et firkantet betonhus på en bar mark.

    LH's business lounge i BER var med et helt nyt og næsten nordisk look. Ikke så tungt møblement, som de ellers plejer at bruge, men der var nul/nix/nada servering, da de betragtes som restauranter, som jo er lukket i Tyskland. Du kunne få en flaske vand og en bolle, når du gik.

    Skiltningen var lidt mangelfuld, synes jeg, men hey, de er jo også først lige startet, så det bliver nok bedre hen ad vejen, og der var masser af hjælpsomt personale overalt.
    upload_2020-11-9_9-33-50.png

    upload_2020-11-9_9-34-0.png

    upload_2020-11-9_9-33-44.png
     
    klausbm, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Tak for billederne :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hmm - hvem var du? Ternet skjorte? :D
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det var mig med mundbind :) .... og den ternede, ja
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,473
    Point:
    113
    Jeg var ikke med till denne første SAS afgang til den "nye" Berlin lufthavn. Men jeg ankom for et par dage siden med LOT fra Warszawa i Terminal 2. Mon ikke de snart skal bygge nyt igen?
    IMG-9658.jpg
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Så må man håbe de har lært noget af første version....
     
    T4L og Henry "Synes godt om" dette.
  13. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Hmm, jeg tvivler. Der er stadig en del ting, som ikke virker i T1, som nu har været i drift i to år.
    Men til gengæld har BER lavet en genistreg: Man kan ganske gratis booke tid til security, og så får man et 20 min-vindue, hvor man kan gå gennem en dedikeret security uden om den almindelige security med den ualmindelige lange og langsommelige kø. (ber.whyline.com)
     
    PENSIONISTEN, Offlyer, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jeg var 2 ture i BER 15-16aug2022 og 22-23 aug2022, en meget, meget skuffende oplevelse.
    - De ansvarlige myndigheder, ansvarlige byggefirmaer m.fl. har i den grad misligholdt mulighederne for opførelse af en super effektiv og helt ekstrem elegant lufthavn. Det gør ondt dybt ind i sjælen at se resultatet, nærmest et stort industri område. (Jeg har fra 10 års alderen tegnet og skitseret bygninger og indretninger i hobevis som en kæmpe hobby, derfor ser jeg resultatet som et stort ynkeligt projekt).
    - Hvis så blot det havde fungeret, men ak, lander begge gange med en bragende fuld sas A320 CPH-BER helt ude ved A37, smalle korridorer med tonsvis af afrejsende passagerer ved diverse gates, vi ankommende kan ikke passere disse gates og toppen af hele dette virvar : ingen, absolut ingen af de mange rullende fortovssektioner var i brug, de lå blot øde hen !!!
    - Remote afgang med sas CRJ BER-ARN gate B25 lige ved LH loungen, fantastisk .... men ak, indretningen af B-fingeren = jeg tror faktisk at man midt i opførsels fasen har opdaget = av, for pokker vi vist glemte rullende fortove i projekteringen, derefter har man placeret 2 sektioner ude ved vinduet, for de er nærmest skjult, passagererne opdager dem ikke !!! B-fingeren danner er knæk ved B25 og fortsætter således vinkelret helt ud til B45 (man må håbe de har husket rullende fortove på dette lange sidste stykke).
    - Rullende fortove giver et meget hurtigt passager flow gennem en lufthavn, til og fra gates næsten på den halve tid.
     
    T4L, jespersm, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Jeg kunne ikke være mere enig: grimt industribyggeri, rullende fortove som ikke virker (og de rækker slet ikke ud for enden af de lange fingre), smalle gange hvor "fingrene" knækker, masser af uforklarlige niveauforskelle, lounger/cafeer/butikker, som stadig er lukkede, elevatorer som er ude af drift....akja, man drømmer sig tilbage til Tegel-tiden.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Tegel var ikke stor - men den var så tilgengæld nem at vade rundt i... Lyder ikke som om at denne lufthavn skal bruges som template til andre lufthavne...
     
    jespersm og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side