Flyvning i 2015: 13
Flyselskab: Philippine Airlines (PR)
Rute: BKK-MNL
Flynummer: PR 731
Miles: 1361 miles (0 EB Point - krediterede dog til Etihad Guest)
Flytype: A330-300 (RP-C8763 fra Juli 2014 - med ny config)
Gate: D6
Sæde: 23A (Premium Economy)
Load: 17/18 på business - Premium 5 / 27 - Economy ca. 280 / 312
Pris: 145 USD (ca 1000 kr)
STD: 13.30 ATD: 13.52
STA: 18.00 At gate: 18.01
Efter en hyggelig øl i Bangkok med
@jefi99 stod næste dag på flyvning til Manila. Havde egentlig tænkt mig at tage Kuwait Airways for oplevelsens skyld, men det droppede jeg efter at have læst lidt omkring på nettet, hvad folk mener om dem. I øvrigt serverer de ikke alkohol, så faldt valget på PAL, hvor jeg også kan komme i loungen kva mit Etihad Gold card. PAL giver i den forbindelse adgang til Thai loungen.
Flyvningen foregik med en næsten ny 330'er med ny cabin-config: PAL's nye business class, et par rækker med premium eco og så 312 sæder economy i en 3-3-3 config.
View attachment 2494
Jeg prøvede naturligvis så godt jeg kunne at benytte min status til at få et godt sæde og fortalte, at det var vigtigt med benplads. Fik så 32A, men det viste sig, at der var mega tight og i øvrigt ingen vindue. Bummer.
View attachment 2495
Heldigvis lyttede cabin crew til min klagesang og jeg blev flyttet frem i premium economy-sektionen, hvor vi kun var 5 på de i alt 27 sæder. Fremme i kabinen kunne man se, at der var fyldt på business (på nær 1 sæde). Bedste sæder i premium economy-sektionen er helt klart 21D+E+G, hvor der vældig meget ekstra plads.
View attachment 2496
Dette nye fly er lidt sjovt på den måde, at der ingen PTV er overhovedet - heller ikke i business. PAL kører istedet med et system de kalder (InAir), hvor man kan streame film mv. til sin egen device. Tilsyneladende leveres tjenesten af OnAir, som også bruges på QR's 787er.
View attachment 2497
Efter at have leget lidt med wifi-systemet fik vi mad. Der var valg mellem Chicken Curry eller Pork Satay. Jeg røg på kylling i karry. PAL byder på vin og øl (bl.a. også Asahi) til maden, men ikke eksempelvis Gin Tonic. Det er åbenbart kun på de længere flyvninger.
View attachment 2498
Vi nåede kysten i Vietnam en halv times tid efter maden blev serveret:
View attachment 2499
Flot lys og en masse små øer nedenfor, inden landing i Manila.
View attachment 2501
Alt i alt en fin flyvning med PAL som havde meget venligt cabin crew. Maden var sådan lidt so so, men prisen var fin og vi var on time ved ankomst. 16 minutter efter ankomst til gate var bagagen på båndet og det er noget bedre end i CPH!
Click to expand...