Peter's Rejselog 2015

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af PeterA, 26/2/15.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    lækker?
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    God kommentar kl lort om natten. I like it.
     
    Baadsgaard, Kristian og jefi99 "Synes godt om dette"
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Flyvning i 2015: 23
    Flyselskab: Philippine Airlines (PAL)
    Rute: MNL-PVG
    Flynummer: PR336
    Miles: 1152 miles
    Flytype: A321-200 (RP-C9917 fra november 2014)
    Gate: S3
    Sæde: 21C (Premium economy)
    Load: 60%
    Pris: 240 USD (one-way)
    STD: 11.25 ATD: 11.15
    STA: 14.55 At gate: 15.04

    På vej mod DK gik turen fra Davao (DVO) via MNL og PVG. Vores forbindelse til MNL viste sig imidlertid at blive aflyst (mange dage i forvejen), så PAL sendte os afsted dagen i forvejen og indlogerede os i deluxe room på Century Park Hotel med aftenbuffet/morgenbuffet mv. Meget fint. Vi blev hentet af chauffør og kørt til NAIA terminal 2, hvor PAL flyver fra. Her kunne jeg med mit Etihad Gold gå i deres udemærkede internationale lounge. Noget bedre end deres domestic lounge, som ligger i kælderen.

    IMG_8958-resized.JPG

    Det var en Airbus 321 med sharklets, som skulle flyve os til Shanghai.

    IMG_8969-resized.JPG

    På trods af, at vi faktisk kom afsted 10 minutter før scheduled departure, så tog det en del tid før take-off. 38 minutter fra pushback til takeoff er ikke imponerende, men skyldes, at de i MNL har kæmpe problemer med kapacitet på den kun 1 bane (de bruger også tværbanen til takeoff for mindre domestic flights). Vi holdt derfor i kø på vej ud til Runway 06, og selv om der ikke var så mange foran os, så tog det en evighed, fordi man hele tiden skal holde for de fly som er på approach. Det er VIRKELIG en sløv afvikling og skaber tit kæmpe forsinkelser.

    IMG_8981-resized.JPG

    Da vi kom afsted var der fin sigtbarhed:

    IMG_9006-resized.JPG

    Lidt efter start kom vores lunch - rimelig basic.

    IMG_9010-resized.JPG

    Efter landing i Shanghai kørte vi rundt i en evighed - ja i 25 minutter før vi var ved gate. Noget af vejen blev vi jagtet af denne hval.

    IMG_9013-resized.JPG

    Alt i alt en fin tur med PAL og super venlige FA'er. Immigration var helt vildt crowded og kunne nærmest overgå en US immigration. Det tog en del tid at komme igennem. Herefter gik turen med maglev ind til byen, hvor vi indlogerede os på Radisson Blu en enkelt nat. Vi benyttede aftenen til at gå os en tur ved 'The Bund' og slendre tilbage af strøget og endte med at tage en pizza i restauranten som drejer rundt på toppen af Radisson-hotellet.
     
    clager, Baadsgaard, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Slet ikke.
     
    Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Screenshot_2015-06-12-08-35-32.png
    Mht WIFI baseret underholdning, oplevede jeg det første gang fra AKL-NOU (Ny Kaledonien). Jeg vidste ikke at det foregik på den måde, problemet er at det kræver at din tablet er godt opladt og det var min ikke - så no entertainment. På retur var jeg parat, men blev også skuffet over udvalget - og så var det meste på fransk ! og croissanterne
     
    Kristian "Synes godt om" dette.
  6. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Lige et sidste skriv på rejseloggen for 2015. Fik desværre langt fra alle flyvninger med her, især slet ikke i løbet af sidste halvdel af 2015. Må fatte mig kortere ellers får jeg ikke postet.

    Sidste flyvning i 2015 var med Cebu Pacific fra Manila til Davao i en pakket A320'er, der endte med at blive over 2 timer forsinket. Sværger næsten hver gang jeg flyver med dem, at det var sidste gang. Kan ellers for 2015 se tilbage på gode flyvninger med SAS i deres all-business 737'er til IAH og med deres nye 330E til HKG. Af nye lufthavne blev det til besøg i IAH, KUN, HND og ROR.

    Status totalt for mit rejseår i 2015 var 81 flyvninger. Jeg kvalificerede mig igen til SAS EB Diamond i perioden indtil 31. oktober. I de 2 første måneder af min nye periode har jeg allerede nået 55865 Basic Points, så mon ikke også jeg når Diamond i år??

    Næste flyvning er her om 1 uges tid.

    Screen Shot 2016-01-01 at 13.12.30.png
     
    Senest redigeret: 1/1/16
    CHA211, Beaglen, Ekeren og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side