Jeg er nok lidt uenig. Har prøvet LH premium eco to gange frem og tilbage mellem Frankfurt og Bogotá (lang tur!) og foretrækker SAS plus pga sæderne, betjeningen og serveringen.
Det mener de fleste nok, at livet er for kort til.. Men oplysninger om 'kundeadfærd' kan sagtens være af værdi, selvom de videregives i anonymiseret form. Altså uden personhenførbare oplysninger, men med demografiske data (alder, køn, bopælskommune, FF-status, pointsaldo, you name it..)
Den gik igennem: Your upgrade was successful Dear passenger, Thank you for your request. What happens now? You have received an upgrade to Premium Economy Class for your flight. When you check in you will get a boarding pass for Premium Economy Class.
Nå, men nu skal man måske håbe på en upgrade, for PE er ihvertfald fyldt... Ifølge Seatguru er det ikke det bedste sæde, men ok, man kan ikke få alt for 1366kr.. https://seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Airbus_A350-900.php?flightno=766&date= Rent pointmæssigt gik det fra en V med 50% optjening til en N på 100% optjening... og altså 3920 point istedet for 1960 point
Når man har en booking hos LH, så logger man på sin booking, via LH's site og kan se om det er muligt at byde på en opgradering, via Plusgarde løsningen. Så du byder gennem LH's site (My booking), men det er Plusgrade der håndterer løsningen. Ret sikker på løsningen er den samme for alle de andre selskaber de håndterer denne løsning for.
Strækning: MIA-FRA 22.04.2019 Kabineklasse fra og til: ECO til Eco Plus Bud i penge/point/Valuta: 215 USD/1400DKK pr person Min/Max budmulighed: min 215 USD - xx Gik opgradering igennem: JA - 48 timer før afgang Flyet var overbooket. Vi var 3 på samme booking som blev tilbudt 800 usd for at tage flyet dagen efter. De ville dog ikke betale hotel, transport eller mad, så mine 2 rejsevenner ville ikke tage imod det, og jeg gad ikke blive der alene. Jeg troede dog at de skulle tilbyde hotel, transport og mad, eller er det kun hvis de er nødt til at "tvinge" folk af?
Jeg tænker, at så længe folk 'frivilligt' tager et senere fly, så har man vel ikke krav på andet end hvad man accepterer for ulejligheden.
Det ved jeg godt - det gjorde vi også Mit spørgsmål går bare på, at jeg troede ved overbookning, at flyselskabet også skulle sørge for forplejning og overnatning - mere var der ikke i det
Såfremt de tvinger folk af er der tale om denied boarding, og så er der klare regler (for flyvninger fra/til EU). Dette inkluderer som du nævner hotel og forplejning, udover ombooking og kompensation. Jeg er ikke helt inde i reglerne udenfor EU, feks en amerikansk indenrigsflyvning.
Jeg kan ikke rigtig gennemskue følgende, hvis jeg bestiller en Premium Economy billet med (klasse E) til New York: 1) Kan jeg opgradere med Eurobonus-point til Business Class? Kan ikke finde svaret på dette på https://www.sas.dk/flyv-med-os/tillaegstjenester/opgradering-star-alliance/. 2) Hvis jeg bliver opgraderet, vil jeg så tjene point svarende til den nye business class billet, eller blot den oprindelige premium economy?
Hvis du flyver med sas kan du byde på en opgradering til business. Såfremt den går igennem får du point svarende til business saver. For andre flyselskaber får du point svarende til oprindelig klasse.
Du skriver ikke hvilket selskab det er med? Er det med LH kan du byde på en opgradering via Plusgrade, som bla @Kenneth K herinde har gjort. Hvis du vil opgradere via *A systemet med EB, som jeg umiddelbart læser du gerne vil, så kan det, som jeg læser den side du linker til, ikke lade sig gøre. Her skal du være booket i booking klasse Y eller B. Går en *A opgradering igennem, så optjener du point i henhold til din oprindelige bookingklasse.