Husker I Plusgrade? Det var den gang det var sjovt at byde på en upgrade med SAS. Efter SAS begyndte at bruge sit eget system, er det blevet en del dyrere at byde og derfor mindre sjovt.

Ikke at det nødvendigvis har noget med Plusgrade at gøre....
Der er stadigvæk en del andre flyselskaber som bruger Plusgrade. Et af dem er Icelandair. Jeg havde booket en tur til Reykjavik med SAS i januar for nogle måneder siden. Men så besluttede SAS at annullere alle KEF fly fra CPH i anden halvdel af januar måned. Man kunne bookes om til OSL med SAS og så videre til KEF med Icelandair. Nej tak! Jeg afbestilte og bookede det direkte fly med Icelandair fra CPH i stedet for. Efter den oplevelse jeg havde med Icelandair er det ikke usandsynligt at jeg fremover vil foretrække Icelandair i stedet for SAS, hvis turen går til Island.
På vejen hjem besluttede vi at byde på en opgradering til Icelandairs Saga Class. Minimumbud var omkring 1.100 dkk. Det lyder umiddelbart dyrt. Men, men, men det er altså en noget anderledes oplevelse end at flyve i SAS Plus.
Vores mimimumbud gik igennem og vi fik dermed adgang til Icelandairs Saga lounge i KEF lufthavn. Det er den eneste lounge i hele lufthavnen og den er udmærket. Den var ikke proppet med mennesker som de fleste andre lounges i disse tider og maden var virkelig lækker, bedre end i SAS lounge i København efter min mening. Flyveturen varer ca. 3 1/2 time. Man sidder meget bekvemt i brede sæder med ekstra benplads som kan lænes en del tilbage. Flyvepersonalet var det venligste jeg har oplevet i lang tid. Stewardessen kom regelmæssigt forbi med et bredt smil og spurgte om der var noget, vi havde brug for,
efter hun havde serveret rigtig dejligt smørrebrød med hønsesalat og med laks. Og chokoladedesserten var varm og "gooey" som den skal være, så lækkert!
View attachment 23789
Det kan være at vi var heldige at vores bud gik igennem. Med den oplevelse vi fik, vil jeg også prøve næste gang!
Click to expand...