Plusgrade eller lignende - andre end SAS

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af T4L, 17/2/19.

  1. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,319
    Point:
    113
    Strækning: SFO-FRA 30 april med LH A380
    Kabineklasse fra og til: ECO til BIZ
    Bud i penge/point/Valuta: 820 USD (ja, jeg er jyde)
    Min/Max budmulighed: min 800 USD - 2000 USD
    Gik opgradering igennem: Nope.
    Flyet var proppet til bristepunktet, formoder der var en del SAS kunder med. Havde booket billetten igennem OTA og der var min status ikke kommet med igennem men det fiksede SAS da jeg fløj ud i fredags og vupti så kom der service på.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  2. Schlandy

    Schlandy VIP medlem

    Beskeder:
    574
    "Synes godt om" modtaget:
    1,653
    Point:
    93
    Strækning: AUH-LHR 30/5
    Selskab: Etihad
    Kabineklasse fra og til: BIZ til First
    Bud i penge/point/Valuta: 845 Eur
    Min/Max budmulighed: min 795 eur, max - no idea
    Gik opgradering igennem: YES:)

    kanon fed oplevelse !
     
    RasmusH, PENSIONISTEN, jtraveler og 10 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Strækning: BKK-VIE
    Selskab: Austrian
    Kabineklasse fra og til: PE til Bus
    Bud i penge/point/valuta: 415 EUR
    Min/Max bud: Min 400 eur, max langt over budget
    Gik opgradering igennem: nej

    Er det et problem? Nej, det var en fin oplevelse i PE på vej ud, så det antager vi det også bliver på vej hjem :)
     
    SophieHendriksen, THammer og Henry "Synes godt om dette"
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Godt nok en gammel tråd! Er det ikke på tide at genoplive den? :)

    Jeg har booket en billig economy billet FLR-CPH-VIE på Austrian Airlines. Der er i alt 4 segmenter. I dag prøvede jeg at se hvad det ville koste at opgradere til business. Der var 2 muligheder.
    1) Betale en fast pris per segment.
    2) Byde på en opgradering per segment enten med point eller penge.

    1) kostede 79 euro per segment.
    2) Jeg tjekkede ikke pointprisen. Minimumbud for pengeprisen var ....... 80 euro. Morsomt!
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN, mifira og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Mit indlæg er måske ikke decideret plusgrade, men når jeg køber Swiss billetter CPH-ZRH-GVA v.v. er mit udgangspunkt, at jeg kun ønsker billigste biz billet.
    1. Check'er selve biz prisen og sammenligner med :
    2. Economy prisen + køb af separat upgrading - her kommer min pointe : upgradings prisen er ikke pr leg hos LX, men derimod hele strækningen cph-zrh-gva, og det betyder alverden, for så er det ganske billigt nogle gange at købe upgradings i en separat transaktion.
     
    Thorkild, T4L, NielsC og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Hvis man byder på en opgradering på et andet Star-Alliance selskab og krediterer pointoptjeningen til SAS, får man så point efter den oprindelige bookingklasse eller efter den nye? Det er der maske ingen der ved med sikkerhed, men her et DP:

    Jeg bød på en opgradering pa LOT fra MAD til WAW (minimumbud var 85 EUR). Billetten var booket i bookingklasse U, hvilken giver 25% af afstanden i miles som point hos SAS. Jeg har lige tjekket min SAS-account and kan se jeg har fået 1500 point for flyvningen. Det svarer til enten 100% optjening (bookingklasse Z, F, A, R, Y, B, M) eller 105% optjening (bookingklasse P).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Så omkring 1.125 basispoint for 640 kroner (omkring 56 øre per basispoint): Det er vel en OK pris.
     
    T4L "Synes godt om" dette.
  8. Andersen

    Andersen Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    I 2020 fik jeg følgende at vide, da jeg havde opgraderet. Lige nu afventer jeg dog point fra en opgradering i 2022 på SN, hvor jeg opgradrede fra N til P (som giver 0 EB point)

    3.4 As a EuroBonus member, you earn points on applicable flights in accordance with the booking class originally booked and paid for, regardless of upgrades or downgrades, unless we have stated otherwise.
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  9. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Uden at vide det, men kunne det ikke afhænge af hvordan flyselskabet håndterer opgraderingen og hvilke oplysning der sendes videre til SK.
    I nogle T&C står der at booking klassen forbliver den samme men man får alle fordelene af den næste klasse (mere eller mindre), mens andre gange opgraderes til den næste klasse med alle tilhørende fordele.
     
    Henry og T4L "Synes godt om" dette.
  10. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Husker I Plusgrade? Det var den gang det var sjovt at byde på en upgrade med SAS. Efter SAS begyndte at bruge sit eget system, er det blevet en del dyrere at byde og derfor mindre sjovt. :( Ikke at det nødvendigvis har noget med Plusgrade at gøre....

    Der er stadigvæk en del andre flyselskaber som bruger Plusgrade. Et af dem er Icelandair. Jeg havde booket en tur til Reykjavik med SAS i januar for nogle måneder siden. Men så besluttede SAS at annullere alle KEF fly fra CPH i anden halvdel af januar måned. Man kunne bookes om til OSL med SAS og så videre til KEF med Icelandair. Nej tak! Jeg afbestilte og bookede det direkte fly med Icelandair fra CPH i stedet for. Efter den oplevelse jeg havde med Icelandair er det ikke usandsynligt at jeg fremover vil foretrække Icelandair i stedet for SAS, hvis turen går til Island.

    På vejen hjem besluttede vi at byde på en opgradering til Icelandairs Saga Class. Minimumbud var omkring 1.100 dkk. Det lyder umiddelbart dyrt. Men, men, men det er altså en noget anderledes oplevelse end at flyve i SAS Plus.

    Vores mimimumbud gik igennem og vi fik dermed adgang til Icelandairs Saga lounge i KEF lufthavn. Det er den eneste lounge i hele lufthavnen og den er udmærket. Den var ikke proppet med mennesker som de fleste andre lounges i disse tider og maden var virkelig lækker, bedre end i SAS lounge i København efter min mening. Flyveturen varer ca. 3 1/2 time. Man sidder meget bekvemt i brede sæder med ekstra benplads som kan lænes en del tilbage. Flyvepersonalet var det venligste jeg har oplevet i lang tid. Stewardessen kom regelmæssigt forbi med et bredt smil og spurgte om der var noget, vi havde brug for,
    efter hun havde serveret rigtig dejligt smørrebrød med hønsesalat og med laks. Og chokoladedesserten var varm og "gooey" som den skal være, så lækkert!
    IMG-1717.jpg
    Det kan være at vi var heldige at vores bud gik igennem. Med den oplevelse vi fik, vil jeg også prøve næste gang!
     
    Beaglen, Nielspg, THammer og 11 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Det så ud til at være en god oplevelse - tak for at du delte :) Ikke mange gange vi har hørt om hvad Icelandair kan tilbyde :)
     
    Beaglen, T4L og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side