Problemer med rejsebooking på Portal :(

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 21/7/17.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej allesammen, jeg takker for jeres kommentarer, overordnet er værelset eller størrelsen på dette ikke problemet men antallet af sengepladser, der som nævnt ikke kan være mere end en ekstra seng, hvis det var muligt med 2 ekstra senge var der intet problem.

    1. Da jeg foretog bookingen blev det meget tydeligt angivet børnenes alder og antallet af personer, på intet tidspunkt i bookingprocessen blev det nævnt at bookingen indebar at børn skulle dele seng med de voksne, der var simpelthen ingen detaljer for værelset.

    2. Der er ingen tvivl om at de har lagt kategorien forkert ind siden den ikke kan bookes online på hotellets hjemmeside med vores konfiguration, jeg har uploaded en placebo Amoma booking der tydeligt viser de manglende detaljer.
    3. Hvis jeg ikke havde taget fat i Amoma havde de kun booket til 2 adults , det fremgår tydeligt af korrespondancen at de ikke har regnet med 4 personer.
    At hun så derefter påstår at hotellet har sagt at 2 børn sagtens kan ligge i ekstrasengen er tydeligt vis forkert eller direkte løgn.

    Den eneste gråzone jeg kan se er hvilken alder for et barn det er legitimt at have egen seng i.
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Men korrespondancen viser med al tydelighed at Amoma har givet mig et værelse på baggrund af 2 adults, den første skriver jo tilbage uden at anføre 2 children.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som sagt jeg ville forsøge at få annulleret og uden at være advokat tror jeg ikke du har ret til mere (hvis overhovet det). Tror ikke du får en gratis opgradering til det store værelse men herregud det er da forsøget værd :)
     
    Senest redigeret: 30/7/17
    Beaglen, Henry og Daniel K "Synes godt om dette"
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Amomas største fejl er vel egentlig, at de padler rundt i hvor mange der egentlig er booket til, hvorvidt børn skal sove alene eller sammen med jer og hvorvidt der eventuelt skal betales ekstra for børnene. De har tydeligvis ikke rigtigt styr på noget, men det er vist fastslået for længe siden!

    Udover jeg ligesom er med på du (forståeligt nok) er utilfreds over situationen, så er jeg i tvivl om, hvad dit krav er? Vil du have Amoma til at betale for en upgrade til et dyrere værelse, nu hvor I har fået lov at beholde det oprindelige værelse (men med en sengekonfiguration, du ikke er tilfreds med)?

    Du har jo netop fået lov at få det oprindelige værelse til jer alle fire til den oprindelige pris. Nej der står ikke specifikt de skal sove i "existing bedding" i dit screendump, men der står heller ikke noget om ekstra senge. Det er noget fnidder, og jeg tror ikke du kommer nogen vegne i forhold til at få Amoma til at give dig en upgrade - men du kan jo heldigvis også være ligeglad med hvad jeg mener :)

    PS. Jeg er, modsat @jakobv84 , jurist, og mit råd er, som sagen har udviklet sig, at få dem til at annullere bestillingen. Din egen tid er selvfølgelig noget du kan bruge som du vil, så du kan jo køre sagen så længe du orker, men jeg ser altså ikke n0gen smoking gun, omend jeg er naturligvis heller ikke bekendt med schweizisk lovgivning.

    Hvis det kun koster 1000 kr. mere at booke direkte på hotellet, så synes jeg det er en lav pris for at få ro i sindet over tingene spiller, når I kommer derud.
     
    Beaglen, Grisefod, Daniel K og 7 andre "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps, man skal vælge sine kampe..
     
    Senest redigeret: 30/7/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Hej Sophie, tak for dine betragtninger,jeg er enig og ja, det er noget værre rod og jeg burde også have været opmærksom ved de manglende detaljer, jeg tænkte bare at hvis børn skulle sove i forældres seng var det angivet, det har det altid være når jeg benytter hotellers egne hjemmesider, men også Hotels eller Booking.com.

    Men det er en gråzone, der er nok ikke specifikke regler for hvilken alder på børn der automatisk udløser egen seng.


    Jeg skriver til Amoma om at jeg gerne vil have købet annulleret og så må vi se hvad de siger til dette.
     
    Beaglen, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg håber alt ordner sig og I får en dejlig ferie! Hotellet ser skønt ud, så vi ser frem til billeder derfra :)
     
    Daniel K og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Tak, intet svar fra Amoma endnu, til gengæld har de anmeldt min Trustpilot anmeldelse for at være falsk, på trods af alle oplysninger er korrekt angivet, så min tillid til dem er om muligt endnu værre, men når anmeldelsen frigives så kommer dette kapitel naturligvis med i anmeldelsen :)
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Amoma lyder virkelig hyggelige :confused: nå jamen endnu et søm til kisten. Og endnu en reminder om hvorfor jeg ikke bruger sådanne tjenester! Træls for jer.
     
    Beaglen, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  10. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Update, fik med lidt pres Amoma til at cancellere uden fees, så nu starter vi på scratch igen, jeg kan se at Hotels.com kan gøre det lidt billigere så..... - nej fra nu af hedder det kun direkte hos Hotellet ;)
     
    Beaglen, tbh, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg nåede liiiige at holde vejret og tænke "ej for fa'en" hahaha :D
     
    Daniel K, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  12. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Jeg har altså aldrig haft udfordringer med hotels.com eller booking.com :)
    Jeg har til gengæld haft problemer med HYATT House Emeryville som var så flinke at udleje vores på forhånd 3 reserverede værelser ud til anden side bare fordi vi først ankom 00.30 og dermed satsede på at vi ikke ville komme :mad::mad:
     
    Beaglen, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Som mange af os har skrevet om i denne tråd, så kan de blive en udfordring den dag "the shit hits the fan". Særligt når man booker med børn, så kan de være en udfordring, da det ofte hænder at de ikke helt har styr på hvornår børn må være på et givent værelse, hvornår de kræver ekstra seng og hvordan der eventuelt skal afregnes for det. Der er ofte helt andre regler, når man spørger hotellet selv.
     
    Daniel K, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  14. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Skal det så forstås på den måde, at så længe man ikke har børn med så kan hotels & booking fint anbefales, men når børnene kommer så er det mere sikkert direkte hos hotellerne? Eller vil du også anbefale det uden børn ;)
     
    Daniel K og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Haha, noget i den retning.

    Nej mere præcist så vil jeg ikke benytte dem, hvis det er en "vigtig" reservation. F.eks. beskriver jeg tidligere i tråden en virkelig træls sag med hotels.com, hvor det kun var 2 voksne. En ferie på 1 eller flere uger er f.eks. i "vigtig" kategorien, hvor jeg ikke har lyst til at stå et eller andet eksotisk sted og så er der problemer når man dukker op.

    En overnatning i Nebraska på 6 timer på road trip er "ikke vigtig", da brugte jeg hotels.com fordi jeg så fik EB point selvom vi havde barnet med.

    Men det bliver jo næsten altid i "vigtig" kategorien når man har sine børn med. Så bliver ting, som ellers er nemt at håndtere, lige pludseligt ikke så nemt længere. En lovet early check in der pludseligt ikke kan lade sig gøre, det er selvfølgelig irriterende som voksen, men hvis man har rejst hele natten med et 6-årigt barn, så er det kritisk ikke at få sit værelse straks :eek:

    Summa summarum, så er det egentlig bare sjældent at jeg oplever hotellerne ikke kan matche prisen fra OTA'erne når man lige får læst det hele med småt, lagt tax mm. oveni hatten. Desuden plejer hotellerne også gerne at ville matche op på prisen hvis man kontakter dem.
     
    Daniel K, Beaglen, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    @Daniel K : Super, at du nu kan starte helt forfra med bookingen, når nu det skulle være oven på det her rod med Amoma. Mage til amatører og elendig kundeservice :mad:. Hvis du stadig booker værelse på hotellet, bør du bestille Rainforest Studio værelset og så insistere på, at børnene sover i hver sin seng (eller én stor seng hvis børnene er små, men hvis husfreden skal bevares er det måske bedre med to senge ;)). Family Chalet værelset ser også flot ud, men virker måske overkill ift. Jeres behov. Denne type værelse vil nok bedre egne sig til 4 voksne (set ud fra billederne på hotellets hjemmeside i hvert fald).

    Jeg er fuldstændig enig med @SophieHendriksen i, at det at benytte diverse bookingsider som udgangspunkt er et no-go og så i stedet bør der bookes direkte via hotellets side. Personligt vil jeg langt hellere stå direkte overfor hotellet og forhandle om mit værelse, end at binde an på at skulle få fat i kundeservice på en tvivlsom bookingside og hvor kundeservice alligevel ikke kan / vil gøre noget. Denne holdning har jeg overordnet set, så det var meget meget forsigtigt, at jeg vovede mig ud i at bruge www.topcashback.com (efter @jefi99 s anbefaling), men også kun fordi jeg rent faktisk får penge retur for mine bookinger og det virker fint.

    @Daniel K jeg håber virkeligt, at det lykkes for dig denne gang med bookingen, hvad enten du så får det klaret via Hotels.com eller via hotellet direkte. Og ellers ved du jo, hvor du kan hente god rådgivning ;)
     
    Daniel K og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side