Rejser til Kina og visum

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af PeterA, 19/9/16.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det er korrekt, at du kan bevæge dig rundt inden for Kina, hvis du er i op til 24 timers transit. Hvis du bliver inden for samme byområde, kan du få op til 144 timer.

    Jeg har selv brugt denne mulighed mange gange, da jeg nægter at betale næsten 1000 kr for et visum til Kina. Som sagt kan udfordringen være, at flyselskabet er usikre på reglerne.

    For ca 3 måneder siden havde jeg selv lidt udfordringer med dette. Skulle med Cebu Pacific MNL-PVG og med SAS videre. Selv for 24 timer TVOW er der stort set ikke begrænsninger for nogen nationaliteter, så umiddelbart kunne min datter, mig selv og min kæreste (som har filippinsk pas) rejse i transit. Cebu Pacific var imidlertid usikre på, at filippinere kunne være i transit uden visum (man skulle tro de vidste det som filippinsk selskab med ruter til Kina), så de nægtede at checke min kæreste ind. Herefter røg jeg op i det røde felt, men der var nærmest intet at gøre. Ved at være vedholden lykkedes det at overbevise dem om at kontakte deres station i Shanghai, og de skrev tilbage, at det var OK.

    Du finder alle oplysninger og kan søge råd på FT:
    http://www.flyertalk.com/forum/chin...ithout-visa-twov-rules-master-thread-199.html

    Jeg selv satser på en kort kina-tur i næste uge. Det bliver nok CPH-SVO-PVG-CPH. Selv om jeg i princippet kommer fra DK og tager retur til DK, så bliver det betragtet som i transit, da kineserne udelukkende kigger på segmenterne ind og ud af Kina SVO-PVG-CPH.
     
    Thorkild, klausbm, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Henry, clager og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Måske et større område end før?
    og derudover en udvidelse fra 72 til 144 timer... skal fortsat være i transit til 3. land
     
    Henry, clager, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Hej med jer. Genopliver lige denne. :)
    Jeg har lige booket billetter til Beijing i slut august og har så lige fundet ud af den høje omkostning for visum.
    De er booket på point og de går CPH-PEK-CPH altså ingen transit og den kan ikke tages over Oslo eller Stockholm da den direkte rute kun går ud af københavn med SAS.
    vi holder os lige under de 144 timer til et transit visum. ankomst 28/8 afrejse 4/9
    Her kommer så mine spørgsmål.
    Kan jeg booke en enkelt billet ud af Kina uden at gøre brug af den og dermed have udrejse og få et transit visum på 144timer?
    Næsten samme scenarie denne gang med tog til Mongoliet.
    Er der andre muligheder for at slippe for det? Da vi er 2 voksne og et spædbarn så ender vi op på 3000DKK kun for visum. Det er voldsomt når billetterne har kostet 600kr. :)
    Håber at nogle kan hjælpe os her.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Er det korrekt forstået, at du vil booke en 'fake' udrejse og så bare blive i landet - længere end dit visum gælder?:eek:

    Modig mand...:cool:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Altså jeg havde da tænkt at jeg kunne booke en enkelt billet på point til HK, JP eller andet land og afbestille den dagen før afrejse.
    Vi vil være i kina i under de givne 144 timer, men jeg vil sådan set helst ikke rejse videre hvis jeg kan slippe derfor tanken om at have en billet, men ikke at bruge den.
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg forstod spørgsmålet sådan:
    • Kan jeg få et transit visum, hvis vi rejser tilbage til CPH?
    • Hvis Ikke, kan vi så booke en enkelt billet ud samme dag, som vi rejser tilbage, og dermed få et transit visum?
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Kender ikke Kina, men kunne frygte, at du skal have boarding pass til den destination, der er angivet i dit transitvisum (og vise det i paskontrollen). Det skal du i hvert fald tjekke.
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    I princippet kan det nok lade sig gøre, men jeg tror ikke det bliver en behagelig oplevelse... Der er historier om folk der har gjort lignende ting og har haft problemer ved udrejse.
    Tog idéen duer ikke så vidt jeg forstår på TWOV reglerne.
    Fly - point... hvis det er eurobonus point er der et non refundable gebyr alligevel.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Oho; ja, i den forståelse giver det mere mening.:)

    Hvis problemet er, at en retur til samme sted som afrejse ikke giver ret til transitvisum er løsningen måske at lade hjemturen 'ende' et andet sted, f.eks. Stockholm eller Berlin. Og så en separat enkeltbillet derfra.

    Som andre skriver er modellen med en 'ekstra' udrejsebillet nok risikabel. For hvis de ved udstedelse af transitvisaet ved indrejse checker billetten man er ankommet via, så fremgår det jo af den, at der er en returbillet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Den løsning dur ikke. De ser på seneste stop inden kina, og stoppet efter kina og det skal være 2 forskellige lande.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Tak for respons.
    Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ulovligt eller i den meget grå zone. Ville bare se om der var en måde at slippe for de 3000kr da vi skal være der under de 144timer. Syntes bare at det er underligt at man godt må opholde sig der i 144 timer uden visum hvis jeg rejser tilbage til f.eks. norge men ikke hvis det er tilbage til cph. Men må bare til lommerne da jeg ikke kan få en transit via stockholm på biz med air china for mine point.
    Igen tak for svarerne.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er det jo også hvis man starter fra København og ender i Berlin?o_O

    Derfor skal den sidste strækning tilbage til København som jeg skrev være på en helt separat billet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ok, men SK flyver ikke direkte fra Beijing til Berlin, derfor kan det ikke lade sig gøre med en sådan billet som der er tale om.
     
    Henry, SophieHendriksen og clager "Synes godt om dette"
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    [
    Nu skrev jeg jo f.eks. Berlin :cool: - det skal bare være et sted, som kan nås med en billet booket via SAS og ikke er for langt fra København.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, gør ikke noget ulovligt. Du risikerer at blive tilbageholdt og i øvrigt ikke at kunne komme ind i Kina igen.

    Du kan evt. overveje istedet at booke CPH-PEK // HKG-CPH og så købe en one-way PEK-HKG. Her kan du nøjes med transitvisum, da HK betragtes som et 3. land.
     
    Senest redigeret: 13/6/19
    Kristian, Henry og danielstrandby "Synes godt om dette"
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ja det gjorde du i din originale besked. Men eftersom SAS kun har én rute til Beijing kan det ikke lade sig gøre på den billet type der er tale om. Du skrev, i det jeg oprindeligt quotede:
    Det ville jeg forstå som om dit løsningsforslag var at booke f.eks. CPH-PEK som udtur og PEK-CPH-TXL som hjemtur, hvilket er det eneste med retur til en anden destination, som kan lade sig gøre på den billettype, som jeg har forstået der her er tale om. Den løsning ville dog ikke kvalificerer til 'transit uden visum'.
     
    PENSIONISTEN, Kristian, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Vi havde et transitvisum i PVG i sidste måned og skulle fremvise booking på flyet ud af PVG. Det var en blå immigrationsformular og ikke den sædvanlige gule vi skulle bruge. Jeg er meget sikker på at vores fly detaljer blev skrevet ind i deres "system" og da vi skulle rejse videre indenfor 24t blev der kun udstedt 24t visum selv om vi kunne have fået op til 144t. Det er som Peter skriver bedre at kombinere med f.eks. HKG, hvis du vil undgå at skulle søge visum.
     
    Henry, Henrik Olsen og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg forstod, at du ville have et transfer visum for at spare 3.000 kroner på et turistvisum. Så nu skal du til at regne på, hvad de 2 alternativer koster:
    • Visum (ja, du ved jo allerede, at det koster 3.000 kroner)
    • Ekstra billet til HKG og hjem derfra
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  20. Mortenmol

    Mortenmol Medlem

    Beskeder:
    27
    "Synes godt om" modtaget:
    93
    Point:
    13
    Jeg har lige arrangeret et "hastetur" til Asien via Shanghai for mine forældre, de skulle derud med arbejdet og LH kørte deres first kampagne, så det skulle gå lidt hurtigt, og de havde ikke tid til ambassade visit

    De fløj CPG-MUC-PVG -> ICN (1.transit visum) de var i Sydkorea torsdag-søndag (arbejde).
    Så ICN-PVG (2. transit visum) var der søndag til fredag (arbejde)
    PVG-OKI Fredag til mandag (ferie)
    OKI-PVG (3. transit visum) mandag
    PVG-MUC-CPH mandag.

    Der var lidt problemer hver gang de skulle boarde da billetterne ikke var bestilt sammen, så de skulle fremvise booking og tale med en supervisor, da de jo ikke havde et visum til Kina og ikke umiddelbart overholdte reglerne for transit visum. Det lykkedes dog hver gang efter at have forklaret ruten og fremvist bookings.
    Eneste problem i Kina var da de returnede og deres kunde havde bestilt hotel og de ikke havde en kopi af booking, ellers var der ingen problemer med transit visa trods de mange på hinanden efterfølgende.
    Det er vigtigt at man flyver til et 3. land fra Kina, så enten via HKG el. lign. eller booker en rejse til HKG og retur for at "købe sig retten" til et transit visa.
    Kina har utrolig godt styr på hvor man er når man er der.

    Jeg har selv benyttet mig af muligheden.
    Vi fløj CPH-PVG 2 dage -> PVG-NRT 5 dage -> NRT-CPH
     
    SophieHendriksen, Kristian, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side