revolut.com

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Søren G, 5/7/17.

  1. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ja, det vil jeg også mene. Men jeg har spurgt deres kundeservice direkte. Og de sagde det stod i deres prisblad.

    Se 3. linje i skemaet nedenfor:
    Screen Shot 2017-08-11 at 20.52.36.png

    Står på side 9 i deres vilkår:
    https://danskebank.dk/PDF/Priser-vi...r-og-vilkaar-for-udenlandske-overfoersler.pdf
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Beaglen og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Tak for info. Det er både logisk og fornuftigt, for så er der ikke tvivl om hvilket lands regler der er gældende.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,183
    "Synes godt om" modtaget:
    6,449
    Point:
    113
    Når man skal betale gebyr i en butik for MC betalinger, er det også satsen for dansk udstedt MC, så det er helt klart et dansk kort.
     
    Henry, clager og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
  6. tkrunning

    tkrunning Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    Jeg har brukt Revolut i et par år allerede. Det er et godt produkt, som jeg bruker mest til å overføre fra mine danske, norske, eller andre EU-konti til mine amerikanske konti. Jeg bruker nesten utelukket amerikanske 0% FX fee-kort, som gir god cashback (som Chase Sapphire Reserve) i det daglige, selv i EU. Å gå fra å bruke et dansk kort med 2% FX fee, til å ikke betale FX og samtidig få fra 2.1-7.5% cashback/miles på nesten alt jeg kjøper er vel verdt det, spesielt siden jeg ikke betaler noe som helst for å veksle og overføre med Revolut.

    - Revolut bruker "the Currency Cloud" til å overføre penger til din lokale konto, så du betaler ikke gebyr for å motta penger... Det kommer som en vanlig dansk overførsel i Danmark, norsk overførsel i Norge, SEPA i EUR-området, ACH i USA, osv.
    - De legger på 0.5-1% markup om weekenden, så unngå å veksle penger da. Fra mandag morgen til fredag kveld (britisk tid) er det helt gratis.
    - Kundeservice er litt hit or miss, dog bedre som premium-kunde
    - ATM uttak fungerer greit, og jeg trenger sjelden og ta ut mer penger enn den gratis kvota (200 GBP for gratis-brukere, 400 GBP om du har Premium). Jeg betaler med kredittkort når jeg kan, og ellers så har jeg også et Charles Schwab debet kort som refunderer alle ATM fees worldwide.
    - Top-up er som sagt gratis ved bank-overførsel eller debet kort (Visa og MC), kredittkort har 1% fee. Ingen av mine danske eller norske kredittkort har belastet meg noe får å sette penger inn på min Revolut konto (det regnes ikke som å heve penger i en ATM). Det eneste unntaket så langt er Bank of America, som belastet meg en "cash advance fee". Jeg har hørt at Citibank antageligvis ville gjort det samme. Chase, Barclaycard, etc har ikke tatt en slik avgift.
     
    PeterA, MortenS, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg var til Revoluts aftenmøde, RevRally, i Cph Fintech lab i aften.

    De løftede sløret for kommende produkter, oplistet nedenfor i prioriteret rækkefølge:

    - Revolut Platinum card på månedsabonnement; Det første kort i Europa i 100% metal med eksklusive fordele, herunder cashback på 1% af forbruget. Forventet lancering: Q2 2018. Pris: ukendt. Men hvis det lægger sig op ad konkurrenten N26s metal card, som endnu ikke er tilgængelig i DK, kan et bud være omkring 100 kr pr måned. Om Revolut premium brugeren vil få rabat er uvist.

    - Loungeadgang med rabat: Der arbejdes stadig på at lukke aftalen med samarbejdspartneren, produktet forventes lanceret i Q2 / Q3 2018. pris / rabat ukendt.

    - Unikt kontonummer; samarbejde med Danske Bank, der gør du vil få en unik konto. Det vil blandt andet betyde, at du kan bruge din Revolut konto som lønkonto. Direct debit er også med i overvejelserne. Det vil ikke berørt, men med en dansk bank som samarbejdspartner, tænker jeg at betaling af indbetalingskort også kan blive muligt. Forventes lanceret inden udgangen af 2018. Pris: ingen nævnt, forventet gratis for alle.

    - Kredit og lån forventes lanceret i DK i indeværende år. ÅOP ca 7-8%, som er ca halvdelen af gennemsnittet for hvad bankerne i UK tilbyder. Svar på kreditansøgning inden for 3 min. Forventes lanceret inden udgangen af 2018.

    - Android Pay (Google Pay) bliver snart supporteret. Der er længere udsigt for Apple Pay. Pris: ingen nævnt, forventet gratis for alle.

    - Kryptovaluta er åbnet for alle kunder.

    - Budgetting og wealth (investering) tilbydes snart. Budgetting vil blandt andet overvåge dit forbrug indenfor forbrugskategorierne, og sende en notifikation hvis du har brugt for mange af lommepengene på take-away eller i spilkiosken ift til en prædefineret grænse. Wealth er investering i værdipapirer. Det lød umiddelbart som om at indeksfonde eller ETF'ere også indgår i planerne. Pris: ingen nævnt, forventet tilgængeligt gratis for alle.

    Det var nogle spændende indlæg, blandt andet fra Revoluts grundlægger og CEO, Nikolay Storonsky . De har pt 4.800 danske kunder, og satser på 50.000 kunder i DK inden 2019. Det lyder meget ambitiøst, men de kan dog oplyse at de på verdensplan får mellem 5-10.000 nye kunder. hver dag!

    Det bliver utroligt spændende at følge. Og i sær at se hvad platinum kortet kommer til at koste, samt hvilke restriktioner der evt. måtte være på cash back.
     
    DanielBahn, asf, Thomas BL og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hvor er det et godt referat - TAKKER :)

    Og der er godt nok nogle spændende tiltag, som kan gøre dette kort til et ganske spændende bekendtskab.
     
    Beaglen, Henry og MortenS "Synes godt om dette"
  9. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Det lyder virkelig spændende.
    Talte de om en ny investeringsrunde? Fik ikke muligheden sidst, men tror helt klart de bliver penge værd på et tidspunkt :)
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  10. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Nej ikke rigtig. Der var nogle spørgsmål vedrørende revoluts egen økonomi. De svarede at deres strategi, ligesom andre tech virksomheder (Uber blev nævnt), er at cash burn er forventeligt i starten, men at det skal opvejes af den meget store vækst.

    Men interessant med investeringsrunde. Hvor har du læst om det? Er de på Børsen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Min forståelse var at Danske Bank partner var sat til starten af Marts og Platinum kortet slutningen af Marts.

    (Skulle have snuppet mere end 6 kort, er allerede løbet tør :p)
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  12. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Super du var mere OBS på datoerne end jeg var. Jeg er også løbet tør. Det var dog bevidst jeg ikke tog flere. Gider ikke lave alt for meget gratis reklame. ;)

    Jeg overvejede faktisk at spørge herinde om der var andre der skulle med, så man kunne lave et IF meet-up. Det må blive næste gang :)

    Jeg var desværre nødt til at gå hurtigt. Fik du lokket yderligere ud af dem? Fx pris på Platinum? Jeg må indrømme jeg har lidt svært ved at forstå deres forretningsplan. Hvor tjener de /vil de tjene pengene henne?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Der var super mange mennesker, svært rigtigt at høre hvad ham Nikolay sagde, men det jeg hørte om Platinum var "limited run" i slutningen af Marts. De regner med at det bliver subscription service, seperat fra Premium. 1% cashback ville måske være i crypto (ikke helt sikker på denne).

    Butikker betaler et lille beløb til Revolut hver gang man betaler med deres kort. Ellers på deres subscription services som Platinum og Premium. De har også Gebyr på veksling af Crypto (1.5%) og weekenden på veksling af alm. valuta (0.5%). Dertil kommer deres "Credit" produkt, som helt sikkert har mulighed for at blive populært ved Millennia's specielt når de modtager deres bank licens (2-3 måneder) så de kan lave rigtige "lån" uden en tredje part.

    Hvis man er interesseret eller nysgerrig om hvad folk venter på, elller evt. problemer man kan have med kortet kan jeg anbefale at kigge på deres forum community.revolut.com
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Har du nogen erfaring med at overføre fra Revolut til amerikanske bankkonti, og hvad den amerikanske bank tager i gebyr for at modtage beløbet? Jeg har selv Citibank, og ifølge deres vilkår tager de 15 USD for incoming wire. Går ud fra, at dette vil være tilfældet, idet Revolut bruger Swift ved overførsler til US. Ved direct deposit er der ikke fees, fx, når jeg overfører fra PayPal til min Citibank-konto. Vil naturligvis gerne slippe for gebyr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Overførelsen vil pt. være en swift overførelse og de vil nok tage 15USD for at modtage denne plus evt. fees en intermediate bank tager. Dog er Revolut ved at ekspandere ind i USA og regner med at åbne i Q1 2018. Når der går ind i US vil du modtage hvad der svarer til et personligt IBAN. Det betyder at din overførelse vil ske som en almindelig overførelse mellem to US banker.
     
    Erwin Lansing, PeterA, RasmusH og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg fik en mail fra Revolut om at jeg kunne få et gratis fysisk kort, hvilket gør det meget attraktivt at bruge dem.
    Hvordan er det i forhold til at indberette til skat? skal man selv stå for det?
     
    MortenS, Henry og Christianbp17 "Synes godt om dette"
  17. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93

    Godt spørgsmål. Det har jeg ikke overvejet. Men mest sandsynligt skal du selv stå for det, ja :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Det havde jeg heller ikke lige overvejet. Tænker det bliver automatisk når deres partnerskab med Danske Bank bliver lanceret?
     
    Henry og MortenS "Synes godt om" dette.
  19. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er en erklæring K/blanket 49.021 Der skal indsendes til skat. :)
     
    henrikbjorn og Henry "Synes godt om" dette.
  20. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Så er jeg også kommet med på Revolut bølgen :)

    - Kan dog ikke umiddelbart se om der er mulighed for at begrænse muligheden for at hæve kontanter til de gratis $200/£200/1500DKK/måned. Vil gerne benytte muligheden for at hæve kontanter gratis i udlandet til en god kurs, men vil helst ikke betale 2% for at hæve penge, når jeg kan nøjes med 1,75% ved Bank Norwegian (Men vil naturligvis gerne have de første kontanter gratis via Revolut, inden jeg tager BN kortet i brug :) )
     
    MortenS "Synes godt om" dette.

Del denne side