revolut.com

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Søren G, 5/7/17.

  1. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Er der nogen herinde der har prøvet Revolut.com?
    Det skulle eftersigende give 100% markedsbaserede valutakurser uden tillæg.
    Det er noget anderledes end, hvad min nuværende bank (Jyske Bank) er begyndt at opkræve (2%)

    Man skal vist bare købe et debit kort, som koster 6 pund, og top up er gratis, hvis det foretages fra ens egen bank eller debit kort. Bruger man kreditkort koster det 1%.

    Det store spørgsmål er jo så om det er sikkert. De skriver selv:

    "Is my money safe?"
    Client funds are stored under a segregated account at Lloyd’s or Barclays, depending on the type of account you hold. As an FCA authorised institution, your funds are safeguarded as per FCA requirements, the Electronic Money Regulations 2011 and the Payment Services Regulations 2009. In the event of an insolvency, you will be able to claim your funds from this segregated account and your claim will be paid above all other creditors.

    All your card transactions are processed by the MasterCard network and are protected by MasterCard rules.

    Jeg kender ikke reglerne på området i UK, men mon ikke det er sikkert nok? Hvad siger i?

     
    AMJ, Henry og banditten "Synes godt om dette"
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det ser spændende ud. Har prøvet at signe up. Det gik glat.

    Gad vide om man bliver afkrævet et gebyr af MasterCard for at toppe sin Revolut-konto op? (ud over den 1 % som Revolut tager). Frygter det kan være det her 50 krs. gebyr., som ved en kontanthævning.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det ser ud til at virke som det der lunarway - https://lunarway.com/da/.

    Eneste 2 mener, det er UK baseret og de er på vej ud af EU. Jeg gider ikke rode med et nyt kort/løsning for at spare 2%, men det er bare mig der ikke orker flere betalingsløsninger.
     
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Holder det nu også, at man sparer 2%?

    Har lige kikket kort på deres hjemmeside (som er skruet lidt anderledes sammen end min hjerne, så det er ikke sikkert jeg har fanget alt). Såvidt jeg kan se, er det en konto i engelske pund. Og hvad koster det at overføre penge til den fra din danske bank / dit danske kreditkort?
    • Hvis du overfører pund, vil din danske bank / danske kreditkort jo skære lidt af kursen (worst case: Du bruger dit Eurobonus Mastercard, som tager 2%. Hertil kommer at revolut tager 1%, så samlet kommer det til at koste dig mere end blot at bruge dit mastercard på købet).
    • Hvis du kan overføre danske kroner til din konto hos revolut, så er det naturligvis en anden sag.

    Og så en lidt anden ting til point-jægerne:

    Betaler du dine køb i udlandet med eurobonus mastercard premium, får du 20 EB-point pr. 100 kroner - Hvis værdien af point er 8 ører, har 20 point en værdi på 1,6 krone = 1,6%. Så reelt set sparer du "kun" 0,4% ved at bruge revolut.
     
    Kenneth K, alexanderln, SebastianBruun og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det kan du. Hvis du overfører via bankoverførsel er det gratis. 1% på kreditkort (trækker i danske kroner). Herefter kan du veksle til GBP/USD whatever til markedskurs - ingen gebyr. Meget cool, at kursen er live i appen - man kan se den skifte løbende (man kan jo nærmest sidde og trade frem og tilbage).

    Jeg prøvede at overføre 100 kr med kreditkort og det gik fint. Herefter vekslede jeg 50 kr og fik præcis 7.62 USD, som svarede til det google fortalte mig var øjebliksmarkedskursen.

    Man har flere options for at bruge af sin kontobeholdning:
    - Sende penge (eksempelvis til andre Revolut-brugere)
    - Udbetale til bankkonto
    - Betale/hæve med det indbyggede virtuelle MasterCard debit eller man kan få tilsendt et fysisk kort (contactless) for 6 GBP. Hævninger i ATM's og brug foregår UDEN gebyr og til markedskurs. Det synes jeg er meget sweet!

    Umiddelbart ser jeg udfordringen til at være udbetaling til bankkonto. Jeg prøvede at adde min amerikanske Citibank-konto - og jeg er lidt usikker på, hvordan pengene sendes. Jeg skulle oplyse routing og kontonummer. Umiddelbart tager det 2 dage for en gratis overførsel, men jeg ved så ikke om Citibank tager 10 USD for incoming wires. Hvis det er det som hedder 'direct deposit' ville det være gratis at modtage penge.

    Samme udfordring synes at være ved udbetaling til dansk konto. Her skal man oplyse sit IBAN-kontonummer samt BIC/SWIFT-oplysninger. Igen er jeg usikker, men jeg mener, at Danske Bank tager et gebyr ved overførsel fra udlandet. Deres generelle vilkår siger følgende:

    "Når vi modtager en overførsel fra udlandet, trækker vi eventuelle gebyrer fra det overførte beløb"

    Danske Banks prisliste for overførsel er lidt uoverskuelig, men umiddelbart koster det 50 DKK at modtage et beløb fra udlandet - uanset om det er i EUR eller DKK.:)
     
    Senest redigeret: 6/7/17
    Filip, Henry og clager "Synes godt om dette"
  6. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hmm, kan man ikke bare indtaste kortet i Mobilepay, og så overføre den vej, og derved slippe for gebyret?

    Men kan man virkelig hæve uden gebyr alle steder i verden? Jeg er træt af at betale 30/50 kr pr gang når jeg rejser i fire måneder....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Det siger de, men kun op til 200 Euro om måneden gratis. Det er jo ikke meget.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Jeg hentede appen for et stykke tid siden. Endte med at slette den igen. Kan ikke huske det specifikt men der var noget med omkostningsstrukturen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Man kan vel ikke indsætte et udenlandsk kort i MobilePay?

    Hvorfor får du dig ikke bare et BankNorwegian-kort? Så er det gratis at hæve i udlandet.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  10. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    ja, 1500 kr for standard konto og 3000 kr for Premium (koster 60 kr/måned). Med premium er der også indbygget medical insurance og snart også lounge access.
     
    Filip, Henry og Kristian "Synes godt om dette"
  11. Filip

    Filip Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Norwegian tager stadigvæk 1,75% i gebyr i udlandet (men de tager ikke 30 kr for at hæve i automat)

    Revolut tager hverken 1,75% eller 30 kr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Korrekt. Men det koster 1% at overføre fra sit kreditkort til sin revolut-konto.

    Man kan også lave bankoverførsel til Revolut, men da det er til udlandet er der typisk gebyr på sådan en overførsel. Jeg savner en måde ligesom PayPal, hvor man kan overføre gratis fra sin danske konto.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Filip

    Filip Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Hvis du har et Dankort eller MasterCard Debit er det gratis at lægge penge over på Revolut.

    Men det er rigtigt at fidusen forsvinder når man skal betale gebyr for at bruge appen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ok, tak for tippet. Vidste ikke, at det var gratis at bruge DK/MC debit.

    Et andet problem er, hvis man skal have pengene ud af revolut-kontoen igen. Har en konto i USA og her er gebyret 10 USD for incoming transfers. I Danske Bank er gebyret 50 kr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. Filip

    Filip Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Det har jeg også overvejet.
    Så er det nok billigere bare at hæve pengene i en hæveautomat.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Enig. Og der kan man jo hæve gratis i DK. For det meste ikke gratis i USA.

    Men hvordan er det lige, at Skat ser på brug af udenlandske kreditkort af herboende personer? Er der ikke noget med, at dette overvåges i en vis grad? Ikke at jeg skjuler noget, men kan forestille mig, at det i så fald ville kunne give noget bøvl i forhold til at skulle forklare, at det blot er et pre-paid kreditkort.

    Normalt bør man vel også oplyse om konto i udlandet medmindre, det pågældende land altså er tiltrådt EU-rentebeskatningsdirektivet. Direktiv 2003/48/EF. Det går jeg ud fra UK har,
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93

    Det lyder mærkeligt?

    Jeg har overført til min Jyske Bank flere gange, og der har ikke været noget som helst gebyr.
     
    Henry og PeterA "Synes godt om" dette.
  18. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det lyder positivt. Har ellers lige lukket min JB-konto, som jeg ikke har brugt i flere år. Fik ikke mange renter af de 1,15 kr, der stod på kontoen.

    Ser ifølge deres prisblad, at de tager 10 kr i gebyr for overførte beløb i EUR fra EU/EØS-lande. Men her er der jo tale om kroner, og det er ikke nævnt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg troede faktisk ikke de måtte tage penge for en EU overførsel, hvis den blev foretaget i lokal valuta? Hvor har du fundet det med at Danske Bank opkræver hele 50 kroner? Det lyder da absurd.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det kommer nok en hel del an på transaktionsmønstret.
    Er SAS' EB MasterCard i øvrigt ikke et udenlandsk kort, udstedt af SEB bank?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side