Hotellet bød på nærmest ikke-eksisterende internet, så alt måtte klares via telefonens forbindelse. Irriterende i 2019!
Det var ikke mindre irriterende, at brandalarmen vækkede mig efter en times søvn. Falsk alarm, men brandvæsnet kom alligevel. Og søvnen var ødelagt...
Morgenmaden var knap så imponerende som det forrige Country Inn, men maven blev fyldt, og jeg fik tjekket ud. 615 kroner - det bør give 1958 Radisson-point, men de er ikke gået ind endnu, og jeg er ikke helt sikker.
Jeg var foran min plan, for jeg havde allerede besøgt Fort Abraham Lincoln State Park, og det var egentlig det eneste, jeg skulle i dag, udover at køre til et nyt hotel i Dickinson, North Dakota. Jeg valgte så at køre mod Theodore Roosevelt National Park, som ellers var planlagt til torsdagen. Det er lidt en omvej i forhold til at skulle køre fra Bismarck til Dickinson, men jeg havde god tid.
I en turistbrochure havde jeg læst, at man kunne tage hovedvejen i stedet for motorvejen, og at det skulle være 'scenic'. Så det gjorde jeg...
View attachment 18369
Det var en ganske fin tur, men scenic vil jeg nok ikke kalde den. Og cirka 10 mil foregik på grus.
Nationalparken har to områder for offentligheden - North og South. På hjemmesiden kunne jeg læse, at South Unit scenic drive var delvist afspærret. Normalt kan man køre en rundtur på 28 mil, men på grund af afspærringen kan man køre 22 mil og så vende om. Så jeg kørte til North Unit.
Jeg har jo mit America The Beautiful-kort, så jeg kunne køre ind uden at betale.
Jeg havde ingen forventninger til nationalparken - havde ikke rigtig læst op på det. Men så meget desto mere imponerende var det. Wow!
View attachment 18371
View attachment 18372
Hvis du nogensinde skal til North Dakota, så må du altså køre forbi Theodore Roosevelt National Park.
View attachment 18370
View attachment 18373
Der var en del bisoner på vejen, og man bliver advaret MANGE gange om ikke at komme for tæt på. Og de ser altså også skræmmende ud. Flere gange krydsede de vejen, så vi måtte holde tilbage.
View attachment 18374
Den positive oplevelse fik mig til at beslutte, at jeg da lige så godt kunne prøve syd-delen. Det er en køretur på 100 kilometer fra den ene ende til den anden, men jeg havde tid til det.
Selve naturen er stort set den samme, selv om der er bedre udsigtspunkter i syd i forhold til nord. Dyr er der dog flere af. Jeg blev overrumplet af en flok vilde heste, der løb henover vejen for at komme ned til et vandhul.
View attachment 18375
Der var masser af præriehunde, og jeg fandt en, der ikke var så bange.
View attachment 18376
Og også her vrimlede det med bisoner.
View attachment 18377
Det endte lidt overraskende med at blive en helt fantastisk dag. Også selvom jeg rendte rundt med 60 myggestik fra dagen før. For helvede, hvor det klør!
Jeg måtte køre cirka 50 mil tilbage mod øst for at tjekke ind hos Holiday Inn Express & Suites Dickinson, hvor jeg hurtigt faldt i søvn.
Hvis du læser med og tænker, at jeg er et klimasvin, så har du nok ret. Jeg fræser rundt i USA og brænder brændstof af til den helt store guldmedalje, og der bliver også fløjet knap 15.000 kilometer fordel på otte flyvninger på denne tur. Det er selvfølgelig ikke godt for klimaet, men jeg har tænkt over tingene. Du er velkommen til at følge med i mine overvejelser på
https://www.diginicki.dkClick to expand...