Ruter fra Københavns Lufthavn - Sommer 2020

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 6/6/20.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    DYs fra priser er jo ofte nede på 299.- for en enkelt, og de mange gange jeg har brugt dem i arbejdsregi til AAL så har maskinerne været ganske fyldte.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Jeg tror Great Dane stopper først. De har, så vidt jeg er orienteret, ingen interline-aftale med nogen, og det svækker dem i konkurrencen.
     
    Henrik Olsen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Så vidt jeg har forstået var Aalborg Lufthavn offensiv og kontaktede både DAT og Great Dane Airlines for at få dem til at flyve til København. På det tidspunkt var det et rigtigt godt initiativ. Men nu hvor Norwegian også er tilbage, er der næppe plads til 4 selskaber. Så et af de nye må nok give op. Hvad tænker I om lufthavnens ansvar for at overtale nogen til et nyt forretningsområde, der bagefter viser sig at blive tabsgivende? Juridisk set er der nok ikke noget at komme efter. Men moralsk? Og vil det påvirke lufthavnens mulighed for at få nye ruter fremover?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Jeg synes det er rigtig svært at bebrejde dem for, at prøve at skabe mere aktivitet i deres egen forretning. Samtidig er specielt GDA sandsynligvis en rimelig væsentlig strategisk samarbejdspartner med deres charterture fra AAL, og jeg har svært ved at se lufthavnen bevidst udnytte dem.
     
    Nielspg, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Tænker lidt over at SAS trods alt har 18 ugentlige afgange til USA (EWR, ORD og SFO). Givet rejserestriktionerne, så grubler jeg lidt over load på de fly. Og yield kan heller ikke være høj, jeg kan i skrivende stund booke en billet CPH-EWR med afgang i morgen og retur en uge senere til under 5.000kr.

    Er der nogen der har indsigt i/ide om load på disse fly, eller lever de af fragt alene (og så en afvejning af at meromkostninger ved at flyve dem måske er relativt begrænsede)?
     
    Nielspg, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg har spurgt SAS om det men ikke fået noget svar retur. Men det som de siger er at det er cargo som holder flyene igang. Der er forsat mangel på kapacitet af cargo afgange i verden, så det er det som ret mange passagerfly tager - ikke kun SAS.
     
    Offlyer, Nielspg, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Ja, en ting er manglende kapacitet worldwide, men mon ikke også det er uhyre vigtigt at holde godt fast i sine fragt kunder. Det er et marked med hård konkurrence under normale forhold.
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Ikke at det nødvendigvis er et udtryk for den generelle load, men i sidste uge var der 11 pax på en tur til ORD.
     
    Offlyer, Henrik Olsen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Masser af plads i går på vej hjem fra BCN med Vueling. Vil tro at belægning var 55-60 % på en A321.

    Good for passengers, but (must be) bad for business.
    20200802_121906.jpg
     
    Senest redigeret: 3/8/20
    Henrik Olsen, Baadsgaard, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Beklager hvis dette indlæg ikke passer ind her:

    Jeg har gået og grublet lidt. Forleden så jeg en masse SAS passagerer boarde et fly i København mod Malpensa, og ca. hver anden havde en kabinekuffert med.
    Dog er der netop indført en lov mod stort håndbagage på fly til/fra Italien.
    Er der nogen der har fløjet med SAS, eller andre flyselskaber til Italien siden loven blev indført 26.juni? Jeg vil gerne vide hvad/om der skete noget?
     
    Senest redigeret: 3/8/20
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Fløj CPH-FCO søndag 2/8. Begge børn havde 1 kabinekuffert med, der røg i skabet ovenfor, og min kone havde (meget) stor taske med. Ingen kommentarer. Der var mange der havde lidt mere end 1 STK med ombord.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  12. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Tak for svar. Først kunne jeg ikke forstå det, foedi Italien hsr sagt, at bagagen ville blive destrueret, men jeg ser nu, at loven blev ophævet allerede 15 juli. o_O

    Jeg er dog fan af reglen, så måske den skulle genindføres :oops:
     
    Kenneth K, Henrik Olsen, Baadsgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det var dælme ikke mange. Men det er jo også stærkt begrænset hvem der i det hele taget kam rejse ind i usa. Det sætter nok en del begrænsninger i sig selv. Jeg tror forsat på en ESTA åbning for nogle udvalgte lande op til valget i november.
     
    Ulrik, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Tjaa. Jeg satser heller ikke stort på at vores LAX tur 30/10 bliver til noget. “Satser” på en SAS aflysning - og endnu en voucher til samlingen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Jeg har lige check´ed GVA flyveren sk2613 på expertflyer seatplanen med afgang nu før middag : 6 på Plus og 49 på økonomi - det er da ganske pæne tal på en CRJ.
     
    OIB og Henry "Synes godt om" dette.
  16. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    657
    "Synes godt om" modtaget:
    1,963
    Point:
    93
    Håber de 6 på Plus nød den udsøgte service, mad og drikke ombord, hvis de da ellers kunne klemme mere ned efter et besøg i loungen, hvor de jo havde masser af tid, efter lynhurtig adgang gennem Fasttrack.
     
    Kermit, Bekgaard, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    @Henry Jeg mener jeg har set dig nævne, at du har et SAS klippekort.
    Et spørgsmål hertil, gives der ved køb af klippekort point som for flybilletter 20/25 eller betragtes det, som andre varer med 10/15 point?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg ville lige undersøge sagen, før jeg svarer.

    Jeg købte rejsekortet i november 2019 (20 klip på Aarhus-København til 15.000 kroner). For en sikkerhedsskyld ville jeg tjekke på mit MasterCard kort. Men on-line kan jeg kun gå tilbage til december 2019. Så der var ikke meget at hente.

    Dernæst ville jeg tjekke med overførte point til min EuroBonus konto - men så var forvirringen total. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan overførslen hænger sammen med kontoudtogene og pointoptjeningen.

    Så min konklusion: Jeg går ud fra, at alle køb hos SAS giver 20/25 point pr. 100 kroners køb. Også klippekort. Men jeg kan simpelthen ikke få det valideret / bekræftet.

    Måske @Baadsgaard kan hjælpe?
     
    Henrik Olsen og JackB "Synes godt om" dette.
  19. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Svaret er fundet, jeg har lige fået 2x25 point ved køb af klippekort.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Det er jo en rigtig fin pris
     
    Henrik Olsen og JackB "Synes godt om" dette.

Del denne side