RYANAIR

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af clager, 17/3/15.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Feedback på min tur CPH - WMI r/t til 288 kr:
    Fuldstændig fyldt fly i begge retninger, jeg fik sæde 4A inkl. priority que (nok fordi jeg tjekkede ind sent og blev placeret forrest). De tjekker pas og billet ved gate og i flyet så det tager lang tid. Men vi gik lige forbi den LANGE LANGE kø (til vrede for dem) fordi vi havde priority que - sjældent har jeg følt mig så VIP :p Turen tog 58 minutter, der er ingen lommer i sæderne (for at reducere skrald tænker jeg). Rigtig grimt plastisk interiør.

    Turen tilbage var på 21A, afgang var 22:50 men gaten lukkede 22:10!!!! hvilket vi overså på billetten. Heldigvis tog det igen lang tid at tjekke billetter og da vi kom 22:19, var der stadig lang kø. Der var lidt kaos med at boarde flyet men de bruger begge indgange ogsådan er det jo altid. Vi kom afsted til tiden. WMI er udelukkende en RYANAIR lufthavn og var meget lille (men med taxfree). Der var ingen kø nogen steder og alt i alt helt okay.

    TAXA fra WMI - Centrum koster 159 PLN (vi var 5, så 179 pln = 333 kr på kortet) og tog 35-40 minutter. Det er selvfølgelig også en udgift man skal have i mente. Vi hyggede os meget på turen men for andre er det irriterende tid at skulle bruge.

    (Desværre) har jeg fået et rigtig godt indtryk af Ryanair når turen er så kort. Det gør det nok lidt sværere i fremtiden at betale 1200 med SAS til WAW når det kun koster 200 og en dele taxa med Ryanair :S
    For en studerende er det ret attraktivt
     

    Attached Files:

    Beaglen, Henrik Olsen, mhsalv og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Dette passer også godt ind i konceptet - det er "ren" transport og ikke andet.... Og enig i at på en så kort tur, så kunne man næste stå op og forsat være glad.... Men i min verden er det hele konceptet, som driller mig. Det er bare kundefokusskidt og det bryder jeg mig ikke om generelt. Når jeg betaler for noget vil jeg gerne "føle mig lidt ligesom dig som VIP" :) Men hele tiden er det prisen kontra servicen - dog ungår jeg altså Ryanair og Easyjet alt hvad jeg kan grundet den måde de driver deres butik på.
     
    Beaglen, Sebastian011, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Har selv booket CPH-WAW m SAS Youth for 540 kr t/r, og kan se man kan få Dublin for 522 kr t/r.. Så SAS har svaret igen med billige priser på RyanAir destinationer..
     
    Sebastian011 "Synes godt om" dette.
  4. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Kontrasten var også meget tydelig, og medarbejderen sagde selv da en i den anden kø spurgte hvorfor vi bare gik igennem, at det var "fordi de har betalt lidt mere". Der var heller ingen der købte noget på vognen, og det var tydeligt at alle var der fordi det var det billigste, og ikke fordi det var deres foretrukne valg.

    Jeg er lidt ambivalent omkring det, fordi SAS markedsføre fx London til 299, men det er kun outbound til den pris mens inbound i hele perioden koster minimum 560 kr. Men det er jo stadig meget fine priser! Nu min tur til London med FR er gået i vasken kunne det være det blev en tur med SAS i stedet :)
     
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Som jeg skrev ovenfor får man hvad man betaler for hos FR - men oplevelsen i CPH ved at skulle til og fra lavpristerminalen T1-10 er dårlig- den er der ikke meget VIP i - men det er selvfølgelig det samme når man flyver EZY eller HV.
     
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Enig, men dog skyldes det nok høje lufthavnsskatter i LHR.. modsat så koster udrejsen til Dublin 299, men kun 220 kr på vej hjem :)
     
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Flyvefisken, Beaglen og tbh "Synes godt om dette"
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Værd at bemærke de har lukket basen både i CPH og BLL iflg. Berlingske...
     
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Underligt et land som Sverige tager imod Ryanair? De er vel omend mere S end i Danmark.. Jeg kan ikke se logikken heller, Ryanair har været i Danmark siden jeg ved ikke hvornår med base i Billund og fordi de kommer til CPH er der et problem... - er der nogen der kan forklare mig hvad der er sket siden det er et problem de er her i CPH, men må godt være i BLL?
     
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Tror et problem ligger i at i BLL ville jobsne ikke være der i samme omfang uden Ryanair. I CPH laver de ikke nye jobs, eller måske nye med ringere vilkår og så ryger nuværende jobs.
    Jeg er godt tilfreds med resultatet, ærgerligt det tog så længe og de dumme ting der har været under vejs som første flyvning der blev blokeret.
     
  12. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så blev Ryanair hurtigt så relativt store i BLL, at man blev bekymret for egen arbejdsplads og derfor ikke turde give sig i kast med en arbejdskamp, - til fagbevægelsens store ærgrelse. I CPH er Ryanair (endnu) en lille spiller, hvormed 'magtforholdet' er anderledes.
     
    Flyvefisken og Beaglen "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Har aldrig fløjet med dem og er hverken for eller imod, men undres bare over, at det lige pludselig er et problem at Ryanair er i Danmark! Endvidere har man nu mistet de arbejdspladser man havde fået opbygget i BLL (Udkantsdanmark vs København igen..)... - endvidere undrer det mig, at man i Sverige, har en Ryanair base(r?) og vil bygge endnu en og de er vel endnu mere fagforeningsland end i Danmark... hvorfor er de så ikke mere oppe på dupperne?
     
    Ali Taran "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
  15. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg er ret stor fan af Ryanairs forretningsmodel set ud fra et indtjenings synspunkt; skær ind til benet så der kun er en basis ydelse og alt udover er add-on.
    Man skal heller ikke undervurdere den indirekte påvirkning FR har skabt, hvor har reduceret flytransport til et transportmiddel på linie med bus og tog,hvor det før var en luksus.
    Det har samtidigt tvunget de nationale flyselskaber til at reducere deres priser - og service.
    Især SAS har fået et velfortjent spark, de ting og ultrafavorable medarbejdergoder som Jan Carlzon implementerede i 1980erne er stadig ved at dræbe selskabet nu, - hvorfor skulle en senior purser have en månedsløn på omkring 50.000 når hendes primære job er at servere kaffe? - at lade revenue for businessclass fremfor load factor styre økonomien er forhåbentlig en af de ting SAS har lært ikke er smart når førstnævnte så svigter.

    Jeg har rejst med Ryanair et par gange, det er til at leve med og på linie med Norwegion/Easyjet etc, jeg ville dog aldrig rejse med Ryanair med familien eller hvis jeg havde noget som helst vigtig jeg skulle nå fremme eller hjemme, der er absolut ingen service når lokumet brænder.
     
    obs "Synes godt om" dette.
  16. EKCH

    EKCH Aktivt medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    96
    Point:
    33
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Det er i hvert fald sikkert at Ryanair ikke bøjer sig - de truer nu med at flytte sig ud af Billund også, hvis der sker noget der. I Billund er Ryanair cirka 20% af den samlede trafik.... Det vil helt sikkert blive et slag der kan mærkes....
     
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Christian Løn, clager og asf "Synes godt om dette"
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Skal vi have lidt liv i denne tråd igen. Ryanair holder jo sale i øjeblikket med billetter
    til ekstremt billige priser - hvilket får konkurrenterne til at lukke ruter på stribe.
    Er der nogen der siden vi sidst var igang i sommer har prøvet FR og kan fortælle både skidt og måske også godt om flyvningerne.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Vi lavede en test af dem i marts måned på London ruten:

    https://insideflyer.dk/test-ryanair-paa-economy-class/
     
    Peter Krogh Frausing "Synes godt om" dette.

Del denne side