SAS ændringer/aflysninger i Coronatiden

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 4/5/20.

1. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,703
    "Synes godt om" modtaget:
    4,926
    Point:
    113
    Sådan, det var da positivt. :)

Henrik Olsen, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  2. ScandinavianTraveler

ScandinavianTraveler EBG, HH Diamond

Beskeder:
    121
    375
    Point:
    63
    Har fået aflyst en afgang til BLQ om 15 dage, og SAS tilbyder alene at ombooke til MXP (som ligger 3 timer væk med tog og med afgang om morgenen i stedet for eftermiddag). Alternativet er refusion - de nægter at ombooke på andre flyselskaber.

Som jeg forstår EU261 har jeg ret til ombooking samme dag og SAS kan enten vælge at ombooke mig eller refundere differencen mellem den aflyste booking og de nye billetter, men SAS nægter begge dele. Er jeg helt forkert på den, eller skal man blot blive ved med at ringe, til man får den rigtige medarbejder?

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    Jeg har samme forståelse som dig, men tror ikke du vil lykkedes med det, i hvert fald ikke uden en retssag.

Henrik Olsen, jespersm og Henry "Synes godt om dette"
  4. Ncbj

Ncbj Aktivt medlem

Beskeder:
    69
    213
    Point:
    33
    Update: Så blev flyet aflyst. Ændret til næste dag via Stockholm - men stadig biz. Så ok. I mellemtiden var der imidlertid lige blevet 2 biz bonusbilletter ledige på den tidlige afgang (på den oprindelige afrejsedag), så dem snuppede jeg. Det var uden mellemlanding.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Offlyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

Beskeder:
    1,703
    4,926
    Point:
    113
    Så blev min EWR-CPH flyvning d. 11/4 også aflyst.
    Ser ikke længere ud til at 23:30 flyveren afgår og er derfor blevet ombooket til at flyve over Oslo kl. 18:55 i stedet.
    Ikke længere direkte fly, men en okay løsning for os med en 2årig som gerne skulle sove deromkring.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Offlyer

Offlyer SK937 is back :-)

Beskeder:
    1,423
    4,682
    Point:
    113
    Med overnatning i OSL antager jeg?
    Der er vel ikke en OSL-EWR aftenafgang

7. Oletjala

Oletjala VIP medlem

Beskeder:
    265
    939
    Point:
    93
    Indsætter lige min tekst fra en anden tråd - men virker til at være samme udfordring som jer:

Jeg har netop fået besked om, at min påsketur på point til New York med afrejse d 9/4 er flyttet til d 8/4, fordi flyet fra Oslo til EWR er aflyst. SAS har automatisk ombooket mig til afrejse dagen før, men er lidt irriteret over, at de ikke forsøger at få mig med et andet fly på den oprindelige afrejsedato. Der er ingen ledige billettet på flyet fra København til New York d. 9/4.

Hjemrejsen er også ændret fra den sene 23:30 afgang fra EWR direkte til CPH over Oslo i stedet for. Ser ud til, at flere af disse sene flyafgange i påske er aflyst.

Det er virkelig irriterende, at SAS laver de her cirkusnumre - altså ikke udøver mere fleksibiltet på ombookning, så den oprindelige rejseplan bliver overholdt.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. Nj4220

Beskeder:
    1,703
    4,926
    Point:
    113
    Flyver 18:55 og lander i Oslo om morgenen, 1t mellemlanding og så mod Kbh.

9. Nj4220

Beskeder:
    1,703
    4,926
    Point:
    113
    Det er hvertfald lidt irriterende at de ikke booker os om på den direkte flyvning fra new york ved en 18 tiden, kan jo se den er ledig og at der er masser af pladser ombord.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. Offlyer

Beskeder:
    1,423
    4,682
    Point:
    113
    Check - og enig
    Læste den som om turen gik den anden vej. Det er ikke ok at de ikke sætter jer på SK910.

Har selv lige fået skubbet en CPH-HND tur et fuldt døgn. Tvivler på at de vil ombooke os via eks FRA, MUC eller VIE på original dato. Skal dog forsøges

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  11. Nj4220

Beskeder:
    1,703
    4,926
    Point:
    113
    Har netop snakket med Linda fra guld mailen og hun har booket os om nu, så vi flyver direkte til cph.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    3,014
    Point:
    113
    Jeg svarer lige mig selv, da flyvningen nu er blevet aflyst. Jeg har nu modtaget en mail fra LH, der skriver, at jeg har tre muligheder; accepter ændring, ombook, eller pengene tilbage (hvis ændringen er mere end 2 timer). Det lyder egentlig som ganske fin service.
    Ændringen er 1½ time (så nu 4t layover i MUC), så træls, men til at overleve

Erwin Lansing, asf, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,035
    Point:
    93
    LH Group er faktisk meget gode ifht. aflysninger og tidsændringer. Så længe man holder sig inden for LH Group (Lufthansa, Swiss, Austrian etc.) ombooker de som regel efter ønske uden diskussion (selfølgelig med samme afgangs- hhv ankomstlufthavn), hvilket giver gode muligheder.

PENSIONISTEN, Nielspg, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  14. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Jeg har netop fået aflyst min tur til Tokyo i maj aflyst, point billetter gennem Eurobonus. Eco ud biz hjem.

En god del af mine points er sidenhen udløbet, er der nogle der har erfaringer med at booke en ny destination i stedet for at ændre afrejsetidspunktet, nu det er SAS der har aflyst rejsen?

PENSIONISTEN, asf og Henry "Synes godt om dette"
  15. Offlyer

Beskeder:
    1,423
    4,682
    Point:
    113
    Det er så bare absolut ikke min erfaring. Har haft to rigtige dårlige oplevelser med dem. Kunne ikke komme afsted grundet covid indrejsebegrænsinger - kunne ikke få voucher men skulle ombooke til specifik destination og afrejsedag. Stort set alle andre (BA, KL, AF og ikke mindst SK) tilbyder voucher i tilfælde af aflysning. LH gruppen har været stædige som en sur gammel mand på dette område - og jeg blev det hver gang jeg var i kontakt med dem. Men det er godt nok svært at undgå dem - desværre.

Senest redigeret: 4/4/22
    PENSIONISTEN, asf og Henry "Synes godt om dette"
  16. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    850
    2,035
    Point:
    93
    Øv ja det lyder som en dårlig oplevelse :-(

De er rigtig nok meget stædige og holder sig stramt til deres eget regelsæt. Som ikke rigtig er tydeligt hvad det er, før man får brug for det.

Henry, PENSIONISTEN og Offlyer "Synes godt om dette"
  17. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,451
    2,976
    Point:
    113
    Bruger SAS stadig gamle A321 fly i Skandinavien, eller er det blevet til endnu et af deres "ghost" fly?

Har et par bookinger, hvor en af afgangene CPH-ARN er sat op med en A321-100/200, som jeg egentlig troede, at de havde taget ud af drift. Eller er de stadig i brug?

Henry "Synes godt om" dette.
  18. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,171
    8,309
    Point:
    113
    De har på det seneste fået fløjet 4-5 A321 til OSL og en til ARN, så mon ikke de snart kommer i drift igen?

obs, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side