HEUREKA!!
Til det sikre spotting (hrmmm sådan da
) af A320CEO/NEO & A321NEO (med rod i nødudgangene
)
Har ikke kunnet sove siden
@OIB spurgte hvordan pokker skelner man dem fra hinanden. Nørd som FF'er - vi har en ære at forsvare når man liiige skal sætte familiens kloge onkel, besserwisser vennen eller andre der 'tør' kloge sig på denne videnskab
Har pløjet Airbus' AIRCRAFT CHARACTERISTICS for A320/A321 (inkl NEO) ifgennem, ja så gik nætterne med det, agtig.
Altså, som nævnt, hvis ikke størrelsen eller antydningen af den afblændet nødudgang gir svaret, så tjek dette:
A321CEO+NEO har dobbelt slottet flaps - BOM!
A320:
View attachment 20525
A321:
View attachment 20526
Hva'? Den er da stensikker!!!
Nå ikke..... Men det er da et bud, som nok skal skabe respekt på diverse flyvergrill's
På flere af
@Henrik Olsen's pix kan man godt se den ekstra 'slot'.
man kan også se det tydeligt på denne video:
Og en A320NEO indefra:
Som sidenote kan nævnes, at på NEO'erne justerede Airbus på bla. på flapsene så approach hastighederne er ca 6 knob lavere på NEO end CEO. Meget sjov detalje synes jeg, smid den ind i diskussionen med onkel klog, SÅ holder han mund!
Click to expand...