SAS aflyser til Tokyo

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kenneth K, 12/9/22.

1. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    589
    "Synes godt om" modtaget:
    1,768
    Point:
    93
    Opdateret info d.d.:
    Screenshot_20230314-175600_Samsung Internet.jpg
    Kilde https://www.sassalesinfo.com/news/t...-news-march-2023-sas-resumes-traffic-to-tokyo
    Det lader til, at de lægger hånden på kogepladen nu... :cool:

Henrik Olsen, esbenh, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    167
    637
    Point:
    93
    Den er ok efter reglerne. Sålænge de aflyser mere end 14 dage før afgang skal de "bare" tilbyde ombookning eller fuld refundering.

Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  3. Offlyer

Offlyer Where is my SK937?

Beskeder:
    1,165
    3,857
    Point:
    113
    Det er også min opfattelse - men må indrømme jeg er ret træt af deres slingekurs på Tokyo. Og ikke mærkeligt at de ingen bookinger har med de priser der lå inde indtil for 14 dage siden. Der er 3. gang jeg er ude i en ombooking på samme billet
    Diamantmailen får en bøvs - ikke at jeg regner med det hjælper.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Stahrenberg

Stahrenberg Nyt medlem

Beskeder:
    1
    3
    Point:
    3
    Der er lige kommet lidt biz billetter til Tokyo. Se awardhacks....

Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  5. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,062
    4,153
    Point:
    113
    Så fik jeg endelig foretaget min bonustur til Tokyo som blev booket for 3 år siden.
    Udturen var belægning ca. 75 - 80% og hjem tror jeg faktisk vi var nede på 50%, på biz var der en 8 - 10 ledige stole og der var ihverfald 3 -6 på Biz ID billetter.
    Forstår ikke forretningsmodellen med de skal have så meget for billetterne når de ikke engang kan fylde flyet op.

Henrik Olsen, Calle77, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,957
    7,471
    Point:
    113
    Derfor fløj jeg med Finnair, dkk 9800 billigere end SAS. Fyldt biz kabine både ud og hjem.

Henrik Olsen, Jeblin, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kenneth K

Beskeder:
    1,062
    4,153
    Point:
    113
    Jeg vil dælme også gerne være loyal overfor SAS, men det er efterhånden svært når de syntes bedre om svenskerne og nordmændene som de giver billigere billetter.
    Og når man så efterhånden lurer at ansatte + deres familie rejser til ganske favorable priser og der kun er de andre kunder via forøgede priser til at betale så slider det på ens trofasthed. De måtte som gøre hvad de har lyst til hvis de agerer på markedsvilkår men så lang tid de danske skatteydere er tvunget til at understøtte foretagenet så skal de altså være konkurrencedygtige.

Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  8. Michaelpa

Michaelpa Medlem

Beskeder:
    32
    91
    Point:
    18
    Sådan er det jo hos alle selskaber, at ansatte og familie rejser til nærmest ingen pris - og det er vist heller ingen industrihemmelighed. SAS er på ingen måde unikt ift. det.

Henrik Olsen, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  9. Kenneth K

Beskeder:
    1,062
    4,153
    Point:
    113
    Det har jeg heller intet imod, hvis SAS ikke var delvis ejet af skatteyderne. Var den rent aktionærejet så var det op til aktionærene om de ville accepetere så favorable perks for ansatte, men når skatteyderne er med til at financiere det så er det en anden sag.
    Ville det for eksempel gå an i det offentlige sygehusvæsen at ansatte og familie ville komme foran i køen eller at ansatte og familie ville komme gratis over storebælt hvis de havde familie ansat der?

Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  10. Offlyer

Offlyer Where is my SK937?

Beskeder:
    1,165
    3,857
    Point:
    113
    Jeg har det også lidt stramt med de meget billigere priser ud af ARN og OSL - men vi danskere må jo være dumme nok til at betale så meget. :)

Omkring frynsegoder til de ansatte - når jeg ikke har nogen fakta på dette, så har jeg svært ved at bliver forarget. Og hvis det er en del af god medarbejderpleje så synes jeg bare det er godt. Hvis de er ekstrem favorable, så er det en anden sag. Men jeg har ikke ret mange fakta at arbejde med her.

Men jeg ved dog at medarbejderne i SGH (SAS Ground Handling) har adgang til ID billetterne - og det er i min bo over stregen. Men nok også mest fordi jeg har et horn i siden på dem :)

Henrik Olsen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    833
    2,395
    Point:
    93
    Det kan blive en lidt lang diskussion, men tillader mig alligevel at give et input... Jeg er principielt enig med dig i at der gælder andre regler for offentlige virksomheder end private af årsagen du netop nævner. Men jeg synes alligevel, at der bør være plads til perks, også i skattefinansierede virksomheder / det offentlige, i og med at det kan være nødvendigt for at tiltrække kvalificeret arbejdskraft. De skal vel kunne konkurrere på lige vilkår med deres konkurrenter - og hvis det nærmest er en branchestandard, at medarbejdere kan rejse til "indkøbspris" (evt. kun når der er ledige pladser), så synes jeg også det er en fair perk selv i et (delvist) statsfinansieret selskab. De to eksempler du nævner er netop perks der går ud over det almindelige ift. at tiltrække arbejdskraft - det er vel fordele i et marked med monopol, og derfor noget konkurrende virksomheder ikke vil kunne tilbyde.

Nu er jeg selv ansat i staten, så muligvis er jeg biased - blot for at varedeklarere ift. ovenstående :)

Jeg har en kammerat, der arbejdede i Air Canada's ground handling, hvor man har adgang til at flyve "gratis" med AC OG alle andre *A selskaber - han skulle kun betale skatter og afgifter, dog kun hvis der var ledig kapacitet. Og hvis business var ledig fløj han business. Ret vild perk i et handlingselskab synes jeg...

Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  12. Michaelpa

Michaelpa Medlem

Beskeder:
    32
    91
    Point:
    18
    Det er en af fordelene hos de nordamerikanske selskaber. Sådan er det desværre ikke i Europa. :)

Henrik Olsen, Jeblin og Henry "Synes godt om dette"
  13. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    833
    2,395
    Point:
    93
    Okay, jeg kender ikke reglerne på tværs af alle selskaber (hvorfor jeg også skrev 'hvis det er en branchestandard'). LATAM i Sydamerika havde tilsvarende regler for ansatte, i hvert fald præ-covid.

Henrik Olsen, Michaelpa og Henry "Synes godt om dette"
  14. Magnus

Magnus Aktivt medlem

Beskeder:
    83
    234
    Point:
    33
    Jeg så et jobopslag for Porter (Toronto). Som gate personale ville man få adgang til ID billetter ved Porter og alle partnere, som Iceland Air, Qatar Airways og Azores Airlines

15. Michaelpa

Michaelpa Medlem

Beskeder:
    32
    91
    Point:
    18
    Nej nej, det var også kun for at sige, at de har nogle andre fordele på den anden side af Atlanten. :) Oftest kan ansatte i Nordamerikanske selskaber bare møde op ved check-in, uden de har en billet endnu, og så er det altså surt at stå som ID-billet rejsende fra et andet selskab, for så ryger man bagerst i køen… og det kan ske mange gange på sådan en dag.

Del denne side