Spurgte dem om ikke de i det tilfælde så kunne flytte billetten, hvilket de ikke kunne da der ikke var Bizbilletter på andre tidspunkter. Lidt irriteret svarede jeg så at så måtte de da bare igang med at frigive nogle så...
Den har jeg også været i tidligere. Det er bare ikke godt nok. Du har en bonusbillet. SAS aflyser (af gide grunde). De burde sætte dig på en ny afgang.
SAS har ombooket mig fra LX til LH, jeg havde også business billetter købt med Eurobonus point. Jeg ved ikke, om det gør en forskel om det allerede var et andet SA selskab. Men det kræver selvfølgelig der er "ledige" billetter. Jeg fik dog flere forskellige muligheder.
Var der I-klasse ledig da de blev ombooket fra Dubai... Det gør det hele MEGET nemmere - så er der nemlig ingen smalle steder. Du har været utroligt heldig hvis de har ombooket til revenue. I så fald får du også point for segmentet. Kenneth K: Det kan være at SAS vil ombooke SK til andet Star Alliance såfremt I klasse er ledig. Men uden I klasse skal de sætte dig på en revenue ticket, og det koster penge... Og penge har man ikke for tiden! Jeg har lige tjekket - og der er ikke I klasse ledig på LH d. 5. august. Derimod er der en I klasse på NH204 fra FRA kl 12:10... Men, kommer du ind i Japen? P.t. skal personer der har opholdt sig i DK 14 dage før ankomst i karantæne... Jeg kan snildt finde dejlige hoteller at være i karantæne på i Tokyo - men du skal jo hjem inden karantænen er overstået! (De nuværende restriktioner gælder indtil d. 31. juli, hvorefter vi må se om de bliver løftet)!
Nu er det jo ikke mig selv der har ombooket, så jeg ved ikke hvad der var ledigt af billetter. Der var helt sikkert ikke ubegrænset valgmuligheder, men der var (heldigvis) mange. Nu er der heller ikke mange på ruten så mon ikke det var nemt for dem at finde plads.
Håber lidt at Japan løfter den restriktion inden jeg tager afsted, ellers giver det ikke rigtig mening at rejse da jeg kun skal være der en uge, ganske vist er Park Hyatt booket, men uanset hvor dejligt det hotel end er så gider jeg ikke sidde i baren i en uge ;-) Takker for info omkring I billet, håber at restriktionerne løftes så jeg kan komme afsted.
Så kom der mail fra SAS at flyningen var aflyst: "Hi, Due to the current situation, we’d like to inform you of a change of schedule that has impacted your original booking: XXXXXXX We apologize for any inconvenience this may cause. Please go to “My bookings” to review your new flight and find your options for rebooking or getting a voucher: www.flysas.com/en/managemybooking If you don’t act within the next five days from receiving this e-mail, we consider that you have accepted the new flight and timetable. To take action, please go to “My Bookings” as per above. [If you accept the schedule change, you don’t have to do anything.]" Men, de har bare fjernet min booking og ikke givet noget alternativ, ringede dem op hvor jeg fik svaret at det skulle jeg bare se bort fra. Ser nu om jeg ikke kan få flyvningen flyttet, hvilket efter SAS kan være et problem da de ikke har andre bonusbilletter til Tokyo på biz, hvilket vel egentligt ikke er mit problem, så må de bare lave en, jeg holder fast i den billet jeg har.
Jeg har efterhånden læst en del beskeder her på forum omkring udfordringer med at finde bonusbilletter. Står selv i situationen, hvor jeg kan finde de bonusbilletter jeg ønsker på min udrejse, men ikke til hjemrejsen. Overvejer om jeg blot skulle booke udrejsen som enkelt nu (så de ikke bliver taget af andre). Og derefter vente til der forhåbentlig kommer nogle hjemrejser der passer. Når der kommer en hjemrejse jeg kan bruge, så kan jeg afbestille mine enkelt billetter. Vente på, at mine afbestilte billetter bliver tilgængelige igen, og derefter booke dem igen samme med hjemrejsen. Men det virke lidt risikofyldt, risikerer at komme til at stå uden nogen af de billetter jeg ønsker. Er der nogen, som har erfaringer med, om en bonusbillet man afbestiller, umiddelbart bliver tilgængelig med det samme igen?
Det korte svar er: Du kan ikke regne med at bonusbilletter som du afbestiller, automatisk bliver tilgængelige igen. Min erfaring er, at det gør de nogle gange og andre gange gør de ikke. Så det er meget risikofyldt for dig, hvis det er en tur, du virkelig gerne vil på. Mit råd til dig er, at tage de one-way bonuspladser, der er og som du selv skriver, håbe på at noget dukker op som du kan bruge til en hjemtur. Derefter kan du få SAS til at ændre disse til en t/r bonus rejse og evt. få dine betalte ekstra point retur.
Nu kender jeg ikke din status, men hvis du skriver til guld mailen, så er de meget behjælpelige og svarer indenfor et døgn, desuden hjælper de med at finde alternative datoer, hvis dem du kommer med ikke passer
Selvfølgelig rart at have guld mailen til hjælp Men de har vil ikke større udbud af bonusbilletter end det vi selv kan søge frem?
Min erfaring er, at de bliver tilgængelige lige så snart du har aflyst dine enkeltbilletter. Jeg har flere gange lavet samme øvelse - det giver lidt sved på panden og en del transaktioner frem og tilbage fsva. skatter og afgifter, men det virker. Blev engang oplyst af en SAS-medarbejder, at de har præcis samme muligheder som os for at booke, så risikoen for at billetterne forsvinder skulle ikke blive mindre af, at de laver om-bookingen for én. Det bliver kun dyrere, da de skal have et fee (for os der ikke er guld eller diamanter). Om det er rigtigt kan jeg ikke sige ...
Book dem begge som oneway når de er tilgængelige. Derefter skriver du til diamond/guld mailen som kobler bookingerne sammen, reducerer pointene og refunderer skatter. Gjort det mange gange uden problemer. Derfor book oneway og vent. Aldrig afbestil en bonusbillet da det ikke er en garanti den ryger tilbage i puljen. Når din hjemrejse bliver ledige, så booker du den som oneway og derefter kontakter sas jf ovenstående.
Et spørgsmål til de kloge: når man ser på ledige biz bonusbilletter er der fx et hav af billetter til BOS, men stort set ingen fra BOS. Der er stort set aldrig billetter til/fra MIA. Tvivler på at de bliver taget med det samme - snarere at de aldrig bliver frigivet. Nogen der kender SAS’s politik og rationalet bag ?
Faktisk en glimrende side, fandt i dag en tur til San Francisco på Biz til 100K points i juli som nu er booket. Mangler så bare at jeg får forlænget min NIE status hos ambassaden så jeg kan komme over og lave noget forretning i Oregon og Washington som er formålet med turen.
https://milez.biz/en/index.php også en lige så god hjemmeside for dem, som ikke kender den i forvejen
Hvad er jeres erfaringer med refundering af point i forbindelse med aflysning af bonusbilletter? Hvor langt tid går der før ens point er retur på kontoen igen? Står i den situation at jeg har bestilt billetter til USA til januar, men datoerne jeg har bestilt til er ikke helt optimale, men da det jo begrænset hvad der er af bonusbilletter pt og især på biz, så bestilte jeg det der var. Hvis der skulle komme bedre billetter ift. mine planer, så vil jeg derfor afbestille de bestilte og bestille de nye. Dog vil jeg først have råd til de nye bonusbilletter, når jeg har fået mine point retur fra de allerede bestilte. Pft